خروجی جلسه امروز اسکودا در مورد آزمون وکالت ۹۶

خروجی جلسه امروز اسکودا در مورد آزمون وکالت ۹۶

به نقل از نایب رییس کانون وکلای دادگستری بوشهر

پایگاه خبری اختبار – پس از اعلام خبر برگزاری جلسه ای با محوریت بررسی شرایط خاص آزمون وکالت ۹۶ در روز پنج شنبه ۲۸ دی ماه، تا کنون هیچ اطلاع رسانی رسمی در مورد محتوا و خروجی این جلسه منتشر نشده است.

لازم به ذکر است که تصمیمات اسکودا برای کانون های وکلا جنبه الزام آور ندارد و نهایتا هر کانون به طور مستقل در مورد پذیرش کارآموز تصمیم گیری خواهد کرد.

تنها خبر منتشر شده در این مورد، مطلبی به نقل از آقای دکتر سیروس شهریاری نایب رئیس کانون وکلای دادگستری بوشهر است که در فضای مجازی منتشر شده است، متن منتشر شده بدون اظهار نظر در مورد دقت و صحت آن منتشر می شود، بدیهی به محض انتشار اخبار رسمی در این زمینه اطلاع رسانی مقتضی انجام خواهد شد:

 

مواردی که در جلسه امروز ( ۱۳۹۶/۱۰/۲۸) اسکودا راجع به آزمون وکالت ۹۶ اتخاذ شد به شرح ذیل است:

۱- نمره کسانی که ابتدائا در سهمیه ایثارگری ثبت‌نام نکرده‌اند، در همان سهمیه آزاد لحاظ شود.

۲- کسانی که در سهمیه ایثارگری ثبت‌نام کرده ولی سازمان سنجش آن را لحاظ نکرده، جهت محاسبه نمره در سهمیه پیگیری شود.

۳- مصادیق فرزندان رزمندگان که قانون برنامه ششم توسعه برای آنها ۳۰ درصد سهمیه لحاظ نموده، تنها شامل فرزندان ایثارگر بسیجی و جهادگر که سابقه حضور داوطلبانه داشته‌اند، شود.

۴- برای سهمیه‌های لحاظ شده در آزمون به صورت مصداقی، راجع به صحت و سقم مدارک ابرازی از نهادهای مربوطه استعلام و تحقیق لازم توسط کانون‌ها صورت گیرد و در صورت اثبات خلاف، ارائه‌کننده مدرک به عنوان جرم گزارش خلاف واقع از طریق بنیاد ایثارگران مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

۵- راجع به اخذ تکمیل ظرفیت، اکثریت قریب به اتفاق کانو‌ن‌ها نظر به رعایت مر قانون داشتند و مشکل قانونی افزایش سهمیه‌ها که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و‌ موجب اعتراض داوطلبان سهمیه آزاد شده، تا تعیین تکلیف قانونی، خارج از حیطه تشخیص و توان کانون‌ها تشخیص داده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۴۲ دیدگاه ها

  1. وقتی کانون لرستان طبق رویه قبلی اعلام شده .اسامی رو الان در سایت درج نموده پس تفسیر خلاف نص وجود نداشته در تصمیمات اسکودا و نگرانی هم ندارد .
    فقط انتظار میرود با کسانی که دارای سهمیه هستند ب این نحو برخورد نشود و اخبار ضد نقیض در سایت درج نشود و آرامش جوونای مردم سلب نشه .
    با آرزوی توفیق ب جناب هوشیار و تبریک قبول شدگان وکالت ۹۶

  2. من خیلی امیدوارم که کانون مرکز خودش حداقل تا ۱۰۰۰ رو بگیره چون وقتی کانون ۱۱۰۰ نفر سهمیه میداد گمان این بود که مثل سالیان قبل سهمیه ها پر نمیشه و آزادها میگیرن و از طرفی افراد زیر هزار در خیلی از کانون ها قبول بودن و این رضایت بخش نیست که با داشتن صلاحیت علمی( حداقل بر مبنای همین آزمون) بخوان رد بشن.

  3. من خیلی امیدوارم که کانون مرکز خودش حداقل تا ۱۰۰۰ رو بگیره چون وقتی کانون ۱۱۰۰ نفر سهمیه میداد گمان این بود که مثل سالیان قبل سهمیه ها پر نمیشه و آزادها میگیرن و از طرفی افراد زیر هزار در خیلی از کانون ها قبول بودن و این رضایت بخش نیست که با داشتن صلاحیت علمی( حداقل بر مبنای همین آزمون) بخوان رد بشن.

  4. دوستان یه چیزی بگم اگر رزمندگان خدمتشان داوطلبانه نیست چرا فقط برای فرزندانشون داوطلبانه نیست و برای خودشون داوطلبانه هست و در برنامه پنجم توسعه و ششم توسعه و خروجی اسکودا حذف نشدن ؟؟؟؟؟

  5. سلام جناب هوشیار لطفا راجع به بند ۳ توضیح دهید؟ آیا قانونا می توان نو چنین کاری انجام دهند؟ خواهش می کنم توضیح دهید . آیا این غیر از آگهی ثبت نام آزمون وکالت و متن قانون نیست؟ جناب هوشیار خواهش جواب دهید؟

  6. اقای دکتر هوشیار استاد گرام و عزیز دوستان از دیشب با درج این خبر مشوش شده اند گرچه توکل همه ما و دوستان به خداوند متعال هست
    تمنا دارم حداقل نظر کارشناسی خودتون رو اعلام بفرماید
    والله خیلی نگران هستیم از این برزخ لعنتی ما بین بهشت و جهنم

  7. از کانون محترم لرستان خیلی تشکر میکنم که بدون هیچ حاشیه اسامی را اعلام کردند.بقیه کانون ها قانون را رعایت کنند

  8. در تاریخ ۲۰/۱۰/۸۸ گردش کار شماره ۷۴۶۵۶ به محضر فرماندهی کل قوا تقدیم می‌گردد و ایشان با اجرای آن موافقت می‌کنند.
    برابر این گردش کار، سه‌چهارم مدت خدمت کارکنان پایور و وظیفه که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربانی و ژاندامری (نیروی انتظامی)، وزارت سپاه، وزارت دفاع و جهادسازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده باشند، خدمت داوطلبانه تلقی می‌گردد و برابر دستورالعمل معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، از فوق‌العاده ایثارگری برخوردار می‌شوند. بنابراین در اجرای امر فرماندهی کل قوا، کسانی که خدمت سربازی خود را در جبهه گذرانده‌اند، به واحدهای اعزام‌کننده مراجعه و تاییدیه خدمت داوطلبانه جبهه را دریافت کنند و به کارگزینی اداره خود ارائه دهند.

    1. دوستان ایثارگری که بخاطر داوطلبانه نبودن خدمت پدرانشان در جبهه نگران سهمیه خود شده بودند،این مطلب رو حتما مطالعه کنند،که طبق این مطلب،سه چهارم مدت حضور در جبهه نظامیان،سربازان و….که در ارتش،سپاه،بسیج، ژاندارمری و… با موافقت مقام معظم رهبری داوطلبانه محاسبه خواهد شد

      1. تخلف از این موارد،مصداق مستقیم نقض قانون بوده و قابل شکایت در دادگاه انتظامی خواهد بود

  9. چرا اینقدر استرس وارد می کنن ؟؟؟به ایثارگران کد دادن زمان ثبت نام بعد الان میگن باید حذف بشن؟؟؟همون زمان نمی دونستن؟؟

    1. سلام

      تنها خبر فعلا همین بوده که در تماس با آقای دکتر شهریاری تایید کردند

      دیدگاه ها در مورد سهمیه ها رو واقعا نمیشه تایید کرد چون بحث بالا میگیره و واقعا انرژی ما درگیر این بحث ها خواهد شد

      من از همه دوستانی که ملاحظه می کنند تشکر میکنم

      1. اگر امکانش هست بفرمایید نتیجه جلسه چی بوده در حال حاظر میفرمایید ایشون تایید کردن

  10. سلام بند ۳ به کل اشتباس و بعید میدونم کانون ها که همیشه مدعی قانون بوده اند به نحو آشکار با قانون مخالفت کنند اول آنکه سهمیه ایثارگران از صحبت های اولیه اقای کشاورز در رابطه با اعمال ماده ۵۹ مکرر تا اطلاعیه نهایی در رابطه با سهمیه ها هر دفعه این امر مورد نامید قرار گرفت در ثانی به صراحت در تبصره ۴ گفته اطلاعیه ثبت نام گفته شده کارکنان کادر و پیمانی و وظیفه و فرزندان آن ها قانونگذار حتما در استفاده از لفظ وظیفه بیشتر از کانون ها میدونستم که وظیفه یعنی سرباز و سرباز یعنی خدمت قانونیو با این حال چرا گفته سهمیه دارند؟ چون دستور مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قواس که از طریق ستاد کل ابلاغ شده و ثالثا کانون ها به هیچ وجه صلاحیت و اختیار تحدید قوانین و مزایا ایثارگران را ندارند و رابعا مرجع تشخیص ایثارگری مراجع ذیربطن نه کانون که اگر اینطور بود مکررا تاخیر اعلام نتایج نهایی رو اقای کشاورز تاخیر بنیاد ایثارگران در تشخیص سهمیه دار ها اعلام نمیکرد مخلص کلام یا این خبر با کذب آمیخته شده یا اینکه با دقت اعلام نشده والا به فرض محال در صورت صحت ایثارگران محترم بنابر مواردی که بیان کردم حتما به دادگاه عالی انتظامی قضات شکایت کنند

    1. دوستان اگر اینطور مدام ما پیگیر باشیم و جناب هوشیار لطف کنن بدون سانسور بزارن رو‌سایت کسی نمی تونه حق ایثارگران سرباز و فرزندانشون رو بخورن مگر میشود نص صریح قانون توسط نهادی ک خودش رو یک نهاد قانونمدار میدونه و در دفاع از حقوق مردم خودش را پیش قدم بداند بیاد تفسیری عجیب و غریب از قانون کنه .
      من کدفک نکنم اسکودا همچین تفسیری کرده باشد فقط بصورت ناقص بیان شده .

  11. با سلام.جناب هوشیار به نظر شما من با رتبه ۵۴ کانونی با ظرفیت ۸۵قبول میشوم یا خیر؟

  12. دوستان آنچه از بند ۵ میشه نتیجه گرفت اینه که با کلیت افزایش ظرفیت موافقت شده ولی چون هر کانون مستقل هست کمیت و کیفیت آن به خود کانونها محول شده است.
    پس باید منتظر تصمیم گیری هر کانون به طور مجزا باشیم.
    امیدوارم با افزایش ظرفیت موافقت بشه.

  13. با عرض سلام و ادب…بله به نظر من افزایش ظرفیت امسال میتونه نارضایتی های پیش امده را به حداقل خواهد برسونه.امیدوارم این طور بشه..بنده هم کمی مشوش هستم از اعلام نتیجه نهایی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا