زمان اعلام نتایج آزمون وکالت مشخص نیست

رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری:

ایرادها نسبت به سؤال های آزمون، تقریباً وارد نیست

تخلف در حوزه امتحانی زنجان صحت ندارد

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری(اسکودا) با بیان اینکه هنوز زمان دقیق اعلام نتایج آزمون وکالت مشخص نیست، گفت: خبر تخلف در حوزه امتحانی زنجان صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایرنا، بهمن کشاورز امروز سه شنبه ۷ دی ماه، دربارۀ زمان اعلام نتایج آزمون وکالت افزود: تأخیر در اعلام نتایج آزمون وکالت به دلیل احتیاط هایی است که بخاطر حفظ حقوق داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت ۵ آذرماه امسال انجام شده است. پایگاه خبری اختبار کلیه موارد مربوط به اعلام نتایج آزمون وکالت را در صفحه آزمون وکالت  درج می کند.

وی پیش تر گفته بود که نتیجه آزمون وکالت، در فرصت معقولی بعد از انتشار کلید اعلام خواهد شد.

رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ادامه داد: دفترچه آزمون به همراه کلید آزمون، روز پنجم دی ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و به داوطلبان فرصت داده شد تا حداکثر ظرف ۲۴ ساعت سؤال های خود را به طور مکتوب برای اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ارسال کنند.

کشاورز اظهار کرد: با وجود اطمینان از اینکه تقریباً ایرادهای مطرح شده وارد نیست، اما در نهایت احتیاط، موضوعات یاد شده بررسی می شود.

وی در مورد زمان دقیق اعلام نتایج گفت: پیش از این برآورد زمانی اعلام نتایج یک ماه پس از برگزاری زمان آزمون بود، اما برای دقت بیشتر در اعلام نتایج، تاریخ دقیقی را اعلام نمی کنم.

کشاورز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در حوزه برگزاری آزمون در زنجان، یکی از پاکت های سؤال های آزمون مفقود شده و شخصی که سؤالات ِ متعلق به او موجود نبوده، مجبور می شود تا با دفترچۀ یکی از غایبین در آزمون شرکت کند و این مورد به گفتۀ حاضرین در جلسه، صورت جلسه نیز شده است، افزود: این موضوع صحت ندارد و تا این لحظه خبری مبنی بر این مسئله دریافت نکرده ام.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۷۶ دیدگاه ها

  1. سید کاظم خواهش می کنم جواب بدید، خیلی مضرطب هستم، نا امید شدم.
    با تاثیر مثبت یعنی من که سوال ۱۱۴ رو بلد بودم و در گزینه ها هیچ گزینه صحیحی ندیدم و به امید حذف شدن جواب ندادم، این سوال واسه من حذف میشه یا نمیشه؟خواهش می کنم سید جواب بدید.خیلی نگرانم.

    1. بنام خدا—-محتمل این منظوررادارندکه باتوجه به تغییرکلیدپاسخنامه داوطلبانی که درروزآزمون دچارخطاءیااشتباه دراین سوال شده انددرمعدل آنان فرضا نیم نمره تا۲ نمره مثبت ومنفی کم یازیادشایدبشودوشایدهم ثابت بماندفرضایک داوطلب ۷۰ درصدشده درسوال خطا کرده میشود۶۹……نهایت کسرنمره۲ وحداقل نیم بایدباشد….میخوادبگه آماده تغییردرمعدل خودباشیدکه بااین وجودحتماکلیدتغییرخواهدکرد…..منتظروصبورباشید…..سیددانش
      واینکه بستگی به تصمیم هیات علمی داردهنوزدرمورداین سوال تصمیمی اتخاذننموده اند…ومنظورش اینه هرمعدلی داری اگرکمی کم یازیادشدطبیعی است ودرجریان باشید..احساس میکنم واقادارن بررسی میکنندبقیه سوالات اعتراضی را..ویااینکه کارتمام است واعتراض ورسیدگی تشریفاتی وبی اثر….زیراکاراین سوال رابه کارنامه سپردند…..دوحالت متصوراست…امامن بهشون اعتماددارم فقط فقط یک شخص باخدادربین آنان باشدکارسالم دنبال میشود…دوستان درسته فضای اختلافی حقوق جنبه منیت وخودرای بودن درآن مشهوداست امابازاعتمادکنیم …زندگی زیباست زندگی زیباست—سیددانش

  2. دوستان محترم: از این پس لینک زیر رو پیگیری بفرمایید (صفحه فعلی داره از صفحه اول اختبار کنار میره) :

    https://www.ekhtebar.ir/?p=26333

    (تیترش هست: اعلام رضایت رییس اسکودا از روند برگزاری آزمون وکالت ۹۵)

  3. دوستانی که سعی میکنند حتی درمقابل راست بودن و حقیقت مقاومت ذهنی انجام بدن من میگم برای خودم پارسال پیش اومده بعد شما دارین میگین قطعا امکان نداره من با علم ویقین دارم میگم شما براساس بدبینی و بی اعتمادی و حدسی من که اسکودا نیستم منم از جنس خودتون ودوست خودتون وکنار خودتونم پس درمقابل کسی جبهه بگیرید که در مقابل شماست نه درکنارشما خیلی سعی کردم نگم اما گفتم شاید یک درصد امیدواری بده به کسی که خیلی نا امیده

    1. این بی اعتمادی زیاد بین ما ایرانی ها بده. ایشون با حسن نیت اومده کمکی به ما بکنه. خیلی ممنون از شما وحید خان.

  4. سلام مجدد هی می خوام بی خیال شم که تازه شده ام ولی نمی گذارید که !! این کار رو کردم نه اینکه دل و جراتم رو به رخ بکشم چون پیگیر حقوق خود بودن در رابطه با یک آزمون به معنای خیلی جیگر داشتن نیست شاید خیلی تنومند نباشم که سرمای منفی هشت درجه حوزه ام رو تحمل کنم وبه سوالات اختلافی در اون شرایط جواب بدم ولی اونقدر قوی هستم که وقتی رییس اسکودا بگه اعتراضی نشده بهش شخصا زنگ بزنم و بگم نگید اعتراضی نشده چون من اعتراض کردم یک ماهه که دارم اعتراض می کنم الان به آقای کشاورز هم زنگ زدم و کلی با ایشون صحبت کردم برخلاف تصورم بسیار حوصله به خرج دادند و در آخر وقتی ازشون پرسیدم به بچه ها چی بگم گفتند بگو:
    تمام سعیمون رو میکنیم نتایج رو زود اعلام کنیم و تا حد امکان هم نمی گذاریم حق کسی پایمال بشه و سوالات رو بررسی می کنیم.

    خانم یا آقای ناشناس
    ایران

  5. نگهداری و مواظبت از اطفال و کودکان به عنوان یک تکلیف قانونی برای اولیای اطفال و کودکان هم در قانون مدنی و هم در قانون مسؤولیت مدنی به شکل رسمی شناسایی و پذیرفته شده است و حدود قانونی این تکلیف از طریق وسایل قانونی از جمله عرف وعادت، رویه قضایی و نظریه های حقوقی مربوط تعیین می شود. متأسفانه قانون و مقررات دقیقی که تکالیف قانونی مربیان مهد کودک را در برابر اطفال و کودکان تعیین کند، وجود ندارد و نوع و حدود تکلیف قانونی مربیان مهد کودک در برابر اطفال و کودکان در بیشتر موارد ناقص یا مجهول است و از طرفی این نقص وجهل میتواند، حقوق اطفال و کودکان در اثر فعل و ترک فعل غیر قانونی مربیان مهد کودک به شدت نقض کند. حال ممکن است در مدتی که طفل یا کودک جهت نگهداری به مهد کودک سپرده شده است، مربیان مهد کودک مرتکب فعل یا ترک فعلی گردند که نتیجه آن ایراد صدمه جانی، مالی و عاطفی به اطفال و کودکان باشد، یا اینکه در اثر غفلت و کوتاهی مربیان مهد کودک در حفاظت و نگهداری کودکان، خود کودک مرتکب ضرر بدنی و مالی به اطفال یا کودکان دیگر یا اشخاص ثالث گردد و سؤال این است که آیا مربیان مهد کودک در برابر اولیای اطفال پذیرفته شده در مهد کودک مسؤولیت دارند یا خیر ؟ متأسفانه در این مورد قانونی که به خاص، مسئولیت مدنی مربیان مهد کودک را پیش بینی کرده باشد، وجود ندارد و تنها ماده قانونی که پیرامون این موضوع وجود دارد ماده ‎۷ ق.م.م می باشد که آن هم در مورد خساراتی است که از ناحیه صغیر به اشخاص ثالث وارد می شود: هر چند این ماده راجع به مسئولیت ناشی از فعل غیر (صغیر ) می باشد اما از آن نمی توان در مورد خساراتی که از ناحیه یک کودک به اطفال و کودکان دیگر مهد کودک وارد می شود، استفاده نمود چرا که تعهد مربیان در مورد کودکان تعهد به نتیجه است، در مورد خسارتی هم که از ناحیه خود مربیان مهد کودک به اطفال و کودکان مهد کودک وارد می شود، ماده ‎۱ ق.م.م به طور عام، مسؤولیت مربیان مهد کودک را پیش بینی نموده است که هم راجع به خسارت مادی وارد به اطفال و کودکان و هم راجع به خسارات معنوی وارد به آنها است. ضمن اینکه در مورد خسارت مالی وارد به اطفال و کودکان مواد ‎۳۲۸ و ‎۳۳۱ ق.م و در مورد صدمات جسمی و بدنی وارد به آنها مواد ‎۲۹۴ به بعد قانون مجازات اسلامی در بخش دیات و مواد ۳۱۶، ۳۱۷، ‎۳۱۸ ق.م.ا در بخش موجبات ضمان، مسؤولیت مربیان را به طور کلی پیش بینی نموده است، به علاوه قاعده عام لا ضرر و تعهد ضمنی مربیان مهد کودک، مبنی بر جلوگیری از ورود ضرر و زیان به اطفال و کودکان مؤید مسؤولیت مربیان مهد کودک در این مورد می باشد./…….این متن که دیگه از من نیست که بگین داره نظر شخصی میده.هر چندتا دیگه هم بخاین نظر از این پیر حقوق مدنی میفرستم براتون

    1. امیدوارم این رو به اسکودا فکس کرده باشید. من اعتراض کردم ولی کتاب دم دستم نبود که با شماره صفحه و مستند اعتراض کنم.

    2. وای خدا.این چیه گفتی.کتاب الزامات خارج از قرارداد صفایی و رحیمی و کتاب الزامات… مرحوم کاتوزیان رو بخون.هردو بعد از اون که به یک رای وحدت رویه استناد کردن همون نظر صغیر شخصا مسئول است و از اموال اون باید پرداخت بشه یعنی همون گزینه اعلامی اسکودا رو پذیرفتن.ترخدا برای اعتراض باین جزواتی که رفتید این موسسات استناد نکنید.
      *اینم برای جزا
      صورت سوال مبتنی بر اینکه »الف« {مرتکب}برای فرار از اتومبیلی که « ب» با هماهنگی قبلی در مقابل مغازه قرار داده است استفاده و با راندن آن متواری میشود، حکایت از هماهنگی و توافق » «ب»با «الف برای ارتکاب جرم سرقت داشته است »و «الف نیز از این وسیله استفاده کرده است. لذا شرایط تحقق معاونت در این مورد وجود دارد زیرا همانطور که در صورت سؤال تصریح شده است این هماهنگی قبل از ارتکاب جرم سرقت بین آنها صورت گرفته است. لذا این ایراد که رفتار معاون باید قبل از رفتار فاعل و یا نهایتاً همزمان با آن انجام شود، و اگر بعد از آن باشد معاونت محقق نخواهد شد، وارد نخواهد بود زیرا همان طور که بیان شد این هماهنگی قبل از ارتکاب جرم صورت گرفته که این کار باعث دلگرم شدن فاعل به سمت ارتکاب جرم بوده و در نهایت کمک انجام شده باعث تسهیل وقوع آن شده است.

      در این خصوص میتوان به مثالی که در کتاب جناب آقای دکتر اردبیلی )حقوق جزای عمومی، جلد دوم، انتشارات میزان، چاپ
      چهل و سوم، ،۱۳۹۵صفحه ۱۱۱اند: ( ذکر شده است اشاره کرد که چنین فرموده
      .».. ممکن است برخی از اشکال کم ،کند ک و دستیاری با مرتکب جرم اصلی که وقوع جرم را تسهیل می پس از ارتکاب جرم،
      معاونت به شمار آید. برای مثال: فعل رانندهای که در بارگیری و حمل اثاث و لوازم منزل به دزدان کمک رسانده به شرط توافق
      پیشینی، معاونت محسوب است.

    3. شما مثل اینکه دوس ندارید اشتباهتون رو قبول کنید! اشکال مسئولیت مهدکودک این است که در گزینه ذکر شده است (در هر حال) در صورتی که مسئولیت مهدکودک چه تعهد مهدکودک به وسیله یا نتیجه باشه، با توجه به ماده ۷ ق.م.م مبتنی بر تقصیر است و به همین علت گزینه مهدکودک اشتباه است! «در هر حال» یعنی مثل مسئولیت غاصب!

      1. تفاوت تعهد به وسیله با تعهد به نتیجه رو بگو.در تعهد به نتیجه فقط با اثبات قوه قهریه از مسولیت مبرا هستی در متن سوال هم گفته شده در تایم اداری این خسارت بوجود امده.پس قوه قهریه مفقود بوده .پس در هر حال مسولیت متوجه مهد است.به همین تفسیر ساده.
        جواب اسکودا هم برام مهم نیست.
        واقعیت جامعه برام مهمه .نه چیز دبگه .

        1. آیا تایم اداری بودن منافاتی با امکان وقوع قوه قاهره داره؟؟؟ گاهی اوقات رفتار خود شخص مصداق قوه قاهره است!! اگر صغیر ممیز باشه که با توجه به اطلاق سوال در خصوص «صغیر» این فرض متصوره! بی تردید تعمد صغیر ممیز در اضرار به دیگری قوه قاهره است! بماند که در خصوص تعهد به وسیله یا نتیجه بودن مهدکودک هم مناقشه است!

      2. سلام….درهرحال مسئول است تقصیرمهدکودک مفروض است…کودک۴-۵-۶ساله رامسئول کنیم امامسئولین ومربیان رارهاکنیم پس چکاره هستنداوناطبق قرداصرفابایدنگهداری بکردند…خوب اینجورسنگ روسنگ بندنمیشودپس حقوق کودکان راپایمال کنیم ونهایتا به عاقله اومنتسب کنیم….وظایف وتکالیف مهدچیست؟///؟

        1. حالا اینکه شما مسائل اجتماعی را به میان می کشید بحث دیگری است اما بحث مسئولیت مهدکودک فقط در قالب ماده ۷ معنا پیدا می کند آنهم با این تفسیر که مهدکودک را یکی از مصدایق عنوان عام سرپرست بدانیم که دیدگاه صحیح نیز همین است اما مسئولیت سرپرست مبتنی بر تقصیر است همین مبنای واضح که در ماده ۷ نیز بدان اشاره شده است مانع از این است که (در هر حال) مهدکودک را مسئول بدانیم! بماند که رای وحدت رویه ای بعد از تصویب قانون مسئولیت مدنی صادر شده است و اصلاً توجهی به مفاد ماده ۷ ق.م.م نداشته و مسئولیت جبران ضرر و زیان ناشی از جرم را بر عهده خود صغار دانسته است و مسئولیت والدین را اصلاً قابل بررسی ندانسته است و مفاد ماده ۷ را کنار نهاده است هرچند که این رای وحدت رویه مورد انتقاد حقوقدانان بزرگ واقع شده!!

        2. در ضمن فرض تقصیر را از کجا آوردید؟ آیا شما قانونگذاری هم می کنید؟ پیشنهاد می کنم مقاله دکتر صفایی و مرضیه افضلی مهر را در این زمینه مطالعه فرمایید که متوجه شوید اگر قانونگذار می خواست خودش می گفت چون در آن موقع در برخی از نظام های حقوقی از جمله فرانسه مسئولیت فرانسه مبتنی بر تقصیر بود اما با این قید که برای والدین فرض تقصیر شده بود اما در قانون مسئولیت مدنی ما فرض تقصیر پذیرفته نشده و تقصیر لازم الاثبات پذیرفته شده است.

      3. سلام….درهرحال مسئول است تقصیرمهدکودک مفروض است…کودک۴-۵-۶ساله رامسئول کنیم امامسئولین ومربیان رارهاکنیم پس چکاره هستنداوناطبق قرداصرفابایدنگهداری بکردند…خوب اینجورسنگ روسنگ بندنمیشودپس حقوق کودکان راپایمال کنیم ونهایتا به عاقله اومنتسب کنیم….وظایف وتکالیف مهدچیست؟///؟

  6. سلام دوستان منتظر و مظطرب
    امیدوارم حال همگی خوب باشه و به حرمت حضرت محمد همگی قبول شید
    دوستان یه سوال ممنون میشم جواب بدین چقد میشه به تخمین رتبه چتر دانش اعتماد کرد مثلا من رتبم ٣٧ شده در کانون اذربایجان غربی ایا امیدی هست همین باقی بمونه
    در ضمن من معدلم ١١/۶۶

    1. سلام
      راستش من پارسال خدا رو شکر کانون البرز قبول شدم و در رابطه با سوال شما می خوام عرض کنم که سال ٩٣ اطلاعات آزمون رو در سامانه چتردانش وارد کردم و تقریباً مطمئن بودم که قبول خواهم شد در حالیکه نه فقط قبول نشدم بلکه تفاوت فاحشی بود بین جواب نهایی سازمان سنجش با آنچه که در چتردانش آمده بود…. سال گذشته یعنی ٩۴ هم بدین نحو،درسته که در نهایت قبول شدم ولی تفاوت نمره و معدل و رتبه بسیار زیاد بود.خواستم بگم حواستون باشه تا مبادا بیخود دلخوش بشید و بعداً خدای ناکرده باعث ناراحتی و افسردگی براتون بشه. امیدوارم موفق باشید.یا حق

    2. نه اقا شهرام چون همه تو چتر دانش شرکت نمیکنن و اصلا معتر نیست..ب اون دلخوش نکنین انشالله قبولین

  7. سلام دوستان عزیز وگرامی خدمت ان دسته از بزرگورانی که مستند اعتراض کرده اند امیدوارباشند و منتظر بمانند درکارنامه شخصی به سوالی که اعتراض داشته اید یا برای شما حذف خواهد شد یا اینکه اصلاح خواهد شد اما این تغییر و اصلاح کاملا شخصی است و به دیگر دوستان سرایت نخواهد نکرد این مورد رو پارسال خودم تجربه کردم و یکی از سوالات جزا برایم حذف شده بود و از ۱۹ سوال محاسبه شده بود لازم دیدم این تجربه شخصی را دراختیار دوستان قرار بدم چون خودم هم گرفتار این معضل هستم وبه ۵ سوال اعتراض کردم و تنها امیدم فقط همینه که دراعتراضات فرجی شود پس دوستان هنوزم امید است و منتظر روز نتیجه باشید با ارزوی موفقیت برای انان که شایسته اند

    1. چنین چیزی که شما میفرمایید. قطعا ممکن نیست. از یک حقوقی بعیده چنین استدلالی انجام بده

    2. البته بعید هم نیست شاید میخاستن قدرت استدلال داوطلب رو هم بسنجن.البته اگه این طور باشه خو من کلی سوال دیگه رو هم استدلات قوی داشتم.ولی چون میدونستم دوستان دیگه به اونا اعتراض میکنن ،به اون سوالت اعتراض نکردم .و فقط به دو سوال مدنی و یک سوال جزا اعتراض کردم

    3. اقا وحید این اصلا صحیح نیست درحق بقیه اجحاف میشه ..اصلا چنین موضوعی نمیتونه صحت داشته باشه

  8. سلام دوستان
    شماره روابط عمومی سازمان سنجش
    ۴۲۱۶۳_۰۲۱
    لطفا شما هم تماس بگیرید و پیگیری کنید.

  9. دلتون خوش نکنین به اعتراض ، اگر سوالات قابل اعتراض بود ،حداقل ۲ تا از این موسسات مطرح و قدیمی آمادگی ازمون وکالت ، این ایرادات و اعتراض رو میگفتن ،ولی همانطور که میبیند هیچ انتقادی از زبان اساتید و مدیران موسسه بیان نمیشه ، انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده. و جالب هست که این موسسات در عین اینکه باهم در رقابت هستن ولی هماهنگ هم هستن و هیچ اعتراضی به اسکودا ندارن… خیلی دلم میخواد این اساتید موسسات ازمون وکالت ، بخصوص در بحث سوالات درس جزا ، نظرات خودشون رو برای عموم بیان میکردن خصوصا برای داوطلبینی که در کلاس هاشون درس خواندن و میگفتن چرا استدلال اسکودا با تمام موسسات و کتب حقوقی فرق میکنه

  10. کانون یزد وحشتناک بود.ردیف ما از همه دیرتر برگه ها رو دادن زودتر از همه هم برگه ها رو گرفتن کلى وقت کم اوردم.چیزى که تو کانون یزد اتفاق افتاد تاسف اور بود.

  11. در مورد سوال ۲۰ مدنی واقعا میتواند مصداق ماده ۷ قانون مسولیت مدنی باشد ولی تشخیص اینکه طراح احتمالا بی دقت موقع طرح سوال کدام قانون و ماده قانونی مقابلش بوده احتیاج به ارتباط با عالم غیب دارد که وظیفه داوطلب است.
    من فکر میکنم با توجه به اینکه سوال رای وحدت رویه کیفری مهرماه در سوالات بود ،انتخاب سوالات با عجله و بدون بررسی کافی بوده است.من به عنوان کسی که خودم را در اینده وکیل میبینم از این سو مدیریت همکاران اینده ام شرمسارم

    1. یک درسی هست توی رشته زبان به نام آزمون سازی ، که تخصص روی مباحث ازمون ها چهارگزینه ای و چند گزینه کار میکنند و سال ها بهترین دانشگاه های دنیا و خیلی از پزوهش گر ها دارند روی ازمون سازی کار میکنند ، خوب یک دکتری حقوق کجا ازمون سازی مطالعه کرده بسیار از این ازمون ها اگر زیر ذره بین یک کسی که دکتری آزمون سازی داشته ، بره مطمئن باش از نظر اصولی غطله . اینو شک ندارم

  12. این شعر تقدیم به سید دانش….
    دل سِرّ‌‌ِ حیات اگر کَماهی دانست،
    در مرگ هم اسرار الهی دانست؛
    امروز که با خودی، ندانستی هیچ،
    فردا که ز خود رَوی چه خواهی دانست؟

    1. تقدیم.شماسرورگرامی..شعری ازمولانا
      نه مرادم نه مریدم،
      نه پیامم نه کلامم،
      نه سلامم نه علیکم،
      نه سپیدم نه سیاهم.
      نه چنانم که تو گویی،
      نه چنینم که تو خوانی ونه گفتند و شنیدی.
      نه سمائم،
      نه زمینم،
      نه به زنجیر کسی بسته و نه برده‌ی دینم
      نه سرابم،
      نه برای دل تنهایی تو جام شرابم،
      نه گرفتار و اسیرم،
      نه حقیرم،
      نه فرستاده پیرم،
      نه به هر خانه و مسجد و میخانه فقیرم
      نه جهنم، نه بهشتم
      چنین است سرشتم
      این سخن را من از امروز نه‌ گفتم،
      نه‌ نوشتم،
      بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم.
      حقیقت نه به رنگ است و نه بو،
      نه به های است و نه هو،
      نه به این است و نه او،
      نه به جام است و سبو…
      گر به این نقطه رسیدی به تو سر بسته و در پرده بگویم،
      تا کسی نشنود آن راز گهربار جهان را،
      آنچه گفتند و سرودند تو آنی …
      خود تو جان جهانی،
      گر نهانی و عیانی،
      تو همانی که همه عمر به دنبال خودت نعره زنانی
      تو ندانی
      که خود آن نقطه عشقی
      تو اسرار نهانی
      همه جا تو
      نه یک جای ،
      نه یک پای،
      همه‌ای
      با همه‌ای
      همهمه‌ای
      تو سکوتی
      تو خود باغ بهشتی.
      تو به خود آمده از فلسفه‌ی چون و چرایی،
      به‌ تو سوگند که این راز شنیدی و
      نترسیدی و بیدار شدی،
      در همه افلاک بزرگی،
      نه که جزئی ،
      نه چون آب در اندام سبوئی،
      خود اوئی،
      به‌خود آی
      تا بدرخانه‌ی متروک هرکس ننشینی
      و به‌ جز روشنی شعشعه‌ی پرتو خود
      هیچ نبینی- گل وصل بچینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا