دانشجویان برگزیده دانشگاه پیام نور از امتیاز تحصیل رایگان در مقطع بالاتر محروم شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «علیرضا دل افکار» در جمع خبرنگاران افزود : ماده ۴ آیین نامه ‘ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر’ که تحصیل برگزیدگان علمی در دانشگاه های دولتی را رایگان اعلام کرده بود اصلاح شده و دانشگاه پیام نور از آن مستثنی شده است.
وی توضیح داد: براساس آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، دانشگاه ها می توانند تا ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش خود را برای جذب فارغ التحصیلان برتر خود برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر اختصاص دهند و به همین میزان نیز می توانند از فارغ التحصیلان برتر دیگر دانشگاه ها جذب کنند.
دل افکار یادآور شد: دانشگاه ها در پذیرش برگزیدگان علمی می توانند به دو شیوه عمل کنند که می تواند به شیوه فراخوان خود دانشگاه باشد و یا اینکه از طرف سازمان سنجش اعلام شود اما درهرصورت، اعلام اسامی قبول شدگان نهایی از طریق سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.
به گفته وی به دنبال اصلاحیه آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، از سال تحصیلی جاری این برگزیدگان باید به دانشگاه پیام نور شهریه بپردازند.
معاون آموزشی پیام نور وعده داد تخفیف هایی برای نفرات اول هر گروه از میان برگزیدگان علمی اعمال شود.
وی درباره شرایط ادامه تحصیل دانشجویان برگزیده علمی در مقطع دکتری پیام نور نیز گفت: ادامه تحصیل دانش آموختگان کارشناسی ارشد در مقطع دکتری پیام نور مقداری متفاوت تر از مقطع کارشناسی ارشد است به این صورت که معدل متقاضی باید بالای ۱۷ و همچنین دارای دو مقاله علمی پژوهشی باشد و بعد از ثبت نام متقاضیان، از آنها برای مصاحبه دعوت خواهند شد و نفرات برتر پذیرش می شوند.
دل افکار خاطرنشان کرد: از آنجا که ظرفیت پذیرش دوره های دکتری پیام نور کمتر از ۱۰ نفر است حداقل یک نفر از طریق آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی در هر رشته جذب خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا