دفترچه سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰) – نسخه های غیر رسمی

این پست بروزرسانی می شود

پایگاه خبری اختبار- برخی افراد و موسسات، نسخه های غیررسمی دفترچه سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰) که صبح امروز پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد را منتشر کرده اند.

پایگاه خبری اختبار صرفا در راستای ایفای رسالت اطلاع رسانی خود، بدون تایید محتوای این نسخه های غیررسمی، تنها به بازنشر آن ها جهت کسب اطلاع علاقمندان می پردازد.

نسخه رسمی دفترچه سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰) به همراه کلید پاسخنامه ظرف چند روز آینده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

این پست بروزرسانی می شود

دانلود: دفترچه سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰) – نسخه موسسه دادآفرین

تهیه کتب حقوقی منبع آزمون وکالت

کتابفروشی بزرگ دادبازار فروشگاه اینترنتی از کلیه کتب حقوقی ناشران و مولفین معتبر با نماد اعتماد دو ستاره می‌باشد. برای تهیه منابع آزمون وکالت از سراسر کشور براحتی میتوانید کتب خود را از کتابفروشی حقوقی دادبازار سفارش بدهید.

حقوق مدنیحقوق جزاحقوق تجارتآیین دادرسی مدنیآیین دادرسی کیفریحقوق اساسیاصول فقهمتون فقه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵۵ دیدگاه ها

  1. فکر می کنم مطالب آنقدر واضح بود که دیگر نیازی به توضیح بیشتر نداشته باشد ولی صرفاً برای ایفای وظیفه اجتماعی خودم باز توضیح می دهم:
    در خصوص صندلی دانشگاه…. توجه کن که بازار کار محدودیت ندارد و بسته به ابتکار عمل و خلاقیت و ارتباطات افراد متغیر است… یعنی نمی شه گفت فلانی بی پول است و پرونده ندارد و یا هزار نفر بی پول هستند پس راه را برای هزار و یکمی هم ببندیم… آن هزار و یکمی ممکن است با وردش به عرصه وکالت انقلابی در این رسته شغری ایجاد کند… مثلاً نمی توان گفت مخابرات به تعداد کافی سیم کارت می فروشد پس دیگر نیازی به رایتل یا ایرانسل نیست… بانک ملی و تجارت و سپه و غیره سال ها بازار بانک ایران را قبضه کرده بودند ولی با حضور بانک های خصوصی مشخص شد چقدر صنعت بانکداری جای پیشرفت داشته ولی بانک های دولتی که بازار را قبضه داشتند اصلاً دلیلی برای ابتکار و خلاقیت و تغییر تابلو و تغییر دکور و نحوه عرضه خدمات نمی دیدند… تا این که بانک های خصوصی ظاهر شدند…
    در خصوص تعداد کارآموزان در تهران شما بدون اطلاعات کافی ابراز نظر می کنید بسیار جای تاسف دارد… آنچه جان و مال و ناموس مردم را به خطر می اندازد همین بی دقتی ها است… جهت اطلاع شما هر شعبه سالانه ۱۵ کارآموز می تونه بگیره… هر مجتمع قضایی در تهران بیش از ۱۰ شعبه دارد… ما اگر بگیریم ۱۰ (نه سی تا و چهل تا) در این صورت هر مجتمع قضایی در تهران ۱۵۰ کارآموز می تونه بگیره… در تهران حدود ۱۸ تا مجتمع قضایی داریم… ۱۸ ضرب در ۱۵۰ می شه چند تا کارآموز آقای وکیل پایه یک؟؟؟؟ آن وقت سال ۱۳۹۵ برای نصف مساحت کوشر مشتمل بر چندین استان فقط ۶۰۰ نفر اعلام ظرفیت شد….
    شرم آوره… نه؟ در خصوص شک و تردید شما نسبت به صحت گفته من متاسفانه در این خصوص کاری از دست من بر نمی آید و باید با یک مشاور صحبت کنید… در خصوص آن “مراحل اداری” باید به عرض برسانم شرافت شخصیتی و شرافت تحصیلات دانشگاهی من، به من اجازه نداد برای انتقال پروانه از حاشیه تهران به شهر تهران پولی به کسی یا نهادی پرداخت کنم. باز هم جای تاسف دارد اگر فهم این موضوع برای شما به عنوان وکیل دشوار است. واقعاً جای تاسف داره و این را قلباً عرض می کنم.
    در خصوص اجباری استفاده از وکیل اول باید به تعداد کافی وکیل وجود داشته باشد تا بعد قانونگذار استفاده از آن را برای مردم اجباری کند وگرنه استفاده از چیزی گه به تعداد کافی موجود نیست می شود تکلیف مالایطاق…
    خدای من… گاهی با برخی از این عزیزان که وارد مباحثه می شوم احساس می کنم با یک آدم حقوق نخوانده دارم صحبت می کنم.
    دیگه وقت ندارم…
    ممنون از اختبار که سانسور نمی کنه

    1. استاد بزرگوار… من در مطالبم حدودا ده نکته را مطرح نمودند که متاسفانه پاسخی به آنها ندارید! و دو مورد را جدا کردید و بر روی آن یک صفحه مانور احساسی داده اید!!متاسفانه،دچار ایرادی که خودت به یاس وارد میکنی هستی،از کجا استنباط فرمودی از طی مراحل اداری،منظور من پول اضافه دادن است؟؟! تفسیر به رای فرمودین؟من دیگران را که ناظر به این بحث بودند داور میگیرم برای پاسخ های جنابتان و اینکه اطلاعات شما از ساز و کار کانون و حتی وکالت و تا حدی هم حقوق…تا چه اندازه ضعیف است! اول آنکه ، تنها یکی از ساز و کارهای اداری پرداخت پول است آنهم نه به آن شکلی که شما تصور کردید و غیر قانونی! چندین راه برای انتقالی وجود دارد که جای بحث آن اینجا نیست اما همین که شما اطلاع ندارید گویای همه چیز است،به جای تودیع پروانه چرا سال بعد به عنوان کارآموز متقاضی مجدد آزمون ندادید؟ و به شهر دلخواه نرفتید و یا اینکه در آزمون اختبار رتبه می آوردید و شهر خود را تغییر می دادید و اینکه پروانه شما در هر یک از شهرهای اطراف تهران باشد بازهم در همه جای تهران می توانید کار کنید و کارآموز هم که دفتر نمی تواند بزند! پس چرا تودیع پروانه!!! و اما در رابطه با پاسخی که به ظرفیت دانشگاه و بازار کار داده ای… این امر هم ناشی از نا آگاهی و یکی پنداشتن کارآموزی با وکالت است!! و بارها عرض شده که عنوان آزمونی که مدعا دارید پذیرفته شده اید!!! کارآموزی است یعنی شما وکیل نبوده اید! و کارآموز نیاز به آموزش دارد! پس چه تفاوتی بین ظرفیت های آموزش دانشگاه با ظرفیت های آموزش کارآموزی است؟! چرا با ظرفیت بازار کار، خلت میکنید؟اگر قسمت بود و وارد این عرصه شدید ((به عنوان وکیل)) خواهید دید که همه چیز ضرب و تقسیم های ریاضی که روی کاغذ ردیف کردی نیست! یعنی توقع داری تمام محاکم ۲۴ساعت کارآموز بپذیرند؟! کارآموز های خود قضات هم که جای خود که باید در کنار قاضی بنشیند!! خیلی از پرونده ها محرمانه است و منافی عفت که کار آموز نمی تواند در آن باشد یا اینکه فکر کرده اید قوه قضاییه موظف است به علت جذب بی رویه دانشگاه ها چهار تا صندلی هم در هر شعبه بگذارد که کارآموزان در هر جلسه بنشینند و یادداشت بردارند!! دنیای واقعی کمی با آن چیزی که در ذهن شماست فرق دارد استاد بزرگوار ( که نامتان را هم نمی نویسید). ضمنا فقط یکی از فاکتورهای کارآموزی جلسه دادرسی است! توقع دارید هر وکیل سرپرست چند کارآموز داشته باشد و ساز و کار کمیسیون کارآموزی و غیره و موت کورت! و غیره…قطعا اگر به این امور آشنا بودی چنین نمیگفتی!

  2. عزیزانی که نگران جان و مال و ناموس مردم هستند… یک سوال سخت و دندان شکن!!!
    شما می گویید وضعیت آزمون وکالت درست بوده و حفظ بودن کنج و گوشه قوانین برای حفظ جان و مال و ناموس مردم لازم است و از اوجب واجبات است و کانون وکلا رویه درستی داشته است… ! باشه قبول !!! حالا با توجه به این که قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری در سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ کلاً تغییر کرد پس بفرمایید تمام وکلایی که قبل از سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در حال فعالیت هستند باید مروانه کارشان ابطال شود… چون ما از کجا بدانیم که آنها این دو قانون جدید را حفظ هستند یا نه؟؟؟
    تغییرات این دو قانون آنچنان اساسی بوده است که عملاً کسی که آیین دادرسی قدیم را خوانده اگر معیار ما معیار کانون وکلا باش الان بی سواد محسوب می شود… اگر در مورد آنها لازم نیست پس چطور در مورد داوطلب آپ دیت و به روز و تازه فراغ اتحصیل شده حفظ بودن قانون لازم است؟؟؟
    اینجا پوشالی بودن استدلال شما مشخص می شود…
    جان و مال د ناموس مردم وقتی به خطر می افتد که دانش آموختگان حقوق را پشت آزمون واهی آنقدر نگه داریم تا موهایشان سفید شود…
    جان و مال و ناموس مردم وقتی به خطر می افتد که یک جوان با انگیزه را از شغل خودش محروم کنیم تا آن پیرمرد بتواند با خیال راحت پول در بیاورد..‌
    خداحافظ

    1. اینکه از کجا بدانیم آنها به روز شده اند در قوانین جدید یا خیر جناب حقوقدان،استصحاب فرمایید! یا به اصول مسلم رجوع کنید یا سیره عقلا که همگی حاکی از آن است که نمی توان مجدد برای همه هر سال آزمون برگزار کرد و اصل بر این است ایشان صلاحیت را دارند چون قبلا کسب کردند! این مورد هم همانند دیگر سخنانت از سر ناآگاهی است چون وکالت فقط حفظیات به روز شده نیست،که اگر چنین بود کلمه اختبار معنا پیدا نمی کرد متاسفانه شما فلسفه نهاد کانون وکلا نمیداد و درکی از آن ندارید. این برداشت شما به مثابه این است که مربی تیم فوتبال را همپای بازیکنان بدوانیم و با آن قیاس کنیم عنصر تجربه را در نظر نمی گیرید ((مرحوم کاتوزیان البته اگر خوانده باشید می‌فرمودند وکالت هم فن است هم هنر است و هم علم))اما شما به یک عنصر توجه داری و آن هم با اگر و اما که به روز شده اند یا نشده اند ؟! شما استصحاب کن که به روز شده اند و مطالعه دارند،لیکن فردی که در این حوزه نیست بنا بر اصل احتیاط باید آزمون دهد و خبر سنجی شود.

  3. نگاه حق محورانه و آزادی خواهانه با سو برداشت از کلام دیگران و حمله به آنها بابت چیزی که اصلاً وجود نداشته فرق دارد…. من اگر گفتم هر یک از این آقایان می توانستند پدری برای خانواده و همسری برای یک دختر ایرانی باشند به این معنا نیست که در حوزه خانم ها هر یک از آن دختران ۳۰ ساله و ۳۵ ساله که هنوز در حال آزمون دادن هستند نمی توانند مادری برای یک خانواده و نمی توانند همسری برای یک مرد ایرانی باشند… اتفاقاً این شما هستید که توانایی ادراکی لازم برای وکیل شدن و همچنین دانش کافی ندارید چراکه در علم حقوق می دانیم که “اثبات شی نفی ماعدا نمی کند”….وقتی می گیم مرد معنی اش این نیست که “زن نه”…!

    در خصوص این که گفتید “فقط در یک حوزه بوده”، این نظر شما هم منطبق بر واقع نیست… چون من در پاسخ گفته بودم که سابقاً جزو قبولی های آزمون بودم و آنچه دیدم اتفاقاً منحصر به یک حوزه نیست… بلکه در سال های متوالی و در حوزه های مختلف هر ساله وضعیت همینطور بوده است. پس دقت به آنچه خواندید نداشتید… یا این خدای نکرده خودتان را گول می زنید…

    در خصوص حسرت گذشته اتفاقاً به عکس آنچه پیش خود تصور می کنید تنها چیزی که حسرتش رو نمی خورم گذشته است… !!! چون در دوران دانشجویی جزو بهترین ها بوده ام و در بهترین دانشگاه های دولتی تحصیل کرده ام و در کانون وکلا هم قبول شده ام و من اتفاقاً به مسیری که طی کرده ام و تصمیمی که گرفتم کاملاً افتخار می کنم… چون من هم می توانستم مثل بسیاری دیگر در صف *پرداخت پول انتقالی* بروم و تا الان با پرداخت پول پروانه وکالتم از حاشیه تهران به مرکز تهران منتقل شود… اما به لطف پروردگار و با نفس قوی و قدرت تصمیم گیری درست من، زیر بار این وضعیت نرفتم…. درواقع اون کسی که باید حسرت بخوره کانون وکلاست نه من… کانون باید حسرت بخورد که سرمایه های گران بهایی مثل من و آن جوانان پیرشده پشت آزمون را از دست داده است… البته اگر به این سطح از *بلوغ فکری* رسیده باشند…. وگرنه نتیجه چنین وضعیتی می شود کاهش ارزش پول ملی ما در برابر سایر کشورهای جهان… کشوری که سرمایه های جوان خود را پس می زند واحد سنجش ارزش جان انسان هایش که همان پول ملی است کاهش می یابد…. وقتی ارزش پول شما می شود یک “سی و یک هزارم” ارزش پول جهانی حتماً باید متوجه باشید یک جای کار “مدیریت منابع انسانی” شما ایراد دارد… وگرنه این شما بودید که دیگر کشورها را می توانستید تحریم کنید و باعث کاهش ارزش پول آنها شوید… نه برعکس…
    به مساله جان و مال و ناموس اشاره کردید… و به مساله سطح علمی… البته در مورد جان و مال و ناموس در کامنت قبلی توضیح کامل دادم که تمام مشاغل با جان و مال و ناموس مستقیماً شاید حتی مستقیم تر از حرفه وکالت ارتباط دارند… چون وقتی مثلاً یک نانوا و یک مکانیک بی دقتی کند دیگر مثل وکالت نه تجدیدنظر دارد و نه فرجام و نه اعاده دادسی و نه واخواهی و نه تقاضای دادستانی و نه دستور رییس قوه… ولی این دو موضوع را که مطرح کردید من خیلی دوست دارم… از شما یک سوال می پرسم که در قالب *یک کامنت جداگانه* مطرح خواهم کرد… البته اگر اختبار عزیز منتشر کنه و سانسور نکنه…. سوال خیلی مهمیه… با تیتر *جان و مال و ناموس مردم* مشخص خواهم کرد تا عزیزانی که مثل شما بی دقت هستن توجهشون جلب بشه… تشکر

  4. اینکه فکر می‌کنید نگاه آزادی‌خواه و حق‌محورانه توام با خشونته برامده از یک ذهن سرکوبگره.
    مسیله اینه که این رهیافت تنها ناشی از نگاه استقرایی و مشاهده شخصی شما فقط در یک حوزه امتحانی بوده و استقرا واجد اعتبار نیست.
    به هر حال بهتره اشتباهتون رو در تحلیل بپذیرید. شما حتی اگر هم وکیل بشید متاسفانه وکیل خوبی نخواهید شد چون در تشخیص روابط علی و معلولی دچار اشتباهید
    به جای حسرت گذشته هم بهتره نگاه رو به جلو داشته باشید
    به هر حال ازمون وکالت برای ارزیابی نسبی سطح علمیه. جان و مال و عرض، چیزهایی نیست که دفاع ازشون دست هر کسی سپرده بشه.

  5. سلام وقت بخیر
    بنده در خرم آباد دانشگاه لرستان آزمون وکالت دادم در تیر ماه

    کولر روشن نبود و تمام داوطلب داشتند عرق میرختن

    در طول تمام ازمون فقط داشتیم عرق میرختیم و تمام صفحات خیس شده بودن

    خدا رو خوش میاد نتیجه زحمت چند ساله ما اینطور از بین بره ؟

    ۳۰۰ هزار تومن پول دادیم ولی برامون کولر روشن نکردن

  6. با سلام
    من پارسال تراز ۵۸۸۸ داشتم رتبم در استان خودم ۸۹ شد امسال اگر حدود رتبم و درصدام مثل پارسال بشه با وجود طرح تسهیل امیدی هست ب قبول شدنم؟

    1. اگه تراز کشوری ملاک بگیرن که ظلمه به دواطلبا خیر قبول نیستین باید حداقل هفت هزار بیارین چون سال پیش تراز ۱۲ ۱۳ هزار داشتیم با هفتاد درصد ۷ ۸ هزار میخواد برای قبولی مگه استانی باشه تراز که بله قبولین باید به گوش مسولین برسونیم تراز هرکانون هر کانونش باشه نه کشوری

  7. سلام و عرض احترام جالب هست حقوق خواندید وباید نظرات مخالف هرشخص را قابل احترام بدانید اینگونه صحبت کردن نشانگر این است که خیلی از تعداد زیاد وکیل ترس دارید جالبه در نظر داشته باشید تمام شرکت کنندگان آزمون وکالت لیسانس حقوق اخذ نموده اند دیپلمه که نیستند…. سپاس از لطف و محبت وکلا به حقوقدانان لیسانس!!!

  8. جعفریان عزیز… شما در اشتباه هستید… چون بر اساس ظرفیت بندی و انحصاری کردن شهرهای اصلی هر استان، تعداد بسیار زیادی از افراد لایق تا کنون از حق اشتغال خود محروم شده اند… نمونه اش خود من هستم که از قبول شدگان استان تهران بودم… اما چون پروانه وکالت من (شهرستان حاشیه ای تهران) ارتباطی به محل سکونت من (شهر تهران) نداشت پروانه را به کانون پس دادم… پس طوری صحبت نکنید که انگار هر کس با ظرفیت بندی و انحصار طلبی مخالف است پس بی سواد است… خیر… کوته بین نباید بود… و مسائل رو نباید اینقدر سطحی و پوچ تحلیل کرد… بسیاری از شرکت کنندگان آزمون وکالت افراد بسیار لایقی هستند اما وقت و امکان این را ندارند که دو سال شمسی از زندگی شان را صرف حفظ کردن متن قوانین کنند که اگر طراحان سوال از هر گوشه ای از قوانین دلشان خواست سوال طرح کردند آنها بتوانند پاسخ بدهند و شهر تهران قبول شوند… این شرایط برای آقایان بسیار سخت تر است چون یک جوان ۲۷ ساله یا ۳۷ ساله باید شغل هم داشته باشد و نمی شه از خانواده انتظار داشت دو سال به او بدهند تا بخورد و بخوابد و قانون حفظ کند…
    در خصوص خانم یاس:
    دیدگاه پرخاشگر شما یادآور تلاش های بی وقفه رسانه های چپگرا در سراسر جهان است و این زاویه دید شما محصول تلاش چپ ها و فمینیست ها در سراسر کشورهای جهان است که در اخبار و سایت ها هر روز دیده می شود… هیچ کس نمی گوید وکالت برای مردان است تا زن بگیرند… !!! این پیش فرض ذهنی شماست که شما را به این نقطه اشتباه رسانده و این نتیجه گیری اشتباه را برای خود کرده اید… من چون مرد هستم و در حوزه آقایان بودم توانستم موی سر بقیه مردان را ببینم و آنجا هیچ داوطلب خانمی (آنهم با موی باز) وجود نداشت که من بخواهم بگویم این زن می توانست وکیل شود و همسری باشد برای مردی اما موهایش پشت آزمون ظرفیتی سفید شده است.. لذا اشاره من به جنسیت مرد به خاطر این بود در حوزه آقایان بودم… و تقریباً هیچ جوان ۲۴ ۲۵ ۲۶ ساله ای ندیدم… اگر من خانم بودم و در حوزه خانم ها آزمون داشتم حتماً به چروک های روی صورت دخترانی که سال های جوانی خود را برای “بازی حافظه” (نه آزمون وکالت) هدر داده بودند اشاره می کردم… لذا اتفاقاً این دیدگاه شماست که در نتیجه تبلیغات رسانه ای چپ ها و فمینیست ها به صورت ناخودآگاه جنسیت زده است و پرخاشگری نشانه واضح بر وجود این پیش فرض های غلط است… که اگر کسی گفت “مرد” یعنی “زن نه”… این تفکر جنسیت زده و واپسگرایانه را باید ترک کرد.
    خطاب به رضا بله… جای آزمون و خطا نیست… به همین خاطر دوره “کارآموزی” پیش بینی شده است…
    مشکل اصلی شما هم پیش فرض های غلط شماست که از سوی برخی وکلای طرفدار انحصار سال ها در گوش شما خوانده شده است… خطیر بودن فقط منحصر به وکالت و پزشکی نیست… یک نانوا کارش خطیر است… با یک اشتباه می تواند پزشک و وکیل و پرستار و خلبان و همه را مسموم کند… یک “مکانیک” شغلش خطیر است… با یک اشتباه می تواند یک خانواده و بلکه ده ها خانواده را همزمان عزادار کند… یک پلیس شغلش خطیر است… یک برق کار شغلش خطیر است…. یک مشاور املاک شغلش خطیر است و با یک اشتباه می تواند کل سرمایه یک خانواده را یکجا به باد دهد… یک کارگر شغلش خطیر است… با یک جوشکاری اشتباه یک ساختمان ممکن است فرو بریزد و صد ها خانواده عزادار شوند… خطیر بودن مگر منحصر به وکالت و پزشکی است؟؟؟؟!!!!!! از قضا پزشکی برای شروع به کار اصلاً آزمونی ندارد…‌ آن آزمون تخصص برای ورود به دانشگاه است که تعداد صندلی هایش محدود است و چاره ای نیست… نه برای شروع به کار… برای شروع به کار پزشکان فوق تخصص هم ظرفیت ندارند… این دیدگاه های اشتباه را باید بریزیم دور… دوستان… وکالت و پزشکی و مهندسی از حیث خطیر بودن هیچ فرقی با نانوایی و آشپزی و کارگری ندارند…. همه مشاغل خطیر هستند… لذا مبنای ظرفیت بندی اشتباه و مبنا قرار دادن صلاحیت علمی که در قانون تسهیل پیشبینی شده است کاملاً صحیح و منطبق بر واقع است. خودمان را نباید گول بزنیم. کافیه دیگه.

    1. دوست عزیز،بنده خودم جوان هستم ورودی سال ۹۶ می باشند و از قضا در اطراف تهران قبول شدم چون آن هم به مانند صندلی های پزشکی که میفرمایید محدود است محدودیتی دارد و نمی شود همه تهران قبول شوند و به ناچار باید به ترتیب رتبه از تهران شروع و به مناطق دیگر ختم شود،من نگفتم مشاغل دیگر مهم نیستند اما برای مردم ملموس نمی باشند،مثلاً نانوایی که مثال فرمودید مشخص است که نانش خمیر است یا خیر ،اما کار حقوقی چیزی نیست که مردم به راحتی تشخیص دهند(مگر قائل به تعهد نتیجه باشید که بعید نیست!) مثال آنکه پرونده هایی هست که شما علم کافی دارید اما طرف مقابل با نفوذ برنده می شود یا پرونده هایی پیش باخته دارید اما شرافت وکیل به او اجازه نمی دهد از شخصی که قتل کرده و قطعاً هم اعدام میشود دفاع نکند! که کارنامه اش لکه دار شود! در رابطه با پروانه ای هم که می فرمایید تودیع کردید! بعید به نظر میرسد! چون پس از دوره کارآموزی با کمی تلاش اداری می توانستید به شهر مورد نظرتان برسید،همچنین در مورد کارآموزی بنده در جای دیگر هم عرض کردم نام این آزمون آزمون کارآموزی است لیکن طرفداران تسهیل، مانند شما بر آن نام آزمون وکالت می گذارند!! با وضعیت کارآموزی فعلی شما کار آموزی دیده اید که پذیرفته نشود!! و پای یک نگیرد؟! قطعاً پس از این رویه باید تغییر کند و با این قانون جدید فیلتری محکم برای صیانت از حقوق ملت در مرحله اختبار گذاشته شود،ضمناً در دوره کارآموزی در کانون به غیر از چند مورد خاص شخص می تواند کاملا وکالت کند و بعضا می‌شود که به موکل اعلام نمی‌کنند که کارآموز هستیم! و مردم بی خبر هم مال و آینده شان را به ایشان می سپارند پس نفرمایید کارآموزی هست…!! در کل فرمایشات شما و اطلاعات شما از ساز و کار کانون،خودش پاسخ شماست برای اهل علمی، که به این امور وارد هستند و همین تفاوت هاست که شخصی در ۲۵ سالگی قبول میشود و شخص دیگر مویش سفید میشود به هر حال نمی توان انتظار داشت همه مردم در یک سطح علمی قرار گیرند،چطور در دانشگاه ظرفیت صندلی را می‌پذیرید اما ظرفیت تربیت کارآموز در دادگاه ها را نمی پذیرید؟!؟!

      1. انتقالی عزیزم پول میخواد یا سهمیه و…کسیکه نه پول میلیونی داره نه سهمیه و پ چطوری انتقالی بگیره یجور میگین اداری انگار به این راحتیه پسرعمم میخواست از تهران بیاد اردبیل شهر خودش گفتن ۶۰۰میلیون باید بدی اونم پیارسال الا ببین چقدره! ظلم اشکاره که کانون های وکلا دارن در حق ما حقوقیا میکنن قضاوت اونطور که فقط از خودشون تو مصاحبه قبول سردفتری هرده سال بود دفاتر خدماتم ضوابطیه استخدام هم تو عدلیه دیدین اصلا شرایطو؟سهمیه + شرط تاهل!!!! این که شما از پل رد شدین دلیل نمیشه بقیه رو له کنید اگه شما سواد دارین ترستون از ما چیه؟ مشکلات این سرزمین بخاطر پذیرش دانشگاهایه چلغوزاباده که بخاطر پول پذیرش دارن میکنن یه نگاه بکنید متوجه میشین جمعا هرسال ۱۵هزار نفر کل کشور فارغ تحصیل میشن نیروانتظامی بگیر تا علمی کاربردیا و موسساته دیگه یکی مثله من سهمیه نداشته باشه چیکار کنه؟ من سال پیش ترازم شش هزار بود با تفاوت ۶نفر نتونستم قبول شم رتبم بود ۱۰۱ یعنی من بیسوادم؟!!!مگه هممون از قبل ورود باسواد بودیم بعدشم تحصیلات اکادمیک اصلا ربطی به شغل نداره فقط پیش زمینه اطلاعاته اصل کاری همون شغله که عملی باید درک شه نه حفظی و روخوانی لطفا اینقدر ما جوان هارو توسری خودتون نکنید ماهم همون اندازه داریم تاوان میدیم طرح تسهیل لاقل باعث شد سردفتریم امسال برگزار شه و براساس قوانین باشه یعنی همان هفتاد درصد مگه مسولین ذیرربط خلاف قاعده کار کنن یادتون رفته اخرین امتحان سردفتری چی شد تهش هیچ سکوت و اون چند خواهر قبول ….

    2. انحصار یعنی عدم برگزاری آزمون به مدت ۷ سال انحصاری یعنی آنکه سردفتر محترم که فوت شد جوازش به ارث می رسید!! آخر کجای ظرفیت تعیین کردن بر طبق زیرساخت ها در یک جامعه انحصار است؟! خودتان می فرمایید در دانشکده پزشکی صندلی کم است خوب برای آموزش کارآموزان هم صندلی کمتر است هر کار آموز باید در جلسه از دادگاه بنشیند. باید وکیل سرپرست داشته باشد باید دو مرحله اختبار دهد باید کمیسیون کارآموزی باشد و جلسات موت کورت برود و غیره…. همان نانوایی که فرمودید در اتحادیه نانوایان تشریف ببرید ضوابطی هست !! که وقتی یک نانوایی تاسیس می شود تا فلان متر فاصله و منطقه معینی از همان نوع نانوایی نمی توان تاسیس کرد و جواز ش را نمی دهند اینها انحصار نیست! اینها بدیهیات است در همه دنیا اجرا میشود!! به طور میانگین
      فقط کانون مرکز! سالانه ((از سال ۹۶ که بنده ورودی بودم)) ۲ هزار نفر در سال پذیرش داشته مرکز قوه هم که ماشالله
      کم نگذاشته!! هفتاد و اندی هزار نفر متقاضی داره این آزمون، اگر بنا باشه هر بار ده هزار نفر قبول شن با وجود نهاد موازی مرکز قوه! خب ظرف دو سال همه متقاضیان وارد این حرفه می شوند!! ۶۸ هزارتا هم الان مشغولن!شمایی که این حرفارو میزنی وقتی وکیل بشی بازم میگی ظرفیت نباشه؟! اگه واقعاً دلسوز این حرفه هستید چرا روی اجباری شدن وکالت و بیمه حق الوکاله تمرکز نمی کنید؟! من ندیدم یک نفر تا حالا سنگ این ماجرا رو به سینه بزنه!! فقط میگن سرانه این کشور این… و سرانه آن کشور آن…..این رو نمیگن توی آن کشور وکالت اجباری هست!!نمیگن تو اون کشور فرهنگ مراجع به وکیل جا افتاده!! بعضی مردم ما پول عریضه نویس نمیدن آقا…. بعضی هم ندارن که بدن!! تا چه برسه به ۱۳۰ هزار وکیلی که در راهه!!!!

      1. ۱۳۰هزار کجا بود؟۶۰ ۷۰ هزاره اونم همشون قبول نمیشن باید حتما بخونن و تراز قبولی بیارن تهش ۱۰ ۱۵ هزار نفر بتونن قبول شن اوناییکه واقعا خوندن بقیه سال بعدن مشغول کار هم نزدیک ۳۰هزاره با جمع قوه و دادگستری شما از مدل حرف زدنتون معلومه دنبال منافعه دیگه هستین وگرنه با یه سرج ساده میتونسین امار اعداد ارقام دربیارین پزشکی هم دقت کنید سنجش و مجلس تغییراتی دادن توش بعدشم پزشکی میشه راحت دور زد رفت بدون ازمون کشورا همسایه مثله تورکیه باکو عراق و…خوند اومد مطب زد اونم هم اونور هم اینور حقوق چی میشه ؟خیر نمیشه چون حقوق ما اسلامیه! قیاساتون کلا تضاد همن این که وکیل هم اجباری نشده هنوز بخاطر این روسا کانون و قوه قضاییه یه نشستی نمیزارن یه بار برای همیشه اینو مطرح کنن ۸سال پیش تو مجلس طرح شد ولی هیچ حمایتی نشد

    1. و اکر نگاه شما جنسیت‌زده نبود از عبارت شوهری برای دختران ایرانی و نگاه‌های کنترل‌گرانه حکومتی استفاده نمی‌کردین! تنها به فراهم‌شدن زمینه ازدواج جوانان اشاره می‌فرمودین. ضمن اینکه آموزش و ترویج برابری‌خواهی در حقوق مذموم نمی‌شه و امیدوارم رسانه‌های چپ‌گرا با قدرت ادامه بدن تا این نگاه تمامیت‌خواهانه و مردسالارانه سیستماتیک هرروز ضعیف‌تر و منزوی‌تر بشه.

  9. من نمی‌دونم چرا فکر می‌کنید وکالت و اشتغال فقط حق اقایونه یا مثلا دختران ایرانی منتظر نشستن همسری با پروانه وکالت داشته باشن!!!! همسری برای دختران ایرانی!
    این یه حق انسانیه نه حق جنسیت‌زده

    1. ماهم سالا قبل قبول میشدیم با سوالات نص ماده حفظی همین نظررو داشتیم نمونه رای بوده قاضی یه پرونده تفاوت یه کراپ و ادیت تو واژگان نمیدونسته که همان ویرایش فایله بعد اظهار نظر کرده تصدیق کرده فلانی بله سواد ها کاملا مشخصه از قدیمیا :) خیلی از قدیمیا حتی بلد نیستن چطوری با سامانه کار کنن فقط یا حتی تایپ تو محیط افیس :)

  10. درواقع تراز یک درصد رو درنظرمیگیرن و شما باید ۷۰ درصد اون یک درصد رو کسب کنید. مثلا اگه اون یک درصد تراز ۸۰۰۰ اوردن شما باید تراز ۶۵۰۰ بیارید تا قبول شید

  11. با حضور در جلسه آزمون نکته بسیار تاسف باری که توجه را به خود جلب می کرد آن بود که از هر ده نفر از دواطلبان ۹ نفرشون موهای دور سفید و جوگندمی داشتند… دانس آموختگانی که به جای پذیرش و دادن آموزش های لازم سال های جوانی خود را پشت آزمون وکالت هدر داده بودند… ای کاش ما اینقدر تنگ نظر نبودیم… هر کدام از آن جوانانی که با موهای سفید شده و جوگندمی در جلسه آزمون حضور داشتند می توانستند پدر یک خانواده باشند و همسری برای یک دختر ایرانی‌… اما به جای دریافت پروانه کار سال ها مشغول حفظ کردن این موضوع بوده اند که تصمیمات در جلسات شرکت تضامی دو سوم بود یا یک دوم… حداقل سرمایه برای شرکت سهامی یک میلیون ریال بود یا یک میلیون تومان… تا به این ترتیب یک عده که یا اصلاً آزمون نداده اند و یا آزمون های بسیار نرمال را پشت سر گذاشته اند بتوانند امنیت شغلی شخصی خودشان را با اندک نگه داشتن تعداد وکلا حفظ کنند… که مبادا با ورود جوانان به این حرفه تعداد مشتریان آن ها کم شود… شرافت وکالت… جبروت و ملکوت… بال فرشته عدالت… همه و همه پرده های زیبایی هستند بر روی انحصار طلبی کسانی که دوست دارند بازار کار فقط برای خودشان باشد!!! تو وکیل نشو تا من پول در بیارم!!!! این منطق حاکم در سال های گذشته بوده است…. در حالی که باید گفته می شد تو اگر صلاحیت علمی را احراز کردی وکیل شو… هر تعداد که هستید وکیل شوید… تا در بازار کار واقعی مشخص شود چه کسی بهترین است…
    اختبار جان سانسور یادت نره…

    1. جای تاسف داره به عنوان یک حقوقدان اینجور استنباط و تفسیر از وقایع!! اولا هزاران جوان هم هستند که الان عضو کانون میباشند چطور آنها را نمی بینید دوم این افرادی که می فرمایید غالباً دارای شغل و زن و بچه هستند نیازی به نگرانی شما نیست و تنها برای بهتر شدن درآمدشان و امتیازات حرفه وکالت (( نه شغل!!)) پا به این عرصه می گذارند ضمناً تمام رسته های حرفه ای،این چنین است،تشریف ببرید سر امتحان تخصص پزشکی آنجا پیش از این موی سفید می بینید. قبلاً هم عرض شده اگر بازار بخواهد آزمون و خطا کند تا وکیل یا پزشک خوب و بد را از هم تشخیص دهد جان و مال و ناموس مردم به خطر بیفتد و این عرصه عرضه آزمایش و خطا نیست!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا