رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان: در آزمون وکالت ۹۲، برای مرکز استان کرمان پذیرش کارآموز نداریم

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان:
در آزمون وکالت ۹۲، برای مرکز استان کرمان پذیرش کارآموز نداریم

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به میزان پذیرش در این آزمون گفت: در مرکز استان پذیرش وکیل نداریم و پذیرفته‌شدگان این آزمون برای حوزه‌های قضایی دیگر که مورد نیاز است، تعیین می شوند و با توجه به رتبه اکتسابی حوزه قضایی خود را انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمد عارفی" ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون وکالت اظهار کرد: امسال ۴ هزار و ۳۷۰ نفر برای شرکت در آزمون وکالت ثبت‌نام کردند که از این تعداد پرونده‌های ۴ هزار و ۳۳۹ نفر تکمیل تشخیص داده شد و کارت ورود به امتحان برای آ‌ن‌ها صادر شد.

وی با تشریح آزمون وکالت در استان افزود: امتحان ورودی وکالت در روز جمعه یکم آذر ماه سال جاری در سه حوزه دانشگاه پیام‌نور کرمان واقع در انتهای بلوار جهاد جنب شهرک افضلی پور و تقاطع شرف‌آباد برای خواهران، حوزه‌های دانشکده شهید چمران واقع در ابتدای ورودی هفت باغ و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان واقع در بلوار علی‌ابن ابیطالب برای برادران برگزار می‌شود.

عارفی تصریح کرد: ۱۲۰ سئوال برای این آزمون تعیین شده که شرکت کنندگان در مدت دو ساعت تمام باید به آن‌ها پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه آغاز امتحان رأس ساعت ۹ صبح است و درب سالن‌ها ساعت ۸ صبح بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروهای مراقب و رابط به طور کلی از دانشگاه‌های مربوطه انتخاب شدند که هیچکدام تحصیلات حقوقی ندارند و این امر به این دلیل است که پاکی و زلالی آزمون‌های وکالت تحت تاثیر هیچگونه شبهه پراکنی و جوسازی قرار نگیرد.

نماینده تام‌الاختیار آزمون وکالت در استان کرمان ابراز کرد: حراست آزمون وکلا توسط تشکیلات امنیتی کشور صورت می‌گیرد و این امر ضریب اعتماد را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: سئوالات امتحانی از طریق ترابری هوایی به کرمان منتقل می‌شود و با تحت نظر نیروی انتظامی به مخزن سئوالات منتقل می‌شود و در حضور نماینده تام‌الاختیار آزمون در استان، نیروهای حراست و نمایندگان سازمان سنجش داخل مخزن قرار می‌گیرند و لاک‌مهر می‌شوند.

عارفی بیان کرد: یک‌ساعت قبل از برگزاری آزمون در حضور افراد فوق‌الذکر سئوالات از مخزن خارج و به صورت بسته‌بندی تحویل سالن می‌شود و میان شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان تصریح کرد: پاسخنامه‌های این آزمون شخصی‌سازی شده به شکلی که پاسخ سئوالات هیچ فردی با با چهار نفر اطراف آن انطباق ندارد و این امر نیز امکان هرگونه تقلب  را از بین می‌برد.

عارفی خاطرنشان کرد: در میان شرکت‌کنندگان آزمون وکالت دو نفر نابینا، یک نفر معلول جسمی و تعداد کثیری چپ دست وجود دارد که برای رفع مشکل این افراد نیز اقدامات لازم انجام شده است.

وی عنوان کرد: در زمان برگزاری آزمون نیروهای انتظامی و اورژانس ۱۱۵ پوشش کامل حفاظتی و درمانی را تامین می‌کنند و توقع داریم صدا و سیمای مرکز کرمان، خبرگزاری‌ها، مطبوهات و سایر رسانه‌های سمعی و بصری پوشش خبری خوبی از این آزمون انجام دهند.

نماینده تام‌الاختیار آزمون وکالت در استان کرمان اظهار کرد: ساعت ۱۱ ظهر پایان وقت امتحان است که بلافاصله طبق برنامه تعیین شده پاسخنامه‌ها جمع‌آوری می‌شوند و در همان محل شمارش، بسته‌بندی و لاک‌مهر می‌شوند و تحت تدابیر شدید امنیتی به فرودگاه منتقل می‌شوند تا تحویل مخزن سازمان سنجش شوند.

عارفی عنوان کرد: از این میزان شرکت‌کنندگان حدود چهار درصد در آزمون پذیرفته می‌شوند و این نشان می‌دهد که رقابت در آزمون ورودی بسیار سخت و سنگین است و معمولا نخبگان به جامعه وکلا راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به میزان پذیرش در این آزمون گفت: در مرکز استان پذیرش وکیل نداریم و پذیرفته‌شدگان این آزمون برای حوزه‌های قضایی دیگر که مورد نیاز است، تعیین می شوند و با توجه به رتبه اکتسابی حوزه قضایی خود را انتخاب می‌کنند.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان افزود:  بیشترین تعداد وکیل در شهرستان کرمان و سپس در شهرستان رفسنجان است و همچنین شهرستان‌های ریگان و قلعه‌گنج کمترین میزان وکیل را دارند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا