راهنمای ارسال مطالب

سایت حقوقی اختبار آمادگی انتشار مطالب و نظرات افراد را دارد، مطالب دریافتی پس از بررسی و تطبیق با معیارهای کاری سایت اختبار منتشر خواهند شد.

سایت اختبار حسب مورد مطالب دریافتی را ویرایش می کند، نویسنده مطلب می تواند از انتشار مطلب ویرایش شده در سایت اختبار منصرف شود.

معیارهای محتوایی:

۱) مطالب باید مرتبط با زمینه فعالیت سایت اختبار باشند، زمینه فعالیت سایت اختبار مشخصا "علم حقوق" و با رویکرد خبری و تحلیلی عمدتا در زمینه مسائل آزمونی است

بنا براین سایت اختبار از پذیرش و انتشار مطالبی با محتوای غیر مرتبط با رشته حقوق، علمی و پژوهشی، غیر مرتبط با موضوعات روز و … معذور است.

۲) سایت اختبار به رعایت حقوق اشخاص تاکید دارد

بنا بر این سایت اختبار از پذیرش و انتشار مطالبی که در آن حقوق مولفین رعایت نشده باشد یا به اشخاص و گروه ها و اصناف حمله یا توهین شده باشد معذور است.

۳) سایت اختبار به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران و عرف و عادات غالب مردم ایران پایبند است

بنا بر این سایت اختبار از پذیرش و انتشار مطالبی که به هر نوع مخالف قوانین باشند یا به نحوی مخالف عرف و عادات غالب مردم ایران تلقی بشوند معذور است.

معیارهای ساختاری:

۱) ارسال کننده مطلب باید شناخته شده باشد

ارسال کننده مطلب باید مشخصات کامل خود و رزومه و سوابق علمی خود را همراه با مطلب ارسال کند، با این حال نویسنده می تواند درخواست کند که مطلب با نام واقعی او در سایت منتشر نشود.

سایت اختبار متعهد است در همه موارد نام نویسنده را ذکر کند، با این حال سایت اختبار در برابر سو استفاده احتمالی سایرین و عدم رعایت حقوق معنوی نویسندۀ مطالب منتشر شده مسوول نمی باشد.

۲) مطالب باید در قالب فایل وورد ساده و بدون هیچگونه محدودیت و کدگذاری و قراردادن لینک و غیره ارسال شوند

۳) ساختار مطلب باید به فرم مقاله علمی یا خبری باشد

مطلب نباید ساختار محاوره ای یا نامه شخصی داشته باشد، همچنین لحن نوشتار نباید خطاب شخصی داشته باشد و در هر مورد نویسنده باید به ارائه تحلیل و نظر خود بپردازد.

۴) مطالب ارسالی از لحاظ فونت، اندازه و تعداد صفحات محدودیتی ندارند

با این حال مطالب خیلی طولانی ممکن است به جهات فنی در قالب فایل پی دی اف در سایت منتشر شوند.

۵) مطالب ارسالی باید مستند باشند و در هر مورد منابع مورد استناد ذکر شوند

۶) عناوین و اسامی باید به طور کامل و دقیق نوشته شوند

مثلا از نوشتن "ق.م" به جای "قانون مدنی" خودداری شود، در ارجاع به قوانین نام صحیح قانون با سال تصویب آن ذکر شود و از قید "جدید" و "قدیم" برای ارجاع به قوانین خودداری شود، مثلا از عنوان "قانون جدید آیین دادرسی کیفری" به جای "قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲" استفاده نشود.

۷) قواعد نگارشی در مطالب باید رعایت شود

مثلا از اتصال "می"، "به" و امثال این ها به کلمات بعد خودداری شود.

چه چیزهایی می توانید بنویسید:

تحلیل و بررسی اخبار حقوقی

تحلیل و بررسی قوانین جدید، آرا و تصمیمات جدید

خلاصه و نکات درسی

تجربیات شخصی از آماده سازی و مطالعه و شرکت در آزمون ها

و هر مطلبی که فکر می کنید خواندن آن برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان حقوق جالب و مفید است

فایل وورد مطالب را به این نشانی ایمیل کنید: email

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت زحمت کشان عزیز که واقعا با اطلاع رسانی ها و نشر اخبار حقوقی خدمت بزرگ و با ارزشی را نسبت و در حق مردم بجان خریده و جا دارد که از طرف همه حقوقدانان و مردم شریف از شما تشکر و قدردانی نمابم،
    همچنین خاطر نشان میشوم که فایلهای بانک آراء وحدت رویه دیوان عال دانود نمی گردد تقاضامند است بازبینی نمایید
    با تجدید احترام
    رضا سلملنزاده مرندی

    1. سلام و سپاس از همراهی شما

      فایل‌ها رو من مجدداً چک کردم و مشکلی نداشت

      اگر با تلفن همراه دانلود می‌فرمایید، انگشتتون رو روی لینک نگه دارید و بعد، از بین گزینه‌ها، گزینه ذخیره کردن فایل رو انتخاب کنید و بعد از دانلود شدن، باز کنید

      انشاءالله که مشکل برطرف شه

  2. باسلام و وقت بخیر
    خواستم اعتراض خود را در خصوص عدم اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۹۶ از سوی برخی کانون ها اعلام کنم
    ضوابط که کاملا واضح و مشخصه پس دلیل این تاخیر چیه بعنوان مثال کانون وکلای استان یزد تا الان اسامی رو اعلام نکرده و طی تماس تلفنی اعلام کردن احتمال داره به هفته آینده موکول بشه.
    چرا …!!!!!!؟؟؟؟؟؟

  3. سلام میخوام به کسایی که زنگ زدن به مرکز مشاوران برای به عقب انداختن ازمون مشاوران کرمانشاه بگم امیدوارم قبولی قسمتتون نشه.

  4. با سلام یزدان خطاب به کلیه دست اندرکاران کانون وکلا و مرکز مشاوران من خودم بچه کرمانشاهم به همین خاطر این مطلب رو میفرستم که بدونید ما هیچ کاری رو کارشناسانه انجام نمیدیم اگه کسی توی زلزله سرپل ذهاب عضوی از خانواده رو از دست داده باشه نه تنها امسال بلکه سال دیگه هم نمیتونه خودشو جمع کنه نکته دیگه اگه من اعصابم خورد شده نهایتش یه هفته درس نخوندم که فکر نکنم زیاد تاثیر داشته باشه قبول تاثیر داره یه هفته عقب بندازید اخه ادمای خوب اگه به فکر کرمانشاه هستید چرا نسنجیده مثل بقیه کاراتون تصمیم میگیرید بنده میگرن دارم فشار درس انقدر زیاده که مدام قرص مصرف میکنم به خدا انصاف نیست من زجمت کشیدم اقا من نمیخوام امتحانم عقب بیفته. بگذریم اینجا ایرانه پیشنهاد بنده اینکه ازمون مشاوران رو تو کرمانشاه برگزار کنید نهایتنم بندازید یک دی راستی تا یادم نرفته اینجا یه عده رفتن چادر زدن گفتن ما زلزله زده ایم اونایی که درس نخودن زنگ زدن گفتن ما غمگینیم

  5. سلام.مى خواستم بدونم ازمون قضاوت امسال در مرکز هراستانى برکزار میشه یا فقط در تهران برکزار میشه? …ممنون میشم جواب بدید…با تشکر

  6. با سلام و خسته نباشید.
    من یک حقوقدان هستم که سه سالی است پشت کنکور سخت و محدود کانونهای وکلا در جا میزنم و الان یکسال است که خود را آماده آزمون سرنوشت سازی کرده ام که ۹ روز دیگر یعنی سوم آذر ماه در سراسر کشور برگزار میشه ، حال من فقط با شنیدن خبر زلزله در غرب کشور و دیدن حال و روز هم میهنان عزیزم ، یکی دو روزی است که تمرکز ندارم و حوصله درس خواندن در این واپسین روزها را ندارم ، پس وای به حال عزیزان و حقوقدانان غرب کشور که زلزله را حس کرده اند و خدا میداند که هر کدام در فاصله ۹ روز تا آزمون سرنوشت ساز زندگی خود ، چه حال و روزی دارند !؟ آیا زنده اند یا به رحمت خدا رفته اند ؟ آیا زیر آوار مسکن مهر بدون مهر دولت گیر کرده اند ؟ آیاعزیزانشان جلوی چشمانشان از دنیا رفته اند ؟ آیا بستری هستند یا به همراه مریض در بیمارستانهای این سرزمین آواره اند ؟
    حال به نظر میرسد که برگزاری این آزمون سراسری در کشور و محروم ماندن عزیزان حقوقدان در غرب کشور با این وضعیت ، در حالی که شاید هرکدام یک یا چند سال است که خود را آماده این نبرد تنگاتنگ با وجود محدودیتهای ظرفیتی کانونها و وجود سهمیه وسعت داده شده ایثارگران ، کرده اند ، کمی بی مهری و بی توجهی و ناسپاسی باشه در مقابل لطف و غیرت این عزیزان در زمان جنگ به تمام خلق ایران !!!
    لذا بدینوسیله وظیفه خود دانستم که از مسئولین اندیشه ایی راه گشا را تقاضا کنم .که حق این حقوقدانان زحمت کش پایمال نگردد.
    ضمنا به اطلاع برسانم که آزمون کانونهای وکلای سراسر ایران در جمعه ۳ آذر ماه و آزمون وکلای مرکز مشاوران قوه قضاییه جمعه ۱۰ آذر ماه و آزمون قضاوت دادگستری جمعه ۲۴ آذر ماه برگزار میشه و لازم به ذکره هر داوطلب امکان دارد که در کانونی غیر کانون محل سکونت خود ثبت نام کند .
    ممنون میشم که پیگیری نمایید . م_د

  7. سلام خانم زنده دل . ضمن تشکر از انتشار سوالات قضاوت . بنده جواب آدم را آماده کردم در قالب فایل پی دی اف . اگر صلاح میدانید در اختیار دوستان حقوقی قرار دهید. اگر باب میل قرار گرفت جواب آدک هم ارایه بدهیم . به ایمیل جناب هوشیار و تلگرام ایشان فرستادم

      1. سلام.ببخشید من در دفترچه سوالات وکالت مشخصاتم ننوشتم وامضاء هم نکردم . مشکلی پیش میاد؟

  8. خوب دکان باز کردین واس خودتون یکی از طریق سایت و تبلیغ یکی از طریق موسسات آموزشی یکی از طریق کلاس های خصوصی و جزوه خلاصه بچاپ بچاپی راه انداختین که تو این قرن واقعا نوبره مراقب خودتون باشین به قولی شاعر گغتنی آن دم که تو فرعون زمانی در تیر رس باد خزانی

    1. اختبار هیچگونه کلاس خصوصی و عمومی‌ای در هیچ زمینه‌ای برگزار نکرده و نمی‌کند. نه مستقلاً موسسه‌ای به راه انداخته و نه به موسسه‌ای وابستگی دارد.

       جزوه های موجود در سایت به علاوه‌ی تمام دیگر خدمات اختبار از قبیل پاسخنامه‌های تشریحی آزمون‌ها و قوانین پی‌دی‌دف و… برای تمام مخاطبان رایگان هستند

      قطعاً شما نیز اگر از این خدمات بهره‌ای نگرفته بودید اینجا حضور نداشتید

      این سطح از تنگ‌نظری واقعا اسباب تاسف است.

  9. سلام در دانشگاه ازاد رشته ای به نام علوم قضایی وجود دارد که دانشجویان علاوه بر واحدهای رشته حقوق بجز اقتصاد و مال۱۰واحد فقهی و ادبیات عرب اضافه هم پاس می کنند. خبری منتشر شده که فارغ التحصیل های این رشته برخلاف سالهای قبل نمی توانند در ازمون وکالت شرکت کنند. ایا این خبر صحت دارد؟

  10. با سلام

    خطاب به مسئولان محترم اختبار

    بنده نظراتم رو کجا قید کنم که مثل نظر دیگران مستقلا قابل رویت باشه و پاسخ به طرف مقابل تلقی نشده یعنی زیر متن دیگران قرار نگیرد لطفا راهنمایی بفرمائید.

  11. با سلام، کسانی که امسال وکالت پذیرفته می شوند با کسانی که لب مرز هستند یک دو سوال تفاوت ندارند که اگه یکی دو سوال حذف شود جایشان عوض شود کسی که میانگین اش ۵۰ هست خود را لب مرز می دارند و کسی که میانگین اش ۶۵ الی ۷۵ است خود را قبول می داند اختلاف ۱۵ الی ۲۵ درصد است نه یکی دو درصد. لذا قبول نشدگان بهتر و منطقی تر است نکته ضعف خود را کشف کرده و به قبول شدگان تبریک بگویند.

    میانگین من سه سال متمادی است که ۵۴ درصد است و مطلقا قبول نمی شم. من قبل از آزمون قبول شدگان امروز را هم تراز و رقیب خود می دانستم ولی الان آنان را استاد خود می دانم لذا ضمن آرزوی موفقیت روزافرزون برایشان از آنان تقاضا دارم منابعی را آن را بالای هفتاد درصد زده اند منابع مطالعاتی شان را ذکر فرمایند تا اینجانب و دیگران نیز از آنها بهرمند شوند.

    با کمال تشکر

     

     

  12. وقتی مخا طب در بیان نظرات خود در خصوص آزمونی آزاد نیست و مطالب او مورد بررسی و یا حذف قرار گیرد چه نقدی؟اینجانب دانشجوی دکتری حقوق هستم . ۲سال آزمون وکالت شرکت میکنم  .تهران کلاس وکالت شرکت کردم همچنین آزمونهای آزمایشی شرکت میکردم ولی مشکل اصلی این دسته بچه ها بار علمی نیست .مشکل آنها وخود من زمان آزمون است چرا که۱۲۰ دقیقه با سوالات یک سطر و جواب چهار گزینه ای یک سطر و گاهن یک سطر و نیم دیده میشه ومشکل دیگر اینکه     در بعضی حوزهای آزمونی برف و سرما که خودم در کرمان در سالن ورزشی که شاهدش بودم  داوطلب رو دوچار استرس و فشار میکنه.سوال من اینکه

    ۱)آیا طراحان سوال یا مسوولین مربوطه متواننددر طول ۱۲۰ دقیقه حتی یک دور از روی مواد آزمونی بخوانندو در مورد۴ گزینه تحلیل هم نکنند ؟۲)آیا تیم یا کارشناسانی وجود دارند که کلیه سوالات رابر اساس زمان بندی ۱۲۰ دقیقه تعریف کنند؟۳) اگر این آزمون برای جوان جویای کارکه عمر یک یا چند ساله خود را و هزینه های گزاف خودو خانواده را وقف این راه کرده چه اشکالی داره نیم ساعت دیگر

    فرصت پیااده کردن مطالب به او داده بشه  و از استرس جدایش کنیم ؟ داوطلب جواب رو بلده ولی از روی زمان کم یا اشتباه میزنه یا درست رو پاک میکنه غلط میزنه.واقعا همه جا دنیا با حقوقدانان اینجوری رفتار میشه؟ آیا یک قاضی پرونده طی ۱۲۰ دقیقه تحقیق و بررس و حکم صادر میکنه ؟آزمون وکالت از نظر همه مدرسان و دانشمندان حقوق و داوطلبان که من با بسیاری از آنها در ارتباط بودم از مبنای علمی فاصله گرفته اگرچه ما اسمشو میزاریم آزمون وکالت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا