درگذشت اسماعیل مصباح اسکویی

درگذشت اسماعیل مصباح اسکویی

پایگاه خبری اختبار- اسماعیل مصباح اسکویی وکیل با سابقه دادگستری در زادگاه خود شهر تبریز درگذشت.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه اسماعیل مصباح اسکویی عضو چندین دوره از هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، مرد اخلاق و قانون بود، گفت: مراسم تدفین این وکیل دادگستری روز دوشنبه در شهر تبریز برگزار می‌شود.

عیسی امینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اسماعیل مصباح اسکویی متولد سال ۱۳۲۰ بود، اظهار کرد: متأسفانه ایشان به بیماری سرطان مبتلا بود و شب گذشته در زادگاه خود در شهر تبریز درگذشت.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز عنوان کرد: ایشان در سال ۱۳۴۴ مدرک کارشناسی حقوق خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد و از سال ۱۳۴۷ وکیل پایه یک دادگستری بود، ایشان بیش از ۵۰ سال وکیل پایه یک دادگستری بود.

اسماعیل مصباح اسکویی
اسماعیل مصباح اسکویی

وی با بیان اینکه مصباح اسکویی چندین دوره عضو اصلی هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز بوده است، خاطرنشان کرد: ایشان چندین دوره نایب رئیس کانون و رئیس شعبات دادگاه‌های انتظامی وکلای دادگستری بودند. با توجه به تخصص ایشان در حوزه حقوق تجارت در عضویت چندین کانون و هیئت مربوط به شرکت‌ها بود.

امینی افزود: ایشان طی ۵۰ سال سابقه‌ای که داشتند هیچ گاه محکومیت کیفری یا کیفرخواست انتظامی نداشتند. ایشان همچنین یکی از پاک‌ترین و خوش نام ترین مدیران کانون وکلای دادگستری بوده است. ایشان فارغ از هرگونه تعصبات جناحی، جنسیتی و قومیتی بود.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: بهترین صفت برای وصف ایشان این است که بگوییم ایشان مرد اخلاق و مرد قانون بود. به هیچ جناح سیاسی و صنفی ای تعلق نداشت، در زمان تصمیم گیری نیز آنچه به نفع جامعه وکالت بود اتخاذ می‌کرد. به لحاظ شخصیت فراجناحی، دانش بالا و دوری از هر گونه حاشیه و اتهام و یکی از بی نظیرترین افراد نهاد وکالت بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. امروز برای مرور خاطرات توی اینترنت اسم این بزرگوار رو سرچ کردم که متاسفانه با خبر درگذشت ایشون مواجه شدم ،الحق والنصاف شریف ترین وکیلی بود که من افتخار آشنایی و خدمتگذاری برای ایشون رو داشتم.روحشون شاد🌸🌸🌸😞😞

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا