شرایط ثبت نام مشمولان در دانشگاه آزاد اعلام شد

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شرایط ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دیپلم یا پیش دانشگاهی مشمول وظیفه عمومی پذیرفته شده در دوره کاردانی و کارشناسی نیمسال دوم سال تحصیلی جاری در دانشگاه آزاد را اعلام کرد.

 

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمودرضا اسفندیار، گفت: برابر قانون حداکثر سن مشمولان وظیفه عمومی تا پایان ۵۰ سالگی است، بر این اساس متولدین تا دی‌ماه سال ۱۳۴۱ در بهمن ماه ۹۱ و به همین ترتیب در نیم سال‌ها و سنوات بعد مشمول محسوب نمی‌شوند و مندرجات شناسنامه این افراد به شرط عدم تغییر سن آنان برای ثبت نام کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم مجاز به ثبت نام هستند، اظهار داشت: مشمول در طول تمام تحصیلات دانشگاهی از کاردانی تا دکترای تخصصی مجاز است یکبار از امتیاز آزمون مجدد به منظور انتقال-تغییر رشته و در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای تغییر مقطع نیز استفاده کنند.

اسفندیار افزود: فارغ التحصیلان مشمول مقاطع دانشگاهی که در مقطع ناپیوسته بالاتر پذیرفته شده‌اند مشروط بر اینکه بیش از یک سال از فراغت از تحصیل آنان نگذشته یا غیبت نداشته باشند منعی برای ثبت نام ندارند البته افرادی که بیش از یکسال از فراغت از تحصیلشان گذشته در صورتی که بدون غیبت به خدمت اعزام شده باشند مجاز به ترخیص از خدمت برای تحصیل هستند همچنین افرادی که در دوره کارشناسی و دکتری حرفه‌ای تحصیل می‌کردند، تحصیلاتشان منجر به دریافت مدرک مقطع پایین‌تر شده است قبل از اتمام خدمت وظیفه عمومی مجاز به ثبت نام و تحصیل نیستند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به محدویت سنوات مجاز تحصیل پذیرفته شدگان، به مشمولان توصیه کرد دقت نمایند تحصیلات خود را به صورت منظم ادامه داده از اخذ مرخصی تحصیلی یا حذف دروس مگر در موارد ضروری اجتناب کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری حرفه‌ای و همچنین کارشناسی پیوسته در دکتری حرفه‌ای مجاز نیست به همین دلیل چنانچه مشغول خدمت وظیفه عمومی هستند نمی‌توانند برای تحصیل در مقاطع پیوسته از خدمت ترخیص شوند.

اسفندیار تاکید کرد: تحصیل همزمان با خدمت وظیفه عمومی یا همزمان با تحصیل در سایر دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی اکیدا ممنوع است، بنابراین افرادی که بصورت امریه یا سرباز معلم مشغول خدمت هستند باید برابر ضوابط و روند اعلام شده از خدمت ترخیص شوند و افرادی که خدمت آنان قبل از شروع نیمسال بعد به‌طور قطع به اتمام می‌رسد می‌توانند با اخذ گواهی اتمام خدمت از وظیفه عمومی محل اعزام به خدمت برای ثبت نام و تحصیل به دانشگاه مراجعه کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: شاغلین رسمی و پیمانی نیروهای مسلح با ارائه گواهی نحوه همکاری و موافقت با تحصیلشان در دانشگاه از یگان مربوطه می‌توانند ثبت نام و تحصیل کنند.

وی افزود: متعهدین به خدمت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موضوع مواد قانونی شامل آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، هواپیمایی کشوری وکشتیرانی جمهوری اسلامی در صورت ارائه موافقت دستگاه ذی‌ربط و ذکر اینکه ذینفع، متعهد خدمت آن دستگاه است می‌توانند ثبت نام و تحصیل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا