سازمان سنجش برگزاری آزمون وکالت در سال ۱۴۰۰ را ناممکن اعلام کرد

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در سال جاری را برای این سازمان ناممکن اعلام کرد.

به گزارش اختبار، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) امروز تصویر نامه معاون آزمون‌های سازمان سنجش را منتشر کرده که خبر از ناممکن بودن برگزاری آزمون وکالت در سال جاری می‌دهد.

در این نامه آمده که با توجه به عدم وصول متن نهایی آگهی آزمون و محقق نشدن زمان‌بندی پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام، برگزاری آزمون در سال جاری برای این سازمان ممکن نیست.

با توجه به این نامه باید گفت که اینک دو راه حل پیش‌روی کانون‌های وکلا قرار دارد؛ برگزاری آزمون از طریق یک مرجع دیگر مانند جهاد دانشگاهی یا دانشگاه پیام نور، و یا تعویق آزمون وکالت و موکول کردن آن به سال آینده.

در این میان، گزینه دوم محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نامه سازمان سنجش در خصوص برگزاری آزمون وکالت در سال ۱۴۰۰

متن نامه سازمان سنجش به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر کوشا
رئیس محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

باسلام و احترام

پیرو نامه های شماره ۸۰۴۷۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۵ و ۸۹۴۹۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۷ در خصوص ارسال صورتجلسه تعیین زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارآموزی وکالت آن اتحادیه در سال ۱۴۰۰ و همچنین آگهی شرایط و ضوابط ثبت نام این آزمون، به استحضار می رساند با توجه به اینکه اطلاعیه نهایی آزمون مذکور تا این تاریخ از سوی آن اتحادیه واصل نشده و زمان بندی پیش بینی شده برای ثبت نام محقق نگردیده ، لذا بر گزاری این آزمون در سال ۱۴۰۰ برای این سازمان امکان پذیر نمی باشد .

بدیهی است در صورتی که اطلاعیه نهایی با هماهنگی معاونت محترم حقوقی قوه قضاییه تنظیم و برای این سازمان ارسال گردد، در خصوص زمان ثبت نام و برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۱ تصمیم گیری خواهد شد.

رضا محمدی
معاون امور آزمون ها

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۰ دیدگاه ها

  1. سلام وخسته نباشید پس چرا هیچکس جوابگو نیست که ازمون موند برای بعد عید یا نه خواهش میکنم جواب بدین اینقدر مارو زجرکش نکنین

  2. خب خوشبختانه تکلیف مشخص شد موسسات و مشاورین هم به خواسته منفعت طلبانه و غیرمنطقی خود نرسیدن.خیال داشتن آزمون ۲۰ اسفند برگزار بشه تا اینا فایده ببرن

  3. نتیجه به روز نشدن کنار رفتنه عین حکایته نوکیا که الا اپل غوله اسکودا الا شده نوکیا که تو این ده سال سیستمشون به روز نکرد به شخصه هیچ حمایتی از اسکودا نمیکنم چون هم سوالات خارج از منبع و بالاتر از سطح سواده یه لیسانسیه طرح میشه که حتی خوده اساتیدم تو جواب دادن عاجزن میگن نظره طراحو باید دید! یعنی چی این واقعا؟ از طرفیم ظرفیت پذیرش نامعقول در قبال این حجمه شرکت کننده! میتونست راحت به جای ظرفیت حدنصاب نمره بزاره تا این حجمه ها انگشت اشاره سمتشو کم کنه واقعا چه فرقی بینه قوه قضاییه و نهاده ظالم به نام اسکودا هست؟ فقط یه تفاوت انحصار و تباه کرده عمره شرکت کننده ها! برین برای قوه قضاییه بخونین که اعتبارش از الا مشخصه بیشتره الا قوه قضاییه حکمه ایفونو داره ضمنا من به هیچ کسی توهین نکردم و فقط انتقاد حالا با لحنی تند اختبار منتشر میکنی یا توهم طرفه ظالمی؟ من نمیگم موافقه اینم که به همه پروانه داده شه فقط میگم به روز باید شه بدنه قرار دادن یه حدنصاب نمره قبولی به جای ظرفیت و طرح سوالات نص محور عینه قبل سالا ۹۰ این دو نکته پرواضحه برای همه و همه خواهانه اینن وگرنه انتظاره حمایت از منه شرکت کننده نداشته باشه بحث هزینه نیست به اون بلوغ فکری رسیدم انتخاب صحیح کنم پولمو هدر ندم به ازمونه سراب ماننده شانسی ترجیح میدم برم از قوه قضاییه حمایت کنم در کل که من وکیلم چه این بده پروانه چه اون

  4. از اول هم مشخص بود ۲۰ اسفند برگزار نخواهد شد هیچ ارگان و سازمانی هم توانایی برگزاری در این مدت کم باقی مانده را ندارد حتی گسترس بیماری هم اجازه نخواهد داد پس به شایعات توجه نکنید برگزار نمیشود.

  5. خخخخخخخ قابل توجه خانم رئیس کانون وکلای اصفهان که خیلی پر طمطراق سخنرانی می کردند و می گفتند بگیرید و ببندید و …. خانم این هم دسته گل شما و همکارانتان خدایش یه سفارش برادرانه به مدیران محترم کانون خوب نامه سنجش رو بخونید و ببنید که چطور توپ رو انداخت تو زمین شما
    پیشنهاد می کنم : ۱- یا اصلا چیزی نگین و بزارین آزمون بره برای سال دیگه فقط یه لطفی بکنید زودتر به داوطلبان نگون بخت بگید تا حداقل یه چند روزی به خودشان استراحت بدن ۲- اینکه اگه خواستید دوباره اظهار نظر بکنید اول یه دوره مدیریت مثلا MBA برید بعد چند تا مقاله هم در رابطه با تصمیم گیری در مدیریت مطالعه کنید اونوقت تصمیم بگیرید و این رو بدونید که اون دنیا باید جوابگوی زحمات شبانه روزی و شب نخوابی داوطلبان و خانوادهاشون رو بدین که این همه مدت فقط حرف زدید و جنگ زرگری راه انداختید . به قول یکی از بزرگان که می گفت: طرف تو که لشکر نداشتی چیکار با دعوا داشتی.

  6. تبریک به هنه درس نخون ها
    تبریک به کانون که چندین ساله ما رنج داده
    تبریک به قو ه قضاییه که موفق شد از کانون زهره چشم بگیره
    تبریک به همه شما ها و مایی که وقت و عمر و جونی خودمون رو فدا کردیم .

  7. کاش میشد اینا یک روز خودشونو جای این داوطلبین میذاشتن و میدیدن که اینا از زندگیشون زدن برای همان تایم اعلام شده و با این همه گرانی و استرس و بقیه مسایل. بعد به راحتی میان میگن موند برای سال بعد. .واقعا نمیدونم چی بگم. سکوت بنظرم بهترین جواب برای این همه بی مسولیتی مسیولین است.چون هرچقدر فریاد بزنیم کسی نیست صدامونو بشنوه

  8. همه متوجه شدیم دیگه آزمون نیست..

    پشت سرهم حالاهی بیانیه ..توضیح..تفسیر..نیازی نیست دیگه بگید..😒🙄

    اگه هم خواستین دقمون بدین خانم زرین آمیزروثانیه ایی بیارین کلیپ بده بیرون که آزمون نیست آزمون هست آزمون نیست آزمون هست آزمون نیست..

    تمام کنیداین سناریوهای تکراری رو..زجرمون دادین ..

  9. حالا که نمیشه، امتحان استخدامی دیوان محاسبات یا کادر اداری قوه رو به ۲۰ ام منتقل کنید یکیشون رو.
    هردوتا ۱۹ ام هست و ۲۰ ام هیچ امتحانی برگزار نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا