دستگیری وکیل قلابی در یزد

رییس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد خبر داد :

دستگیری وکیل قلابی

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد گفت : با اقدامات به موقع و تحقیق نامحسوس یک نفر وکیل قلابی در شهرستان یزد دستگیر شد.

غلامعلی دهشیری راجع به این دستگیری اظهار داشت : این فرد با دایر نمودن یک دفتر وکالت و معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری در صدد کلاهبرداری از شهروندان بود که با هوشیاری پرسنل دادگستری و اقدام به موقع و تحقیق نامحسوس کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری شناسایی و دستگیر شد .

وی افزود : این فرد با تقبل وکالت دو نفر از شهروندان و قول مساعد در زمینه حل و فصل پرونده های قضایی خارج از روند مرسوم و با اتکا به نفوذ در دستگاه قضایی از آنان مبالغی را اخذ کرده بود.

این مقام قضایی با اشاره به غیر بومی بودن کلاهبردار مذکور ابراز داشت : فرد دستگیر شده اهل و ساکن یکی از استان های دیگر بوده است که با نیت کلاهبرداری رحل اقامت کرده و در چند ماه گذشته ساکن استان یزد شده است.

وی تصریح کرد : از دفتر محل کار و منزل مسکونی این وکیل قلابی تعداد قابل توجهی کارت ویزیت وکالت و سربرگ وکالت و همچنین بنر و مهر وکالت کشف وضبط گردید.

دهشیری یادآور شد : متهم دستگیر شده پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون ریالی و به سبب عجز از معرفی وثیقه گذار بازداشت و به زندان مرکزی یزد معرفی گردید .

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد عدم تشکیل کانون وکلا در استان و ضعف در نظارت را زمینه ساز سوء استفاده افراد وکیل نما دانست و بیان داشت : باید با زمینه سازی تسریع در امر تشکیل کانون وکلای استان و تقویت نظارت و ارتقاء دانش حقوقی مردم از تکرار حوادث مشابه  جلوگیری کرد.

وی ضرورت هشدار به چاپخانه ها و مهرسازی های استان را نیز یادآور شد و تصریح کرد : چاپخانه داران و مهرسازان نباید به صرف ادعای یک فرد و بدون ارائه معرفینامه از مراجع ذیصلاح اقدام به چاپ سربرگ و مهر نمایند و باید قبل از قبول سفارش افراد ، مدارک متقن و مستدل حرفه ای افراد را جهت انجام سفارش آنان طلب نمایند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا