شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰

شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰:

۱) تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۲) داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه (متولدین از ۱/۶/۱۳۳۷ تا ۱/۶/۱۳۷۸)

تبصره: شرکت در آزمون برای افرادی که در زمان آزمون حداقل شرط سنی را ندارند اما در زمان صدور پروانه (در صورت قبولی در فرآیند های آزمون و احراز صلاحیت) واجد شرایط حداقل شرط سنی شوند، بلامانع است.

۳) دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر در رشته حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) یا دانشنامه لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند؛ بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جای مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲: مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

لینک ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰

جهت ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه از اینجا اقدام نمایید:

ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰:

متقاضیان محترم لازم است تصویر اسکن شده مدارک زیر را در هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری نمایند:

۱) یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه روشن و رعایت شئونات اسلامی با حجم حداکثر ۱۵۰ کیلوبایت.

۲) تمام صفحات شناسنامه

۳) کارت ملّی

۴) گواهی فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق (گرایشهای مختلف حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی) از دانشکدههای معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی) یا تصویر تعهدنامه مربوط به تبصره ۴ که در ادامه می آید.

۵) مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان (کارت پایان خدمت و گواهی معافیت دائم) و یا تصویر تعهدنامه مربوط به تبصره ۵ که در ادامه می آید. (بدون حاشیه های زاید به شکل jpg و با اندازه حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲.dpi)

۶) پروانه وکالت ویژه دارندگان پروانه وکالت که برای تغییر حوزه قضایی محل فعالیت در آزمون شرکت می کنند.

یادآوری مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمونهای قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنها توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

تبصره ۱: متقاضیانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در هر دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی می شوند برای اخذ پروانه وکالت باید شرایط مقرر در ماده ۵ آئین نامه اجرایی مرکز و سایر قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه وکالت و مفاد آنها را دارا باشند، آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون بر عهده متقاضیان است و مسئولیت عدم احراز شرایط در قوانین مذکور متوجه ایشان خواهد بود، قبولی در هر یک از مراحل آزمون یا مصاحبه علمی و شخصیتی برای شرکت کنندگانی که شرایط ذکر شده در قوانین و آیین نامه های مربوطه را نداشته باشند هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.

تبصره ۲: متقاضیان هنگام ثبت نام نباید مشمول شرایط غیبت از خدمت وظیفه عمومی باشند.

تبصره۳: مطابق مصوبه هیئت محترم نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، در خصوص پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال۱۴۰۰ سرباز کارآموز پذیرفته نمی شود.

بنابراین متقاضیانی که به هر نحوی مشمول خدمت سربازی می باشند یا پس از فراغت از تحصیل مشمول خواهند شد، باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت خود را ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه مدرک مربوطه، پذیرفته شدن متقاضی در آزمون و مصاحبه هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.

تبصره۴: متقاضیانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ گواهی فراغت از تحصیل خود را ارائه نمایند، در صورت عدم ارائه مدرک مربوطه، پذیرفته شدن متقاضی در آزمون و مصاحبه هیچگونه حقی ایجاد نمی کند و پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.

تبصره۵: متقاضیانی که مدرک مربوط به فراغت از تحصیل یا پایان خدمت را در زمان ثبت نام دارا نیستند و تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ارائه می کنند لازم است نسبت به امضای تعهدنامه و بارگذاری تصویر آن در زمان ثبت نام به جای مدارک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت اقدام نمایند.

منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

منایع اعلام شده آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی به شرح زیر است:

منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

ماده۵ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه:

‌ متقاضیان اخذ مجوز پروانه وکالت و کارشناس رسمی یا تاسیس موسسه مشاوره حقوقی باید دارای شرایط ذیل باشند:

الف: تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران؛

ب: داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی برای وکلا، مشاوران حقوقی و کارشناسان رسمی در زمان صدور پروانه مشاوره حقوقی و وکالت و کارشـناسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی بـرای مشاوران حقوقی و وکلا؛

ج: داشتن حداقل دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزشیابی رسمی) در رشته حقوق برای متقاضیان مشاوره حقوقی و وکالت و در رشته مورد تقاضا برای متقاضیان کارشناسی؛

د: انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان؛

ه: عدم سوءپیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی؛

و: عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تأیید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق؛

ز: عدم اشتغال اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی در وزارتخانه‌ها، سازمانها، ادارات و شرکتهای دولتی، نهاد‌های انقلابی، شهرداریها و مؤسسات مأمور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به سردفتری یا دفتریاری در زمان صدور مجوز و پس از آن مادامی که شخص به مشاوره حقوقی و وکالت موضوع این آیین‌نامه اشتغال دارد. (برای متقاضیان وکالت و مشاوره حقوقی)؛

ح: نداشتن سوء شهرت؛

ط: داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی

ی: عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضائی یا خدمات دولتی یا وکالت دادگستری و یا سلب صلاحیت برای متقاضیان شغل مشاوره حقوقی و عدم محکومیت به انفصال دائم از شغل کارشناسی برای متقاضیان کارشناسی.

تبصره ـ مشاغل آموزشی یا پژوهشی در دانشگاهها از مقررات بند «ز» مستثنی می‌باشد.

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰ را از اینجا دانلود نمایید:

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۰

حقوق اساسی دکتر بهادری جهرمی منبع درسی حقوق اساسی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

قانون اساسی به همراه نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام باتوجه بااینکه خیلی از فارغ التحصیلان مقاطع ارشد ودکترای حقوق از رشته های غیراز مدارک کارشناسی اعلامی به این مدارک رسیدند تکلیف این عده چی میشه و چرا باید درحق این عده که دررشته سخت وطاقت فرسایی مثل حقوق بالاترین مدارک رو باتوان مضاعف باوجودداشتن مدرک کارشناسی غیرمرتبط گرفتن اجحاف بشه

  2. سلام
    من ترم مهر ۱۴۰۱ فارغ تحصیل میشم.
    ۲۳ سال سن دارم.
    مشمول سربازی هستم و بعد فارغ تحصیلی، دی ماه ۱۴۰۱ باید اقدام کنم.
    آیا می تونم در آزمون کتبی شهریور مرکز وکلای قوه قضاییه با تعهد نامه فارغ تحصیلی و پایان خدمت شرکت کنم ؟
    سربازی من تا شهریور یک سال بعد از آزمون ۱۴۰۱ تموم نمیشه!
    پیشاپیش از راهنمایی شما مچکرم

  3. با عرض سلام و خسته نباشید
    زمان انتخاب نهایی محل خدمت وکلای قوه قضاییه معمولا چه زمان است؟

    با تشکر

  4. با سلام
    خبری از رئیس مرکز وکلا منتشر شده مبنی بر عدم ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ۹۹ مرکز و فرصت ثبت نام بعد از اعلام نتایج .
    لطفا درباره صحت و سقم این خبر اطلاع رسانی بفرمائید.
    متشکرم

  5. ماکه هیج جاتحت پوشش نیستیم وحتی حاشیه نشینیم وراه بجای نداریم چکنیم ۲۵۰تومن واقعا نمیتونم ثبت نام کنم یکسال منتظربودم حالا براهزینش باید بمونم

    1. یعنی تو این اوضاع مملکت که هرروز این همه ادم میمیره که قطعا امار بیشتر از این حرفاس،کنکور برگذار میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا