شمارش معکوس برای اعلام نتایج آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱

پایگاه خبری اختبار- با رسیدن روز ۳۱ مرداد، زمان تعیین شده برای اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه، ۷۲ هزار داوطلب این آزمون منتظر دریافت نتایج خود هستند.

به گزارش اختبار، مرکز وکلای قوه قضاییه که به طور معمول آزمون‌های خود را در شهریور یا تیرماه هر سال برگزار می‌کرد، امسال در حرکت قابل تاملی تصمیم گرفت آزمونی را تحت عنوان «آزمون فوق‌العاده» در اردیبهشت‌ماه برگزار کند، آزمونی که از ابتدای اعلام خبر برگزاری آن حواشی متعددی را در پی داشت اما نهایتاً این آزمون روز ۲۳ اردیبهشت و بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که در آن تاریخ هنوز لازم‌الاجرا نشده بود، برگزار شد و معاون سنجش وقت مرکز، وعده داد که نتایج آزمون ظرف مدت ۱۰ روز اعلام خواهد شد.

بااینحال موضوع نحوه محاسبه حد نصاب شناور قبولی بر اساس قانون تازه‌تصویب تسهیل صدور مجوزها، چالش‌های متعددی را ایجاد کرد و اعلام نتایج آزمون را بارها به تعویق انداخت.

چالش اصلی آن بود که با توجه به ماده ۵ قانون، می‌بایست نمره خام ملاک محاسبه امتیاز ۱ درصد برتر آزمون قرار بگیرد یا نمره تراز شده.

بر اساس آماری که برخی حامیان قانون تسهیل و نمایندگان مجلس اعلام می‌کنند، درصورت اعمال نمره خام آمار قبولی‌های این آزمون حدود ۲۸۰۰ نفر و درصورت اعمال نمره تراز شده، آمار قبولی‌ها حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد بود؛ ارقامی که مسئولان مرکز وکلای قوه قضاییه آن را صراحتاً تایید نکردند اما تکذیب موثری نیز از سوی آنها به عمل نیامد.

نهایتا علی‌رغم اینکه پیش‌تر صحبت‌های رئیس و سخنگوی مرکز وکلای قوه قضاییه بر محاسبه نتایج آزمون بر مبنای تراز حکایت داشت، روز ۲۹ مرداد حسن عبدلیان پور، رئیس این مرکز خبر داد که نتایج آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضاییه ۳۱ مرداد بر اساس «نمره خام» اعلام می‌شود.

از آن زمان موضع‌گیری‌های مختلفی به خصوص از سوی برخی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون جهش و رونق تولید مطرح شده و دیروز نیز هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در مصوبه عجیبی چنین تصویب کرد که برخی آزمون‌ها از جمله سردفتری، کارشناسی رسمی دادگستری، آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه و… باید هر سه ماه یک‌بار آزمون برگزار شوند و نتایج این آزمون‌‌ها هم باید بر اساس نمره تراز اعلام شود نه نمره خام.

تمام این حواشی و برخی بدقولی‌های سابق، برخی داوطلبان را نسبت به اعلام نتایج آزمون تستی در روز ۳۱ مرداد بدبین کرده اما به نظر می‌رسد مسئولان مرکز وکلای قوه قضاییه و اعضای هیات نظارت مرکز که همگی از مقامات عالی قوه قضاییه هستند، این بار بر اعلام نتایج در زمان مقرر تاکید دارند و داوطلبان به زودی موفق به دریافت کارنامه خود خواهند شد.

گفتنی‌ست قرار است نتایج آزمون در سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. نتایج اومده نه بر اساس قانون تسهیل از قبل هم بدتر شده فقط شعار میدن درصدا دستکاری شده اند یه ظلم آشکار

  2. با خودخواهی در مرکز وکلا تمام سرنوشت جوانها خراب شده.. قانون تسهیل و طرح نمایندگان را زیر پا گذاشته اند، به گفته سازمان سنجش نیز که گفته بود «تراز» ملاک است، اهمیت نداده اند. با خودخواهی تمام ملاک را نمره خامی در نظر میگیرند که هیچ مرجع و منبعی ندارد! و ما اصلا نمیدانیم که چه شد چه نشد!!! آنهم بعد از ۳ ماه چنین خودخواهانه جلوی همه میایستند و میگویند فقط نمره خام؟!! اگر ملاک نمره خام باشد که حتی از قبلتر از قانون تسهیل و وجود ظرفیت کمتر پذیرش صورت میگیرد که!! کما اینکه اکنون هر که را که میشناسیم میگوید قبول نشده ام!! ملاک قطعا باید «تراز» باشد تا لااقل همپای سالهای قبل پذیرش انجام شود.. ما اصلا قانون تسهیل یا برداشتن ظرفیت نمیخواهیم همان به شیوه سالهای قبل از ۹۹ آزمون برگزار و اعلام نتایج کنند. نتایج باید دوباره اعلام شوند. با سرنوشت ما بازی شده..

  3. داوطلبان چه گناهی کردند..از بی تدبیری مجلسیان و دولتیان و سردمداران مملکتی چند نفر جوان که تازه فارغ التحصیل شدند ضرر می‌کنند.. داوطلبین سردرگم و حیران ..این دست گل هم روی بقیه گندگاریهای سران…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا