سریال قورباغه توقیف شده است یا نه؟

دادسرای تهران توقیف سریال قورباغه را تکذیب کرد و علت تاخیر در پخش سریال را «لزوم بررسی منشا هزینه های تهیه و تولید این سریال» اعلام کرد

پایگاه خبری اختبار- در پی مطرح شدن خبر توقف پخش سریال قورباغه و گمانه زنی ها درباره توقیف این سریال از سوی مراجع قضایی دادسرای عمومی و انقلاب تهران بدون ذکر نام سریال ضمن تکذیب توقیف آن، به طور ضمنی دلیل جلوگیری از پخش سریال قورباغه را بررسی گزارشاتی در مورد منشا هزینه های تهیه و تولید این سریال عنوان کرد.

مرکز رسانه قوه قضاییه در این باره به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد:

«دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پی مطرح شدن ادعاهایی پیرامون توقیف یک سریال شبکه خانگی اعلام کرد ادعاهای مطرح شده پیرامون توقیف این سریال از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران صحت ندارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در پی انتشار برخی ادعاها مبنی بر توقیف یک سریال شبکه خانگی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، بدین وسیله اعلام می شود ادعاهای مورد اشاره صحت ندارد و پخش این سریال با توجه به گزارش های ضابطین و برخی ابهامات در مورد لزوم بررسی منشاء هزینه های تهیه و تولید این سریال پخش آن تا حصول نتیجه به تاخیر افتاده است.

گفتنی است، گزارشات واصله به دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال بررسی است و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.»

پلتفرم نماوا به عنوان مسئول پخش این سریال هفته گذشته با اعلام خبر تعلیق پخش سریال قورباغه در صفحه رسمی خود نوشت: «با وجود اینکه ۲۴ آذر از سمت سازمان سینمایی به‌عنوان روز انتشار اولین قسمت سریال قورباغه به بینندگان وعده داده شده بود، پخش این سریال به‌‌رغم صدور پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ مجوز از ساترا، دریافت تایید از موسسه ناجی هنر، فعلا به دستور قضایی به‌منظور پایش و نظارت متوقف شده است.»

بیشتر بخوانید:

قانون جرایم رایانه ای

تعویق چند باره پخش سریال قورباغه ساخته همون سیدی که ظاهرا کار ساختش در سال ۱۳۹۸ به پایان رسیده است، گمانه زنی های مختلفی را ایجاد کرده بود.

رقابت منفی پلتفرم های فیلیمو و نماوا برای کسب امتیاز پخش این سریال و همین طور وجود صحنه های خشونت بار و کشتن پلیس و نمایش مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در این سریال از جمله مواردی بودند که به عنوان دلیل تاخیر در پخش سریال قورباغه مطرح می شدند.

با این حال اطلاعیه اخیر دادسرای تهران یکی دیگر از احتمالات مطرح در مورد توقف پخش سریال قورباغه را تقویت کرد به نحوی که با توجه اشارات دادسرای تهران می توان گفت دلیل توقف پخش این سریال تحقیقات قضایی درباره پول های کثیف است.

موضوع ورود پول های کثیف به صنعت سینما نخستین بار به طور جدی در پرونده محمد امامی یکی از متهمان اصلی پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه مطرح شد.

وقتی امامی در چهارمین جلسه رسیدگی به اتهاماتش گفت: «… بزرگ‌ترین انیمیشن دنیا را در ایران ساخته ام و در حال حاضر پیش تولید سه سریال و اثر سینمایی را که آثاری جهانی هستند در دست دارم …» ابهاماتی در مورد اینکه او چطور در زندان و در جریان رسیدگی به پرونده اش مشغول تولید سریال است مطرح شد.

تهیه کننده سریال قورباغه علی اسدزاده است که در ساخت سریال شهرزاد نیز همکاری داشت. علی اسدزاده مدیرعامل تصویر گستر پاسارگاد و یکی از شرکای محمد امامی در پروژه شهرزاد بود.

موضوع ورود پول های کثیف در تولید سریال شهرزاد بحث های مختلفی را ایجاد کرد و حالا هم ظاهرا ظن آن وجود دارد که پول های کثیف به پروژه پر هزینه قورباغه وارد شده باشد.

علی اسدزاده تهیه کننده سریال پس از مطرح شدن این بحث ها گفته است: «پلتفرم نماوا سرمایه‌گذار قورباغه است و من تهیه کننده آن» او تاکید کرد: «این سریال ارتباط مالی و معنوی با هیچ شخص حقیقی و حقوقی و همچنین تصویرگستر پاسارگاد ندارد.»

با این حال باز هم باید منتظر تکمیل و اعلام نتیجه تحقیقات قضایی در این باره بود تا معلوم شود آیا باز هم صنعت سینما به عنوان بستری برای تمیز کردن پول های کثیف استفاده شده است یا نه.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا