خبری تازه از آزمون سردفتری ۱۳۹۷

لغو دستور موقت دیوان درباره توقف فرایند جذب پذیرفته‌شدگان

پایگاه خبری اختبار- خبرگزاری تسنیم از لغو دستور توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۳۹۷ خبر داد.

در گزارش این خبرگزاری آمده است که: «یک منبع مطلع در دیوان عدالت اداری در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت معترضین آزمون سردفتری سال ۹۷ با توجه به صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند جذب پذیرفته‌شدگان گفت: دستور موقت صادره مبنی بر توقف فرایند جذب پذیرفته‌شدگان لغو شده است و رسیدگی به این پرونده نیز طبق روال معمول در دیوان طی می‌شود.»

جزییات بیشتری درباره آخرین وضعیت این پرونده از سوی این خبرگزاری اعلام نشده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۱ دیدگاه ها

  1. دوست گرامی آقای امیدوار، پس یک بار دیگه برو قانون اساسی رو با دقت بیشتر مطالعه کن! موفق باشی امیدوار.

    1. من و شما قانون استخدامی قوه قضاییه رو تعیین نمیکنیم هر ارگان تشخیص میده چه جور نیرویی میخواد مثل نیروهای مسلح که قد و سلامت چشم جز شروطشون هست و کسیم اعتراضی نمیکنه اگر بخوایم طبق قانون اساسی بگیم هرکس آزاد هست هر شغلی میخواد انتخاب کنه و کسی نمیتونه مانعش شه…

  2. این تغییر نظر سریع دیوان، نشان از این داره که دیوان احتمالا تا حالا اصلا وارد رسیدگی به ماهیت نشده.. دلیل خوشحالی بعضی دوستان رو نمیفهمم

  3. آقای سعیدی هم رشته ای گرامی، بنابر نظر یکی از دوستان طریقه جذب که شما در این نوشته به آن اشاره کرده‌اید مربوط به زمانی بود که تعداد دانشگاه‌های دارای رشته حقوق اندازه انگشتان یک دست بود و دانشگاه‌های علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد و مؤسسه‌های غیرانتفاعی وجود نداشت بنابراین، عملا به طور ضمنی نصوص مورد اشاره اشاره نسخ شده و یا متروک می‌باشند. در حال حاضر این آزمون با جامعه آماری بالا به صراحت و به وضوح رقابتی می‌باشد و این نوشته‌های شما فقط تئوری محض بوده و عملاً از نظر بهره‌برداری قضایی و حقوقی، محلی از اعراب ندارد. این آزمون در مرحله اول کاملا رقابتی بوده است و بر این کلی‌گویی ها هیچ اثری مترتب نیست. ضمناً، مواد قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری طوری نگارش یافته که عام الشمول می‌باشد و نصوص مذکور رسیدگی به تضییع حقوق اشخاص حقیقی توسط هر سازمانی یا ارگان عمومی دولتی یا عمومی غیردولتی را شامل می شود. ضمناً، مؤخر التصویب بودن قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نسبت به نصوصی که در نوشته فوق به آن اشاره شده و نیز حق دادخواهی که در قانون اساسی برای اشخاص تعیین شده است، خط بطلانی بر این کلی‌گویی ها می‌باشد. ضمناً، قانون اجازه هیچ چهاردیواری-اختیاری به هیچ شخصی حتی شخص اختبار گیرنده اعطاء ننموده است و همه باید در چارچوب قانون و عرف رفتار کنند؛ حتی شخصی که مسئول اختبار آزمون‌های دو مرحله‌ای می‌باشد.

      1. چون قوه قضاییه مستقل هست باید این چنین آزمون استخدامی پر باری را برگزار کنه؟! از اون حرفا بود!

  4. مشهد چرا؟
    دوست گرامی شرق کشور که انجام شد. انشاله با چند گروهی شدن هیئت اختبار خیلی زمان نخواهد برد.به تصمیم ریس جدید سازمان جناب آقای دکتر خداییان مقرر گردیده که تا آخر شهریور همه استان ها به صورت قطبی(چند استان در یک مرکز استان) اختبار ها انجام گیرد و البته نظر دیوان عدالت هرچه بود ،بعد از انجام اختبار نیز اجرایی خواهد شد.(البته مشاور ایشون فرمودن ما به خود ایمان داریم که در بازرسی های شخصی انجام شده و نیز از طرف هیئت ارسالی از طرف ریس قوه مشکل خاصی نبود.)
    آقای دکتر خداییان تضمین دادند که موضوع به دقت بررسی شده و خواهد شد و ما مطمعن شدیم که تخلفات در حد ابطال نیست و موارد در جای خود و البته با تامل بررسی خواهد شد.

  5. به نظر من در این آزمون بزرگترین ظلم به افراد پذیرفته شده صورت گرفت چون افرادی که اینهمه زحمت کشیدند و با این ظرفیت کم قبول شدند متهم شدند به پارتی بازی و …. در آزمون وکالت مرکز که سالانه حدود هزار و پانصد نفر پذیرش داره و قبول شدن درش بسیار راحت تره اشخاص قبول شده سرشون را بالا میگیرند و با افتخار از قبولی خودشون لذت میبرند ولی در این آزمون که مثلا در تهران یک نفر قبول شده و اون یک نفر واقعا نخبه بوده حالا بجای لذت بردن از قبولی همش باید با یه عده معترض درگیر باشه و همش توجیه کنه که زحمت کشیده و آخرم هزارتا مدعی داشته باشه

  6. بله جناب آقای سعیدی، چون به زعم شما آزمون سردفتری تو کره مریخ طرح شده هیچ نهادی نمی‌تونه رو آزمون نظارت کند!!! در مورد رسید و قرارداد حق الوکاله و قراردادهایی که برای موکل تنظیم شده اولا تمام این موارد تایپ میشه. جاهای دیگه رو نمیدونم اما الان با این نرم افزار فرم‌های خام دیگه کسی با دوات و قلم نی لایحه نمی‌نویسه حتی برا رسید به موکل، تو نرم‌افزار فرم رسید وجود داره و فقط وکیل و موکل امضا کنند. دوست گرامی الان عصر تکنولوژی هستش و کسی دیگه با دوات و قلم نی لایحه نمی‌نویسه! حتی یادمه سه سال پیش قاضی تو مجتمع قضایی شهید مفتح تهران وجود داشت که لوایح دفاعی دستنویس رو قبول نمی‌کرد! الان حتی بیشتر از ده ساله که فونت نستعلیق رو Word قابل دسترس هستش. موفق باشید جناب آقای سعیدی از استان مرکزی.

    1. دوست گرامی و عصبانی من! می شود بفرمایید الان پاسخ کدام نظر من را داده ای؟! اصلا بحث تایپ و نرم افزار کرده ام؟ وکیل محترم دادگستری بارها گفته ام مطالب را دقیق نمی خوانی! واقعا امیدم به قبولی شیرین دکترایت کمرنگ شد دوست من !! (ایموجی کجایی که برای اخم و لبخند امیرحسام سخت نیازت دارم)

  7. خیلی جالبه، مگه رأی صادر شده که تبریک میگید؟! احتمال زیاد یه سری از کسایی که حقشون نبوده تو آزمون قبول بشوند حتی اگه حکم سردفتری شونم صادر بشه قبولی شون کأن لم یکن میشه. البته با حکم قطعی دیوان عدالت اداری.

  8. دوستان کسی خبر داره اختبارها دوباره از مشهد شروع میشه یا روش دیگه ای در نظر گرفتند؟هرکس اطلاعاتی در مورد نحوه اختبارها و سوالات داره منتشر کنه

    1. چه طور شما از صرف گزارش سازمان بازرسی به دیوان و قرار ابطال ، نتیجه گرفتین که تقلب شده و رانتی در کار بوده و سریعا خودتون رو برنده دعوی دیدین اما حالا میفرمایید برای نتیجه گیری زود هست!؟

      ما از خودمون دفاع میکنیم و با علم به نداشتن پارتی و رانت خود را در بوته ی آزمایش میگذاریم و و حاضریم هر سازمانی بر پاسخنامه و نمرات ما نظارت داشته باشند. وای بر شما که با نداشتن اطلاعات کافی شروع به اتهام زنی علیه مومن نمودید و با آبروی جوانان بازی کردین….

      الإمامُ علیٌّ علیه السلام :البُهتانُ على البَریءِ أعظَمُ مِن السَّماءِ .

      امام على علیه السلام : بهتان زدن به آدم بی گناه بزرگتر از آسمان است.

    2. زود قضاوت نمی کنم و به آرای صادره هرچه باشد احترام می گذارم.ممکن است رایی را نقد کنیم اما در کشور همه باید به قانون و آرای صادره تمکین کنیم وگرنه انسجام و نظم عمومی به هم می ریزد.با این وجود شخصا و متکی بر استدلالی حقوقی قائل به عدم صلاحیت دیوان هستم .

  9. لغو دستور موقت، شروع اختبار، صدور ابلاغ،تاسیس دفتر و همچنان پیگیری در دیوان عدالت اداری!

    هیچ آزمونی با این شرایط و ادله ابطال نخواهد شد؛ چون واقعا ادله و سطح اعتراض پیش پا افتاده است:

    معترضین به نحوه برگزاری آزمون در شکایتی که در دیوان عدالت اداری مطرح کردند، اعتراضاتی را نسبت به نحوه ثبت‌نام و برگزاری این آزمون دارند که این ابهامات و اعتراضات عبارتند از ۱- اعلام نشدن شهرهای محل برگزاری آزمون تا چند روز قبل از روز آزمون که مشکلاتی را برای داوطلبانی که باید به این شهرها سفر می‌کردند پدید آورد. ۲- سپرده نشدن برگزاری آزمون به سازمان سنجش که نهاد قابل اعتماد در برگزاری آزمون‌ها به‌شیوه استاندارد است. ۳- رعایت نشدن نکات امنیتی در برگزاری آزمون مانند پلمب نبودن دفترچه سؤالات و کدگذاری نشدن دفترچه‌ها. ۴- منتشر نشدن دفترچه سؤالات و پاسخنامه رسمی. ۵- تأخیر در اعلام نتایج و عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص. ۶- قرار دادن نتایج بر سامانه‌ای ابتدایی و غیراستاندارد که از روز اعلام نتایج تاکنون با قطعی‌ها و اختلال مکرر و طولانی مواجه است و  پاسخگو نبودن درخصوص ایرادات این سامانه. ۷- عدم انتشار کارنامه، رتبه، تراز و هرگونه اطلاعاتی که تشریح‌کننده نتیجه علمی داوطلبان باشد. ۸- اعلام اسامی برابر با ظرفیت تعیین‌شده، در حالی که با عنایت به وجود مرحله مصاحبه و گزینش، سازمان قانوناً موظف به اعلام اسامی داوطلبان بیش از ظرفیت بوده است. ۹- تغییر در ظرفیت شهرها و حذف یا اضافه شدن برخی شهر در مقایسه با جدول ظرفیت‌هایی که در زمان ثبت‌نام از سوی سازمان ثبت منتشر شد بدون صدور اطلاعیه و اصلاحیه. ۱۰- عدم توضیح درباره فرایند جایگزینی افرادی که در مرحله مصاحبه علمی و عقیدتی حذف خواهند شد. ۱۱- پذیرش همزمان چند نفر از اعضای یک خانواده در آزمونی با بیش از ۷۵هزار داوطلب و حدود ۹۵۰ نفر ظرفیت.

    فقط گزینه ۷ و ۹ قابل بررسی هست که واقعا باید سازمان ثبت موظف به پاسخگویی باشد.

    1. با سلام خدمت شهاب
      به نظرت مصاحبه بقیه دوستان دوباره از کی شروع میشه تو این مدت خیلی معطل شدیم وبا اعصابمون زیاد بازی شد.

    2. دوست من شهاب گرامی! اولا مورد ۷ هم قابل بررسی نیست چون ماهیت آزمون با آزمون هایی که سنجشی است فرق می کند.تنها موارد ۹ و ۱۱ (که مورد ۱۱ هم گویی تابع ۹است) اساسی هستند و انصافا با توجه به رویه خود سازمان ثبت در سنوات گذشته باید مورد رسیدگی جدی رییس محترم سازمان ثبت اسناد قرار گیرند. به احتمال قریب به یقین رسیدگی به ابطال آزمون این حوزه ها منجر خواهد شد.مواردی مثل ۱۰ و مشابه آن خنده آور است! اینها را ردیف کردند تا بگویند آزمون فلان است و بهمان است. آزمون مثل بسیاری از آزمونها نقص داشت اما نه تا این حد که پروپاگاندا راه انداختند.البته سازمان ثبت در برگزاری آزمون سیاست ندارد متاسفانه. ببینید اسکودا یک آزمون برگزار می کند که خودش طراح سئوالات آن است. یعنی خود اسکودا بازیگردان آزمون است اما در طول سالیان چنان تبلیغ کرده که همه می گویند سازمان سنجش بطور کامل برگزار کننده آزمون و تامین کننده حفاظت آن است در حالی که اصلا اینطور نیست.قرارداد اسکودا با سازمان بدون طراحی سئوال است.خوب است سازمانها کمی سیاست آزمونداری بیاموزند.ببینید در برخورد با اصلاح یک قانون چه تاکتیکی را در پیش گرفته اند.۲۰ درصد میانگین افزایش ظرفیت و افزایش زمان آزمون!! و تغییر در آینده را در بوق تبلیغات گسترده کرده اند تا مجلس را خواب کنند و رسیدگی به قانون جامع وکالت را از دستور خارج کند. جل الخالق

      1. بله جناب سعیدی،موارد ۹ و ۱۱ یکی هستند.
        ما پذیرفته شده ها با این رسیدگی مشکلی نداریم و حتی اگه تخلفی شده باید مجازات اعمال بشه و حق به حق دار برسه.
        مشکل ما اینه که معترضین و امثال آقای امیرحسام دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.
        فک میکنن حالا با یه تخلف یا وجود یک یا چند اشتباه جزیی میتونن دنبال ابطال آزمون باشند و شانس خودشون دوباره امتحان کنند.
        ما از معترضین چنین صحبتی مبنی بر رسیدگی به تخلفات نشنیدم، فقط بر طبل ابطال می کوبند که در آینده انشاله صبح میشه و همه جا روشن تر از امروز خواهد شد!!!!

    1. آقا تکلیف ما رو مشخص کن،شما به دیوان و فرایند آن ، رای و قرار آن اعتماد دارین یا نه!!؟؟؟
      یک بام و دو هوا نمیشه،وقتی به دلخواه شما هست خوبه ولی وقتی به ضرر شما هست نه!!!

    1. دوست گرامی معنی خنده شما رو نمیفهمم . اینکه حقی از کسی ضایع شده و معترض آن شده اصلا جای تعجب نداره. و باید خوشحال بود که حداقل صدای عدالت شنیده میشود حالا اگر هم حق اجرا نشه اینکه کسایی هستن که قبول دارند حقی ضایع شده عالی هست. حتی اگه به خواستشون نرسن. ولی دوست گرامی اگر زمانی حقی از شما ضایع شد میتونی سکوت کنی که کسی متوجه نشه که چه اتقافی افتاده و چه ها می شود. و اونروز روز گریه هست که نتونی حتی بیان کنی که چه اتفاقی افتاده. میشه حال امروز جامعه….

  10. احتمال صحت این خبر و لغو دستور مزبور بسیار زیاد است. همانطور که پیشتر هم عرض کردم بنیانهای حقوقی دستور موقت صادره بسیار سست به نظر می رسد و لغو آن بسیار منطقی است.البته بنده اعتقادم بر این است که اساسا نه سازمان بازرسی کل کشور و نه دیوان عدالت اداری صلاحیت ورود پرونده آزمون سردفتری را ندارند. این مطلب را نیز در یادداشتی مدلل کرده ام که امیدوارم توسط اختبار منتشر و به محک نقد خوانندگان محترم سایت سپرده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا