دستور موقت دیوان عدالت اداری برای توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری

رسیدگی به ماهیت شکایت ادامه دارد

پایگاه خبری اختبار- شعبه دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ موافقت کرد.

به گزارش اختبار، این قرار در پی شکایت برخی معترضان به نتیجه آزمون سردفتری اسناد رسمی روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ و با عنایت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره این آزمون صادر شده است.

متن قرار صادره به شرح زیر است:

گردشکار: شاکی با طرح شکایت به خواسته فوق بیان داشته است که سازمان ثبت اسناد در آزمون سال ۹۷ قبل و بعد از آزمون مرتکب تحلفاتی شده است که مفاد بندهای آگهی از جمله بند ۷ و ۴ تذکرات مهم و انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون و تغییر ظرفیت شهرها و اعلام ممنوعیت برای ثبت‌نام بعضی مشاغل و عدم اعلام شهرهای آزمون رعایت نشده و موارد حفاظتی عدم استاندارد سؤالات و عدم سؤالات فقه مربوط به اهل سنت و اقلیت دینی حین آزمون و تأخیر در اعلام نتیجه، اعلام اسامی برابر ظرفیت، عدم انتشار کارنامه، حذف پذیرفته‌شدگان مشاغل ماده ۱۵ دفاتر اسناد رسمی رعایت نشده است و تقاضای دستور موقت و توقف عملیات اجرایی را نموده است که با عنایت به مفاد شکایت و شکایت‌های متعدد مطروحه مشابه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌نماید.

قرار دیوان

نظر به این که مطابق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیمات و اقدامات و یا الزام به انجام وظیفه منوط به احراز ورود خسارت است که در آینده جبران آن غیرممکن است و چون دلایل و مستندات ارائه شده به جهت عدم امکان مشارکت سایر واجدین شرایط در آینده غیرممکن بوده لذا فوریت امر احراز می‌گردد که بنا به مراتب و گزارش ۱۳۹۸/۲/۳ سازمان بازرسی کل کشور دستور موقت توقف عملیات ادامه روند استخدام از جمله مصاحبه و صدور حکم سردفتری پذیرفته‌شدگان صادر و اعلام می‌گردد.

صدور دستور موقت تأثیری در اصل و ماهیت موضوع ندارد. مقرر می‌دارد دفتر پس از ابلاغ تبادل لوایح به نظر برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۹۲ دیدگاه ها

  1. آفرین به دیوان عدالت اداری که همیشه درست عمل کرده دوستان معترض یادتون میاد که گفتین نظر دیوان هرچی بود باید دو طرف هم تمکین کنند دیگه ؟

  2. تسنیم به نقل از یک منبع مطلع زده دستور موقت برای توقف مصاحبه لغو شد..دستور موقت حداقل خوبیش این بود که خارج از نوبت رسیدگی میکرن خب

  3. طبق قانون سردفتری هیچ الزامی به برگزاری آزمون ندارن و فقط از طریق اختبار جذب میکنن پس تخلف هم شده باشه بازم اداره ثبت هیچ الزامی براش نیست و آزمون ابطال نخواهد شد

    1. براساس اصل ۲۸ قانون اساسی دولت موظف است بر مبنای نیاز بازار برای همه افراد شرایط یکسان را در به دست آوردن مشاعل منظور نماید که شرایط یکسان را عقل سلیم برگزاری آزمون سالم همگانی میداند ، بنابراین اینکه شما میگید فقط باید برای یه عده اختبار برگزار کنه نه آزمون، همانند رویه سال ۸۶ اون برمیگرده به اونجایی که قبلا نیاز سنجی برای مشاغل تو دانشگاهها صورت میگرفت و فقط دانشگاههای دولتی وجود داشتند که هر سال ۲۰ تا ۳۰ نفر جذب داشتند اما حالا نیاز سنجی رو از دانشگاهها گرفتن و هر ترم تو هر استان ۴۰ هزار دانشجوی حقوق میفرستن بازار، بنابراین اینکه ما بگیم بدون نیاز سنجی بازار و بدون منظور نمودن فرصت برابر برای افراد، به یه عده دفتر بدیم و فقط از اونا اختبار بگیریم کاملا مخالف اصل ۲۸ قانون اساسیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا