شیوه استفاده از «سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی»

جهت استفاده از این خدمت ابتدا باید در سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیک) ثبت نام کنید

پایگاه خبری اختبار- سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی جهت پاسخگویی غیرحضوری و نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی را اندازی شده است.

این سامانه جهت اخذ نوبت (درحال حاضر) جهت مراجعه به شعب و واحدهای متمرکز اجرای احکام دادگستری در سراسر کشور با درج علت مراجعه، اعلام مدارک مورد نیاز، ورود اطلاعات تکمیلی، محل مراجعه، واحد قضایی، انتخاب سمت، انتخاب شخص مورد ملاقات، روز و ساعت مراجعه، دریافت و ثبت نوبت، چاپ، پیگیری و ابطال نوبت و… طراحی گردیده است.
سامانه های نوبت ‌دهی هوشمند به منظور تسهیل و تسریع در انجام امور مردم در مراکز قضایی راه‌اندازی شده اند. مردم می‌ توانند بدون نیاز به مراجعه به مراکز قضایی، نوبت پیگیری امور قضایی مرتبط با خود را اخذ کنند و صرفا در وقت مقرر از پیش تعیین شده در محل حاضر شوند.
جهت استفاده از این خدمت ابتدا باید در سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیک) ثبت نام کنید و جهت ثبت نام در سامانه ثنا در مراکز استان ها باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در سایر شهرستان ها به دادگستری مربوطه مراجعه نمایید.

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

مرحله اول:

 صفحه اصلی سایت عدل ایران به نشانی adliran.ir مراجعه کنید  و گزینه سامانه نوبت دهی مراکز قضایی از منو اطلاع رسانی که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب کنید مانند تصویر زیر:

مرحله دوم:

در مرحله بعد شماره ملی و رمز شخصی سامانه ثنای خود را وارد کرده و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایید. مطابق تصویر:

مرحله سوم:

در این مرحله یک کد امنیتی از سوی سامانه ثنا به شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه ثنا ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و بدین صورت وارد صفحه اصلی نوبت دهی سایت عدل ایران خواهید شد. مانند تصویر:

نحوه دریافت نوبت از سایت عدل ایران

پس از ورود به صفحه اصلی سایت نوبت دهی عدل ایران برای دریافت نوبت مراجعه حضوری لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید

مرحله چهارم:

در صفحه باز شده از بین گزینه های موجود منو ” نوبت دهی قضایی ” را که با کادر قرمز رنگ مشخص شده انتخاب کنید. مانند تصویر:

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضاییمرحله پنجم:

در صفحه جدید باز شده گزینه «ثبت نوبت» را انتخاب نمایید، مانند تصویر زیر:

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضاییمرحله ششم:

در این صفحه پنج مرحله برای شما نمایش داده می شود که برای دریافت نوبت لازم است تا تمامی آن ها را طی کنید. در مرحله اول علت مراجعه حضوری شما به شعبه های قضایی پرسیده شده است

دقت شود که حتما دلیل مرتبط با موضوع مراجعه خود را باید انتخاب کنید چرا که گزینه های پیشنهادی بعدی مرتبط با موضوع انتخابی شما می باشد. . مانند تصویر:

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضاییمرحله هفتم:

در مرحله بعد با توجه به موضوع انتخابی شما مدارک مورد نیازی که در هنگام مراجعه حضوری باید به همراه داشته باشید ذکر شده است. پس از مشاهده لیست مدارک مورد نیاز بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید مانند تصویر:

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضاییمرحله هشتم:

در این مرحله با توجه به علت مراجعه اطلاعات تکمیلی مورد نیاز نمایش داده می شود که باید به دقت وارد شود. در این مرحله پس از ثبت اطلاعات سامانه اقدام به صحت سنجی اطلاعات وارد شده کرده و در صورت معتبر بودن آن ها وارد مرحله نهم خواهید شد.

لازم به ذکر است با زدن گزینه «فهرست پرونده های من» میتوانید لیست پرونده های ثبت شده خود در سامانه خدمات قضایی کشور مشاهده نموده و پرونده مورد نظر خود را از لیست انتخاب نمایید.

مطابق تصویر زیر:

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضاییمرحله نهم:

در این مرحله باید مکان مراجعه مشخص شود. در این حالت چنانچه موضوع مراجعه مشخص باشد و شعبه خاصی برای رسیدگی به آن وجود داشته باشد شعبه مورد نظر در حالت غیر قابل تغییر پیشنهاد داده می شود ، اما چنانچه شعبه مشخصی برای آن تعریف نشده باشد لیست مراکز موجود به نمایش گذاشته می شود که امکان انتخاب هر کدام از آن ها برای مراجعه کننده وجود خواهد داشت.

همچنین در این مرحله امکان انتخاب سمت و یا مامور رسیدگی به پرونده نیز وجود دارد و به این صورت است که در صورت وجود افراد مختلفی برای رسیدگی به این موضوع وجود داشته باشند متقاضی می تواند بر اساس سلیقه خود یک نفر را به عنوان قاضی پرونده انتخاب کند. مطابق با تصویر:

مرحله دهم:

در این مرحله کاربر باید تاریخ و زمان مراجعه خود را انتخاب کند که به این منظور باید ماه مورد نظر خود برای مراجعه را انتخاب و در تقویم باز شده روز مراجعه را تعیین کند همچنین لازم است تا مدت زمان مورد نیاز خود را نیز تعیین کند. مانند تصویر :

مرحله یازدهم :

در مرحله پایانی تمامی اطلاعات وارد شده برای شما به نمایش گذاشته می شود که در صورت صحیح بودن آن ها باید گزینه چاپ را انتخاب کنید و بدین صورت نوبت شما در روز و ساعت مشخص شده ثبت خواهد گردید. مطابق با تصویر :

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضاییبا گزینه «پیگیری نوبت»  در صفحه اصلی عدل ایران مطابق تصویر زیر، بعد از تنظیم تاریخ میتوانید وضعیت تایید شده یا تایید نشده نوبت های خود را پیگیری کنید .

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

و با گزینه «ابطال نوبت» در صفحه اصلی عدل ایران میتوانید نوبت دریافتی خود را ابطال نمایید. مطابق تصویر زیر:

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضاییو در نهایت با گزینه «چاپ» میتوانید با وارد کردن کد رهگیری خود، نوبت دریافتی خود را چاپ نمایید. مطابق تصویر زیر:

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

سامانه خدمات قضایی عدل ایران علاوه بر نوبت دهی، خدمات دیگری از جمله گواهی عدم سو پیشینه، مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی و استعلام مدارک قضایی و … را ارائه می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۰ دیدگاه ها

  1. سلام متاسفانه تهران تمام وقت نوبت گیری قضایی شعبه اجرای احکام پر است.محکوم شونده به من می خندد و می گوید برو نوبت بگیر.
    مسئولین قضایی یک فکری کنند مال‌باختگان و شاکی ها سرگردان و محکوم شونده آزاد.

  2. در قسمت علت مراجعه فقط یک مورد به نام شرکت در مزایده است . هیچ علت دیگری را نشان نمی دهد . لطفا راهکار ارائه دهید . ممنونم

  3. ام من تمام مراحل رو انجام میدم در آخر نوبت نمیده با رنگ قرمز مینویسه ابلاغیه انتخاب شده در علت مراجعه از نوع مهلت حضور نمیباشد یعنی چی

  4. سلام من تمام مراحل رو انجام میدم در آخر نوبت نمیده با رنگ قرمز مینویسه ابلاغیه انتخاب شده در علت مراجعه از نوع مهلت حضور نمیباشد یعنی چی؟

    1. سلام من تمام مراحل راانجام میدهم ولی نوبت نمیده مینویسه سمت انتخاب شده درعلت مراجعه نمیباشد

      1. اگر زمان خلافت،امام علی (ع) بود خیلی راحتتر میشد،برای شکایت و پیگیری و نوبت دهی دادگاه اقدام کرد تا الان که این سایت عدلایران نوبت دهی کنی،
        لعنت خدا بر کسی این سایت را درست کرد .کافی نت هم رفتم چندین بار نمی تواند نوبت بگیره برام.
        می خوام نوبت شورای حل اختلاف اطلسی شیراز بگیرم نمیشه ،آنجاهم بار قبل نتونستم نوبت بگیرم نگهبان ازم پول گرفت رفتم داخل اماچون نوبت نداشتم ،خانم متصدی،برخورد بدی با من کرد و برگشتم به اقلید.حالا مانده ام چکارکنم باز برم شیراز بدون نوبت و پول بدم .اما کارم انجام نشه.
        جالبه اسمش با کارکردش و اعمال کارکنانش که باید عدالت باشد فرق داره

  5. واقعا عالی راهنمایی کردید ممنون من راحت نوبت گرفتم درسته ۶ روز دیگه نوبت داد ولی راهنماییتون عالی بود

    1. یعنی سامانه آشغالی گذاشتن رفتم دادگاه میگه برو نوبت بگیر منم از صبح میزنم میگه میز نداره
      احتمالا کمیته امداد باید میز بده بهشون

  6. واقعا این چه وضعی ، اصلا امکانپذیر نیست ثبت نوبت دهی باید به کجا مراجعه کرد اینجوری که تا سال دیگه باید تو نوبت باشیم خدا رو شکر معنی دولت الکترونیک رو متوجه شدیم

  7. من خیلی راحت برای شعبه دردادگاه عدالت نوبت میگرفتم ولی برای اجرای احکام هرکاری میکنم نمیشود سه هفته است پرونده ام رفته اجراولی نمی توانم نوبت بگیرم قطعا ومخصوصا راه نوبت گیری مسدودشده خواهشن بفرمائید چه خاکی به سرم بریزم

  8. عزیزان محض شرف و انسانیت و وجدانتان ، شما را قسم به هر چه که میپرستید یه کم انصاف هم خوب چیزی است آخه خجالت هم خوب چیزی است ، این سامانه همیشه خدا بسته است یا مشکل دارد یا نوبت ها پر شده است! اگر میخواهید مردم را اذیت بکنید و کار نکنید روراست بگویید! آخه اینکه نمیشه هی بیایم و بالا و پایین بکنیم و آخرش هیچی! یعنی یه نفر با وجدان پیدا نمیشه صدای ما را منعکس بکنه که این طرح و این سیستم خوب نیست ، ببخشید افتضاح است! اگر من دروغ میگویم اگر من مرض دارم و بیکارم و دوست دارم حرف مفت بزنم از سایرین سوال کنید! ای خدا ای خدا از دست این بی خیالی شما ،

  9. یک سیستم درست کردن برای سر کار گذاشتن مردم اصلا کار نمیکنه کلا خطا میده
    ابلاغیه انتخاب شده در علت مراجعه از نوع مهلت حضور نیست !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا