حملات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره)

چندین کشته و مجروح در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره)

داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت

پایگاه خبری اختبار- صبح امروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایسنا، افرادی مسلح که به گفته یکی از نمایندگان ۴ نفر بودند حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه دادند. درگیری‌ها در مجلس تاکنون (ساعت ۱۴ روز چهارشنبه) ادامه دارد و آمار رسمی حاکی از زخمی شدن ۳۵ و مرگ ۲ نفر در این حادثه است.

همزمان با این حادثه، حمله تروریستی دیگری نیز در حرم امام خمینی (ره) رخ داد.

بنابه گفته سرپرست حرم امام خمینی (ره)، این حادثه در ساعت ۱۰:۴۰ صبح در ضلع غربی حرم رخ داده و دو تروریست که مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف کردند که در نتیجه ۳ نفر از عوامل انتظامی حرم مجروح شدند و یک مأمور فضای سبز به شهادت رسید.

در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می‌کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر شد و تروریست دوم نیز با تیراندازی ماموران به هلاکت رسید و ماموران موفق شدند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند.

شایان ذکر است گروه تروریستی داعش در وب‌سایت رسمی خود (الاعماق) مدعی دست داشتن در این حملات شد.

آخرین وضعیت مجلس شورای اسلامی:

ساعت ۱۳:۳۲

انتقال ۳۵ مجروح حادثه تیراندازی مجلس و حرم امام به بیمارستان

۳۵ مجروح حادثه تیراندازی امروز در مجلس و حرم امام خمینی (ره) به بیمارستان منتقل شده‌اند.

عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت و رییس روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تا این لحظه ۳۵ مجروح این دو حادثه به بیمارستان‌ منتقل شده‌اند که ۱۳ تن از مجروحان به بیمارستان سینا، ۱۱ تن به بیمارستان طرفه، ۵ تن به بیمارستان امام حسین و ۶ تن به بیمارستان هفتم تیر منتقل شده‌اند که مجروحان بیمارستان هفتم تیر در حادثه تیراندازی حرم مطهر امام (ره) دچار مجروحیت شده‌اند.

وی با اشاره به عیادت وزیر بهداشت از مجروحان این حادثه گفت:‌ وزیر بهداشت با حضور در این بیماستان‌ها از نزدیک وضعیت درمانی مجروحان را پیگیری می‌کند.

بر اساس این آمار، تاکنون مرگ دو نفر (یک زن و یک مرد) در حادثه مجلس تأیید شده است.

ساعت ۱۳:۳۴

تخلیه ساختمان مجلس

با پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت تدابیر امنیتی از ساختمان مجلس خارج شدند. همچنین نیروهای امنیتی اقدام به تخلیه ساختمان مجلس و خارج کردن کارمندان و خبرنگاران کردند.

یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار ایسنا گفت که یکی از افراد مسلح خود را در طبقه چهارم ساختمان مجلس در بخش دفاتر نمایندگان منفجر کرده است. به گفته وی کارمندان دفاتر نمایندگان تحت مراقبت امنیتی قرار دارند.

ساعت ۱۴:۲۴

معاون امنیتی وزیر کشور: تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه تروریست‌ها با پوشش زنانه وارد مجلس شورای اسلامی شدند، گفت: تروریست‌ها اکنون در محاصره هستند و تا ساعتی دیگر این مساله به پایان می رسد.

سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه چهار تروریست با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند، اظهار کرد: آنها از همان درب ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون ها را کنترل کردند.

وی افزود: تروریست ها ناچاراً به مسیر دفاتر نمایندگان رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند.

ساعت ۱۵

پایان عملیات تروریستی در مجلس

یک منبع آگاه به ایسنا گفت: دقایقی پیش نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند.

به گفته وی، در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی  ساختمان پارلمان هستند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا