رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه: آزمون را مطابق قانون تسهیل برگزار می‌کنیم

فرایند آزمون فوق العاده سال 1401 همچنان توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد

پایگاه خبری اختبار- حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه امروز در گفتگو با شبکه خبر گفت این مرکز فرایند آزمون فوق العاده خود در سال ۱۴۰۱ را از طریق دانشگاه آزاد اسلامی ولی مطابق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انجام خواهد داد.

دانشگاه آزاد اسلامی همچنان مجری آزمون خواهد بود

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه امروز در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه خبر گفت هرچند ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تصریح دارد که آزمون وکالت باید توسط سازمان سنجش برگزار شود ولی چون فرایند آزمون فوق العاده این مرکز در سال ۱۴۰۱ پیش از این آغاز شده است، فرایند آزمون پیش رو همچنان توسط دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهد داشت.

پذیرش داوطلبان بر اساس قانون تسهیل خواهد بود

عبدلیان پور تاکید کرد هرچند دانشگاه آزاد اسلامی مجری آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ خواهد بود ولی پذیرش داوطلبان بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خواهد بود.

معیار پذیرش در قانون تسهیل صدور مجوزها

طبق ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار داوطلبانی که ۷۰% میانگین نمره یک درصد برتر آزمون را کسب کنند، جهت طی مراحل صدور مجوز به مرجع ذی ربط معرفی می شوند.

تضمینی برای قبول شدن تعداد بیشتر وجود ندارد

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در انتها تاکید کرد، در پذیرش بر اساس معیار مقرر در قانون تسهیل حتی احتمال دارد نسبت به دوره های قبل عده کمتری از داوطلبان موفق به کسب حدنصاب لازم بشوند.

ماده ۵- تبصره ماده (۱) قانون کیفیت أخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۳۷۶/۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن الحاق می‌شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می‌گردند. نظارت بر اجرای این تبصره بر عهده قوه قضائیه است و قوه مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برگزاری آزمون، رأساً به برگزاری آن اقدام کند. استنکاف از اجرای این حکم جرم محسوب و مرتکب به مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

تبصره ۲- برای مشمولان بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل شصت درصد (۶۰%) می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. متاسفانه کانونها میتوانندهرسال، نخبه های تست زنی رابکارگرفته، ودرهراستان، یک درصدراپوشش دهند، انوقت است که،،، چه شود،،،،

  2. سلام
    عرض ادب واحترام
    محضر شریفتان
    عارض می شود آزمون جذب طلاب در امر قضا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ با آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضائیه تداخل زمانی دارد.
    آزمون قضا منحصرا در قم می باشد و افرادی که ساکن شهرستان اند و در آزمون وکالت هم شرکت کرده اند، قطعا نمی توانند در هر دو آزمون شرکت نمایند. لذا بر فرض پیگیری حضرات عالی، خواهشمند توجه به این نکته مهم هستیم که تصمیم مبنی بر تغییر زمان برگزاری آزمون به صبح و بعد از ظهر باز برای طلاب شهرستانی که فاصله صد ها کیلومتری با قم دارند و نمی توانند در عرض یکی دوساعت خود را به محل آزمون در قم برسانند اجحاف در حق مکتسبه آنان می باشد، زیرا رساندن خود به محل آزمون در عرض یکی دوساعت نوعا امری نامقدور و غیر ممکن است.
    فلذابا توجه به اینکه داوطلبان محترم بدون تقصیر، متضرر این تصمیم بدون هماهنگی بین سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد شده اند، این نوع تصمیم برگزاری آزمون به صراحت با بند های ۹ و ۱۴ اصل سوم قانون اساسی مخالف است. فلذا با توجه به اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی خواهشمند رسیدگی به این امر هستیم.
    لذا درخواست تغییر روز آزمون(نه صرفا ساعت آزمون از صبح به ظهر) یا عودت مبلغ واریزی به حسابمان هستیم.
    برای آزمون قضا ۲۰۰ هزار تومان و برای آزمون وکالت مرکز مشاوران ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده است.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا