جزئیات ثبت نام آزمون متمرکز کارشناسی ارشد مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تشریح کرد:

جزئیات ثبت نام آزمون متمرکز کارشناسی ارشد مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها

ثبت نام آزمون از ۱۷ تا ۲۲ تیرماه از طریق سایت سنجش انجام خواهد شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام برای شرکت در آزمون متمرکز دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی (ویژه شاغلین) و پردیس خودگردان دانشگاه ها از فراد ۱۷ تیرماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام برای شرکت در این آزمون منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از فراد ۱۷ تیرماه آغاز شده و در یکشنبه ۲۲ تیرماه پایان می پذیری و آزمون در ۶ گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می شود.

وی افزود: دفترچه راهنمای آزمون فردا سه شنبه بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت و هر داوطلب بر اساس علاقه می تواند منحصرا در یک کد رشته امتحانی در آزمون مربوطه شرکت کنند. 

توکلی خاطرنشان کرد: کلیه فارغ التحصیلات دوره های کارشناسی مورد تایید بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی (به جز کدرشته های امتحانی که عنوان شرط مدرک در جدول مربوطه قید شده است) می توانند در آزمون متمرکز دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی ( ویژه شاغلین) و پردیس های خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سال ۹۳ شرکت کنند.

وی اظهار داشت: تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد منوط به قبولی در آزمون است و در صورتی که نیاز به گذراندن دروس پیش نیاز باشد دانشجو باید هزینه این دروس را بپردازد.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: هر داوطلب از  17 تا ۲۲ تیرماه می تواند ابتدا به سایت سنجش مراجعه کند و سپس با دریافت دفترچه و مطالعه دقیق آن توجه به رشته های مورد نظر برای ثبت نام اقدام کند. با توجه به اینکه در برخی از رشته ها پذیرش دانشجو در پردیس های خودگردان و رشته های مجازی صورت نمی گیرد، داوطلب باید قبل از پرداخت وجه ثبت نام از وجود رشته مورد نظر مطلع شوند و سپش در صورت علاقمندی نسبت به پرداخت وجه و سایر اقدامات ثبت نام اقدام کند.

وی اضافه کرد: داوطلب پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز می تواند وجه ثبت نام را به صورت اینترنتی پرداخت کند. این پرداخت از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، صورت می گیرد. داوطلب سپس نسبت به تکمیل پیش نویس تقاضانامه آزمون مبادرت کرده و پس از کنترل کلیه اطلاعات تکمیل شده حداکتر تا ۲۲ تیرماه نسبت به تکمیل فرم اینترتی ثبت نام اقدام کند.

توکلی درباره آزمون متمرکز دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی ( ویژه شاغلین) و پردیس خودگردان دانشگاه ها گفت: سطح سئوالات اختصاصی حسب مورد در سطح دانش و تجربیات فارغ التحصیل کارشناسی هر رشته و مطابق مصوبات شورای عالی برنامه ریزی است. درس زبان عمومی نیز در کلیه رشته ها زبان انگلیسی با ضریب یک است.

وی اضافه کرد: کد رشته ها، مواد امتحانی و ضرایب هر یک از دروس به تفکیک در دفترچه راهنمای آزمون درج شده است و از فردا در سایت سنجش قرار داده می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: کارت ورود به جلسه آزمون متمرکز دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی ( ویژه شاغلین) و پردیس خودگردان دانشگاه ها از  روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه بر روی سایت سنجش قرار داده می شود و آزمون جمعه ۲۱ شهرویرماه در حوزه های امتحانی برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا