شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۹۷

شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۷(نوبت نوزدهم) اعلام شد

مهلت ثبت‌نام آزمون از ۲۹ مهر تا ۶ آبان خواهد بود

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش، شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۷(نوبت نوزدهم) را اعلام کرد.

به گزارش اختبار به نقل از سایت سازمان سنجش، متن اطلاعیه بدین شرح است:

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۷ (نوبت نوزدهم)

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۷(نوبت نوزدهم) می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون مذکور از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان از روز یکشنبه ۹۷/۰۷/۲۹ آغاز و در روز یکشنبه ۹۷/۰۸/۰۶ پایان می‌پذیرد؛ لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.

شرایط ثبت‌نام:

الف) هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در امتحان مربوط شرکت‌ نماید.

ب) داوطلبان لازم است که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما، به ‌منظور ثبت‌نام‌ شخصاً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org  مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی اینترنتی اقدام نمایند.

 ج) ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون ‌سال ۱۳۹۷ به روش ذیل امکان‌پذیر است:

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

۴- ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر (97/07/29 لغایت ۹۷/۰۸/۰۶).

۴- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌ شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور و پرداخت مبلغ ۷۰۰.۰۰۰ (هفتصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون اقدام نمایند.

د‍ ) تذکرات‌ مهم:

۱- مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.

۲- مسؤولیت‌ صحت‌ کلیه‌ مندرجات‌ تکمیل‌ شده‌ (مندرجات‌ فرم‌ تقاضانامه) به‌ عهده‌ داوطلب‌ خواهد بود.

۳- پس از پایان مهلت مرحله ویرایش اطلاعات تقاضانامه، اعمال هیچ‌گونه تغییری در مندرجات فرم‌ تقاضانامه‌ ثبت‌نام امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین،‌ داوطلب‌ باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به کار گیرد.

۴- هر موقع‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلب،‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ یا واجد یکی‌ از شرایط و ضوابط مندرج‌ در  دفترچه‌ راهنما  نیست، در هر مرحله‌ای‌ از آزمون‌ (ثبت‌نام‌، شرکت‌ در آزمون‌، پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ در دانشگاه ‌و …) محروم‌ خواهد شد.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است که در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب، در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی ،برگزاری و محل آزمون:

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی‌ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۷(نوبت نوزدهم) در روز جمعه مورخ ۹۷/۰۹/۲۳ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است که از روز چهار‌شنبه مورخ ۹۷/۰۹/۲۱ لغایت روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۹/۲۲ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان براساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۲۸ تقاضانامه تعیین می‌گردد؛ لذا مقتضی است که داوطلبان با مراجعه به جدول شماره ۵  دفترچه راهنمای  ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمایند.

نـکات و توصیه‌های‌ مـهم‌:

۱) با توجه به تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، اکیداً توصیه می‌گردد که داوطلبان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج نمایند. شایان ذکر است که معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر بیست درصدی در نمره کل داوطلبان خواهد داشت.

۲) اگر از طریق کافی‌نت اقدام به ثبت‌نام می‌نمایید، تأکید می‌شود که تمام مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهید و یا بر انجام امور مربوط، در کافی‌نت نظارت مستقیم داشته باشید.

۳) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان (این موضوع برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری بجای عکس شما ارسال نگرددبدیهی است در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فردبه عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهدشد.

۴) توصیه‌ می‌شود که داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و مندرجات آن را کنترل نموده و نزد خود نگهداری نمایند.

۵) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد. 

۶) در صورت‌ لزوم‌، داوطلبان می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نموده و یا در ساعات اداری با شماره تلفن گویای : ۴۲۱۶۳- ۰۲۱ با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نمایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. زمین و زمان شده کارشناسی ارشد و دکترا،این همه دانشگاه تاسیس شده تو ایران حتی بیشتر از کشور چین که چند میلیارد جمعیت داره،نتیجش و خروجی مثبتش رو هم که ماشالا هممون داریم میبینیم و تجربه میکنیم!!!

    1. سلام:
      اختیار داری دوست عزیز! انصاف باید داشته باشیم دیگه!!
      ازقضاء نتیجه تاسیس اینهمه دانشگاه در ایران و بالتبع اینهمه فارغ التحصیل … کاملا مثبت بوده! چون آن چیزی که هدف اصلی این تدبیر بوده, کاملا و به نحو احسن محقق شده و داره کماکان هم میشه …
      دوست عزیزم.. هدف مشغول کردن سر میلیونها جوان مطالبه گر بود که بهترین ایام عمرشونو که طبیعتا باید یقه مسولان و جامعه را می گرفتند و مطالبه کار و بیمه و آینده تامین شده و ده ها مطالبه برحق و مسلم خود را ازشون می کردند.. بیخودی و الکی در دانشگاه ها و … تلف میشه و تازه بعدشم برای خیلی ها ۲ سال سربازی هم که هست و مخلص کلام اینکه جوان پرشور دیروز که صدها آرزوی دور و دراز داشت و بخ خیال بدست آوردنشون پای در این وادی گذاشته بود, ناگهان چشمشو باز میکنه و می بینه دیگه خبری از جوانی اش نیست که هیچ!! تازه تبدیل هم شده به یک انسان ناامید و سرخورده از همه چیز و همه کس و…! نه حال و حسی داره برای مطالبه گری و نه دیگه این مسایل به دردش میخورن بخاطر خراب شدن همه موقعیت های خوبی که در طی این سالها همه شونو فدای همین تکه کاغذ بی ارزشی کرده که الان در ازای دادن عمر و جوانی و خیلی چیزای دیگه… در دستش هست که به هیچ دردی هم نمیخوره!!
      بله… منظورم همون تکه کاغذیه که بهش میگیم “” مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه “” !!!
      حالا خودت حساب کن و ببین کیا از این ماجرا نفع برده و می برند… و بازندگان این بازی چه کسانی هستند؟

      1. آقای سیامک
        تحلیل شما درست نیست.این حرف را در همه موارد می شود زد.اگر بخواهند یقه گیر را مد نظر قرار دهند که این روش درست نیست. یقه گیر بی سواد بهتر است یا دانشگاه دیده؟ اما دوست من آن چیزی که این کشور را رنج می دهد کار نکردن است.مردم کار نمی کنند. فقط دوست دارند جایی داشته باشند که به بهانه آن درآمدی ثابت فراهم باشد تازه در آن جایگاه ذره ای کار هم نمی کنند چون حوصله ندارند و به کار دیگر می پردازند. مثلا طرف اهل ساخت و ساز است کار خودش را سرهم بندی می کند و دنبال فروختن دلاز است. دیگری جراخ و حتی قاضی است و دنبال ساخت و ساز است.این است که بحران ایجاد می شود و کیفیت اداره جامعه کاهش پیدا می کند.الان دقت کن ببین همه می خواهند وکیل یا سردفتر بشوند.به هیچ قاعده ای هم پایبند نیستند. بزرگ و کوچک هم سرشان نمی شود. فقط “می خواهند”. آزمون برگزار می شود تا قبول نمی شوند جنجال و اعتراض.تازه یکی دو نفر هم سردمدار شده اند که اصلا سهمیه وکالت معنی ندارد.باید آزمون را بردارید.می دانیم که همین آزمون نیم بند را بردارند همه چیز می پاشد پرونده های مردم چه سرنوشتیکه پیدا نمی کند؟ اما قبول دارم که یک اشتباه بزرگ شد و آن اینکه دقت نشد و به افراد جایگاههای کاذب بسیاری داده شد که صلاحیتش را نداشتند. جایگاه دانشجو، وکیل، مهندس طراح و…. هرکس رسید را با کمترین استعداد و اقل آموزش گفتند مثلا بیا مهندس و عضو مجموعه مهندسان باش و او هم چون توان لازم را نداشت فقط از این جایگاه حس پول گرفتن برایش مهم بود و اصلا کمترین صلاحیت عنوانش را نداشت و این شد که بحران کارکرد دامن کشور را گرفت و این نقطه چشم اسفندیار همه ما شده است.این بحران می تواند کشتی جامعه را به غرق شدن بکشاند.مشکل اینجاست جناب سیامک گرامی.باید جامعه با کمترین توقع به کار خودش بپردازد فرافکنی و اعتراض و جوش آوردن سرهیچ دردی را درمان نمی کند برادر من.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا