حاشیه‌های برگزاری یک آزمون فوق‌العاده

انتظار داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱ برای اعلام نتایج

پایگاه خبری اختبار- با گذشت بیش از یک ماه از برگزاری مرحله تستی آزمون اول سال ۱۴۰۱ مرکز وکلای قوه قضاییه، داوطلبان این آزمون چشم‌انتظار اعلام نتایج خود هستند.

به گزارش اختبار، خبر برگزاری زودهنگام آزمون سال ۱۴۰۱ مرکز وکلای قوه قضاییه اولین بار در بهمن سال گذشته اعلام شد. در آن زمان حسن عبدلیان‌پور اظهار داشته بود چون آزمون سال ۱۴۰۰ وکالت کانون‌های وکلا امکان برگزاری نداشته است، تصمیم بر این شده که آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه به جای شهریورماه، در اوایل سال ۱۴۰۱ برگزار شود تا زحمات داوطلبان کانون وکلا به هدر نرود.

این تغییر برنامه‌ی زمانی آزمون مورد اعتراض کسانی قرار گرفت که خود را برای آزمون شهریورماه این مرکز آماده می‌کردند. دو روز بعد معاون حقوقی قوه قضاییه جلسه‌ای با حسن عبدلیان‌پور برگزار کرد و در این جلسه مقرر شد این مرکز دو آزمون برگزار کند، یکی در بهار و دیگری در تابستان.

ابتدا اعلام شده بود آزمون اول امسال در فروردین برگزار می‌شود اما با توجه به هم‌زمانی با ایام ماه رمضان، کمی‌ بعد اعلام شد زمان آزمون در اردیبهشت‌ماه و مجری آن، دانشگاه آزاد خواهد بود.

نهایتا آزمون در ۲۳ اردیبهشت برگزار شد و فتاحی، معاون سنجش مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد قرار است نتایج ظرف حدود ۱۰ روز اعلام شود.

با گذشت حدود سه هفته از آزمون، او در جواب یکی از داوطلبان درباره علت تاخیر در اعلام نتایج گفت که نتایج اولیه بعد از تعطیلات [نیمه خرداد] منتشر خواهد شد اما این وعده نیز به سرانجام نرسید تا اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته، این معاون مرکز وکلای قوه قضاییه با انتشار توییتی از خداحافظی خود با معاونت سنجش خبر داد.

ساعاتی بعد از توییت فتاحی، حسن عبدلیان‌پور اعلام کرد: اعلام نتایج معمولاً یک ماه بعد از برگزاری آزمون زمان می‌برد که ما نیز طی یک ماه نتایج را اعلام می‌کنیم، در نهایت تا هفته آینده نتایج آزمون اعلام می‌شود.

حال و با گذشت یک ماه از تاریخ برگزاری آزمون، بار دیگر ۷۲ هزار شرکت‌کننده منتظر هستند تا کارنامه‌های خود را دریافت کنند.

هرچند هنوز زمان دقیق انتشار نتایج مشخص نشده اما انتظار می‌رود نتایج مرحله تستی تا پایان هفته جاری منتشر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۷ دیدگاه ها

  1. باسلام وعرض ادب اگر شما مسئولین کانون وکلا و مرکز وکلا توانایی مدیریت ندارین لطفا مردانه استعفا بدین. برین از خارج کشور مدیر لایق بیارین. متشکرم چون ۴۰ ساله مسئول لایق به چشم ندیدم

  2. سلام ببخشید من پاسخی که به بعضی دوستان دادم رو چرا منتشر نشده؟ چون طرف اومده صراحتآ در حالیکه مطلب ،از هیچ بابتی به اون مربوط نیست اسم منو داده و توهین نوشته مطلب اونو که با توهین و نیشدار نوشته منتشر میکنید مطلب منو که پاسخشون بوده منتشر نمیشه؟ این اخلاق رسانه ای و شیوه درستیه؟

  3. سلام ببخشین من ۲۹ سالمه یک سال نشستم خونه مطالعه و زحمت میکشم بدون تنها یک ریال درامدی مطمعنن امسال من خیلی زیاده و هرروز کلی منت و حرف‌میشنویم ک یه ساله میخوریم‌میخوابیم اگ واقعا نمیتونین نتایج رو بدین اطلاع بدین‌ماهم واس ازمون بعد اماده بشیم یا گم شیم بریم ی کاری پیدا بکنیم

  4. تا به حال به این فکر کردید که با پول ثبت نام این آزمون که میشه بیش از ۲۱ میلیارد تومان میشه پیشرفته ترین دستگاهها رو خرید که ظرف ۷۲ ساعت نتایج رو اعلام کنه ؟ اما امان از …..

  5. امیدواریم اگر دیر هم اعلام بشه دران نهایت دقت و صداقت انجام گیرد وحق به حقدار برسه…انشاا….

  6. باسلام:
    دوستان البته که منم باور بفرمائید خیلی بیشتر از شما و میتونم بگم بنابه شرایطم خیلی از همه ۷۲ هزار داوطلب بیشتر منتظر نتایج هستم و برام واقعا مرگ و زندگیه حیثیتیه همه چیه ولی منتها یه چیزو نباید نادیده گرفت اونم اینه فراموش نکنیم مرکز وکلا و ریاست محترم مرکز دلیل برگزاری این آزمون رو چی اعلام کردن؟ در واقع رعایت حال ماهایی که پارسال کانون وکلا با اعصاب و روان و همه چیمون با اون صراحت و قول و وعده و قسم و اطمینان دادن قطعی آقای کوشا و…بازی کرد مطالعاتمون تضییع نشه روحیمونم بیش از اون تخریب نشه درسته؟؟خوب انصافا مرد و مردانه هم بقولش وفا کرد سرموعدمقرر هم برگزار شد و طرح تسهیل رو هم بنوعی داوطلبانه اجرا کرد …خوب الان درست نیست دوستان عزیز بخاطر چهار روز اینور اونور اعلام نتایج کل واقعیات رو نادیده بگیریم و هرچی دلمون خواست بدون ملاحظه بگیم و در واقع قدرنشناسی و خدای ناکرده ناشایست با موضوع برخورد غیرمنطقی و عجولانه داشته باشیم ضمن اینکه من خودم شک دارم برخی نظرات واقعا خود داوطلبا باشن و خیلی زیاد و همیشه هست اینکه مخالفین و درواقع انتقامجویان و …بنام داوطلبا میان عرصه و با عناوین و اسمهای متعدد میگن….نخیر برادر من هیچگونه بدقولی نشده خیلی هم حرکت ریاست محترم مرکز وکلا جناب دکتر عبدلیان پور بزرگوار ،عنایت و شایستگی و کرامت خودشون رو اثبات کردن نتایج هم بالاخره ۷۲ هزار نتیجه که هرکدام سوالات و نمرات هشت منبع هستش و بایستی محاسبه بشه و بحث یکی دو کلاس داوطلب و دویست سیصد نفر نیست ،۷۲۰۰۰نفر…..

    1. آقای محمدپور اصغر دلیل این حرفتون نمیدونم چیه که غیرمنطقی داری میزنی ولی سالهای پیش چطوری باهمین جمعیت اعلام میشد این الان یا سیاست هست وبدقولی،دفاعتون غیرمنطقی هست..

  7. سلام هفته ای که گفته بودین هم داره کم کم تموم میشه چرا هنوز اعلام نکردین نتیجه ها رو؟

    1. سلام دوست عزیز؛ منم مثل شما داوطلب هستم اینکه اعلام نمیشه و سعی و تلاش در اینه که تعداد بیشتری جذب بشه و من از این بابت قدرشناس زحمات و نیات خیر بزرگوارانی که دارن بخاطر ما ایندست اوندست میکنن تا جاییکه میشه تعداد رو بیشتر بعنوان قبولی اعلام کنن بفرمایید کجاش غیرمنطقیه من توجیه شم قطعا با ظرافت و تمرکز روی ایرادی که شما ارائه بفرمایید و منطقی و اصولی باشه سعی در اصلاح نقاط ضعفم خواهم نمود اما مطمئن باشید به لحاظ منطقی که شما منو متهم به نداشتنش کردید و به نظرتون هم کاملا احترام قائلم اما فکر نکنم اگر داوطلبی قبولی واسش اهمیت داشته باشه و واقعا دغدغه مند هم از جهات مرتبط دیگر مثل من خودم باشه و قدردانی زحمات مدیرانی را که دارن برای حقوق داوطلبان میجنگن لااقل در بیان و نظر بجا بیاره را بشه به بی منطقی و مسائل و نواقص دیگری از ایندست متهم کرد …همینجا من بازم روی حرف و نیت قلبیم مصرانه پافشاری کرده و بعنوان مثال با تشکر از ریاست محترم قوه قضائیه در جهت انتصاب و انتخاب کارگزارانی شایسته و مردم دوست و متعهد همچون جناب دکتر عبدلیان پور و جناب دکتر ایجی و هربزرگوار هم قطار ایشان را نمونه مدیرانی لایق فرهیخته مردمی ودر شرایط فعلی لازمه پاسخگویی و چاره جویی در حل مشکلات و معظلات نه تنها داوطلبین وکالت و نه تنها در ارتباط با هرآنچه در حوزه مرکز وکلا در جریان بوده و از امورات آن محسوب است، بلکه در پستها و جایگاههای اساسی تر و مهمتر که نیازمند سبک و روش مدیریت توآم با اخلاص و مردمداری و نیت خیر و با سطح رضایت مردم و سایر مسائل سیاسی اجتماعی فرهنگی و غیره در ارتباط تنگاتنگ میباشد و نهایتا از برای آنکه ضمن رعایت قانون و احترام به آن و تآمین نظر قانونگذار به نفع مردم و مملکت ، قطعا الگوی بخصوصی برای سایر مدیران و مسوولین در رده ها و سمتهای حساس و متعدد ،دانسته و عملا آثار و نتایج مدیریتشان احساس و تجربه میگردد، دستکم از نظر حقیر و تعداد بسیاری از داوطلبان دیگر که با ایشان ارتباط و رایزنی هر روزه در خصوص امورات در جریان مرتبط بوده و نظرشان با نظر بنده یکیست….

  8. یادش بخیر قدیما یه اصطلاحی بود میگفتن مرده و قولش….
    الان با گساخی تمام هفتاد هزار نفر رو سر کار میزارن و عین خیالشون نیست.

  9. تعصیلات هم تمام شد هفته دیگه هم تمام شد با این بدقولی ها و چشم انتظاری واقعا صبر ایوب هم در برابر این نوع مدیریت و بدقولی کم میاره … شاید این جمعه بیاید… شاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا