رییس کل دادگستری استان تهران: با همه مردم با نهایت ادب و احترام رفتار کنید

رییس کل دادگستری استان تهران:
 با همه مردم از جمله مراجعین، اصحاب دعوی،‌ وکلای دادگستری‌، کارشناسان و متهمان با نهایت ادب و احترام رفتار کنید

رییس کل دادگستری استان تهران خطاب به قضات، گفت: از گزینه بازداشت و زندان جز در مواقعی که جدا ضروری است استفاده نکنید، زیرا تبعات اعزام افراد به بازداشتگاه‌ها و زندان غالبا همراه با خسارت به خانواده‌ها و کشور است.

به گزارش ایسنا، سیدعلیرضا آوایی در بازدید از دادگستری شهرستان دماوند، اظهار کرد: علیرغم تراکم کارها و ورودی پرونده‌ها و خستگی‌های مفرط ناشی از آن، تمرین و سعی کنید با همه مردم از جمله مراجعین، اصحاب دعوی،‌ وکلای دادگستری‌، کارشناسان و متهمان با نهایت ادب و احترام رفتار کنید. باور کنیم که با هیچ توجیهی حق بی‌حرمتی به هیچ کس و اجازه تحقیر احدی را نداریم و اگر همه ما موفق شدیم که به این نکته توجه و عمل کنیم تردید نکنید که قضاوت‌ها در مورد تشکیلات قضایی تغییر خواهد کرد.

رییس دادگستری استان تهران تصریح کرد: با توجه به اقتضائات این حوزه قضایی از همه ظرفیت‌های قانونی در خصوص افرادی که به اراضی ملی تجاوز می‌کنند استفاده شود تا این نوع جرائم به حداقل ممکن برسد.

آوایی خاطرنشان کرد: مردم و وکلا متوقع‌اند در حد مقدور به آن‌ها فرصت دفاع داده شود و لایحه‌های تقدیمی به دادگاه مورد مطالعه قرار گیرد و این توقع به جا، منطقی و قانونی است‌؛ بنابراین در جهت اجابت این توقعات بحق بیش از پیش بذل مساعی کنید.

وی افزود: جایگاه، اختیارات، مسوولیت و شان قضات را به خوبی می‌دانید و می‌دانیم و نیز انتظارات جامعه را از جامعه شریف قضات می‌دانیم؛ بنابراین باید هر روز بیش از پیش تلاش کنیم تا شان و حرمت این منصب مهم و الهی محفوظ مانده و ارتقاء یابد و تردید نکنید که بخش عمده این مهم بستگی به نحوه رفتار و سلوک ما دارد و امید است خداوند یاریمان کند تا موجب زینت تشکیلات قضایی شویم و در اثر غفلت و دنیازدگی به حیثیت و آبروی همکاران متدین، متعهد و شریف خود لطمه وارد نکرده و آن‌ها را سرافکنده نکنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا