خداییان: شخصاً تخلفی که منجر به ابطال شود در آزمون سردفتری ۹۷ ندیدم

مرحله اختبار پذیرفته‌شدگان اولیه آغاز شده است

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌گوید در جریان بررسی روند آزمون سردفتری ۹۷، با تخلفی که منجر به ابطال این آزمون شود، برخورد نکرده است.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله خداییان با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به آزمون سردفتری اسناد رسمی گفت: این آزمون قبل از ورود بنده به این سازمان برگزار و نتایج اعلام شده است. در هر حال یکسری افراد شکایاتی را مطرح کردند و در دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل و دیگر مراجع قانونی، پیگیر این اعتراض و شکایت خود بوده و هستند.

وی ادامه داد: این آزمون زیر نظر مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضاییه برگزار شد و آن‌طور که شخصاً بررسی کردم، تخلفی که موجبات ابطال این آزمون را فراهم کند ندیدم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:به هرحال افرادی در این زمینه شکایت کردند و  ما هم تابع نظر مراجع قضایی هستم اما چیزی که موجب تضییع حق کسی شده باشد، ندیدم.

خداییان همچنین از آغاز آزمون اختبار پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ خبر داد.

گفتنی‌ست چندی پیش ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با تسنیم، از ارجاع گزارش تخلف آزمون سردفتری به دیوان عدالت اداری خبر داده بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹۶ دیدگاه ها

  1. چرا دیوان رای نمیده این داستان رو تموم کنه.. حالا که سازمان بازرسی هم درخواست رسیدگی کرده، این فوریتی توی رسیدگی دیوان ایجاد نمیکنه؟؟

  2. معترضین عزیز میخواهند با شانتاژ خبری و فشار برای خودشان یک شانس مجدد ایجاد کنند اما زحمت های قبول شده ها رو نمیبینند و نمی شنوند قبولی چهار خواهر در کرمانشاه چه ربطی به من که در فارس در سلامت کامل زحمت کشیده ام دارد؟
    یک سال است که فرصت های شغلی و خانوادگی زیادی را در انتظار این سردفتری از دست داده ایم
    لطفا کمی با انصاف به قضیه نگاه کنید و به دنبال اینکه با کوتاه کردن بقیه خود را بلند قد نشان دهید نباشید

  3. خداروشکر معترضین عزیز اگر قبول میشدید بازم انقدر پیگیر اعتراض بودین یا فقط صرف قبول نشدنتون باعث این کاراتون شده.والله بخدا من نصف بیشتر کسایی که قبول شدن یا حداقل تو شهر خودمو میشناسم که هیچ پارتی یا تبانی نداشتن مثل خودم.زشته بخدا برید دنبال یه چیز دیگه..خدای جای حق نشسته

  4. ولله بخدا ما زحمت کشیدیم خوندیم خدا رو شاهد میگیرم نه سوالات رو داشتم نه یک تست از روی کسی زدم یکسال بپای این نشستم از وکالت گذشتم هزینه کردیم رفتیم اون سر ایران آزمون دادیم حق ما چیه پس؟!

  5. دوست عزیز اقای رامین تخلف در ازمون برای همه حتی پذیرفته شدگان واضح است درست است یک عده امار شرکت کنندگان رو بالا بردند اما دلیل نیست فقط ۹۶۵ نفر باهوش و درس خوان باشند خیلی ها مثل من تلاش کردند و قبول نشدند برگزاری ازمون شفاف بعد از یازده سال حداقل حق همه است شما اگر در لیست قبولی نبودی قطعا جزء معترضین بودی

    1. اگر عدالت اینه که با شانتاژ خبری و مظلوم نمایی بخواید حق هزار نفر که با بی خوابی و زحمت به نتیجه رسیدن رو پایمال کنید درست میگید

      1. تنها خبری که به نفع معترضین بود و الحق که چه آتشی بود خبر قاضی سراج تسنیم بود … بقیه خبرها که پوشش فرمایشات تویسرکانی مبنی بر گل و بلبل بودن همه چیز بود !!!!!

  6. بنده خدا شاید راست بگه چیزی ندیده،چون بهش میگن،مثل اکثر آقایون فقط بهشون میگن، خودش که زحمت نمیکشه بره تحقیق کنه و مثل ما ریز نمیشه که ببینه کدوم شهر بوده کدوم شهر نبوده، ایشون رو ماها باید آگاهش کنیم نه زیر دستاش

  7. ببخشید اگه قراره دفاعیات یک طرف دعوا تیتر شود، این را هم تیتر کنید: ” معترضان آزمون سردفتری تخلفات بسیاری در این آزمون دیدند و معتقد به ابطال هر چه سریعتر این آزمون هستند”.

    1. این تیتر شما هم درست نیست چون معترضان آزمون اقدامات قانونی خود را انجام داده اند.از حضور در مقابل مجلس و دادخواست به دیوان عدالت گرفته تا حضور در فضای مجازی همه و همه در سطحی گسترده انجام شد.به قانون اعتماد کنیم و بگذاریم قانون کار خود را بکند.با فشار و شانتاژ پیش رفتن منطقی نیست.

  8. درود بر دکتر خدائیان.
    الحمدلله که با توکل بر خدا زحمات دوستانی که مدت ها تلاش کردن و مطالعه کردن به ثمر نشست🙏🏿
    مبارک همه دوستان زحمتکش🌹✅

    1. دقت کردین چه در آزمون وکالت و چه در آزمون سردفتری عمدتاً هرکس قبول میشه کاملاً از آزمون و مسئولان مربوطه رضایت داره و اگر قبول نشه منتقده ، یاد انتخابات ریاست جمهوری افتادم ، مهم تر از اون دقت کردین غالباً در هر آزمونی هر شخصی که قبول نمیشه منتقد ظرفیت هست اما اگر پذیرفته بشه پس از عبور خر مبارکش از پل میشه حامیه ظرفیت حداقلی ، عجب موجوداتی!

  9. یعنی اگه یک تخلف در آزمونی به این بزرگی برگزار شد باید آزمون ابطال بشه؟؟
    اگه تخلفی هم صورت بگیره به هیچ وجه آزمون ابطال نخواهد شد،فقط باید متخلفین مجازات شوند.
    یک مثال برای شما میزنم، در کنکور سراسری اگر یک مراقب تخلفی انجام داد یا حوزه ای دچار مشکل شد آیا باید کل کنکور سراسری ابطال بشه؟ یا مثلا در انتخابات ریاست جمهوری یک حوزه ای مشکلی پیش آمد باید کل کشور مختل بشه؟
    این رو از خود خانم زنده دل و مدیر محترم سایت میپرسم که تحلیلی در این مورد ارایه دهند که سبب شود اذهان عمومی بپذیرند.
    و اینکه اگه تخلفی به فرض محال از طرف سازمان ثبت یا حفاظت اطلاعات قوه قضاییه باشه حق مکتسبه این افراد قبول شده چگونه جبران خواهد شد؟
    هرچند که وقتی شما از بین ۱۰۰ هزار نفر بخای ۱ هزار نفر انتخاب کنی قاعدتا ۹۹ هزار معترض وجود داره و باید همه رو بپذیری تا معارض وجود نداشته باشه.
    نمومنه اش هم خدای به این بزرگی نتونسته بشر رو راضی کنه و همیشه معترض وجود داره حالا شما چه طوری میخای این معترضین رو قانع کنی….
    امیدوارم منتشر بشه

    1. حرف شما درست است.اگر در آزمونی مواردی باشد که به کل آزمون مرتبط باشد امکان ابطال کل قابل طرح است.ماهیت آزمونها از آغاز برگزاری به گونه ای است که مرکب از دو حق می شود.حق قبول شدگان و حق قبول نشدگان.اینها اکثریت دارند و کمترین بحثی را دامن می زنند تا فرصتی دوباره پیدا کنند.حفاظت اطلاعات قوه تخلف نمی کند.مساله حاکمیتی است. آزمون کنکور کارشناسی نیست که آموزش ساده باشد دوست من.خدا رحمت کند مرحوم زواره ای را.همواره به جایگاه حاکمیتی ثبت و دفاتر اسناد با منطق خاصی اشاره می کرد.از این منظر بنگریم مسایل را.

  10. صدبار دیگه هم آزمون برگذار بشه نتیجه همینه کسی که درس خوانده و هوش داره قبول میشه اونی که نخوانده قبول نمیشه پیشنهاد میکنم بنرهاتون را که واسه اعتراض چاپ میکنید تاریخ نزنید که برا سال دیگه هم قابل استفاده باشه😂😂😂

  11. خوب لابد باید با چشم بصیرت این تخلفات رو ببیند . اخه مسول محترم پس پذیریش اون چهار خواهر کرمانشاهی تو چهار حوزه
    استان کرمانشاه که اصلا در زمان ثبت نام پذیرش نداشتند تخلف نبود یا اون سه تا عزیز تو استان اردبیل که اونا هم اصلا در زمان ثبت نام پذیریش نداشتن چطور قبول نشدن یا خواهر و برادر شاهسواری تو قزوین یا نحوه اعلام نمره های متفاوت برای اخرین فرد قبول شده تو یک حوزه و هزار و هزار و هزار تخلف دیگه اینا رو نمی بینید . بله دیگه همینه وقتی خودمون به خواب می زنیم مشخصه که تخلفات دیده نمیشه ادم خوابیده که از بیرون خبردار نیست اگر وجدانی وجود داشته باشه باید این ازمون باطل بشه

  12. جناب آقای خدایان، یعنی سازمان ثبت خود قاضی کار خویش می‌باشد! یعنی اگر در جایی فردی متهم به ارتکاب جرم یا تخلفی شد از او می‌خواهند که در مورد تخلف خودش، خودش رأی صادر کند! جنابعالی را صرف نظر از احراز یا عدم احراز تخلف در برگزاری آزمون سردفتری به یک ضرب المثل معروف ارجاع می‌دهم: (هیچ بقالی نمی‌گوید ماستش ترش است)! از شما که حقوق خوانده‌اید بعید است چنین حرفی بزنید! تخلف از این محرزتر که شهری که اصلا در دفترچه آزمون وجود خارجی نداشته چهار خواهر جزء لیست قبول شدگان اعلام شده است!

  13. انتظار بیهوده ای هست که شما اقرار به وجود تخلف در آزمون کنید. در تخلف آزمون هیچ شک و شبهه ای وجود نداره و صرفا دامنه وسعتش مشخص نیست. از دیوان عدالت انتظار میره این آزمون رو هر چه سریعتر ابطال کنه تا حداقل برای یک بار هم که شده شاهد عدالت در این کشور باشیم.

    1. جناب آیدین هرچند در هر آزمون یا حتی اقدام جمعی امکان تخلف هست و نمی شود در کلیت هرگونه تخلفی را نفی کرد مثلا حتی همین آزمون وکالت در سال ۹۵ نتایج کمی دیر اعلام شد و حرف و حدیث هایی در پی داشت اما در نهایت همه اجماع کردند و تمام شد.در مورد سردفتری سال ۹۷ هم همین است.احتمال تخلف متصور است اما تسری آن به کل قابل قبول نیست.مثلا در حوزه هایی که سلامت آزمون محرز است دلیلی برای ابطال نیست.قبول شدگان هم حقوقی دارند مثل قبول نشدگان.اگر چه موجبی برای ابطال کل نیست اما در خواسته ابطالتان حق قبول شدگان را چه می کنید دوست گرامی؟! می گویید در حوزه ای چند خواهر به عنوان پذیرفته اعلام شده که حوزه اش نبوده در آگهی اولیه.اولا پذیرش چند خواهر فی نفسه ایرادی ندارد.در آزمون سمپاد و کنکور هم چن قلوها با شرایط پذیرش می شوند اما به فرض درستی حرف شما و تایید مراجع ذیصلاح خب این موارد می تواند کنار گذاشته شود و ربطی به حوزه تهران یا بابل ندارد تا جز به کل متسری شود.

    2. شما با چه منطقی میخاهید یک عده زحمت کش را زیر سئوال ببرید ….ابطال رو نمیدونم از کجا یاد گرفتن ….میری کارنامه شون رو نگاه میکنی میبنی همشون زیر ۱۰ هستن…شما انتظار دارید تخلف انجام نشده رو بگن انجام شده …. …با فضا سازی که به جایی نمیرسید

    3. آقای آیدین وقتی شما اینقدر مطمئن هستید به اینکه ابطال حق هست این یعنی به ساز کار دیوان هم کاری نداری واگه ابطال نکنه یعنی اشتباه کرده و هیچ وقت به این فکر نمیکنی شاید خودتون اشتباه کرده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا