عیسی امینی: روش تشریحی یا مصاحبه برای آزمون وکالت مناسب نیست

هرگونه تغییر، مستلزم وجود مبنای روشن،اطمینان آور و بهتر با تحلیل سود و هزینه است

پایگاه خبری اختبار- رئیس سابق کانون وکلای دادگستری مرکز، دو مرحله‌ای شدن آزمون وکالت را راه عادلانه و مناسبی برای جذب کارآموزان ندانست.

عیسی امینی، رئیس سابق کانون وکلای دادگستری مرکز، در واکنش به پیشنهاد دو مرحله‌ای شدن آزمون وکالت که در پیش‌نویس آیین‌نامه لایحه استقلال کانون وکلا مطرح شده است در توییتر خود نوشت:

تجربه در این کشور نشان داد روش تشریحی و یا مصاحبه، راه عادلانه و مناسبی برای آزمون های رقابتی و با جذب بالا همچون آزمون وکالت کانون وکلا نیست.

اصولاً هرگونه تغییر، مستلزم وجود مبنای روشن،اطمینان آور و بهتر با تحلیل سود و هزینه است.

به گزارش اختبار، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در متن پیش‌نویس پیشنهادی اصلاح آیین‌نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری تغییرات مهم و گسترده‌ای را در فرایند جذب و آموزش کارآموزان وکالت پیش‌بینی کرده است.

بر اساس بخشی از این پیش‌نویس، کانون‌ها پیشنهاد داده‌اند آزمون وکالت به صورت دو مرحله‌ای (تستی و تشریحی) برگزار شود. افزایش سن داوطلبان به ۲۴ سال تمام و لزوم اخذ کارت پایان خدمت یا معافیت دائم تا قبل از زمان ثبت‌نام نیز از نکات مهم این متن است.

همچنین حداقل نمره قبولی در آزمون، شصت درصد از کل نمره آزمون تعیین شده و حداقل نمره قبولی برای داوطلبان سهمیه ایثارگری نیز ۸۰ درصد از نمره آخرین داوطلب عادی قبول شده در کانون محل تقاضا است.

دانلود متن پیش‌نویس پیشنهادی اصلاح آیین ‌نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری

 

قوه قضاییه با وراد کردن ۶۹ نقد در قالب پیشنهاد و ایراد با قید «محرمانه»، متن پیش‌نویس آیین ‌نامه لایحه استقلال کانون وکلا را مجدداً به اسکودا اعاده کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. درآزمون تشریحی افراد باسواد حقوقی وکیل می شوند ولی درآزمون تستی افرادی که تسلط درتست زنی قبول میشوند ولی سوادحقوقی کمی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا