سخنگوی قوه قضاییه جزییات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه را تشریح کرد

سخنگوی قوه قضاییه از دستور رییس این قوه برای احصاء تعداد وکیل مورد نیاز هر استان خبر داد

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه بازدید از یکی از حوزه های برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه برخی جزییات این آزمون را تشریح کرد.

غلامحسین اسماعیلى سخنگوى قوه قضاییه در حاشیه بازدید از یکى از حوزه‌هاى برگزارى آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه به خبرنگاران گفت: امروز مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، آزمون سراسرى وکالت را برگزار کرد که در این آزمون بیش از ١٠٧ هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف کارشناسى، کارشناسى ارشد و حتى دکترى شرکت کردند و این آزمون کتبى در ۴٩ شهرستان برگزار مى‌شود.

به گزارش میزان سخنگوى قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: پذیرفته شدگان آزمون کتبى در مرحله بعدى به آزمون شفاهى دعوت خواهند شد و پس از آزمون شفاهى و مراحل مصاحبه این افتخار را پیدا خواهند کرد که در خدمت مردم ایران اسلامى و به کمک دستگاه قضایى براى تشخیص حق و اجراى عدالت، آیند.

وى افزود: ما معتقدیم که حضور وکلاى آگاه به مبانى حقوق، دلسوز مردم و دنبال کننده احقاق حق براى موکلان خود، کمک شایسته‌اى را به برپایى عدالت در جامعه اسلامى خواهند کرد.

اسماعیلى در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا تصمیمى براى برگزارى بیشتر این آزمون و تعداد گسترده‌تر وجود دارد یا خیر، بیان کرد: ریاست قوه قضاییه دستورى براى همه استان‌ها و همچنین مرکز امور وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه صادر کرد که چه از طریق کانون وکلا و چه از طریق مرکز وکلا در هر استان نیاز واقعى آن استان به وکیل احصاء و بر اساس آن نیازى که احصاء مى‌شود، زمینه جذب را براى وکلا فراهم کنیم.

سخنگوى قوه قضاییه گفت: این موضوع با بررسى کارشناسى و نیازسنجى شهر به شهر و حوزه به حوزه انجام مى‌شود و در مرحله‌ای از مراحل بعدى متناسب با نیاز جامعه این اقدام را انجام خواهیم داد.

وى در پاسخ به سئوالى در خصوص تعداد جذب نهایى وکلا در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه اذعان کرد: اجازه دهید آزمون برگزار شود و نمرات کتبى و شفاهى مورد بررسى قرار گیرد تا بر مبناى نیازسنجى‌هایى که دارد اتفاق مى‌افتد میزان جذب نهایى را اعلام کنیم.

اسماعیلى در پاسخ به سئوالى در خصوص میزان رضایت داوطلبان از آزمون وکالت نیز گفت: هم آن‌ها از نحوه برگزارى آزمون راضى بودند و هم ما از اینکه جامعه وکلاى ما از سطح علمى بسیار خوبى برخوردار مى شوند به نوبه خود خرسندیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. سلام
    این همه ادعای عدالت و فلان و بهمان
    همینجوری۱۵۰ هزار تومان هزینه ی ازمون به نسبت سایر ازمون ها دوبرابر بود
    با چ ضابطه و قانون و ایین نامه و به چه مناسبتی برای فقط یک ازمون از هر نفر ۲۵۰ هزار تومان میگیرید؟؟؟قراره هر سال به میل خودتون ۱۰۰ تومان بزارید روش؟؟؟ متاسفم واقعا

  2. من دانشگاه علامه تهران بودم همه چیز خیلی خوب بود و روی نظم – امتحان دقیقا سر ساعت برگزار شد – مراقبها مودب و آرام بودند – سوالات طوری بود که مانند سوالات کانون استرس ایجاد نمیکرد – سوالات در مقابل شرکت کننده قرار نداشت در کنار آنها قرار داشت – حتی اگر آزمون رو خوب نداده باشی باز هم امیدوار میشوی به دوره بعد –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا