دستورالعملی جدید برای ارسال اجباری پرونده‌ها به شورای حل اختلاف

دستورالعملی جدید برای ارسال اجباری پرونده‌ها به شورای حل اختلاف

پایگاه خبری اختبار- به دستور رئیس قوه قضائیه، برخی پرونده‌ها پیش از طرح در محاکم، باید به شورای حل اختلاف بروند.

به گزارش اختبار به نقل از فارس،‌ در جلسه امروز شورای عالی قضایی، دستورالعملی به تصویب رسید که بر اساس آن تمام دادگاه‌ها و دادسراها مکلف شدند برخی پرونده‌ها را پیش از طرح در محاکم، الزاما به شورای حل اختلاف جهت برقراری صلح و سازش ارجاع دهند.

براساس این دستورالعمل که به امضای رئیس قوه‌قضائیه رسید، ارجاع پرونده‌های مربوط به تمامی جرایم قابل گذشت، جنبه خصوصی جرایم واجد دو جنبه عمومی و خصوصی و تمام اختلافات و دعاوی خانوادگی و دیگر دعاوی مدنی به شورای حل اختلاف با لحاظ شرایطی، الزامی شد.

متن کامل این بخشنامه را از اینجا بخوانید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. درود
    بنظر بنده سپردن حجم زیادی از اطلاعات و مفاهیم تخصصی به شورای حل اختلاف جاییکه آن عزیزان دارای سواد قضایی محدودن اصلن صحیح نیست،وتنها چالشی ست افزدون به چالشی دیگر ایضٱ نوعــــــی ظلم ست بر مترتبین و اصحاب دعوی چه در وادی حقوقی وچه در سایر جوانب دیگر دعاوی

  2. امان از آرا شوراها. آقای ریسی این کار را نکنید این اطاله دادرسی است. بخدا اطاله دادرسی است. گرفتار کردن مردم هست. مثل حذف دادسراها در سال ۷۳، آثار بدی بر عدل و قضاوت خواهد گذاشت. چرا اینقدر عجله دارید.

  3. خنده داره .فقط دارن مرحله رسیدگی به دعاوی را طولانی وکشدار میکنند.با این کار حداقل ۲ماه به زمان رسیدگی اضاف میشه.خودبه خود چه فشاری به شورا حل اختلاف میاید.جایی که زمان رسیدگی به پرونده کمتر بشه/ تازه داره بیشتر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا