دستور عجیب رییس مرکز وکلای قوه قضاییه

دکتر بهادری جهرمی از معاونش خواست مانع از تصویب طرح «ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین و بازنشستگان» بشود

پایگاه خبری اختبار- دکتر علی بهادری جهرمی رییس مرکز وکلای قوه قضاییه در نامه ای به معاون خود دستور داد فعالیت خود را جهت جلوگیری از تصویب طرح «ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین و بازنشستگان» متمرکز کند.

دکتر علی بهادری جهرمی رییس مرکز وکلای قوه قضاییه شب گذشته با انتشار تصویر نامه ای خطاب به معاون پژوهش و توسعه این مرکز، ضمن دستور به او برای خروج نمایندگان مرکز وکلای قوه قضاییه از روند مذاکرات راجع به طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار»، از او خواست فعالیت خود را «جهت جلوگیری از تصویب» طرح «ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین و بازنشستگان» متمرکز کند.

طرح ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین و بازنشستگان

ماده واحده- صدور و تمدید هر نوع مجوز یا پروانه اشتغال به کار وکالت، کارشناسی از قبیل کارشناسان رسمی دادگستری، نظام مهندسی، خدمات مشاوره، ترخیص‌کاری و خدمات گمرکی، ازدواج و طلاق، امور اتباع بیگانه، تعویض پلاک، صدور گواهینامه، حج و زیارت، قرارداد برونسپاری، انواع داروخانه‌ها و مراکز درمانی، خدمات انتظامی و قضایی و سایر عناوین مشابه برای افراد حقیقی و حقوقی که هریک از اعضای آن در هریک از صندوق‌های بیمه حقوق و یا مستمری دریافت می‌کنند یا در هریک از آنها عضو هستند ممنوع است.

تبصره: کسانی که قبلاً مجوز و یا پروانه دریافت کرده‌اند باید تا یک‌سال بعد از این قانون، با افراد دارای صلاحیت جایگزین گردند.

بر اساس طرح «ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین و بازنشستگان» اعطای هر نوع مجوز شغلی از جمله پروانه وکالت و سردفتری و … برای شاغلان و بازنشستگان و به طور کلی همه کسانی که به نوعی از صندوق های بیمه حقوق و مستمری دریافت می کنند ممنوع می شود.

در حال حاضر طبق ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا بازنشستگان قضایی و کارمندان سمت های حقوقی و نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی می توانند بدون شرکت در آزمون وکالت، پروانه دریافت کنند.

موضوع ورود بدون آزمون و گسترده بازنشستگان به حرفه وکالت در شرایطی که خیل تحصیل کردگان جوان متقاضی ورود به حرفه وکالت منتظر هستند، بحث های زیادی را ایجاد کرده است.

طرح «ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین و بازنشستگان» در جلسه ۱۳۹۹/۷/۹ از سوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و در فرایند بررسی و تصویب قرار دارد.

دستور رییس مرکز وکلای قوه قضاییه به اندازه ای عجیب بود که بدوا این تصور ایجاد شد که شاید ناشی از یک اشتباه تایپی باشد، با این حال دکتر بهادری جهرمی در پاسخ به یکی از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی خود، با تایید محتوای نامه نوشت که این مرکز با برخی جزئیات این طرح موافق نیست.

پاسخ دکتر بهادری جهرمی به یکی از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی اش:

کامنت دکتر بهادری جهرمی
کامنت دکتر بهادری جهرمی

سلام علیکم. شاید متن کامل طرح را نخوانده‌اید که اینگونه میفرمایید. با مشاهده عنوان طرح نمی‌توان در خصوص محتوای آن اظهار نظر کرد. بنده با عنوان طرح موافق و با محتوای کنونی آن مخالف هستم. قطعا بنده با به کارگری بازنشستگان در بسیاری امور از جمله وکالت موافق نیستم. اما ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در کارشناسی یا مشاغل اینچنینی چه منعی دارد؟! خلاصه طرح موجود این است: بازنشستگان فقط حق دارند نفس بکشند ولاغیر!!!! در حالی که باید تفکیک روشنی میان مشاغل وجود داشته باشد و راهکارهای استمرار اشتغال برای ایشان هم از بین نرود. جوانانی که به دنبال کار هستند تأملی هم در خصوص پدران بازنشسته خود داشته باشند! در خصوص قضاوت هم اساسا یکی از مشکلات اصلی ما حق الزحمه پایین قضات، شرایط سخت کاری ایشان و مسایلی از این دست است که همراه با رویه نامیمون اخذ پروانه وکالت از سوی قضات عملا ایشان را وادار به این مسیر می‌کند. اما راهکار هرگز نمیتواند ممنوعیت ناگهانی آن هم با شیوه این طرح یعنی ممنوعیت تمدید پروانه ایشان باشد!! باید در خصوص سن بازنشستگی قضات، حق الزحمه یا مزایای شغلی ایشان، معکوس سازی وضعیت اشتغالی قضات و وکلا که وکلای کارکرده بتوانند در منصب قضاوت خدمت کنند و مسائلی از این دست راهکارهای ریشه‌ای طراحی کرد و همزمان با جلوگیری از آسیب‌های اعطای پروانه به قضات بازنشسته، از ظرفیت عظیم این نیروی انسانی توانمند برای کشور، مردم و حتی خود ایشان هم بهتر بهره برد. باید سعی کنیم موضوعات را صفر و یکی نبینیم.

نامه رییس مرکز وکلای قوه قضاییه
نامه رییس مرکز وکلای قوه قضاییه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۱ دیدگاه ها

  1. دوست عزیزی که با این ادبیات حرف میزنی!!! مستحضرباش که داریم بازنشسته ای که همین امسال بدون سهمیه و آزاد در چهار آزمون بترتیب: ارشد،،کارشناسان رسمی دادگستری،، مشاور خانواده،، و وکالت قوه قضائیه با رتبه عالی قبول شده است،،،و امثال این بازنشستگان کم نیستند!!! شما هم تلاش کن تا همردیف این عزیزان بشوی؟؟!!!آیا میتوانی بجای بهانه تراشی رقابت کنی؟؟؟!!!بسم الله

  2. طرفداران وکالت بازنشستگان که به غیر از خودشان فکر نمیکنم کسی دیگر باشد ، شما که ادعا دارید همه چیز را میدانید و دریای علم هستید لطفا از طریق ازمون با گذشت از فیش حقوقی بازنشستگی باعث افتخار افرینی برای ما و خودتان شوید .
    در ضمن پدر اینجانب با همان فیش حقوق بازنشستگی سر میکند و صد البته هیچ تفاوتی با سایر بازنشستگان ندارد پس لطفا احساساتی صحبت نکنید و دایره را به جونان واگذار کنید ، در حقیقت شما که حقوق خوانده اید بعید است اینقدر به مال و مقام دنیوی چسبیده باشید چه بسا نیازی نباشد تا پایان عمر اشتغال کنید و باعث بیکاری پسرانتان شوید و بعدا منتقد …

  3. سلام دوست عزیز که می فرمائید وکیل هستید . متاسفانه شما چگونه وکیلی هستید که از روی احساس صحبت می فرمائید . شما مگر درس حقوق نخوانده اید پس چرا اینگونه قضاوت می کنید . اولا : بسیاری از قضات تا پایان سن کهولت هم دارای ذهن قوی و مستعدی هستند و نه تنها قضات محترم و بلکه کارکنان دولت که در بخش های حقوقی کار کرده اند , ضمن اینکه اکنون در بسیاری از کشورهای جهان (آمریکا و کانادا و…) که تابع سیستم کامن لا هستند موفق ترین وکلا وکلای مسن هستند تا وکلای جوان . چون آنها سالها کار کرده اند و کارکشته شده اند . ثانیا : اینکه می فرمائید وکلای جوان در امدی ندارند هم صحیح نیست . وکیل اگر پرونده موکلش را خوب جلو ببرد و خوب پیگیری نماید و با موکلش همراه باشد و لحظه لحظه موکلش را در جریان پرونده قرار دهد و… فرد موفقی می شود ولی اگر بی حوصلگی کند ( که متاسفانه الان در وکلای جوان زیاد می بینیم ) همین آش و همین کاسه . اینجا یعنی وکالت و هم کارشناسی یک کار و شغل رقابتی هست و شما نمی توانید بگوئید چون یک فرد قاضی هست موفق تر هست . خیر . همه در پناه و چهارچوب قانون کار می کنند و اگر قاضی رسیدگی کننده به پرونده خدای نا کرده پارتی بازی کند یا تخلفی کند اینجا باید در مقابل دادگاه انتظامی قضات پاسخگو باشد . پس هر کسی در هر حرفه ای باید سعی کند بهترین باشد و از روی امیال شخصی به دیگران حسادت نکند و … یادمان باشد وکلای کهنه کار امروز که بسیاری از آنها در امدهای کلان دارند وکلای جوان دیروز بودند که با سخت کوشی و کار مداوم و دلسوزی و… موفق به ایت اعتبار شده اند . سعی کنیم به هم درس بیاموزیم تا اینکه خدای نا کرده چوب لای چرخ همدیگر بگذاریم .ضمنا قوانینی که به موجب آن اجازه صدور پروانه به وکلا و کار شناسان می دهد با لحاظ بازنشستگی مربوط به سالهای قبل هست و این قضات محترم و کارکنان شریف که با ۳۰ سال خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نائل گردیده اند به اتکاء چنین قوانینی بوده که ۳۰ سال خدمت کرده اند چون طبق قانون به انها مجوز فعالیت در امر وکالت و کارشناسی و… داده می شده . حالا اگر بیایند بگوین از فردا این موضوع ممنوع هست این امر تالی فاسد دارد . چرا که اثر قانون باید نسبت به آینده باشد نه گذشته تا حقی از کسی ضایع نشود .چرا که آن وکیل امروز که دیروز قاضی بوده و بازنشسته شده اگر از چنین وضع قوانینی خبر داشت نمی گذاشت که بازنشسته شود و خود را به طریق استعفا یا بازخریدی از خدمت رها می کرد و پروانه می گرفت یا اگر منع داشت در آزمون شرکت می کرد .پس این یک حق مکتسب است که برای این گروه اعم از قضات یا کارکنان دولت یا … در گذشته ایجاد شده . چنانچه مجلس می خواهد قوانین را در این خصوص تغییر دهد می تواند شمول آنرا به آینده تعمیم دهد و بگوید (کسانی که از سال ۱۴۰۴ بازنشسته می شوند و.. ) تا امروز افراد شاغل فکری کنند و ….

  4. باسلام و احترام , بنظر بنده پیگیری ایشون صحیح و معقول است , دوستان لطفا اگر حقوقی هستید بطور مستند و مستدل بحث کنید و از اتهام زنی یا صحبت های بی ربط خود داری فرمائید , مگر اینکه خدای نا کرده قصد و غرض دیگری داشته باشید که آن را هم در شان افراد تحصیل کرده و بخصوص حقوق خوانده نمی بینم : بنظر اینجانب چنین طرح هایی بنابر دلایلی تالی فاسد دارد و خلاف شرع مقدس اسلام محسوب می شود . حالا چرا : ۱ – چنانچه فردی که هم اکنون بازنشسته شده می دانست چنین مقرراتی وضع شده و یا حتی چنین مقرراتی وجود داشت قبل از بازنشستگی به احتمال بسیار زیاد و حتمی از کار جدا می شد ( بازخرید یا استعفا و …) و به حرفه ای که علاقه داشت در سنین کمتر می پرداخت مثل وکالت یا کارشناسی . اینک که فرد با اتکاء به چنین قوانینی که مجوزی بوده برای خدمت به جامعه بعد از بازنشستگی می خواهند حقوق وی را تضعییع نمایند و این فرد دیگر هیچ راه گریزی ندارد ( وضعیت بازنشستگی که الان برایش ایجاد شده و عدم امکان رهایی از خدمت و حتی سن بالا جهت شرکت در آزمون طبق قانون و… ) عملا وضع چنین مقرراتی تالی فاسد دارد از حیث قانونگذاری و حقوق اشخاص . ۲ – چنانچه نمایندگان مصر هستند چنین مقرراتی را وضع نمایند این مقررات باید رویکردشان برای آینده باشد نه گذشته , مثلا امروز مصوب کنند از سال ۱۴۰۴ هرکس بازنشسته شود مشمول چنین وضعیتی خواهد شد که حداقل کسانی که امروز برایشان امکان دارد از شغلی که دارند رها شوند و… تا دیگر بازنشسته محسوب نگردند . خوب در هر حال درخواست اینجانب و هزارن تن دیگر که به اتکاء با چنین مقرراتی عمر خود را پای مجموعه های اداری گذارنده ایم حمایت از اینجانبان است . امید است این طرح یا از دستور کار خارج شود یا بشرحی که عنوان گردی اصلاح گردد و بنظرم نظر یشان هم همین است پس کجای این موضوع عجیب هست . با تشکر و دعای خیر

  5. لطفا به فکر پدر خودت که با ماهی پنج میلیون تومان داره هزینه زندگی مادر و بچه ها رو با کرایه خونه میده باش اگه این طرح مصوب بشه بسیاری از بازنشستگان باید کاسه گدایی را پیشه کنند .هیچگاه یک طرفه قضاو نکنید

  6. با سلام خدمت سروران گرامی
    این طرح تیشه به ریشه زدن است، روزی خواهد رسید همین فرزندان ما که شعار اشتغال جوانان را می دهند و می خواهد پدرانشان با انبوهی از تجارب، گوشه نشین شوند … خودشان با انبوهی از مشکلات بازنشسته می شوند و مخارج سر سام آور زندگی و آبرو داری کمرشان را خدای ناکرده خواهد شکست. جوانان عزیر اینگونه به دلسوختگان خودتان بی احترامی نکنید احترام به بزرگان امت، شیوه و سیره انبیاست.
    طرح ارائه شده مزیتهائی دارد که از جمله جلوی رانت نماینده مجلس و … را میگیرد خوب این فی نفسه خوب است ولی کسانی از جمله من که استخدام بودم و قبل از موعد، با سابقه کم و حقوق اندک به امید آینده ای بهتر، بازنشسته شدم علی رغم داشتن لیسانس غیر مرتبط، دوباره در ۴۰ سالگی رفتم دنبال درس و لیسانس و فوق لیسانس حقوق گرفتم و ۳سال انواع و اقسام آزمونها را دادم از بهمن تا آبان سال بعد دوهفته یکبار و بعد هر هفته یکبار صبح جمعه از ۹صبح تا ۱۱ ، ۱۲۰تست میزدم آزمون آزمایشی میدادم چه شبها جای دور نمی روم ، بچه های خودم که دانشجو بودند دنبال کارهای متفرقه خودشان بودند و اهمیت چندانی به درس خواندن نمی دادند من تا صبح زیر یک نور لامپ ۹واتی کم مصرف(باید فکر همه چیز را میکردم) دنبال درس و علت اشتباه زدن تست و دلیلش بودم … بنده در طول درس خواندنم دو دختر جهیزیه دادم و به خانه بخت فرستادم پسرم را برایش دست و آستین بالا زدم و عقد کرد و چون دانشجو بود برایش ماشین خریدم که باهاش کار کند و خرج خودش و همسر جوانش را در بیاورد.. نمی خوام فکر کنید که وضع خوبی دارم نه فقط بنا به فرمایش امیرالمومنین علیه السلام قناعت پیشه کردم و صورتم را با سیلی سرخ نگهداشتم چون با سابقه کم بازنشسته شدن حقوق و مزایای کمی می دهند آنقدر نیست که بشود ۵ فرزند و عائله را اداره کرد…. برای رسیدن به هدفم ۷سال شبانه روز تلاش کردم در دانشگاه نفر اول می نشستم چشمم و گوشم را به دهان اوستاد می دادم و هر از گاهی صداهای همکلاسیهای پشت سرم که هواسشان به درس نبود و کارهای دیگری انجام میدادم هواسم را پرت میکرد هر از چند گاهی که ذهنم در پی مشکلاتتم می رفت به خودم تهیب میزدم که حالا گوش کن بعد فکر بدبختی های خودت باش … تمام صحبتهای استاد را یادداشت میکردم بعد در منزل تایپ میکردم همکلاسیهایم عادت کرده بودنند که از من جزوه بگیرند حتی برای آنها که حال خواندن نداشتند صدا ضبط میکردم و ویس آن درس را با صدای خودم و از روی جزوه استاد در گروه دانشگاه می فرستادم ……. آه از زمانه که رشته کلام گسسته می شود…… خداوند لطفی کرد و امسان قبول شدم
    با شنیدن خبر این لایحه تند و تیز عرق سردی بر بدن گرمم نشست و پاهایم سست شد و بی اختیار یاد شعر حضرت سعدی افتادم که می فرماید نابرده رنج گنچ میسر نمی شود مزد آن گرفت که جان برادر کار کرد.
    آره عزیران این قصه نبود غصه زندگی من بود عزیران و جوانان باید تلاش کنیم و خستگی به خودمان راه ندهیم بقیه اش را به خدا بسپارید و خود قضاوت کنید که آیا سزاوار است که ۱۰سال از عمر من و تلاشهایم که با قوانین جاریه مطابقت داشته با یک لایحه و چند تا دگمه نمایندگان محترم مجلس تضییع شود !!!؟؟؟ مگر همین نمایندگان نبودنند که لوایح انواع و اقسام دانشگاههای آزاد و خصوصی و پیام نور و غیرانتفاعی مجازی و غیره و غیره … را تصویب کردنند مگر همینها نبودند که انواع رشته ها و گرایشها به خصوص حقوق را به تصویب نرساندند چه سنت هائی بوجود آوردند و برای کسب درآمد مجوز جذب دانشجوی حقوق بدون کنکور صادر کردند ….
    من درد کشیده با شمای جوان سر جنگ و خصومت ندارم خیلی کمتر از سن شما ها را داشتم که جنگ خانمان سوز را به ما تحمیل کردند و مجبور شدیم برای دفاع از مملکت و ناموسمان و شرفمان و دینمان، در ابتدای دوره دبیرستان به جبهه برویم و با جسم سالم رفتیم ولی با بالهای شکسته برگشتیم و درد این بال شکسته را هنوز تحمل می کنیم
    مشکل جوانان عزیز وطنم با این لوایح حل نمی شود این مشکلات را همانهائی بوجود آوردند که الان میخواهند با لوایح جدید ذهنها را به خود مشغول کنند فرار رو به جلو می کنند. قوانین این شکلی که لوبیای سحرآمیز نیست که یک مرتبه همیه مشکلات را حل کند وقتی لوایح و قوانین قبلی را بدون پشتوانه علمی و کارشناسی به تصویب می رساند باید فکر عواقب آن را نیز می کردند….. ببخشید

  7. اقای جهرمی منم با نظر اکثریت موافق هستم به نظرم قرار نیست شغل وکالت به عنوان هدیه و یا پاداش آخر خدمت به قضات و یا نمایندگان مجلس تبدیل شود و نباید حقوق کم قضات و نمایندگان باید با این رانت جبران شود چرا که اگر حقوق و مزایای قضا وت و یا نمایندگان مجلس کم بود خوب حقوق و مزایای رفتگران و هزاران هزار کارمند هم کم است و در ضمن به هیچ وجه اجباری در قضاوت یا نمایندگی نبوده .
    اقای جهرمی باید روند به این ترتیب خلاف جهت دهد که قضات و نمایندگان مجلس از میان وکلا انتخاب شوند که این ما را به اهداف عالی میرساند وگرنه اعطای پروانه وکالت به کسی که زمان استراحت وی فرا رسیده فقط از بین بردن این شغل و ارزوی هزاران جوان میباشد و صد البته باعث رونق اشتغال بازنشستگان خواهد بود .

  8. محضر ریاست محترم مرکز وکلای دادگستری
    جناب دکتر جهرمی
    با سلام ، احتراماً در خصوص اعلام تصمیم بسیار بسیار حکیمانه جنابعالی پیرو تاکید ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر عدم بکار گیری قضات بازنشته محاکم کشور در امر وکالت و کارشناس رسمی دادگستری ضمن تقدیر از پیگیری و حمایت از موضوع معنونه باستحضار جنابعالی و بازدید کنندگان محترم می رساند که:
    از مهمترین عوارض بکارگیری بازنشستگان محترم قوه قضائیه بعنوان وکیل دادگستری و کارشناس رسمی دادگستری در مرکز و کانون وکلای دادگستری می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
    ۱) احتمال ایجاد رانت در محاکم دادگستری به جهت سابقه خدمت و آشنایی قضات و پرسنل بازنشسه قوه قضائیه با همکاران سابق خود در محاکم کشور .
    ۲) احتمال ایجاد فساد سیستمی در بخش وسیعی از مجتمع های قضائی با تشکیل جلسات و تجمعات و رفت آمدهای عادی قضات بازنشسته با قضات فعال در محاکم و خارج از آن
    ۳) تضییع حقوق وکلای کشور بویژه وکلای جوان بواسطه استقبال اصحاب دعوی از وکلای با پیشینه قضاوت صرف نظر از تجربه و سابقه قضائی صرفاً با دیدگاه امکان ایجاد ارتباط غیر قانونی قضات با همکاران سابق خود بویژه آخرین مجتمع محل خدمت قضات بازنشسته و سوء استفاده از این موضوع .
    ۴) امکان ایجاد رویه خلاف قانون ،رسالت و شان وکالت با اعلام قبول شرط نتیجه که از زبان بسیاری از اصحاب دعوی بیان می گردد .(با این عنوان …فلان وکیل که قاضی بازنشسته هم هست و اتفاقاً خودش هم از همون مجتمع بازنشسته شده گفته بشرط نتیجه ………. !!!)
    ۵) امکان ایجاد دور تسلسل در احکام صادره ،توسط قاضی بازنشسته وکیل بویژه در احکام صادره توسط خود با راهکارهای قضائی (اعمال اعاده دادرسی) بویژه در امر حقوقی و تضییع حقوق محکوم له و ….

    مع الوصف با عنایت به اینکه اصولاً امر وکالت و قضاوت همیشه دو نقطه مقابل هم تلقی گردیده است لذا با اعطاء پروانه وکالت و کارشناسی رسمی به قضات و پرسنل محترم قوه قضائیه اصل استقلال وکیل ، بیگانگی و بیطرفی قوه قضائیه که درهر کشوری از ارکان اصلی فلسفه دفاع از حقوق افراد یک جامعه بشمار می آید را بشدت تضعیف و هدف نقد و انتقاد و البته بسی موجبات نگرانی جامعه وکلای بیطرف را فراهم خواهد نمود .
    ضمن تشکر از زحمات گرانقدر خانواده محترم قوه قضائیه کشورم بویژه قضات معزز و پاکدامن امید آنست با تدبیر صحیح دولتمردان بتوان از دانش والای قضات محترم در جایگاهی بدور از چنین پیش فرضها و شبهات استقاده نمود .

  9. سلام
    وقتی بعد از سالها بی عدالتی در حق جوانان جویای کار که با هزاران مشکل توانسته اند مدرک حقوقی بگیرند و با تلاش در آزمون وکالت پذیرفته شده اند اما از پس خیل پرنفوذ بازنشستگان دستگاه های مختلف (که بی ذره ای استرس ، علاوه بر اخذ پروانه وکالت، امکان رقابت در گرفتن پرونده و ایضاً رقابت در گرفتن رأی با ایشان نیست) برنیامده اند … یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اجرای عدالت در حق این جوانان در حال بررسی است … اما نمی‌گذارند … نمی گذارند … و جوان ایرانی بدون حامی و پشتوانه باید فقط کامنت بنویسد و منتظر بماند …

  10. جناب آقای جهرمی سلام

    شما در فرمایشات خودتون به دفاع تمام قد از قضات وبازنشستگان پرداختید وتحت هیچ عنوانی از فارغ التحصیلان رشته حقوق چه بسا ممتاز وداوطلبان آزمون وکالت سخن نگفتید.

    حال میخواهم از شما بپرسم دغدغه اشتغال در بسیاری از کشور های توسعه یافته ونیافته اشتغال و بیکاری جوانان است یا بازنشستگان؟

    آیا جوان با تلاش های بسیار ومطالعات فراوان باید امکان قبولی و اشتغال خودش را در اختیار قضات بازنشستگان ونمایندگان مجلسی که برای مدت کوتاهی بی هیچ علم حقوقی و تلاشی وبا تسلیهات فراوان به این عرصه پای می‌گذارند، گذارد؟

    بگذارید اینگونه بگویم پدران واقعی و دلسوز نگران آینده شغلی ،ازدواج و خانواده فرزندانشان هستند نه فرزندان نگران پدران بازنشسته خود.
    جوان بیکار و تحصیل کرده از همه عالم دلسرد و منزوی ودرنتیجه بی هیچ پشتوانه به سراغ بزهکاری رفته وریشه سالم جامعه را میپوساند.
    آقای جهرمی این فرمایش نه مصداق حقوقی و علمی است نه مدیریتی بلکه یک دفاع محض ویک جانبه از منافع نادرست وبی اساس است.

    به امید عدالت علی مولا

  11. با سلام.
    یکی از شرایط احراز شغل کارشناس رسمی داشتن حداقل ۵ سال تجربه کار در آن رشته می باشد. حال یک فارغ التحصیل بدون داشتن سابقه چطور می خواد در امری که اصلا سابقه فعالیت نداشته اظهار نظر کند و اگر سابقه داشته باشد که با این طرح باید از شغل خود استعفا دهد این طرح با ذات شغل کارشناس رسمی منافات دارد.

  12. سلام
    اگه این طرح تصویب بشه عالی میشه عالی
    من خودم کارمند دادگستری هستم ولی خیلی مسخره اس که جوونای ما بیکار بمونن بعد از بازنشسته ها استفاده کنن
    به خصوص قضات محترم که به نظر من بعد بازنشستگی تخت هیچ شرایطی نباید وکیل بشن چون رابطه ای کارشونو جلو می‌برن،این چیزیه که به عینه دیدم

  13. با سلام
    شعار تا کجا
    سوال آیا اینکه بگوییم همه فارغ التحصیلان می‌توانند وکیل شوند و چون عده ای بازنشسته وکیل شده اند عوام فریبی نیست
    شغلهای نامبرده شده در این ماده واحده اولا دولتی نبوده و ثانیا همه تخصصی بوده آیا همه مردم قبول میکنند هر فارغ تحصیل پزشکی بتواند جراحی کند وکالت و کارشناسی هم تخصص است که اشتباهات در آن غیر قابل برگشت و جبران ناپذیر است هرکسی این تخصص را داشته باشد باید بتواند وارد این شغل شود حال اگر نحوه آزمون و نحوه پذیرش ایراد دارد باید رفع گردد ولی منع دیگران از شغلهای غیر دولتی خلاف قانون اساسی است فکر کنید از فردا بگویند تمامی بازنشستگان حق هیچ کار غیر دولتی ندارند یعنی شامل تمام مردم شود باز هم میتوان از این موضوع حمایت کرد به نظرم عوام فریبی یک روز مشخص خواهد شد

  14. دوست عزیز ببخشید کسی که سی سال قصاوت کرده به اندازه ایی فرتوت و خسته شده که دیگر توانی برای مشاغلی مثل وکالت و کارشناسی ندارد….. همین افراد که به درآمدهای صد میلیونی وکلا معترضند بهتر است بدانند که وکلای جوون و بی نام نشان درآمدی ندارند…. و در آمد صد میلیونی را همین قضات بازنشسته دارند. شما جای مردم باشید ایا سراغ وکیل بی نام و نشان می روید یا قاضی بازنشسته و پر نفوذ. اقای احسان من مثالت را متوجه نشدم ولی معنی حق مکتسب یعنی چیزی که برای آن رحمت کشیدی و مطابق با قانون به دست اوردی …..‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا