دستور موقت دیوان عدالت اداری برای توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری

رسیدگی به ماهیت شکایت ادامه دارد

پایگاه خبری اختبار- شعبه دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ موافقت کرد.

به گزارش اختبار، این قرار در پی شکایت برخی معترضان به نتیجه آزمون سردفتری اسناد رسمی روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ و با عنایت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره این آزمون صادر شده است.

متن قرار صادره به شرح زیر است:

گردشکار: شاکی با طرح شکایت به خواسته فوق بیان داشته است که سازمان ثبت اسناد در آزمون سال ۹۷ قبل و بعد از آزمون مرتکب تحلفاتی شده است که مفاد بندهای آگهی از جمله بند ۷ و ۴ تذکرات مهم و انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون و تغییر ظرفیت شهرها و اعلام ممنوعیت برای ثبت‌نام بعضی مشاغل و عدم اعلام شهرهای آزمون رعایت نشده و موارد حفاظتی عدم استاندارد سؤالات و عدم سؤالات فقه مربوط به اهل سنت و اقلیت دینی حین آزمون و تأخیر در اعلام نتیجه، اعلام اسامی برابر ظرفیت، عدم انتشار کارنامه، حذف پذیرفته‌شدگان مشاغل ماده ۱۵ دفاتر اسناد رسمی رعایت نشده است و تقاضای دستور موقت و توقف عملیات اجرایی را نموده است که با عنایت به مفاد شکایت و شکایت‌های متعدد مطروحه مشابه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌نماید.

قرار دیوان

نظر به این که مطابق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیمات و اقدامات و یا الزام به انجام وظیفه منوط به احراز ورود خسارت است که در آینده جبران آن غیرممکن است و چون دلایل و مستندات ارائه شده به جهت عدم امکان مشارکت سایر واجدین شرایط در آینده غیرممکن بوده لذا فوریت امر احراز می‌گردد که بنا به مراتب و گزارش ۱۳۹۸/۲/۳ سازمان بازرسی کل کشور دستور موقت توقف عملیات ادامه روند استخدام از جمله مصاحبه و صدور حکم سردفتری پذیرفته‌شدگان صادر و اعلام می‌گردد.

صدور دستور موقت تأثیری در اصل و ماهیت موضوع ندارد. مقرر می‌دارد دفتر پس از ابلاغ تبادل لوایح به نظر برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۹۲ دیدگاه ها

  1. دوستان احتمال میدید رای قطعی تا کی اعلام شه؟ ؟ من فقط واقعا مشتاق دیدن رای هستم صرف نظر از هرچه که ماهیتش باشه

  2. آقای منتقد ۲ یعنی چهارتا خواهر که اصلا اسم شهرشون تو دفترچه ثبت نام نبوده و امثالهم باهوش بودند و ما خبر نداشتیم؟!

  3. آقا یا خانم مدافع مگه رئیس سازمان ثبت یا حفاظت اطلاعات قوه قضائیه معصوم هستند؟! پس مراجع قضایی و اداری برا چی گذاشتند اگه این افراد معصوم هستند؟!

  4. دوست گرامی آقای سعیدی، ما الان با آزمون سردفتری ١٣٩٧ کار داریم کسی از آزمون‌های سال‌های قبل حرفی نزد! مسیر قانونی هم توسط دیوان عدالت اداری به واسطه گزارش سازمان بازرسی و دادخواست های معترضین و دستور موقت صادره در حال طی شدن است شما لطف کن به دستور مقام قضایی تمکین کن و به مقام قضایی با تیکه انداختن توهین نکنید!

    1. در پاسخ به دوستی نوشتم:

      “بد نیست بدانید بجر یکی دو مرحله همه آزمونها را خود سازمان ثبت زیر نظر حفاظت قوه قضاییه برگزار می کرده است. به سوابق آزمونها مراجعه کنید لطفا.خود من هم معتقدم از این به بعد باید آزمونها به طور کامل به متولی اش سپرده شود.گذشته ها که گذشته.”

      و عین جمله شما در پاسخ این است:
      “نه دوست عزیز آقای سعیدی، گذشته ها نگذشته و در حال حاضر زیر ذره بین دیوان عدالت اداری هستش!”

      بنابراین برغم نظری که نوشتید شما تنها به آزمون ۱۳۹۷ کار ندارید چون گذشته ها نگذشته! تناقض گویی نکنید لطفا.

  5. کاش همه یه قول میدادن: اگه دیوان آزمون رو ابطال کرد ما قبول شدگان دیگه طرف حقوق وارد نمیشدیم و اگه ابطال نکرد این بزرگواران معترض میرفتن تو زمینه ی دیگه ای فعالیت میکردن!؟

    1. نیازی به چنین قولی نیست.نه اول دنیاست نه آخر دنیا. طوری حرف می زنید که انگار بازی مرگ و زندگی است دوست گرامی. پیشداوری نکنیم.این پرونده سه سو دارد.سوی قبولشدگان و سوی قبول نشدگان و سوی متخلفین احتمالی.هرکس باید حق و مکافات خود را دریافت کند.عجله نکنیم.هزار نکته باریک تر زمو در این پرونده هست.

  6. سلام دوست عزیز الان سازمان مدعی شده نمره درس احکام برای اهل تسنن محاسبه نشده واین یعنی اجحاف وظلم بزرگی

    1. اولا سازمان کجا مدعی شده؟ بعد هم شما آمار بگیرید چند نفر اهل سنت در آزمون ثبت نام کرده اند؟ کدام اهل سنتی برای سردفتری در تهران متقاضی بوده؟! هرچیزی را باید به زیان اورد دوست گرامی؟! بی تردید همه در حوزه های مربوطه با هم رقابت کرده اند! که شرایطشان مساوی بوده است.بعد هم احکام ضریب یک داشته اینقدر اثراتش بنیان برانداز نبوده برای اکثریت که.

      1. اولااینکه سوالات مربوط به احکام حذف شده بعنی شرایط مساوی دوما چه برطی به تهران داره سوما اگر ضریبش ۱هم باشه وقتی اعمال نشده برای من تاثیر گذاره

  7. جناب قبول شده البرز دقیقا تا این موقع صبح یعنی ۲و نیم ب حرف شما فک میکنم باور کنید همه عین شما زحمت نکشیدن قبول بشن ی عده سو استفاده شدید کردن ما هم منکر تلاش های برخی افراد نیستیم ولی چرا بعضی سو استفاده کنند و این ک اگر کسی حقش باشه ب حقش خواهد رسید بحث ما هم بررسی ازمونی بعد از ۱۰ سال برگذار شده و اینقدر ضعیف و این ک ب چ علت کارنامه نمیدن علت اضافه شدن شهرها و…… واین ک اگ شما بنده میشناختی متوجه میشدی ک برای اون کارها هم دویدم ولی چون همیشه خود حقوقدانان با هم در جنگ هستند ب جایی نرسیده واین ک فقط عرض کنم این حداقل حقوق یک داوطلب است و امید است زمانی حقوقدانان ب وحدتی برسند ک بعضی افراد سودجو در این میان سو استفاده های زیادی نکنند بارها گفتم والله قصد ورود ب ثبت را نداشتم وندارم اما واقعا ازرده خاط میشم ک حق ب حق دار نمیرسد و برای شما دوست عزیز هم ارزوی موفقیت میکنم ولی بدانید این ازمون تخلفات فراوانی داشته وازمونی هست ک شاید تا ۱۰ سال دیگر برگذار نشود ازمونی در این سطح واقعا باید این طور برگذار میشد وتنها دلیل این نحوه برگذاری سود بردن عده ای منفعت طلب و…بود. شما عزیزان بدانید ک ازمون های دبیرستان ک هیچ ازمون مدارس ابتدایی هم این طور نیست واین ک فقط میخاهم بدانم ذی نفع این ازمون چ افرادی بوده اند البته این طور ازمون امیدوارم هرچه خیر است پیش بیاید ان شا الله

    1. سلام برای آزمونی که تو یک دهه یه بار برگذار میشه اصولا و اساسا رعایت شرایط استخدامی الزامی و ضروری هس. چندین سال هس پشت آزمون هستم و متاهل. ۱- سر جلسه خواستن اهل سنت جواب سوالات معارف رو ندن ( برگزار کننده ی محترم نمی دونستین شرکت کننده ی اهل سنت دارین – برگزارکننده ی محترم اونا سوال ها رو جوای ندادن شما چیکار کردیننن : شفاف سازی لطفا) ۲- سوالات بدون هیچ پلمپی پخش شد. اینا به لحاظ برگزاری . بریم سراغ لحاظ حقوقی وقتی ایجاب امر استخدامی تون این هس که طی سه مرحله کتبی شفاهی و روان سنجی تخصصی برگزار خواهد شد سه برابر ظرفیت به مرحله شفاهی راه پیدا می کنن من خاک بر سر نشده طی این چند سال پشت آزمونی میدونم به این شرایط می تونم بیشتر اعتماد کنم و به عدالت نزدیک تر هس ، ایجابتان را قبول و در آزمون شرکت میکنم و هزینه پرداخت می کنم.ولی وقتی بعد چند ماه اعلام می کنند (تویسرکانی) شرکت کننده زیاد بود و مصلحت دیدم که طی یک مرحله برگزار بشه و نیازی به ادامه پروسه ی استخدامی نبود و منتی هم میزارن که جلوی هزینه رو گرفتیم نه داداش هزینه های اولیه که گرفتین کفایت کرد . حالا یکی بیاد و بگه آقای داداش برادررر بعد آزمون کتبی خودت نیستی که مصلحت رو ببینی ما هم هستیم حداقل میزاشتی مصلحت رو با هم میدیدیم. ۸۰ درصد شرکت کننده اگر از همون اول میدونستن تک مرحله ایی ، شرکت نمی کردن چون خیلی سال هس که تک مرحله ایی ها رو می شناسیم. برا خوندن هم همه خوندن حداقل اون سه برابر ظرفیت لای چن کتاب رو باز کرده بودن.

      1. اولا مگر شما که قبول نشده ای از هم میهنان اهل سنت هستی؟ بعد اینکه چند نفر اهل سنت متقاضی بوده و چند نقر قبول شده اند؟ از اینها گذشته حالا گیریم که احکام را اهل سنت گرامی جواب ندادند تبعاتش را تحلیل بفرما و اثرش را در عدم قبولی خودت توضیح بده ببینم دوست من.

  8. اقایsami سوالات احکام برای اهل سنت در جلسه ازمون حذف شد ان طور که گفته شد ضریبش را بین سایر سوالات توزیع کردند به این معنی اهل سنت ۱۰ سوال کمتر جواب دادند و ازمون در شرایط نابرابر بود

  9. در ضمن عزیزان دوستان قبول شده از ما خرده نگیرین ما حداقل خواسته خود را از یک ازمونی ک هر ده سال یکبار برگذار میشود خواستاریم

  10. ضمناً آقای سجاد شما که ادعا میکنی نخبه این مملکت هستید و رتبه تون تو آزمون کارشناسی یازده شده! چطور واژه (امثال) را با وجود نخبه بودنتون نوشتید (امسال)؟! ضمناً، ادبیات از به موضوع، مربوط به دستور نگارش ارتش هست و نه یک حقوقی که قرار است وکیل یا سردفتر یا قاضی شود!

  11. سلام عزیزان مدارک برای ابطال مستند هست من اعتماد کامل دارم تخلف بزرگی شده ازحقوقدانان عزیز میخاهم چ قبول شده چ قبول نشده عزیزان قبول شده ایا خاسته معترضان بی عدالتی است ؟؟ایشان کمترین حق خود ارایه کارنامه میخاهند شما حقوقدانان در کنار یکدیگر باشید ن در مقابل یکدیگر اگر تخلف نکردید چرا نگران هستین ما میخاهیم بررسی کنیم اصن تکلیف یک حقوقدان هم همین است چ شرعی چ عرفی چ قانونی عزیزان اگر شما حقوقدانان باهم باشیم فساد ریشه کن میشود در همه مسایل پیام قبول شده البرزی خواندم اگ واقعا فک میکنید ما خاسته نا ب حقی داریم خود من یکی منصرف میشوم اما شما زحمات دیگران هم ببینید من خودم انقد اعتماد داشتم تهران انتخاب کردم البته باور کنید واقعا نمیخاستم وارد این حرفه شوم الان هم چند ماه کارنامه خود را میخاهم نمیدهند واقعا بعد از امتناع انان مشکوک شدم الانم شما قبول شده سردفتری مشاوران وسایر موارد اگ شما هم مردود میشدید انقدر دفاع میکردین من ن میخاهم وارد این حرفه شم و ن سایت اختبار ذینفع فقط شمایی ک پرچم دار عدالت هستین این واقعا عدالت است؟؟ ما فقط علت را میخاهیم بدانیم همین ولی اگر کارنامه باز هم ارایه ندان پس ب ما حق بدهید ابطال بخاهیم

  12. دوست گرامی آقا یا خانم منتقد همه، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه شخصیت حقوقی مستقلی ندارد که بخواهد در دیوان عدالت اداری طرف دادخواست معترضین به آزمون سردفتری قرار گیرد. در ثانی آزمون را سازمان ثبت برگزار کرده فقط حفاظت از سوالات آزمون به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه سپرده شده است. اتفاقاً هیچ اعتمادی از از منظر جامعه سلب نمی‌شود و برعکس سایر سازمان‌های دولتی حساب دستشان می‌آید که برگزاری آزمون رو به سازمان سنجش واگذار کنند. ثالثاً، تصمیم گیرنده اصلی در خصوص ابطال کل آزمون یا بخشی از آن با رأی قطعی دیوان عدالت اداری است و رئیس جدید و قدیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این موضوع هیچکاره است و صرفاً کارمندی است که باید در برابر رأی قطعی دیوان عدالت اداری تسلیم شود و نظر شخصی شو بزاره برا خودش. هیچ حق مکتسبه ای هم برای قبول شدگان به وجود نیامده است و مرحله ایجاد حق و قبولی قطعی شما مربوط به زمانی است که شما مرحله اختبار رو رد کرده باشید و بعد از آن هم حکم سردفتری شما صادر شده باشد. که در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. برعکس نظر جنابعالی با برخورد قاطع قوه قضاییه با مجریان و مسببان برگزاری آزمون سردفتری اعتماد عمومی به جامعه نسبت به برگزاری آزمون‌های دولتی برمی‌گردد. و اتفاقا باز این بدعتی صحیح می‌شود برای سازمان‌های دولتی که قصد برگزاری آزمون را دارند. موفق و پیروز باشید.

    1. شما چه تضمینی دارید که از این به بعد هروقت تعداد معترضین از پذیرفته شدگان بیشتر شد درخواست ابطال ندهند؟
      مطمعنا افراد قبول شده از نظر هوش و ذکاوت بالاتر بودند که توانستند در اولویت قرار بگیرند.
      موضوعی که خیلی ها به اون توجه ندارند این بوده که این آزمون سوالات عمومی هم داشت و صرفا دانش حقوقی ملاک نبوده که صد البته پذیرفته شدگان زرنگ تر و باسوادتر بوده و هستند.
      اگر قرار بود اعتراض نباشه باید همه ی این معترضین رو پذیرفته اعلام می کردند تا همه خوشحال و شاد کنار هم دکان بزنند و میشد سوپر مارکت!

    2. خب شما که ایقد به سازمان ثبت بی اعتماد هستی چه جور میخاین در این دفاتر ثبت که ارتباط زیادی اداره ثبت داره فالیت داشته باشی؟
      وقتی به حفاظت اطلاعات قوه قضایه به عنوان نگهداره و حافظ اطلاعات قوه اعتماد نداری؛ وقتی به دستگاه های اجرایی اینقد بی اعتماد هستین چه جور میتونین کار کنین؟
      شما سلسله مراتب رو ببین:
      ریس سازمان ثبت منصوب کی هست؟
      ریس قوه قضایه منصوب کی هست؟
      ریس و قضات دیوان منصوب کی هست؟
      ریس دیوان عالی منصوب کی هست؟
      اینا رو یه کم بذار کنار هم؛ اگه ریس های قبلی و جدید سازمان دروغگو و متقلب باشن و ادامه دهنده ی راه هم باشند پس روسای قوه قبل و فعل هم باید مثل هم باشد که هر دو نفر منصوب مقام معظم رهبری هستند همانگونه اند.
      اگه هر وقت تعداد معترضین زیاد باشه پس کنکور سراسری تجربی که ۷۰۰ هزار نفر برای ۱۰ هزار رشته رقابت میکنن باید با ۵۰۰ هزار معترض روبه رو بشه و همش بگن تقلب و تقلب!
      به رفتار شما باشه باید هیشکی هیجا رد نشه چون اگه رد شد تقلبه!!!

    3. از این تحلیل های شما مشخص شد که چرا جزو پذیرفته شده ها نیستید.
      فک کنم لازم هست که مطالعه ای در مورد صلاحیت های ریس سازمان ثبت و نقش حفاظت اطلاعات در سلامت دادگستری ها و قوه قضاییه داشته باشید و بدنید صلاحیت تشخیص تعداد سردفتران و برگزاری آزمون و جزییات رو قانون به چه کسی داده؟
      وقتی شما از لو رفتن سوالات و تقلب صحبت میکنید یعنی نقص در حفاظت اطلاعات؛ اگر بر تعداد و کم و کیف سردفتران اعتراض دارید اون میشه با ریس سازمان؛ باید مخاطب اعتراض مشخص بشه برای دیوان.

  13. ببخشید اما اینقدر نامفهوم و غیر عادی نگارش میکنید که اصلا منظور شما رسا نیست !
    در باب پیچاندن مطلب که فرمایش کردید شما رو ارجاع میدم به همین پاسخی که برای من نوشتید؛ نوشته خودتان را در جواب خودتان بخوانید تا مطلب پیچیده و چپکی را بهتر متوجه شوید .
    در ضمن منطوق واژه ی فقه کاملا قابل فهم و درک هست . و تاکید میکنم بازهم که قاضی محترم به درستی از واژه ی عام فقه استفاده کرده اند چون عبارت فقه شامل احکام ( چه آنچه که مدنظر شماست و چه آنکه مدنظر بنده هست ) هم میشود .
    در نهایت اگر شما خودتان را ملزم به استفاده از عبارت و جمله بندی عرفی و گویا میدونید ؛ بهتره اول از خودتان شروع کنید طرز انتقال مطلبتان در قالب نوشتار مناسب یک حقوقدان که باید مطالب را به ساده ترین شکل ممکن به افراد منتقل کند از نظر من مناسب نیست.

  14. دوست گرامی آقای سعیدی، شما دوبار به قاضی صادرکننده قرار توهین کردید: ۱.یک بار به ایشان گفتید دادرس دستور نویس! قاضی محترم دیوان عدالت اداری، صادرکننده قرار است. ۲.بار دیگر نیز، صفت شتابزده را به ایشان نسبت دادید! جالب است میخواهم بدانم سابقه قضاوت شما چه مقدار است و سابقه قضاوت قاضی صادرکننده قرار چه مقدار است؟! برادر من برای مردم سفسطه نکن! دوره‌اش گذشته!

    1. خوب است که شما وکیل مدافع دادرس محترم دیوان هم شده اید! فکر می کردم وکیل الدعاوی هستید.اولا منظورم از دستور نویسی دستور موقت است.تبادر نمی شود به ذهن شما.ضمن اینکه شتابزدگی توهین نیست. هرکسی می تواند شتابزده باشد و شتابزده عمل کند.شما که وکیل هستید لابد اگر به وکالت از ایشان علیه من اعلام شکایت می کردید انتظار داشتید قرار جلب به دادرسی برایم صادر شود؟! من ذینفع پرونده هستم و با ارائه برگه قبولی می توانم صاحب سمت باشم.صاحب سمت در مقام دفاع می تواند سخن بگوید و استدلال کند.معتقدم این دستور شتابناک تنظیم شده است.وگرنه آقای دادرس لااقل مواد آزمون را درست می نوشت.مستدلات صدور دستور بسیار سست است.ضمن اینکه مصادیق توهین کیفری را گویا نمی شناسید.می شود بفرمایید هویت دادرس محترم چیست که من به ایشان توهین کرده ام؟ اساسا دادرس کدام شعبه است؟

  15. نه دوست عزیز آقای سعیدی، گذشته ها نگذشته و در حال حاضر زیر ذره بین دیوان عدالت اداری هستش!

    1. پس جناب امیرحسام خان وکلی الدعاوی، لطفا دادخواست بدهید ۶ دوره از آزمونها را که قوه قضاییه برگزار کرده ابطال و ابلاغ کلیه سردفتران مربوطه را هم ابطال کنند و همه اسناد رسمی کشور تنظیمی از ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۲ هم ابطال شوند.شما از این معجزات وکالتی گویا کم ندارید.
      مزید اطلاع شما از ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ تعداد ۱۱ آزمون برگزار شده که آزمون سالهای ۱۳۷۴ ، ۱۳۷۶ ،۱۳۷۷ ،۱۳۷۸، ۱۳۷۹، ۱۳۸۱ توسط قوه قضاییه برگزار شده و آزمون سالهای ۱۳۸۰ ، ۱۳۸۲ ،۱۳۸۳ ،۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ توسط سازمان سنجش برگزار گردیده است.هرگز از این جنجال ها هم خبری نبوده است.هر موضوعی در مسیر قانونی خود قابل پیگرد و حل و فصل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا