دستور موقت دیوان عدالت اداری برای توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری

رسیدگی به ماهیت شکایت ادامه دارد

پایگاه خبری اختبار- شعبه دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ موافقت کرد.

به گزارش اختبار، این قرار در پی شکایت برخی معترضان به نتیجه آزمون سردفتری اسناد رسمی روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ و با عنایت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره این آزمون صادر شده است.

متن قرار صادره به شرح زیر است:

گردشکار: شاکی با طرح شکایت به خواسته فوق بیان داشته است که سازمان ثبت اسناد در آزمون سال ۹۷ قبل و بعد از آزمون مرتکب تحلفاتی شده است که مفاد بندهای آگهی از جمله بند ۷ و ۴ تذکرات مهم و انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون و تغییر ظرفیت شهرها و اعلام ممنوعیت برای ثبت‌نام بعضی مشاغل و عدم اعلام شهرهای آزمون رعایت نشده و موارد حفاظتی عدم استاندارد سؤالات و عدم سؤالات فقه مربوط به اهل سنت و اقلیت دینی حین آزمون و تأخیر در اعلام نتیجه، اعلام اسامی برابر ظرفیت، عدم انتشار کارنامه، حذف پذیرفته‌شدگان مشاغل ماده ۱۵ دفاتر اسناد رسمی رعایت نشده است و تقاضای دستور موقت و توقف عملیات اجرایی را نموده است که با عنایت به مفاد شکایت و شکایت‌های متعدد مطروحه مشابه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌نماید.

قرار دیوان

نظر به این که مطابق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیمات و اقدامات و یا الزام به انجام وظیفه منوط به احراز ورود خسارت است که در آینده جبران آن غیرممکن است و چون دلایل و مستندات ارائه شده به جهت عدم امکان مشارکت سایر واجدین شرایط در آینده غیرممکن بوده لذا فوریت امر احراز می‌گردد که بنا به مراتب و گزارش ۱۳۹۸/۲/۳ سازمان بازرسی کل کشور دستور موقت توقف عملیات ادامه روند استخدام از جمله مصاحبه و صدور حکم سردفتری پذیرفته‌شدگان صادر و اعلام می‌گردد.

صدور دستور موقت تأثیری در اصل و ماهیت موضوع ندارد. مقرر می‌دارد دفتر پس از ابلاغ تبادل لوایح به نظر برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۹۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    بنده دوبار برای به سازمان ثبت اسناد واملاک کشور پیام دادم که کارنامه ام رابرایم ارسال کنید ونامه راخطاب به ریس سازمان وقت هم نوشتم ولی ارسال نکردند. ایشان در در سایتها ومصاحبه اعلان نمود هرداوطلبی کارنامه خواسته برایش ارسال نمودیم یا حضوری برایش پرینت گرفتیم . وقتی ایشان اعلام میکند از پذیرش ۹۰۰ نفر ۳۰۰ نفراختصاص به سهمیه دار تعلق دارد .تکلیف مابقی چیست فرض مثال در شهری سهمیه داری ثبت نام کند و ۵ متقاضی دیگر همان شهر را انتخاب کند معیار گزینش چه جور بوده ؟؟؟ ملاک نمره بوده یا سهمیه طرف

  2. سلام خدمت همه دوستان موافق و مخالف و منتقد و همه
    تا زمانی که آقای خدایان اعلام نظر نکرده بود و تاییدی بر صحت آزمون نذاشته بود شاید امیدی به ابطال داشت ولی وقتی رئیس جدید سازمان نیز سیر مراحل آزمون رو تایید کرد دیگه مشخص شد که خبر خاصی نخواهد شد. چون این احتمال وجود داشت که با تغییر مدیریت، یک سری تحولات در پیش باشه اما با این صحه ی ریس جدید همه چیز پنبه شد.
    از طرفی در متن مصاحبه گفتند صحت برگزاری آزمون با حفاظت اطلاعات قوه قضاییه بوده و خود سازمان ثبت در اجرا نقشی نداشته است.همچنین شرکت برگزار کننده هم مورد تایید قوه قضاییه هست.پس دیگه طرف دیوان عدالت سازمان ثبت نیست و با حفاظت اطلاعات قوه قضاییه درگیر خواهد بود.
    حالا اگه در مواردی هم تخلفی صورت گرفته مثلا ظرفیتی خارج از دفترچه اولیه اضافه شده یا در حوزه ای سهمیه ای اعمال شده یا نشده به همون مورد رسیدگی میشه که مبطل کلی آزمون نخواهد شد.اینجور نیست که حالا برای یک یا چند تخلف کل فرایند رو ابطال کنند.
    چون ابطال چنین آزمونی به سادگی نیست.اولا چند ده میلیارد هزینه بر دست دولت می گذارد برای برگزاری مجدد. دوم حقوق مکتسبه برای افراد قبول شده ایجاد شده است. سوم اینکه اعتماد عمومی سلب خواهد شد و تضمینی نیست در صورت اجرای مجدد دیگر معترضی نباشد و این بدعتی خواهد شد که هر آزمونی برگزار شد فوری درخواست ابطال بدهند و …..
    البته به قول قدیمی ها صبح میشه معلوم میشه!

  3. سلام دوستان کسی اطلاعی داره راجب اینکه نمره احکام برای اهل تسنن محاسبه نشده ؟آیا از سازمان به کسی اعلام شده یا توی رسانه ها اعلام شده لطفاً جواب بدید برام خیلی مهم وحیاتی هستش

  4. دوست گرامی آقا یا خانم مدافع، چه لزومی داره که سایت اختبار هویت و نشانی معترض به آزمون رو برا شما مشخص کنه در ثانی خود فرد معترض جهت امنیت خودش خواسته که هویتش مشخص نشه و این موضوع به من و شما ربطی نداره!

  5. سلام بر دوستان.برای احقاق حق معترضین حداقل حقی که میشود قائل شد این است که باید دو برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شوند چرا که جزو شرایط ازمون بوده و مطابق با قانون تخلف از شرط نمیتوان کرد و هچنین حوزه هایی که در آگهی ازمون اعلام نشده بود و بعد از اعلام نتایج اضافه گردیدند به نظر صدور پروانه برای تاسیس دفترخانه فاقد وجاهت می باشد.

    1. هرگز چنین شرطی در آگهی آزمون نبوده.در روز آزمون یک معاون ثبت چنین احتمالی را مطرح کرد و پیگیری هم نشد.حالا شما از هیچ می خواهید نتیجه بگیرید؟!

      1. عجله نکن آقای سعیدی.دیوان نه منم نه شما که فقط نفع شخصیمون رو در نظر میگیریم و نظر میدهیم.دیوان بر اساس قانون و عدالت حکم صادر خواهد کرد .

      2. حالا اگه همون معاون میگفت که دو برابر ظرفیت نمیگیریم ولی بعد از اون حرف احتمالی دو برابر میگرفتن که بازم دوستان خودشون رو شرحه شرحه می کردند که معاااااون گفته دوبرابر نمیگیریم و ما قبولی صدرصدیم چون معاااون ثبت گفته .چرا دو برابر گرفتن …

  6. من به نوبه ی خودم از تمامی عزیزانی که پیگیر ابطال این آزمون هستن تشکر میکنم لطفا عزیزانی که پیگیر هستن دنبال برگزاری ازمون توسط یه نهاد معتبر باشن و روی این موضوع بسیار تکیه کنن که آزمون رو سازمان سنجش برگزار کنه… سالانه این همه آزمون اعم از آزمون ورودی دانشگاه ها در تمامی مقاطع تحصیلی و… آژمون استخدامی و وکالت و … همه این ها رو برگزار میکنه و هیچ مشکلی نیست و فقط توی برگزاری آزمون سر دفتری ناتوان بوده؟
    لطفا پیگیر این موضوع هم باشید دوستان.

    1. بد نیست بدانید بجر یکی دو مرحله همه آزمونها را خود سازمان ثبت زیر نظر حفاظت قوه قضاییه برگزار می کرده است. به سوابق آزمونها مراجعه کنید لطفا.خود من هم معتقدم از این به بعد باید آزمونها به طور کامل به متولی اش سپرده شود.گذشته ها که گذشته.

  7. قبول شده

    شما که میگید ازمون باید ابطال بشه من اززمان ورود به دانشگاه تمام علاقم سردفتری بوددانشگاه روتمام کردم ومنتظرازمون بودم بعداعلام ثبتنام باتمام جدیت خوندم وقبول شدم واقعابازحمت قبول شدم اگه باطلش کنن بازم امتحان میدم وقبول میشم

    1. نگران نباشید. دیوان که بر اساس کامنتهای این سایت رای صادر نمی کند.گیریم رای هم بدهد مکانیزم اعتراض هست.البته انصاف و منطق حکم می کند که حوزه هایی که کد انها در آگهی اولیه نبوده و بعدا اضافه شده همگی حذف شوند. شرایط آگهی برای همه باید مساوی باشد.شاید کسانی تمایل می داشتند ان حوزه ها را انتخاب کنند. ما مدافع حق هستیم.

  8. دوستان کسی از طریق سازمان ثبت یا دیوان پیگر نشده آیا خبری هست؟
    با کدوم مدرک میخاییم بریم جلو ؟
    اونا قطعا با مردک رتن جلو و بارزسی رو قانع کردن؟

    1. مطابق قانون دستور موقت نشان از حقانیت ذینفع دستور نیست. حق باید بر مدارش بنشیند.اگر تخلفی شده متخلف تاوان بدهد.حوزه هایی که بعدا اضافه شده باید حذف شوند.اما صلاحیت سازمان بازرسی و دیوان عدالت در رسیدگی به این پرونده خود زیر پرسشی متقن قراردارد.

  9. دوست گرامی آقای سعیدی، وظیفه شما فعلا تمکین به قانون و دستور مقام قضایی هستش و الکی جو رو متشنج نکنید این تحلیل شما هم در حد خیلی ضعیف می‌باشد، حالا مثلا اگه به جای احکام و معارف در دستور موقت واژه (فقه) بکار برده شده آیا این شد تحلیل؟! با توجه حجم زیاد پرونده در محاکم تهران و مخصوصاً دیوان عدالت اداری این اشتباهات که غالبا اشتباهات تایپی یا سهوی هست هیچ خللی به مبانی دستور موقت وارد نمی‌کنه! با توجه به همین یک نکته که برای کل داوطلبان در آزمون، احکام و معارف امامیه رو آوردند یعنی تخلف در اکثر حوزه‌ها! و در نتیجه انجام مصاحبه یعنی تضییع کردن حقوق هزاران داوطلب چه اهل سنت و چه تشیع! بنابراین، مبانی صدور دستور موقت کاملا صحیح است بنابراین، این تحلیل‌ها و استدلال‌های اشتباه شما نه به درد خودتون میخوره و نه دیگران. در ثانی سواد مقام قضایی در چگونگی اعمال صلاحیت خود از من و شما بیشتر است! بنابراین، الکی جو دادن و متنشج کردن ذهن داوطلبان آزمون اعم از قبول شدگان و معترضین یک امر بسیار اشتباه است! لذا، شما نیز مانند سایرین منتظر رأی قطعی دیوان عدالت اداری باشید. موفق و پیروز باشید.

    1. اولا همه باید به قانون تمکین کنند.از جمله وکلای محترم.در مورد واژه اشتباه فقه در متن دستور چندجا توضیح دادم این مساله سهو یا اشتباه تایپی نیست.ایرادی متقن به دادرس است و از کم دقتی ایشان حکایت می کند.باید بررسی می کردند شاید از مشترکات پرسش مطرح شده است.غیر مشترکات را حذف می کردند. اینکه روشن ومتعارف است.چرا در آزمون وکالت نمی گوییم که در پرسشهای اصول فقه بحث حقوق عامه مطرح نیست؟ اما اینکه سواد چه کسی از چه کسی بیشتر است را نمی شود با مبنا قراردادن تنها یک دستور موقت داوری کرد.این اشتباه مستمر شما در مورد ارزیابی هاست که در اندیشه ات ریشه دوانده. بعد هم اینکه نقد که ایرادی ندارد.جو را متشنج کردن یعنی چه؟ مگر در ورزشگاه نشسته ایم و ترقه اکلیلی منفجر می کنیم؟! یک سایت معتبر حقوقی است .در حال بحث هستیم.ایرادش کجاست؟

  10. مطالبه ما ااحقاق حق هست واین ک نمرات اکتسابی اعلام شود بعضی از افراد از اعلام نمرات بسیار واهمه دارند کسی ک تقلبی نکرده عالی زده واقعا چرا واهمه دارد من دقیقا نمرات اکتسابی خود را میدانم و زمانی ک اعلام کردن برای دوستان هم منتشر میکنم باشد ک عزیزانی ک دم از هوش استعداد ذاتی میزنند منتشر کنند واقعا چهره شان دیدنی است من نمیترسم میگویم باید منتشر شود کارنامه ها ولی انگار بعضی عزیزان خیلی ترسیده اند و ب سایت خوشنام اختبار هم تهمت میبندن کاش ب جای فرا کنی دوستان کمی انصاف هم داشتن بی دلیل تهمت نمیزدن وسراخر ب دوستانی ک در تهران نیستن یا وقت ندارن میگویم ک فاصله دفتر من تا دیوان ۱۵ دیقه هست وتا اخر پیگیری میکنم اصلا حرفه وکالت برای احقاق حق انتخاب کرده ام باور کنید ب دنبال نفع شخصی هم نیستم ولی واقعا این ازمون تخلفات فراوانی داشت واین ک حق گرفتنی است والسلام…

  11. از اتهام و شائبه ذینفعی یا حسادت اختبار همین نکته بس که پیگیر شفایت و صداقت هست اما رای رو گذاشته که همه مستنداتش رو مخفی کرده که قابل پیگیری نیست.
    حالا شما استدلال خودتون دارین و سازمان ثبت هم استدلال خودش!
    ولی خب فعلا قدرت تبلیغ شما بیشتر از ما هست.
    ما ۱۰۰۰ نفریم و شما ۹۹ هزار نفر

    1. دوست گرامی در باره خبررسانی با انصاف داوری کنیم.اختبار اشتباهی نکرده تا این لحظه.پیشداوری شایسته نیست. خبررسانی نه تنها ایرادی ندارد بلکه باید با دقت و قوت انجام گیرد. باید اخبار مربوط به حقوق داوطلبین آزمونها را از پستوها بیرون کشید و در علن به همه گفت تا راهی برای تخلف کسی باقی نماند.این به نفع همه است.کل جامعه از آن سود می برد دوست من.

  12. با سلام خدمت دوستان قبول شده در آزمون پیش نهاد من برای پیگیری حق قبول شد ها تشکیل یک گروه در وات ساپ برای هماهنگی میباشد

  13. سعیدی منم سمپادی بودم! ولی به جای فرافکنی (از طریق به زیر سوال بردن موارد مشابه که صد البته آزمون وکالت و فرایند برگزاری و اعلام نتایج و… با سردفتری و مشاوران و حتی قضاوت قابل قیاس نمیباشد)، معترف باش که ایرادات بسیاری در آزمون سردفتری وجود داشت که آزمون وکالت در برابر آن یک آرمان شهر تلقی میشود. من پیش از این هم گفتم و الان نیز تاکید میکنم که شما از آن دست انسان ها میباشید که متاسفانه سوزن ته انبار را می بینند اما جوالدوز جلوی چشمانشان را خیر!!!

    1. از اطلاق واژه تیزهوشان در ان نظر هدف طنزآلود داشتم.نظرم به مجموعه سمپاد نبود دوست گرامی.ضمنا من هم ذره بین در دست دارم هم تلکسوپ!نظراتم را دقیق بخوان معترف خواهی شد.

  14. اینایی ک میگن کانون کانون وکلا
    امسال خود بنده کانون وکلا شرکت کردم رتبه تک رقمی هم آوردم منتها از ی عده ی ربع زودتر برگه ها گرفتن ی عده موندن چنتا از کلا ی ربع فقط از رو هم تست زدن هرکی بهرکی محض
    موضوع هم گزارش کردیم ولی هیییییچ اتفاقی نیفتاد اصن نماینده سازمان سنجش رفته بود بیرون حین جلسه.
    خلاصه میگن انقد کانون رو گنده نکنید .ما همه راههارو رفتیم.
    مرکز مشاورانم و آزمونش خاطر همه هست ک با چ وضعیتی برگزار شد.

    1. ما چیزی را به قول خودتان “گنده” (عجب واژه ی نا متعارفی را به کار بردی) نمیکنیم بلکه در مقام قیاس با سایر آزمون ها و شیوه ی برگزاری آنها راجع به وکالت نظر داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا