دکتر ایرج گلدوزیان درگذشت

پایگاه خبری اختبار- دکتر ایرج گلدوزیان، استاد برجسته حقوق جزا و جرم‌شناسی، امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در سن هشتاد و دو سالگی درگذشت.

به گزارش اختبار، انجمن حقوق‌شناسی با انتشار اطلاعیه ای درگذشت این استاد نام‌آشنا و صاحب اندیشه خبر داد.

در اطلاعیه منتشر شده در کانال تلگرامی این انجمن چنین آمده است:

با نهایت اندوه و درد، خبر درگذشت استاد بزرگ حقوق ایران، جناب آقای دکتر ایرج گلدوزیان را به استحضار می‌رساند. استاد گرانقدرمان، امروز هفده خردادماه ۱۴۰۰ به علت بیماری ما را در سوگ نشاندند.

جزئیات مراسم مربوط به درگذشت حضرت استاد متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

ایرج گلدوزیان از اساتید دانشگاه شهید بهشتی، تهران و آزاد واحد کرج و دانشگاه علمی کاربردی کانون سر دفتران و دفتریاران تهران و عضو هیئت تحریریه فصلنامه علمی دانشنامه‌های حقوقی بود.

او در سال ۱۳۱۸ خورشیدی در مشهد متولد شد. دوره ابتدایی را در مشهد و دوره متوسطه را در دبیرستان فرخی تهران به پایان رساند. در سفرهایی که طی دهه ۱۳۴۰ به فرانسه کرد، دوره‌های یک ساله جرم یابی، کشف جرایم و جرم‌شناسی را که ویژه ضابطین دادگستری بود، در دانشکده حقوق پانتئون و مدرسه عالی مولن فرانسه گذرانید. در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۴۸ رتبه اول کنکور فوق لیسانس حقوق جزایی گردید. در سال ۱۳۴۹ به فرانسه رفت و در دانشکده پانتئون دکترای دانشگاهی حقوق جزا را دریافت کرد. وی در سال ۱۳۵۱ موفق به دریافت دیپلم تحصیلات عالی حقوق خصوصی (D.E.S.) شد. سپس دکترای تخصصی علوم کیفری را دریافت کرد.

حقوق جزای عمومی ایران گفتارهایی در حقوق کیفری؛ حقوق کیفری اختصاصی تطبیقی؛ بایسته‌های حقوق جزای عمومی؛ بایسته‌های حقوق جزای اختصاصی؛ محشای قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲؛ ادله اثبات دعوی؛ مقدمه علم حقوق و قاچاق انسان با رویکردی به حقوق داخلی و اسناد بین‌المللی بعضی از تالیفات اوست.

برای مشاهده و خرید آثار دکتر ایرج گلدوزیان لیک کنید

پایگاه خبری اختبار این ضایعه جبران‌ناپذیر را به خانواده، دوستان و شاگردان آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. انالله و انا الیه راجعون
    ضایعه درگذشت جانکاه و ناگهانی استادبزرگ را خدمت خانواده محترم وجامعه حقوقی کشور تسلیت دارم ومن از کتابهای ایشان استفاده کرده ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا