جزییات تکمیل‌ظرفیت آزمون وکالت کانون مرکز در سال‌های گذشته

در مرحله تکمیل‌ظرفیت هر سال چند نفر در کانون وکلای مرکز قبول شده‌اند؟

پایگاه خبری اختبار- کانون وکلای دادگستری مرکز به‌طور معمول مدتی بعد از اعلام نتایج آزمون وکالت هر سال، اسامی تعدادی از داوطلبان را به‌عنوان پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت اعلام و از آن‌ها برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده دعوت به‌عمل می‌آورد.

این افراد معمولاً با توجه به انصراف برخی از قبول‌شده‌ها از ثبت‌نام، امکان ورود به مرحله کارآموزی وکالت را پیدا می‌کنند و می‌بایست ظرف مهلتی که کانون مرکز در اطلاعیه‌های خود تعیین می‌کند به این کانون مراجعه کنند.

 البته این رویه در سال ۹۶ به دلایلی محقق نشد.علت عدم تکمیل ظرفیت در آزمون وکالت سال ۹۶ این بود که کانون وکلای دادگستری مرکز آن بود که با توجه به حاشیه‌هایی که با افزایش مصادیق داوطلبان سهمیه ایثارگر ایجاد شد، در نهایت ۱۱۰۰ نفر از سهمیه آزاد و ۴۲۹ نفر از سهمیه ایثارگر (مجموعاً ۱۵۲۹ نفر) در این کانون جذب شدند و این درحالی بود که ظرفیت اعلامی کانون مرکز در آزمون آن سال ۱۱۰۰ نفر تعیین شده بود. به عبارت دیگر کانون ۴۲۹ نفر بیشتر از ظرفیت تعیینی خود کارآموز جذب کرد که جذب ۹۹ نفر از این افراد نیز با حکم دادگاه عالی انتظامی قضات بود.

امسال نیز عیسی امینی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در رابطه با احتمال تکمیل ظرفیت آزمون کارآموزی وکالت امسال۹۷ با تأکید بر اینکه این کار به شکلی که در سال ۱۳۹۶ رخ داد امسال صورت نخواهد گرفت، گفت: در سال ۹۷ هم مانند تمام ادوار اگر افرادی از قبول‌شدگان، ثبت‌نام نکنند از رتبه‌های بعدی ثبت‌نام به عمل خواهد آمد و مراحل تکمیل صورت خواهد گرفت که البته این تعداد از ۱۰ درصد کل قبول‌شده‌ها بیشتر نخواهد بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا