دیپلمات مست عرب باید در ایران محاکمه می شد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: اخراج دیپلمات مست عربستانی کافی نیست و این فرد باید طبق قانون مجازات اسلامی ایران محاکمه و مجازات شود.

“محمدعلی اسفنانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حادثه تصادف دیپلمات عربستانی با یک شهروند ایرانی در کشورمان که منجر به قتل شده، اظهارداشت: اخراج دیپلمات عربستانی که موجب مرگ شهروند ایرانی شده کافی نیست و این فر باید طبق قانون مجازات اسلامی ایران محاکمه و مجازات شود.

وی افزود: درخواست نمایندگان برای اخراج این فرد موجه و قانونی نبوده و باید طبق اصول حقوق بین‌المللی و قانون مجازات اسلامی عمل شود چرا که این اتفاق در ایران رخ داده در نتیجه طبق ماده ۶ قانون مجازات اسلامی ایران، اتباع بیگانه‌ای  که درخدمت دولت جمهوری اسلامی ایران هستند در صورت ارتکاب هر جرمی باید در کشورمان محاکمه شوند.

اسفنانی با اشاره به اینکه قتل شهروند ایرانی توسط دیپلمات عربستان در حالت مستی بوده تصریح کرد: طبق ماده ۷۱۴ قانون مجازات، هرگاه بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی یا عدم رعایت قانون از سوی راننده وسایل نقلیه اعم از زمینی، آبی یا هوایی منتهی به قتل غیر عمدی شود مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: قتل صورت گرفته توسط دیپلمات عربستانی در ایران جرمی محرز است و باید این فرد مجازات شود تا جنبه تنبیهی و بازدارنده آن بر دیگران آشکار شود.

گفتنی است؛ یک دیپلمات عربستانی روز ۲۴ اسفندماه سال گذشته در حالت مستی و با سرعت غیر مجاز با یک شهروند ایرانی برخورد کرد که منجر به مرگ وی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا