رسیدگی به لوایح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و جرایم الکترونیک به پایان رسید


رییس کمیسیون حقوقی مجلس:

رسیدگی به لوایح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و جرایم الکترونیک به پایان رسید
این لوایح پس از پایان کار رسیدگی به لایحه آین دادرسی کیفری به صورت یک جا به شورای نگهبان ارسال خواهند شد

اختبار- رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس روز گذشته در گفتگو با خبرنگار فارس خبر از پایان کار بررسی لایحه ی آیین دادرسی نیروهای مسلح و آیین دادرسی الکترونیک داد، ولی نکته ی جالب این گفتگو جایی است که ایشان گفته اند این لوایح پس از پایان کار رسیدگی به لایحه ی آیین دادرسی کیفری و به صورت یکجا به شورای نگهبان ارسال خواهد شد! بالاخره معلوم نیست که کار بررسی لایحه ی آییین دادرسی کیفری به پایان رسیده است یا نه، در این مورد اخبار متناقضی در ماه های اخیر منتشر می شود که به تناوب حکایت از پایان کار یا در جریان بودن بررسی لایحه آیین دادرسی کیفری در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس دارد.

الله‌یار ملک‌شاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت لایحه آئین دادرسی نیروهای مسلح و همچنین لایحه دادرسی الکترونیک به تصویب اعضای کمیسیون قضایی مجلس رسید.

وی افزود: بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس اختیار تصویب این دو لایحه را به کمیسیون قضایی واگذار کرده و بر همین اساس این لوایح پس از تصویب در کمیسیون قضایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

رئیس کمیسیون قضائی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه آئین دادرسی کیفری عمومی و نحوه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای نیز در دستور کار کمیسیون قضائی قرار دارد،‌پس از تصویب تمامی این لوایح به صورت همزمان به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا