تلاش دست‌های پشت پرده برای ناکارآمد جلوه دادن کانون‌ها در برگزاری آزمون وکالت

مهدی حجتی مدعی شد:

پایگاه خبری اختبار- حجتی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: بیش از دو دهه است که آزمون ورودی کارآموزی وکالت کانون‌های وکلا بدون هیچ چالشی و با امنیت کامل برگزار شده است و ادعا داریم که این آزمون یکی از سالم‌ترین آزمون‌های ورودی در کل کشور است؛ تا‌کنون اقدامات کسانی که با تمام قوا برای تخریب تنها نهاد مستقل وکالت کشور با هدف قرار دادن آزمون ورودی تلاش کرده‌اند بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش اختبار به نقل از ایلنا، سید مهدی حجتی در خصوص تعویق مجدد آزمون ورودی کارآموزی وکالت در کشور، اظهار کرد: آزمون وکالت کانون وکلا در زمره منظم‌ترین آزمون‌های سراسری است؛ بنابراین متأسفانه شیوع ویروس کرونا در کشور به عاملی برای تعویق دوباره آزمون ورودی کارآموزی وکالت بدل شده است. به نظر می‌رسد که تصمیم به تعویق برگزاری آزمون با یک سیاست یک بام و دو هوا در کشور مواجه است و معلوم نیست که چرا در زمانی که آمار فوت شهروندان در کشور سه رقمی بود آزمون‌هایی در همین مقیاس در کشور برگزار شد و به علاوه در همین شرایط فعلی نیز آزمون ها دیگری  مانند آزمون ورودی دوره دکتری نیمه ‌متمرکز با ۱۸۰ هزار داوطلب که تعداد آنها بیش از دو برابر دواطلببین آزمون وکالت است. در ۱۵ اسفند ماه در ۱۱۰ شهرستان و ۲۱۰ حوزه امتحانی، به صورت هم زمان برگزار می‌شود و یا آزمون استخدامی متمرکز دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در ۲۴ بهمن ماه مجوز برگزاری می گیرد.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: آزمون ورودی کارآموزی وکالت علی رغم همه تمهیدات بهداشتی صورت گرفته و آن هم سه روز مانده به برگزاری آزمون که لینک پرینت کارت ورود به جلسه آن در سایت سازمان سنجش قرار گرفته، ناگهان به تعویق می‌افتد. در واقع پرسش اساسی اینجاست که از ۱۵ اسفند ماه که آزمون دکتری در کشور با آن تعدا داوطلب برگزار شد تا ۱۹ اسفند ماه که سه روز مانده به برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت بود چه وضعیت جدیدی در وضعیت شیوع ویرس کرونا در کشور حادث شد که تصمیم به تعویق برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت گرفته شد تا از برگزاری این آزمون با فاصله یک هفته از برگزاری آزمون دکتری جلوگیری شود؟متأسفانه تاکنون پاسخی در این خصوص از ناحیه مراجع تصمیم‌گیر ارائه نشده است.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه انتقادها به تعویق برگزاری آزمون توسط اسکودا و مدیران نهاد مستقل وکالت بر خلاف نظر برخی ناشی از توهم توطئه نیست، گفت: قرائن و امارات و اخباری که وجود دارد ثابت می‌کند علت تعویق برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت، صرفاً مسائل بهداشتی به لحاظ جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا نبوده است و حتی تعیین تاریخ جدید برای برگزاری آزمون در ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز که همزمان با برگزاری آزمون دستیاری پزشکی و همچنین آزمون استخدامی بانک تجارت است که مشاور حقوقی نیز جذب خواهد کرد با برخی پیش فرض ها تعیین شده که طبعاً تا فرارسیدن زمان برگزاری آزمون نمی توان در مورد علت تعیین این تاریخ اظهار نظر قطعی کرد و منتظر خواهیم ماند.

حجتی بیان کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که شرایط کشور از حیث درگیری با شیوع ویروس کرونا در ۲۰ فروردین ماه  ۱۴۰۰ از وضعیت فعلی مطلوب‌تر باشد و نمی‌توان داوطلبانی که مدت‌ها برای شرکت در آزمون زحمت مطالعه و اختصاص وقت را کشیده‌اند، بلاتکلیف نگاه داشت و وضعیت را به نحوی مدیریت کرد که نتیجتاً باعث ایجاد نارضایتی در بین داوطلبان ورودی آزمورن کارآموزی وکالت گردد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: متأسفانه برخی دست‌های پشت پرده که تلاش دارند کانون‌های وکلا را در زمینه برگزاری آزمون ناکارآمد جلوه دهند با سوء استفاده از تصمیمات سازمان سنجش برای تغییر زمان برگزاری آزمون، به دنبال ایجاد نارضایتی در بین متقاضیان آزمون ورودی کارآموزی وکالت و تحریک ایشان برای تشکیل کمپین‌ها و اعتراضات گروهی به بهانه سوء مدیریت در این زمینه با هدف لطمه با تنها نهاد مستقل وکالت کشور هستند که خوشبختانه عمده داوطلبان، افرادی باهوش و بی‌غرض بوده و وارد بازی‌ها رسانه‌ای کسانی که از مدت‌ها پیش عداوت خویش را با کانون‌های وکلا نمایان کرده‌اند نمی‌شوند و با تداوم مطالعه منابع آزمون، خود را همچنان برای شرکت در امتحان ورودی، آماده نگاه می‌دارند.

بیشتر بخوانید

تحلیلی بر تعویق آزمون وکالت

 

این عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز با بیان اینکه کانون‌های وکلا در برگزاری آزمون دخالت مستقیمی ندارند، افزود: مدیران نهاد وکالت وضعیت داوطلبان را کاملاً درک می‌کنند و برای برگزاری آزمون در موعد مقرر با توجه به برگزرای سایر آزمون‌ها در شرایط بدتر و مساوی و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی منعی ندیده‌اند. با این حال متولی برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران لست لیکن مجری این آزمون، سازمان سنجش آموزش کشور است و آنچه که باعث تعویق برگزاری آزمون در دو مرحله شد، تصمیم مجری آزمون است نه متولی آن یا کانون‌های وکلا؛ بنابراین نه تنها کانون‌های وکلا و اسکودا نقشی در این تعویق نداشته‌اند بلکه عقیده بر برگزاری آزمون در موعد مقرر نیز داشته‌اند و بدیهی است برای کانون‌های وکلا نیز مطلوب آن است که آزمون در موقع مقرر بررگزار شده و بتوانند پذیرفته‌شدگان را بدون تداخل با ورودی های قبلی یا بعدی، ثبت نام و مقدمات شروع به کارآموزی ایشان را در اسرع وقت فراهم کنند.

حجتی در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر موضوع لازم الاجرا شدن قانون اصلاح مواد ۷ و ۱ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در تعویق زمان برگزاری آزمون مؤثر بوده است، اظهار کرد: این موضوع هیچ اثری بر برگزاری آزمون ندارد و قانون جدید، هیچ تغییری در نحوه پذیرش متقاضیان ورودی کارآموزی وکالت ایجاد نکرده است؛ زیرا قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، به منظور تمرکز زدایی از دولت در امر تجارت و سرمایه گذار تصویب شده و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اجرای این اصل نیز دقیقاً ناظر بر همین موضوع است و بدیهی است اگر این قانون، باعث لغو برگزاری آزمون یا حذف ظرفیت از آزمون وکالت می شد، دیگر وجود طرح دیگری در مجلس تحت عنوان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار موضوعیتی نداشت و در این رابطه بارها پاسخ مقتضی داده شده و در خروج موضوعی کانون های وکلا و حرفه وکالت از شمول این اصلاحیه با توجه به تغییراتی که در سه مرحله این طرح در مجلس داشت، تردیدی وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۲ دیدگاه ها

  1. اسرار عزل را نه نو دانی یو نه من
    حل این معما نه تو خوانی یو نه من
    هست در پس پرده گفتگوی من و تو
    چون پرده بیفتد ، نه تو مانی یو نه من
    یو یو 🤔
    بیشتر حس میکنم یو یو شدم تو دستای شما

  2. الان همه دروغ میگن الا کانون وکلا،اون از طرح کسب وکار که کلی استرس به ما داد روسا کانون ها هم اعتراض می کردند که وکالت کسب وکار نیست وزمانی که تصویب شد گفتند نه شامل کانون های وکلا نمیشه اگه شامل نمیشد برای چی اون همه اعتراض می کردید و استرس به جون ما می انداختید احتمالا شامل میشه ولی شما نقشه های دیگه ای برای داوطلب ها دارید،به قول آقای آذربایجانی که احتمال اینکه بعد از تصویب طرح کسب وکار آزمون وکالت دچار تغییراتی شود هست ویه مطلب رو هم داخل پرانتز بگم که (آقایونی که همیشه خیلی راحت همه چیز رو به دست آوردند وبا رانت ورابطه میخواهند که قانونی تصویب بشه تا پروانه وکالت بگیرند باید خدمتشون عرض کنم که شما فقط باید پروانه وکالت رو تمدید کنی و بذاری رو طاقچه تا خاک بخوره چون کسی که پشتکار برای مطالعه آزمون وکالت نداشته باشه مطمئن باشه که وکیل خوبی نخواهد شد)

  3. واقعاً این قبیل اظهار نظرها جز سبک کردن جایگاه وکلا و کانون های وکلا نتیجه دیگری ندارد.
    اگر کانون وکلا در طی بیست سال گذشته یک تصمیم درست گرفته باشد به اعتقاد من تعویق آزمون وکالت برای حفظ جان داوطلبان آزمون بوده است.
    آقای فرهاد شما هم این راهی که انتخاب کرده اید درست نیست… شما هر کس که مطابق با امیال و احساسات شما صحبت می کند برایش کف می زنید و هرکس که بر خلاف احساسات شما صحبت می کند بهش اتهام زده اید زیر این پست… این روش درست نیست… ما وقتی می توانیم بگوییم دانش آموخته حقوق هستیم که وقتی یک سخنی بر خلاف تمام امیال و تصورات و احساسات ما است اما مبتنی بر “واقعیت” و “منطق” است آن را بپذیریم و در برابر حرف حق سر فرود بباوریم…

    1. جناب زارع هرچند مایل به شخصی کردن گفتگو نیستم اما چون مخاطب شما بنده بودم پاسخت را می دهم. معیار و ملاک بنده همانطور که خودتان فرمودید منطق و واقعیت است. منطق و واقعیت آن چیزی است که واقعا وجود دارد نه آن چیزی که ادعا می شود. شما اگر حرفی بزنید برخلاف میل بنده باشد اما منطبق بر واقعیت به فرض که بنده هم نپذیرم باز عدم پذیرش بنده در صحیح بودن حرف شما خللی ایجاد نخواهد کرداما خداوکیلی و با ترازوی عدالت و انصاف بنگرید و تعمق کنید که شما چه گفتید و چه نتیجه ای گرفتید؟ اینکه به کانون وکلا اعتراض می شود اینکه به فرض ظرفیت کم است چه ربطی به خدشه دار شدن استقلال این قدیمی ترین نهاد ایرانی دارد که شما همین ادله را مجوز تاسیس مرکز مشاوران می دانید؟ مگر به آن مرکزمشاوران اعتراض نمی شود؟ مگر هزاران ایراد از سوالات و حتی نحوه آزمون گرفتن آنها پخش نشده است؟ سوالات تکراری گزینه های غلط اعمال سلیقه حتی معرفی کتاب چاپ شخصی رئیس آن مرکز به عنوان منبع آزمون و… که در مرکز مشاوران خیلی بیشتر است که. پس چگونه وجود آن نهاد را به علت شاخه و شانه کشیدن کانون وکلا(به قول شما البته) تو جیه میکنید؟ هدف وسیله را توجیه می کند اخوی؟

      1. شما مشخص است که آن کامنت من که پایین تر است و “شماره گذاری” شده است را نخوانده اید. پاسخ کلیه مطالب بی اساس در آن کامنت داده شده است.
        در ضمن من اصلاً شما را نمی شناسم که بخواهم بحث با شما را به قول شما شخصی کنم.
        موفق باشید.

  4. کامنت گذاشتن و کامنت خواندن هم واقعاً ظرفیت می خواهد…
    افراد در بیان نظرات خود آزاد هستند و اگر نظری با واقعیت منطبق نباشد خریدار نخواهد داشت. کامنت گذاشتن با اعلامات رسمی تفاوت دارد. بنابراین شما خودت رو ناراحت نکن عزیزم. مردم خودشان عقل دارند.
    در ضمن به اعتقاد من کار کانون وکلا بسیار درست بوده که از برگزاری آزمون در این شرایط بحرانی خودداری کرده است و اگر نهاد یا سازمانی آزمون برگزار کرده آنها اشتباه کرده اند و نه کانون وکلا.

  5. بهترشدتعویق افتاد منم خوندم اما نه به هدف صرفا وکالت ازمون دکتری هم دادم پشت سرهم اصلا ازمون دادن خوب نیست .حداقل ۴ازمون دیگه هم درراه داریم پس فرقی نمیکنه؟ درهرصورت باید بخونیم تاسال ۱۴۰۰قضاوت و مشاوران و…هم درراهه البته رشته حقوق اینقدرشیرینه که من مشتاق به خوندن حتی یک سال دیگه هستم گرچه باید زه گهواره تا گور دانش بجوییم

  6. احساساتی نباید قضاوت کرد:
    اولاً – برگزاری آزمون در شرایط بحرانی توسط نهادهای دیگر نشانه بی مبالاتی و سهل انگاری آنها است و دلیل نمی شود که چون آنها برگزار کردند کانون وکلا هم باید برگزار می کرد تا شرایط کشور دوباره به حالت فوتی های سه رقمی بازگردد!
    ثانیاً – در متن بالا متلسفانه مطلبی بیان شده که حقیقت ندارد… گفته شده که آزپون وکالت هیییییییییچ چالشی نداشته!!!!!! واقعاً؟
    یعنی تجمعات سال ۱۳۸۷ در برابر کانون را فراموش کرده اید؟
    یعنی نتایج عجیب و غریب و شایعات گسترده آزمون سال ۱۳۸۸ را فراموش کرده اید؟؟؟
    یعنی آزمون پرحاشیه سال ۱۳۹۰ که منجر به تظاهرات در برابر کانون وکلا شد و تا ماه ها بعد از آن هم ادامه داشت فراموش کرده اید؟؟؟؟
    یعنی برگزاری آزمون تشریحی سال ۱۳۹۰ که باعث تشدید تجمعات در برابر کانون وکلا شد را فراموش کرده اید؟؟؟؟ طوری که تا رسانه های داخلی و حتی خارجی هم خبرش منتشر شد و هنوز هم قابل دسترسی است….
    یعنی شکایات آزمون های سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ را فراموش کرده اید؟؟؟
    یعنی تجمع داوطلبان و یورش آنها به اسکودا را در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ فراموش کرده اید؟
    یعنی اعتراضات به کاهش ظرفیت تا ۶۰۰ نفر توسط کانون وکلا را در سال ۱۳۹۵ یادتون نیست؟؟؟
    اصلاً شما متوجه هستید با روح و روان و زندگی مردم چه کرده اید؟؟؟؟؟
    آزمون وکالت چالش نداشته؟؟؟
    همین آزمون ۱۳۹۸ رییس اسکودا مگر در تلویزیون مورد پرسش قرار نگرفت که صدها نفر با تلویزیون تماس گرفته اند و نسبت به وضعیت سوالات آزمون اعتراض کرده اند؟؟؟؟
    حواستون کجاس؟؟؟
    اصلاً ماده ۱۸۷ چرا ایجاد شد؟؟؟ به غیر از این است که تنگ نظری و حسادت در اعطای پروانه وکالت به وکلای جوان باعث ایجاد نهاد پوازی با کانون وکلا شد؟؟؟؟؟

    1. کاری به مطالب بدون سند و مدرک شما ندارم کاری هم به این ندارم که اگر ملاک به اعتراض و نارضایتی باشه؛ نارضایتی مردم از دادگستری ها خیلی خیلی بیشتر از کانون وکلا است پس برطبق استدلال شما باید یک نهاد موازی هم برای دادگستری ها تشکیل بشه.
      اما همین که هنوز نمی دونی ماده ۱۸۷ در برنامه سوم توسعه(۱۳۷۹-۱۳۸۳) ایجاد شده و تمام این مصداق هایی که زدی برای بعد تاسیس اون نهاد غیرقانونی بوده، مشخصه که اصلا داوطلب آزمون وکلا نیستی و صرفا در جهت تخریب داری کامنت میذاری.

      1. خطاب به فرهاد:

        ۱) تخیلات شما اشتباه است و انگ زدن به صدای مخالف از ویژگی های حکومت های فاسد و سیستم های اداری غیر دموکراتیک است و برازنده کانون وکلا نیست.

        ۲) در کجای دیدگاه من بیان شده که دادگستری پاک و منزه است؟؟؟؟!!!!!
        (تخیلات خود را وارد دیدگاه من نکنید).

        ۳) کانون های وکلا اگر دغدغه اصلاح دادگستری را دارند اول باید درون خودشان را اصلاح کنند و درون سیستم کانون وکلا را ساماندهی کنند.

        ۳) کمی در اینترنت سرچ بفرمایید سند و مدرک اعتراضات حداقل در یک دهه اخیر برای شما روشن خواهد شد. ابراز نظر بدون تحقیق حقیقتاً برازنده یک دانش آموخته حقوق نیست.

        ۴) در کجای کامنت من گفته شده که ماده ۱۸۷ ناشی از حوادث یک دهه اخیر بوده؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
        (باز هم تخیلات خود را با دیدگاه من مخلوط کردید و سپس قضاوت بی اساس مطرح فرمودید).

        ۵) من در کجای کامنت خودم گفتم چون کانون در برگزاری آزمون صلاحیت ندارد “پس” باید نهاد موازی تشکیل بشه؟؟؟؟ که شما هم نتیجه گیری کردید که اگر اینطور بود باید برای دادگستری هم چنین بشود؟؟؟؟ (که البته شده است و شوراهای حل اختلاف از زاییده های همین ناتوانایی ها بوده است و شما ظاهراً به این موضوع هم اشراف ندارید).

        از اظهارات بی اساس شما و بی دقتی شما در خواندن و تحلیل مطالب و عدم تشراف به وقایع حقوقی کشور بسیار سپاسگزارم چون با همین کامنت شما مشخص شد سیستم جذب سختگیرانه وکیل در کانون وکلا آیا درست بوده است و نتایج خوبی را به بار آورده است یا خیر….

        از شما ممنونم که خود شما و کامنت بی ربط شما شد دلیلی آشکار بر مدعای ما که وضعیت آزمون وکالت سر و سامان ندارد… و ناهنجاری این آزمون باعث جذب بهترین ها نمی شود بلکه برعکس باعث از دست رفتن بهترین ها و آسیب به کشور می شود.
        مشروط بر این اصلاً شما وکیل یا حتی کار آموز باشید.

        خوشحال شدم و قضاوت در این خصوص را به خوانندگان آگاه و اهل فکر می سپارم.

        1. به نظر من کسی که واقعا عاشق وکالت باشه براش فرقی نمیکنه تو کانون قبول شه یا مرکز مشاوران … هرجا قبول شی بازم وکیلی این خود شماهایین که فکر میکنین کانون چه جای شاخیه و خودتون برتراز وکلای مرکز میدونید در حالی که هیچ فرقی بینتون نیست و صد البته وکلا مرکز خیلی باسواد ترن… کسی که عاشق وکالت باشه چه از کانون چه مرکز پروانه شو بگیره جربزه اش و نشون میده و در هر دو صورت وکیل موفقی خواهد شد پس انقدر کانون و شاخ نکنید

        2. بنده هم متقابلا قضاوت را به سایر خوانندگان می سپارم که تفاوت فحوای آنچه گفتید و آنچه اکنون توجیه می کنید تا چه حد زیاد است. ایضا استدلال های واقعا شگرفتان که به عنوان مثال ایجاد شوراهای حل اختلاف را به خاطر نقص دادگستری ها می دانید که خود نشانگر این است که حتی یک بار هم کارتان به این شوراها نیافتاده است. در ضمن نگران جامعه حقوقی هم نباشید چون اولا بنده صرفا داوطلب آزمون وکلا هستم(نه وکیل یا کارآموز.که اگر کمی در کامنت های بنده که معتقدید همه را مطالعه کرده و در جهت گیری یک سویه است، تعمق می نمودید به سادگی متوجه این موضوع می شدید) ثانیا تا وقتی جامعه حقوقی از اندیشمندانی چون شما بهره مند است که به سادگی نتیجه های برگرفته از بیاناتتان را توجیه معکوس می کنید(به اصطلاح عامه نعل وارونه می زنید که نشانگر این است که در خوشبینانه ترین حالت با نحوه ادبیات نوشتاری در رساندن منظور خودآشنا نیستید) ضرری از جانب بنده و امثال بنده به جامعه حقوقی نخواهد رسید.امید است به عنوان مشاور آن مرکز وزین ۱۸۷موفق باشید.

  7. درود دوستان من یه سوال داشتم خواهش می کنم جواب بدید چون هر چه سازمان سنجش تماس میگیرم بهم جواب نمیدن من رشته ام فقه و حقوق اسلامی هست میخواستم بدون بپرسم عنوان رشته رو موقع ثبت نام باید چه گزینه ای رو انتخاب کرد؟ معارف اسلامی فقه و مبانی اسلامی یا فقه و مبانی اسلامی ؟؟؟؟؟لطفا جواب بدید

  8. ناکارآمد واژه ای مودبانه است ، بی عرضه بهتر است

    تمام آزمونها در دوره کرونا برگزار شده مانند مرکز وکلا ،کانون وکلا دنبال جواز اهدایی یا نشر سوالات …است دلیل بهانه کرونا فریب داوطلب

    1. متأسفم… آقای به اصطلاح فارغ التحصیل رشته حقوق اگه من جای کانون وکلا بودم بلافاصله علیه جنابعالی به عنوان افتراء طرح شکایت می‌کردم تا ببینم می‌تونی اتهام انتسابی به کانون وکلا رو اثبات کنید یا نه؟!

  9. سلام

    باید مسئولین کانون وکلا از زیرمجموعه خودش، حمایت کند باید جایگاه و احترام سابق را به کانون برگرداند.
    اگر مسئولین فقط خدمت به جامعه را مدنظر داشته باشند و با از خودگذشتگی از درآمد بالا صرف نظر کنند و به فکر حقوقدانان باشند مشکلات کانون حل می شود

  10. دقیقا به امید ماندگاری استقلال کانون وکلا من نمیدانم چرا سایر کشورها در تمامی موارد دارن پیشرفت میکنن ولی ایران کشور مظلوم و ستمدیده چرا باید روز به روز عقب گرد برود واقعا برای من تحصیلکرده فکر کردن به این موضوعات دردناک است با خود می‌گویم کاش اصلا ایرانی نبودم چرا نهاد وکالت به عنوان نهادی که از حق مردم مظلوم دفاع می‌کند نباید مردمی بماند چرا باید دولتی شود مگر وکلا از دولت حقوق می‌خواهند که چنین بهانه هایی رو می‌آورید خواهشمندم قشر تحصیلکرده و فرهنگی را با این اقدامات بی اساس آزار ندهید قشر تحصیلکرده عمقی فکر میکند و عمقی نتیجه گیری مینماید بگذارید روال عادی و طبیعی نهاد وکالت طی شود عذابمان ندهید مگر شما خدا را نمی شناسید که این گونه تن و بدنمان را با تصمیماتتان می لرزانید بگذارید امیدمان ناامید نشود بگذارید زندگیمان رنگ شادی و انگیزه و هدف داشته باشد اگر خدا را می شناسید عذابمان ندهید هر چند شما دنبال امید و آرزو شادی خود هستید نه جوان تحصیلکرده بیکار که با هزار امید درس خونده الان میخاد وکیل بشه و نتیجه زحماتش رو بگیرد مگر در میان کارمندان دولت و قضات تخلف پیدا نمیشود البته که میشود این همه اختلاسهای سنگین که همه حق مردم هستند را دولتیها مرتکب میشوند نه وکلا پس بهانه جویی نکنید بگذارید تنها امیدمان به یاس مبدل نشود قاضی هم که خیلی کم استخدام میکنید کارمند دیگر هم که یکی دو نفر پس به چی باید دلخوش باشیم .خواهشمندم استقلال کانون وکلا را از بین نبرید

  11. دقیقا هدفشون تضعیف جایگاه کانون های وکلا و استقلال آن و ایجاد تنش و نارضایتی عمومی از عوامل کانون و در نهایت بهانه ای برای گرفتن استقلال کانون وکالت و بردن زیر نظر قوه قضاییه هست ، بدون توجه به این که در کل دنیا نهاد وکالت نهادی مستقل و بی طرف و خارج از سیستم قضایی است !! و ما بالاخره در این آزمون به وضوح دیدیم نهایت قدرت نمایی و عناد عزیزان دولتی رو با این نهاد ! امیدوارم همونطور که تا به حال هرچه در توان داشتند انجام دادند و خدارو هزار مرتبه شکر نتواستند کاری کنند از این به بعد هم موفق نشن، و البته این مسلم هست بیشتر داوطلبین با توجه به این که از این تعویق ها و استرس ها ناراحت ، خسته و ناچار و درمانده بین نظر تنگی ها هستند اما اغلب دید باز داشته و به ظاهر امر توجهی ندارند بلکه خوب هم میدانند که پشت پرده چه خبرهست، و با بهانه های خنده داری مثل کرونا اون هم درست چند روز بعد از آزمون دکترا با ١٨٠ هزار شرکت کننده! و فقط دوروز مانده به آزمون حجت برایشان تمام شد . در نهایت آرزوی موفقیت ، سعادت و آرامش برای تمام هم رشته ای های صبور و فهیم از جمله خودم رو دارم و امیدوارم این تیغ برنده و تیزی که مدتهاست استقلال وکالت رو هدف گرفته و همچنین دشمنی ای که مدتهاست شروع شده ، با ( پایداریِ )استقلالِ قدمت دار ، اصیل ، بین المللی ، بی طرف ، مظلوم و همیشگی کانون های وکلا ، با تلاش ، درستی در عمل، صداقت ، استقامت ، دقت و مدیریت و برنامه ریزی ِعوامل کانون بدون دادن بهانه دست دیگران به پایان برسد. و بی شک خداوند پشت و پناه همه مان است .

    1. احسنت بانو. لذت بردم از درک بالا و بیان دقیق و شیوای شما. مطمئن باشید که با همین رویکرد و دیدگاه اگر روزی وکیل شدید وکیل توانمندی خواهید شد. موفق باشید.

  12. خدا بیامرزه دکتر مصدق را. دو چیز از خودش به یادگار گذاشت. ملی کردن صنعت نفت- استقلال کانون وکلا
    اولی را که دکل دکل می دزدند کسی خبردار نمیشه . دومی را هم با تلاش جمعی دوستان تو قوه قضائیه بزودی از حیز انتفاع ساقط میشه
    خداقوت پهلوان.
    فقط امیدوارم اگه اون روزی که کانون وکلا ساقط شد و صدور پروانه رفت زیرنظر قوه قضائیه و وکیل تو دادگستری تا با قاضی بحث حقوقیش شد پروانه وکالتش قوه محترم عدلیه باطل کرد، این روزها یاد دوستان تضعیف کننده کانون که الان کامنت میذارن بیفته.

    1. دقیقا … و امیدوارم با توجه به بُرنده بودن تیغشان و همت و تلاشی که دارن نشون میدن و به انواع و اقسام دسیسه ها حتی ناراضی و عصبی کردن داوطلبین همونطور که دیدیم در اتفاقات اخیر، متوسل میشن و نظر به این که معمولا دولت دست بالا را همیشه داره و قدرتش هم زیاده اماااااااااا هرگز، هرگز و هرگز موفق نشن

  13. برای داوطلبین فرصتی برای مطالعه مجدد پیش اومده. به نظر من که خیلی هم خوندم و آمادگی آزمون رو دارم هر چند بار هم به تعویق بندازن جا برای مرور تست زنی هست برای اطمینان بیشتر و موفقیت قطعی…….
    تشکر از بیانات خوب جناب آقای حجتی …. ما هم به عنوان دانش آموخته این مرز و بوم و البته قشر کم اهمیت این جامعه همه چیز را می بینیم و درک می کنیم.

    1. دقیقا درست میفرمایید شما سیاهى لشکر نیستید
      سیاهى لشکر اون بدبخت هایى بودن که تا الان سر کتاب بودن و خودشونو از همه چى محروم کرده بودن و از هیچى خبر نداشتن

      1. فارغ از بحث اونایی که محدودیت سنی دارن یا از شرایط خاصن
        *هیچ کس* از تعویق آزمون نباید ناراحت باشه
        شمایی که نشستی خوندی بیشتر بخون تا تسلط پیدا کنی
        اهل حقوق باید عاشق مطالعه باشه عزیزم
        اصلا فکر کن آزمون دادی، دیگه نباید بخونی؟!

        این آقایی که از سلامت آزمون کانون صحبت میکنه بهش بگین اول بزاره آزمون برگزارشه بعد ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا