حمایت نمایندگان مجلس از مصوبه شورای نگهبان درباره شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

پایگاه خبری اختبار- درحالیکه عده زیادی از منتقدان، مصوبه اخیر شورای نگهبان را نوعی قانونگذاری و مداخله در صلاحیت‌های مجلس می‌دانند و منتظر واکنش نمایندگان به این مصوبه بودند، امروز ۲۰۳ نماینده با صدور بیانیه‌ای حمایت کامل خود از اقدام شورای نگهبان را اعلام کردند.

به گزارش اختبار و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدمحسن دهنوی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، بیاینه ۲۰۳ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به اعضای شورای نگهبان را قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اصلاح نظام انتخاباتی از دغدغه های جدی نمایندگان است

اعضای محترم شورای نگهبان احتراماً همانطور که مستحضرید اصلاح نظام انتخاباتی یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان مجلس یازدهم بوده و از ابتدا در دستور کار مجلس یازدهم قرار داشته است. اکنون نیز خداوند را شاکریم که شورای نگهبان در راستای همان تلاش‌های مجلس شورای اسلامی گام نهایی را استوار برداشت و حسن ختامی شایسته را رقم زد.

شورای محترم نگهبان بر اساس قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات به تکلیف قانونی خود عمل نموده و رأساً اقدام به اصلاح و ساماندهی ثبت‌ نام و شفاف‌ سازی معیارهای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری نمود که این اقدام قانونی و صریح شورای نگهبان مورد استقبال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

انتقاد سخنگوی سابق شورای نگهبان از مصوبه اخیر این شورا: رئیس‌جمهور اخطار قانون اساسی دهد

متن کامل مصوبه شورای نگهبان درباره شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

در این میان هیاهوهای رسانه‌ای دشمنان خارجی و برخی از منتقدان همیشگی شورای نگهبان در داخل نیز فرصت را برای تخریب نهاد ضامن سلامت انتخابات فراهم کرد تا به زعم خود خدشه‌ای در برگزاری پرشور انتخابات وارد نماید.

این اقدام جهت اصلاح وضع موجود و حفظ مصالح انقلاب است

ما نمایندگان مجلس یازدهم تأکید داریم شورای نگهبان به عنوان یکی از ستون‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مأموریت پاسداری از قانون اساسی و همچنین حراست از شرع را برعهده دارد لذا بدین وسیله ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از اقدام شورای نگهبان مبنی بر ساماندهی ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آن را گامی در جهت شفافیت انتخاباتی و حفظ حرمت داوطلبان واقعی و معتقد به رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی انتخابات دانسته و اعلام می‌داریم این امر بر اساس اختیارات شورای نگهبان مندرج در قانون اساسی صورت پذیرفته و منجر به ساماندهی اتفاقات در خلال ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات گشته و در جهت اصلاح وضع موجود و حفظ مصالح انقلاب است.

در پایان همه دست‌اندرکاران امر انتخابات را به عمل به قانون و پرهیز از حاشیه‌سازی توصیه می‌کنیم.

و من الله توفیق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. چرا کسی نمیگه سر آقای رئیس جمهور به کارای دیگری غیر از مسئولیت اصلیش گرمه و نباید انجام کار قانونی ازش خواست ؟

  2. البته نمایندگان هم حق دارن چون سرشان به چیزای که اصلا به اونا ربطی ندارد مثل حذف ظرفیت وکالت و سردفتری و پزشکی گرمه و فرصتی ندارن که به وظیفه اصلیشان برسن

  3. مملکت گل و بلبل به این میگن یه نهادی بیاد تو کار یه نهاد دیگه دخالت بکنه بعد اون نهاد بیاد ازش حمایت بکنه مثل این میمانه که یکی بیاد روی صندلی کسی دیگه بشینه بعد اون صاحب صندلیه تشویقش بکنه بگه به به آفرین که صندلی منو غصب کردید یا خدا ما داریم به کجا میرویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا