شورای نگهبان مصوبه طرح اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را تایید کرد

مواد اصلاحی راجع به جرایم مرتبط با قمار هستند

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(تعزیرات و مجازات های بازدارنده) در شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییترش نوشت طرح اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم – تعزیرات قانون مجازات اسلامی پس از اصلاحات چند باره، در شورای نگهبان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده است.

 هادی طحان نظیف در توییتر نوشت:

«طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(تعزیرات و مجازات های بازدارنده) در خصوص تشدید مجازات شرط بندی در فضای مجازی که در مراحل قبل با ابهاماتی مواجه شده بود، پس از اصلاح از سوی مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

این طرح نخستین بار در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود که شورای نگهبان با ایراداتی آن را برای اصلاح به مجلس اعاده کرد.

پس از آن این طرح چهار مرتبه دیگر نیز بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی رفت و آمد کرد تا اینکه با اصلاحات ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ مجلس شورای اسلامی توانست نظر شورای نگهبان را تامین کند و این شورا در تاریخ ۱۳/۱۲/۱۴۰۱ مصوبه مجلس را تایید کرد.

مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی راجع به جرایم مرتبط با قمار هستند و در اصلاحات جدید ضمن تشدید مجازات های مربوط به این گونه جرایم به مبارزه با قمار در بستر فضای مجازی هم توجه ویژه شده است.

متن مصوبه اولیه طرح اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را اینجا بخوانید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا