جزئیات مصاحبه دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد استان تهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اعلام کرد:

مصاحبه آزمون دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد استان تهران از ۱۸ تا ۲۲ تیر انجام خواهد شد

پایگاه خبری اختبار- احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه برگزاری مصاحبه آزمون دکتری در این استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر شمس با بیان اینکه طبق مصوبه جلسه هماهنگی با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده است مصاحبه های دکتری به صورت استانی برگزار شود،گفت: در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ۵۰درصد نمره به آزمون کتبی و ۵۰درصد به مصاحبه اختصاص داده شده است که از این ۵۰درصد، ۳۰درصد متعلق به مستندات و ۲۰درصد مربوط به مصاحبه علمی است.

آخرین اخبار آزمون دکتری حقوق

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری به صورت استانی برگزار می شود، اظهار داشت: بیش از ۸۰درصد داوطلبان آزمون دکتری، اولویت اولشان برای مصاحبه استان تهران است. در واقع از مجموع ۴۰هزار و ۵۰۰ داوطلب پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۳۷هزار نفر در استان تهران هم مصاحبه خواهند داشت.

دکتر شمس با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی که برای اجرای طرح استانی مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: بلافاصله پس از تشکیل این جلسه، در روز بعد ستاد اجرایی مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تشکیل و در مورد چند موضوع مهم تصمیم‌گیری شد.

وی با اشاره به واحدهایی که مصاحبه دکتری در استان تهران را انجام می دهند، گفت: در جلسه ستاد اجرایی مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مقرر شد واحد تهران جنوب (مصاحبه رشته های فنی مهندسی)، واحد علوم و تحقیقات (مصاحبه رشته های علوم پایه، کشاورزی و محیط‌زیست)، واحد تهران مرکزی (مصاحبه رشته های علوم انسانی، که به دلیل کثرت متقاضیان این رشته ها، واحد تهران شمال نیز مشارکت خواهد کرد) را انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه در جلسه فوق درخصوص انتخاب مدیران گروه های تخصصی مصاحبه‌کننده نیز تصمیمات لازم اتخاذ شد، گفت: بر این اساس باید برای هر رشته/گرایش یک مدیرگروه و بین ۳ تا ۵ نفر عضو هیات علمی واجد شرایط و ترجیحاً با مرتبه علمی دانشیار به بالا تعیین شود.

شمس افزود: در این جلسه مدیران گروه انتخاب شده و مقرر شد در اولین جلسه مدیران گروه ها که هفته آینده در استان تهران برگزار شود و به آنها ماموریت داده شود که تا تاریخ ۲۹ خرداد، اعضای هیات علمی گروه های مصاحبه‌کننده را برای صدور احکام معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه ستاد اجرایی مصاحبه استان تهران، درخصوص نحوه پذیرایی و استقبال از اساتید مصاحبه‌کننده و داوطلبان مصاحبه‌شونده، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دکتر شمس با بیان اینکه مصاحبه های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از روز ۱۸ تیرماه لغایت ۶ مردادماه برگزار خواهد شد، گفت: از آنجا که استان تهران بیشترین جمعیت مصاحبه‌شونده را دارد، ۵ روز اول (۱۸ تیر لغایت ۲۲ تیر) مصاحبه های دکتری استان تهران برگزار خواهد شد و ۲ روز متعاقب آن یعنی ۲۳ و ۲۴ تیرماه مصاحبه با تأخیر برای داوطلبان این استان برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افزود: از آنجا که ممکن است داوطلبی در بیش از یک استان مصاحبه داشته باشد، برای رفاه حال داوطلبان مقرر شده که با ارائه گواهی مصاحبه در استان دیگر، داوطلب بتواند در روزهای بعد از زمان مصاحبه تعیین شده حاضر شده و مصاحبه او انجام شود.

وی درخصوص نتیجه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج مصاحبه به صورت متمرکز تا ۱۵ مرداد به سازمان سنجش ارسال خواهد شد و سازمان سنجش نیز پس از پردازش لازم، نتایج را اعلام خواهد کرد.

دکتر احمد شمس در پایان با اشاره به ترکیب جمعیتی دانشجویی داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: در سال جاری از مجموع۳۷ هزار نفر داوطلب مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، ۶ هزار داوطلب در رشته فنی مهندسی، بالغ بر ۷هزار نفر در رشته های علوم پایه، کشاورزی و زیست‌ و ۱۸هزار نفر در رشته های علوم انسانی و بقیه به رشته های هنر و زبان های خارجی اختصاص دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا