رئیس اسکودا: برگزاری آزمون وکالت از لوازم استقلال نهاد وکالت است

پایگاه خبری اختبار- رئیس اسکودا در نشست فوق العاده امروز هیات مدیره های کانون های وکلای سراسر کشور برگزاری آزمون وکالت را از لوازم استقلال کانون های وکلا دانست.

در حالی که موضوع برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در روزهای اخیر تبدیل به موضوعی پرتنش شده است، هیات مدیره های کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در قالب نشست فوق العاده هیئت عمومی اسکودا تشکیل جلسه دادند.

برگزاری آزمون وکالت از لوازم استقلال کانون های وکلا است

به گزارش اختبار بر اساس اعلام روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا رئیس اسکودا در این نشست با گلایه از مداخلات در امور کانون های وکلای دادگستری و تاکید بر حفظ استقلال این کانون ها، برگزاری آزمون وکالت را از لوازم استقلال کانون های وکلا دانست.

بیشتر بخوانید:

دکتر کوشا در سخنان خود با گلایه از یکی نبودن سخن و رفتار برخی مسئولان از آنان خواست اگر واقعا قائل به استقلال وکلا هستند، لوازم آن را هم رعایت کنند.

در واژه واژه آگهی آزمون وکالت دخالت نکنید

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران خطاب به کسانی که مانع برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ هستند گفت: اگر با استقلال نهاد وکالت مشکل ندارید، در واژه واژه آگهی آزمون وکالت دخالت نکنید.

بیشتر بخوانید:

رئیس اسکودا در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخاب تربیت کارآموز یکی از موضوعات مطرح و مرتبط با استقلال نهاد وکالت است. یعنی آموزش و تربیت و انتخاب فرد باید توسط نهاد وکالت باشد؛ بنابراین، یکی از وجوه استقلال آزمون است، یعنی اگر آزمون مستقلی داشته باشیم، به‌تبع آن کارآموز پذیرفته‌شده در این آزمون نیز مستقل خواهد بود.

استقلال نهاد وکالت بیش از همه به نفع قوه‌ قضاییه است

دکتر کوشا با تاکید بر عدم تعارض استقلال نهاد وکالت با نظارت قانونی قوه قضائیه ادامه داد: استقلال نهاد وکالت به این معنا نیست که ما قوه‌ قضاییه را قبول نداشته باشیم یا مثلاً با نظارت این قوه در حدود و ثغوری که قانون معین کرده مشکل داریم.

بیشتر بخوانید:

رئیس اسکودا استقلال کانون های وکلا را بیش از همه به نفع خود قوه قضائیه دانست و گفت: استقلال نهاد وکالت گامی موثر در راستای تحقق دادرسی منصفانه و عادلانه است و از این جهت، این استقلال اتفاقاً بیش از همه به نفع قوه‌ی قضاییه است. استقلال یعنی ما اختیار داشته باشیم همکارمان را خود انتخاب کنیم، آزمون را خودمان برگزار کنیم. آقایان اگر واقعاً چنان‌که می‌گویند با استقلال ما مشکلی ندارند و چه‌بسا طرفدار استقلال ما هستند، چرا در آزمون دخالت می‌کنند؟

بیش از هشتاد هزار نفر منتظر برگزاری آزمون هستند

او در پایان تصریح کرد: اگر قبول دارید نهاد وکالت مستقل است، باید استقلال را در موارد مختلف به رسمیت بشناسید، نه اینکه بخواهید در واژه‌ واژه‌ آگهی برگزاری آزمون هم دخالت کنید و مانع برگزاری آزمونی شوید بیش از هشتاد هزار نفر منتظر برگزاری آن هستند و برای قبولی در آن تلاش کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. این حرفادیگه بی فایدس آقای کوشا..
    کلاتمام راهروهای محل برگزاری آزمون روشمع هم که بچینی من یکی باهات قهرم:|

  2. خانم مریم، اگه اینجوری است که شما میگی، پس کنکور سراسری رو بردارن و نیازی به مدرک پزشکی نیست هر کس خواست بره طبابت کنه!!! خیلی استدلالت جالبه!

  3. سلام و احترام

    امیدوارم حاکمیت مداخله کند و اجازه ندهد کانون به اسم استقلال ؛ انحصار طلبی را ادامه دهد .

    1. قوه قضاییه حق تدوین آیین‌نامه برای نهاد وکالت را ندارد و حق مداخله در این خصوص را نیز نداشته و ندارد!

  4. اتفاقا این آزمون از لوازم ظلم به داوطلب میباشد و آزمون بعد از کارآموزی هم ظلم مضاعف – چرا که بنا بر تعارض منافع، آزمون خیلی سخت و غیر استاندارد گرفته میشود، برید آزمون های سال قبل رو ببینید که چند تا سوال اشتباه داشته اند – یعنی یه فرد دکترای حقوق کار کشته ، این قدر خواسته سوال رو بپیچونه که خودشم متوجه نشده چی پرسیده، خود گویی و خود خندی، عجب شاعر هنرمندی- آیا این مضحک نیست – چیزی که خودت بلد نیستی رو انتظار داری یه فردی که تازه مدرک گرفته بلد باشه – اما اگر یک صنف بی طرف بر اساس عدالت و انصاف این آزمون رو بگیره این مشکلات پیش نمیاد – برید ببینید به خاطر سختگیری های بی مورد چه بلایی سر رزیدنت های پیچاره ی پزشکی افتاده، در عرض یک سال و نیم دوازده نفر خودکشی کردند – این به خاطر فشاریه که پزشکان بهشون میارن، خودشون اندازه هفت پشتشون پول در آوردن، حالا هم که یه نفر از هفت خان رستم گذشته و قبول شده این قدر سخت گیری بی مورد میکنن که طرف از زمین و زمان نا امید میشه.
    یکی از اساتید حقوق که وکیل توانمندی هم هست، میگفت اگر من در آزمون وکالت شرکت کنم قبول نمی شم، همین نشون میده که امتحان شما استاندارد نیست.
    کسی که در آزمون وکالت شرکت میکنه یا آزمون اختبار بعد از کار آموزی، قرار بیاد و در آینده رقیب فردی بشه که باید از او آزمون بگیره و نمره قبولی در آزمون بهش بده و اون رو تایید کنه، یعنی رقیب خودش رو تایید کنه، آیا این درسته …

      1. بله درسته، در آزمون تستی برابری وجود داره – ولی در اختبار میگن یه بخش شفاهی داره – در اونجا معیاری برای سنجش برابری وجود نداره و احتمال زیاد سوالات هم منتشر نمیشه که در معرض نقد قرار بگیره – و فقط باید ما به صورت یک طرفه امیدوار باشیم که همه چیز درست باشه – اینا بدون ساز دارن میرقصند – حالا فرض کن امکانات لازم پنهانکاری هم وجود داشته باشه. به نظر من جلسات آزمون شفاهی باید ضبط.

  5. ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون وکلاء دادگستری
    کانون وکلاء با رعایت مقررات این قانون آیین‌نامه‌های مربوط به امور کانون از قبیل انتخابات کانون و طرز رسیدگی به تخلفات و نوع تخلفات و مجازات آنها و ترفیعات و کارآموزی و پروانه وکالت را در مدت دو ماه از تاریخ تصویب این قانون تنظیم می‌نماید و پس از تصویب وزیر دادگستریبه موقع اجراء گذاشته می‌شود.

  6. شمادم ازاستقلال بزنیداماخداباماست وشماهرچی توپ روبه زمین دیگران هم بندازیدفایده نداره. آزمون بایدخارج ازانحصارباشه، بس انقدربه اسم استقلال وکالت پشت انحصارپنهان نشید. چرافکرمی کنیدماگول حرفای ظاهررومی خوریم. آیاقانون دوره مصدق باقرن جدیدبایدیکی باشد؟؟؟

      1. محمد جان شما که اینقدر به کانون معترضی و توهم توطئه داری و حس میکنی بهت ظلم شده اگه اینقدر از عملکرد کانون ناراحتی تشریف ببر نهاد موازی یعنی مرکز مشاوران ازمون بده
        هم با استانداردهای شما برابره هم با تواناییات!

    1. حتی یه بار هم محض زشای خدا آیین نامه قوه قضاییه رو خوندی که این خرفا رو میزنی؟ در این ایین نامه نه تنها همون حدنصابهای عددی قبولی وحود داره باید ۶۰ درصد نمره رو هم کسب کنی پس این یعنی عملا خیلی سخت تر

    1. نهاد وکالت مقدس نیست . همون‌طور که پزشکی مقدس نیست
      انحصار باید شکسته بشه چه تو وکالت چه تو پزشکی .
      اصلا آزمون نیاز نیست هرکسی که لیسانس حقوق داشت باید پروانه وکالت داشته باشه .
      نظر من رو بخان میگم هرکسی می‌تونه وکیل هر کسی باشه به تحصیلات هم ربط نداره

  7. اگر در خانه کس است یک حرف بس است.
    ۱- با نامردی به قضات و نمایندگان مجلس که قبلا شغل و مزایا داشتند و تامین بودند دوباره قراره بدون آزمون پروانه داده بشه. این نامردیه. بحث اینجاست چه با آزمون چه بی آزمون، این کار اشتباه است، چون ظرفیت رو اشغال میکنند و فضا برای جوانها کاملا بسته میشه. گذشته ازاین مگر قضات ادعای تجربه و سواد حقوقی ندارند؟ پس چرا از آزمون فراری هستند؟ بسم الله بیایید سه ساعت بیشتر وقت آزمون نیست آزمون دهید و خود را اثبات کنید، خوب میدانید که ۲۰٪ بیشتر نمیتوانید پاسخ دهید چون مطالعه نداشتید و به روز نیستید. فقط ادعا..
    که بهشت را به بها دهند نه به بهانه.
    ۲- ظرفیت وکالت کم است، فاصله تا ازمون منطقی نیست، منابع زیادند، سوالها سنگین است، به یکباره بگویید نمیخواهیم جوان به عرصه بیاید. وسلام.

    1. باید ظرفیت اونقدر بره بالا که هر کسی که خواست وکیل بشه با اندک مطالعه بتونه وکیل بشه
      تمام دنیا وکالت آزمون نداره . اینجا اومدن براش آزمون گذاشتن

  8. باسلام، برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری حتما باید براساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت باشد نه براساس آیین نامه جدید قوه قضائیه که برخلاف قانون فوق هست، بنظربنده کانون وکلا باید در این موضوع مماشات رو کنار بگزاره و با به دست گرفتن امور و کنارگذاشتن سازمان سنجش خودش اقدام به چاپ سوالات امتحانی و برگزاری امتحان نماید ما حقوقدانان ای مملکت دیگر از این بی احترامی ها و بی قانونی هایی که نسبت به نهاد وکالت و استقلال اون صورت می‌گیرد به تنگ آمده و خواستار اقدام جدی اسکودا و کانون‌های وکالت هستیم

  9. آقای سرایش عزیز
    فرق است بین عاشق عدالت وعاشق وکالت ،فرق است بین غرور مغرور ،فرق است بین جهل ونادان ،گفتهای شما پسندیده ودرست اما مخاطب کیست؟؟!!
    مدعیان وکیل نما یا مریدان آزادی واستقلال

  10. آزمون باید برگزاردشود کانون وکلا دادگستری اقتدارتان را به رخ بکشید.چرا قاطع برخورد نمی کنید بین این هشتاد هزار نفر که فرمودند چند نفر به قطع داوطلب واقعی و کوشا و پرتلاش آزمون هستند؟؟؟قطعا تعداد بسیار کم اما عاشق اما پیگیر اما پرتلاش مشتاق!!!!شما مسول این همه تلاش ما هستید مسول پاسداری حقوق ما هستید که در حال حاضر بی دفاع هستیم.
    کانون وزین و محترم وکلا خواستار برگزاری به موقع ازمون هستیم اقتدار و شایستگی تان را حفظ کنید حتی اگر به قیمت روزهای جوانی ما باشد حتی اگر به قیمت صبر و تلاش های طاقت فرسای ما برای ورود به کانون وکلا باشد.
    ما خواستار حفظ حقوق حقه ی خود هستیم همان حقوقی که برایش ارزش قائل بوده اید پس به پاس این همه اشتیاق و هوادارای ما جوانان این مرز و بوم حامی صد در صد ما باشید در حالی که در حجمه ای از ناملایمات قرار گرفته ایم‌.
    کانون وکلا حمایتمان کنید هم چنان که ما حامی شما هستیم.
    اختبار منتشر کنید به حقوق ما جوانان که دستمان خالی ست اما عاشق و مشتاق این مسیر هستیم عنایت داشته باشید.

    1. شما چرا متوجه خطر مهم تر نمیشید!!!! فقط میخواید آزمون برگزار قبول بشه به هر طریقی؟ برای برگزاری باید حرف قوه رو گوش بده کانون یعنی نابودی استقلال و هویتش .منطقی فکر کنید دنبال منافع شخصی نباشید مدرسه که نیست اینجا آزمون با استقلال کانون گره خورده اتفاقا اکثر داوطلبان مخالف برگزاری هستن

      1. تو تمام نظرات شما نوشتین تعویق دوست عزیز اولا که تعویق دست من و شما نیست دوما بشین بخون جا اینهمه تو اختباری

  11. چرا اطلاعیه قوه قضائیه مبنی بر برگزاری ازمون ۲۰ اسفند که گفته مطابق ائین نامه جدید باشه رو منتشر نمیکنید.چکار کنیم حالا

    1. سلام؛ در هر صورت کانون باید آزمون را بیستم اسفندماه برگزار کند در غیر اینصورت آزمون را قوه قضائیه خودش می تواند برگزار کند و کانون کاملا بی خاصیت می شود. دوستان فراموش نکنند آقایان همه اهرم های قدرت را در دست دارند و هر کاری می توانند؛ انجام بدهند. زیاد ایدئالی فکر نکنید؛ واقعیت ها را در نظر بگیرید. کانون باید به نوعی بیشتر رایزنی کند و تعادل را برقرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا