زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تا دهم شهریور ماه و احتمال اعلام نتایج نهایی تا پایان مهر و نهایتاً اوایل آبان ماه خبر داد.

به گزارش اختبار دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در حوزه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران گفت:  نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد تا دهم شهریور ماه اعلام خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم نتایج نهایی تا پایان مهر و نهایتاً اوایل آبان ماه اعلام شود.

آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ که ابتدا قرار بود  ۵ ، ۶  و ۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شود به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد و به ۶، ۷، ۸ مرداد ماه موکول شد.  طبق اعلام رئیس سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ امسال در ۱۷۹ شهر کشور امروز با رشته‌های شناور آغاز شده و آزمون در سه روز برگزار خواهد شد.

کاهش ۸ درصدی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

وی افزود: در این آزمون ۶۰۰ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که ۵۳ درصد آنها زن و ۴۷ درصد مرد هستند. تعداد آمار داوطلبان آزمون ارشد ۱۴۰۰ نسبت به آزمون سال گذشته ۴۷ هزار نفر کمتر است.

بیشتر بخوانید:

شرکت دانشجویان رشته‌های غیر مرتبط در آزمون کارشناسی ارشد ممنوع می شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: تعداد کل رشته‌های امتحانی ۱۳۱ کد رشته است که در آزمون صبح امروز (چهارشنبه) ۷۲ هزار داوطلب، در آزمون پنجشنبه (۷ مرداد) تعداد ۳۰۵ هزار داوطلب و در آزمون صبح جمعه (۸ مرداد) ۲۵۵ هزار داوطلب شرکت می‌کنند.

علوم انسانی؛ بیشترین داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

وی یادآور شد: بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب است و پس از آن فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲۰۰۰ داوطلب به ترتیب قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه سازمان سنجش درباره نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ گفت: کارنامه و نتایج اولیه آزمون در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در همان زمان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های خاص در نیمه دوم شهریور

خدایی اظهار داشت: فهرست معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی و عملی دهه دوم شهریور اعلام می‌شود و آزمون‌های تشریحی در دهه اول مهرماه انجام می‌شود.

آموزش پذیرفته‌شدگان ارشد با یک ماه و نیم تأخیر

وی گفت: در نهایت فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در اواخر مهرماه و نهایتاً تا اوایل آبان ماه اعلام خواهد شد. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که نتایج آزمون تا اواخر مهرماه اعلام شود اما شروع آموزش پذیرفته‌شدگان ارشد احتمالاً با یک ماه و نیم تأخیر نسبت به سایر آزمون‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

امکان تردد بین شهری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد یادآور شد: سال گذشته حدود ۱۴۷ هزار ظرفیت برای دانشگاه‌های دولتی و ۱۳۰ هزار ظرفیت برای دانشگاه آزاد تعیین شده بود و با توجه به تغییرات میان‌رشته‌ای و کد رشته‌های مربوطه، پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰۰ هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ پذیرفته شوند. به این ترتیب ۵۰ درصد داوطلبان به دوره‌های کارشناسی ارشد راه می‌یابند.

افزایش ۱۲۳ درصدی حوزه های برگزاری در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

وی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌های کشوری یادآور شد: سال گذشته آزمون کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر برگزار شد اما امسال در ۱۷۹ شهر که افزایش حدود ۱۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

خدایی افزود: خوشبختانه گزارشی که وزارت بهداشت به صورت رسمی در ستاد ملی مقابله کرونا در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌های سراسری ارائه داده، نشان می‌دهد که در حوزه‌های امتحانی بالای ۹۹ درصد پروتکل‌ها رعایت شده و همچنین با بررسی میدانی که در مورد مبتلایان انجام شده، این میزان از نُرم جامعه کمتر است. ازاین‌رو من به داوطلبان و خانواده‌هایشان اطمینان می‌دهم که پروتکل‌های بهداشتی با جدیت در آزمون‌های کشوری رعایت می‌شود.

زمان برگزاری آزمون طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: طبق برنامه پیش از این قرار بود اواخر فروردین ماه برگزار شود اما پس از آن به اوایل خرداد ماه تغییر کرد ولی با توجه به تجربیات گذشته در زمینه اظهارنظرهای تغییر زمان آزمون‌ها، تصمیم گرفتیم که زمان آزمون‌ها را ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کند و ما در این زمینه اختیار خود را به ستاد ملی مقابله با کرونا محول کردیم؛ بنابراین آزمون بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مرداد ماه برگزار شده است

بیشتر بخوانید:

برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا