رایزنی برای افزایش ظرفیت کانون وکلای مرکز در آزمون وکالت ۹۶

امیر حسین‌آبادی:

۳۳۰ نفر ظرفیت سهمیه ایثارگران آزمون امسال تکمیل است/ تلاش داریم ظرفیت را افزایش دهیم

پایگاه خبری اختبار- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر اینکه کانون مجری قانون است، از نشست روز پنج شنبه روسای کانون‌های وکلا در ارتباط با مشکل داوطلبان آزمون وکالت امسال خبر داد و گفت: از زمان اعلام نتایج برخی اعتراض کردند که ما رتبه ۸۵۰ آوردیم و اکنون قبول نمی‌شویم. در هیات مدیره رایزنی کردیم در تلاش هستیم مقدار ظرفیت را اضافه کنیم و برای این کار باید موافقت کمیته تعیین ظرفیت را بدست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایلنا، امیر حسین آبادی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در رابطه نحوه اعمال سهمیه‌ها در آزمون وکالت امسال گفت: سهمیه ایثارگران در دوره‌های گذشته نیز اعمال می‌شد. امسال قانون حمایت از ایثارگران تصویب و دامنه ایثارگری را توسعه داد. به‌عنوان مثال سال گذشته که ۶۰۰ نفر سهمیه‌دار بود، ۱۸۰ نفر ظرفیت برای آنها داشتیم اما طبق ضوابط ۴۲ نفر، کف معدل را کسب کرده بودند.

رئیس کانون وکلا مرکز ادامه داد: در آزمون وکالت امسال  سهمیه ایثاگران ۳۳۰ نفر بود که باید کف معدل ۷ [توضیح اختبار: منظور کسب همان حدنصاب ۷۰ درصد نمره تراز رتبه آخر سهمیه آزاد است] را به دست آوردند اما نفر آخر لیست ۹.۹۹ به‌دست آورده و سهمیه ۳۳۰ نفر تکمیل است.

وی به برخی از اعتراضات داوطلبان بدون سهمیه اشاره کرد و گفت: از زمان اعلام نتایج برخی اعتراض کردند که ما رتبه ۸۵۰ آوردیم و اکنون قبول نمی‌شویم. در هیات مدیره رایزنی کردیم در تلاش هستیم مقدار ظرفیت را اضافه کنیم و برای این کار باید موافقت کمیته تعیین ظرفیت را بدست آوریم.

حسین‌آبادی ادامه داد: روز ۵شنبه روسای کانون‌ها نشستی دارند و قرار است در ارتباط با مشکل داوطلبان بحث کنیم تا انشالله راه‌حلی پیدا کنیم تا تعداد بیشتری از افراد جذب شوند و سهمیه حق آنها را محدود نکند. اما دست ما باز نیست. در کمیته تعیین ظرفیت اکثریت با مقامات قضایی است و ما سعی می‌کنیم ظرفیت را اضافه کنیم تا کسانی که حداقل رتبه نزدیک هزار آورده‌اند، جذب شوند.

وی افزود: پارسال ۲۳۰ نفر شرکت کننده در سهمیه ایثارگران داشتیم اما امسال تعداد آنها به ۲۵۰۰ نفر رسید. قانون برای افراد حق ایجاد کرده است و کانون وکلا مجری قانون است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۸۹ دیدگاه ها

  1. شب شد و دروغ گویی سایت اختبار آشکار!!!
    هرچند میدونم نطرم تایید نمیشه اما شاید حد اقل خودتون بخونید با این خبر چند روزه دلمو خوش کردم ولی حالا دریغ از افسوس رویایی من و امثال من رو با واقعیت
    چند روزی به تاخیر انداختید شما،
    به کدامین گناه؟!😢😭😭

      1. ازتون عذر میخوام، 🙏🙏🙏واقعا قطع امید کرده بودم
        با این که حرفام اشتباه بوده و بایدبیشتر صبر میکردم اما خواهشمندم عفو کنید

  2. جناب دکتر هوشیار
    باسلام و احترام
    لطفا درصورتی که از جلسه امروز خبری دارید ما را از تصمیمات مطلع نمائید.
    با تشکر

  3. سلام جناب اقای هوشیار خسته نباشید
    آیا افزایش ظرفیت ممکن است برای بقیه کانون ها نیز اعمال گردد یا فقط مختص مرکز میباشد؟؟

  4. اینهمه جدال بر سر تفسیر ماده ۳ !!! چرا حتی یک کامنت اعتراضی به سهمیه ها تایید نمی شود؟ عمرمان رفت و در این ازمون با اهرم استرس ظرفیت قبول نشدیم مشکلمان کم بود بیشتر شدن سهمیه ها هم اضافه شد. بابا به خدا راه تجلیل از ایثارگران ایجاد سهمیه برای فرزندانشان نیست(غیر از شهدا) و تازه این سهمیه باید به حداقل ممکن در ازمونهای رقابتی برسد. چشممان کور شد انقد خواندیم عمرمان رفت و سهمیه نداشتیم تا راحت قبول شویم. بابا به خدا قسم ما هم انسانیم چرا کسی به نظر ما توجهی نمیکند؟

    1. دوست عزیز رسما اعلام کردند هر ۳۳۰ نفر قبولند پس جواب سوال شما قطعا آری است. نگران نباشید/

  5. بنده از طریق مجلس پیگیر تفسیر ماده هستم.مطابق قانون تفسیر قوانین عادی از طریق مجلس شورای اسلامی است.

    1. جناب ؛شما که اینقدر به دنبال تفسیر قانون هستید لطفا درست تفسیر کنید!مقصود از تبصره ماده ٣ حتی اگر نسخ نشده باشه این است که اگر به عنوان مثال سهمیه ایثارگران ٣٣٠ نفر باشد و نفر ٣٣١ نمره و ترازی رو کسب کرده باشه که بدون سهمیه نیز نمره لازم را برای قبولی کسب کرده باشه ؛کانون نباید این شخص رو به بهانه اینکه ظرفیت ٣٣٠ نفر تکمیل شده است قبول نکنه و با عنایت به اینکه شخص مذکور اگر سهمیه آزاد بود قبول شده تلقی میشد بنابراین الان هم باید قبول شود؛ولی آیا الان به فرض رتبه ٣٣١ سهمیه در رتبه آزاد نمره قبولی رو کسب کرده و کانون به بهانه ظرفیت ٣٣٠ نفری ایشون رو قبول نکرده؟؟! بنده حتی از یکی از اقوام نزدیکم که ۴ دوره نماینده مجلسه و اتفاقا عضو کمیسیون قضایی نیز در ادوار گذشته بوده است هم سوال کردم و دقیقا همین نظر رو تایید کردن؛بنابراین به شما دوست عزیز توصیه میکنم که قانون رو وارونه تفسیر نفرمایید چراکه باعث تشویش خاطر دیگران نشه ؛باتشکر

      1. جواب حرفاتونم دارم منتها به جهت درخواست مکرر استاد هوشیار برای جلوگیری از تنش نمیدم
        ارجاع میدم تبصره ماده ۲۱ لایحه اصلاح قانو ایثارگران ببینید همه چیز براون مکشوف میشه!!

  6. یا سرکار زنده دل و یا استاد هوشیار عزیز
    ببخشید این موردی که کاربر mohammadjafar گفتند
    تبصره ماده ۳ که گفته میشه نمرات بالای ایثارگر که حد نصاب قبولی بی سهمیه را آوردند بایست در آزاد پذیرش بشن در
    چه قانونیه؟ شما خودتون دیدید؟
    استدعا میکنم جواب بدید لطفا
    من نگاه کردم نبود;
    ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. هوشیار کاکو جواب منو بده
        خانواده هرروز میپرسن قبول شدی یا نه .
        رتبه ٣٢۴ سهمیه کانون مرکزم قبول میشم یا نه؟؟؟
        جون کاکو جواب بده

  7. سلام
    ماده ۳ نه نسخ صریح شده است و نه نسخ ضمنی بنابراین علت اینکه تا کنون اجرا نمی شد این بود که کسی نمی توانست بالای سهمیه آزاد شود ولی امسال نزدیک فکر میکنم ۵۰ نفر بالای سهمیه آزاد شدند و تبصره ماده می گوید =استفاده از این سهمیه مانع از پذیرش ایثارگرانی که نمره قبولی سهمیه آزاد را آورده اند نمی باشد .بنابراین اشخاصی که تراز بالایی دارند و بدون سهمیه نیز جذب می شوند می بایست در سهمیه آزاد محاسبه شده و ایثارگرانی که بار علمی بالایی دارند و حد نصاب قانونی را کسب نموده و سایر شرایط مصرح در قانون را نیز دارند باید قبول شوند و مضاف بر این موارد در صورت افزایش ظرفیت,ظرفیت به تناسب قانون مجدد تفکیک می شود.هر کسی محق قبولی هست ان شا الله که قبول می شود با آرزوی قبولی برای دوستان

  8. دوست عزیز mohamadjafar
    لطفا بگو این تبصره ماده ۳ که گفتید گفته نمرات بالای ایثارگر بایست در آزاد پذیرش بسن مال وه قانونیه؟؟ شما خودت دیدی؟
    من نگاه کردم نبود;
    ممنون میشم راهنمایی کنی

    1. تبصره ماده ۳ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶– استفاده از این سهمیه مانع از پذیرش ایثارگرانی که نمره قبولی سهمیه آزاد را آورده اند نمی باشد.
      البته برخی گفته اند با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نسخ شده است, که به نظر می رسد نسخ صریح یا ضمنی صورت نگرفته باشد, در صورتی که آقای هوشیار گفتن ظاهرا نسخ شده, که نمیدونم به استناد کدام ماده قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران!!؟

  9. سلام بچه ها معدل چ جوری حساب میشه؟؟؟ هر کی میدونه جواب بده،،تراز ۷۱۲۳ یعنی مدلش چند میشه؟ معدلو چ جوری حساب کنم
    تراز نه، معدل
    مرسسسی

    1. سلام
      معدل هیچ تاثیری واسه سهمیه دارا نداره استاد هوشیار هم که بارها گفتن
      تنها تراز ملاکه شما با تراز بالای ۷ هزار قطعا جز ۳۳۰ نفر قبولی سهمیه هستی
      نص قانون هم این رو میگه رییس کانون مرکز سهوا گفتن معدل هم ۳۳۰ نفری که سنجش رتبه هاشون زده در سهمیه ایثارگران قبول می باشید. به امید حق

    2. درصد های هر درس رو ضرب در ضریب کن و سپس مجموع آنها را تقسیم بر۱۳کن و سپس آنرا تقسیم بر۵کن

  10. سلام بر مسئولان محترم کانون از درک بالای شمامتشکرم .و تقاضای دارم که تا جایی که امکان دارد ظرفیت ها رو افزایش بدید .وامیدوارم و از خدای عادلم می خواهم که هر کس حقشه و زحمت کشیده پذیرفته بشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا