جزئیات ثبت‌نام دکتری با آزمون و بدون آزمون ۹۶ دانشگاه آزاد اعلام شد

با تأکید مسئولین دانشگاه آزاد بر مستقل برگزار کردن آزمون سال ۱۳۹۶؛

جزئیات ثبت‌نام دکتری با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

پایگاه خبری اختبار- در حالیکه همچنان نحوۀ برگزاری آزمون دکتری ۹۶ در هاله ای از بهام قرار دارد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، آخرین تغییرات و جزئیات آزمون دکتری تخصصی و دوره بدون آزمون این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد حسین زاده اظهارداشت: داوطلبان آزمون دکتری این دانشگاه می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنما را از سامانه مذکور دریافت کرده و بعد از مشاهده و مطالعه دقیق، اقدام به خرید کارت اعتباری و ثبت نام کنند. این ثبت نام از ۱۷ آذر آغاز شده و تا ۲۷ آذر ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر داوطلب با توجه به علاقه و بدون در نظر گـرفتن عنوان مـدرک کارشناسی ارشد خود (به جز رشته‌های دارای شرط تجـانس مدرک پایه در گروه‌های پزشـکی و دامپزشـکی کـه در دفترچه راهنما درج شده است) می‌تواند با رعایت مفاد دفترچه راهنما یک مجموعه امتحـانی را انتخـاب و در فـرم درخواست ثبت‌نام اینترنتی درج کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: داوطلبان دقت کنند در این مرحله فقط می توانند مجموعه امتحانی خود را انتخاب کنند و بعد از برگزاری آزمون و زمان اعلام نتایج اولیه می توانند نسبت به انتخاب محل های دانشگاهی اقدام کنند.البته امکان ویرایش تا پایان زمان ثبت نام وجود دارد و داوطلبان می توانند از قسمت ویرایش اطلاعات در لینک ثبت نام نسبت به این امر اقدام کنند.

دکتر حسین زاده لطفی با بیان این که آزمون دکتری تخصصی سال ۹۶ در روز جمعه ۸ بهمن ماه برگزار می شود خاطر نشان کرد: دروس امتحانی و مواد و ضرایب گرایشهای مختلف هر مجموعه امتحانی در دفترچه راهنما اعلام شده است و داوطلبان لازم است با توجه به رشته و گرایش‌های مورد نظر خود در جلسه آزمون نسبت به پاسخگویی به دروس مربوطه اقدام نمایند و سئوالات هر درس بر مبنای آخرین سرفصل مصوب طراحی می شود.

دکتر حسین زاده لطفی از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری آزاد در نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: انتخاب رشته محل توسط داوطلبان واجد شرایط علمی در نیمه اول اردیبهشت ماه و همزمان با انتشار کارنامه اولیه داوطلب انجام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی پس از اتمام فرایند مصاحبه در شهریور ماه سال آینده اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان پس از انتخاب رشته محل بر اساس اولویت نمره کتبی و ظرفیت های تعیین شده به مصاحبه دعوت خواهند شد و نمره کل هر داوطلب بر اساس ۵۰درصد آزمون کتبی و ۵۰ درصد سوابق آموزشی و پژوهشی و مصاحبه محاسبه و مبنای پذیرش نهایی داوطلب قرار خواهد گرفت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاداسلامی در خصوص شرایط پذیرش در دوره بدون آزمون دکتری تخصصی ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دارا بودن حــداقل معـدل ۱۷ بــرای رشــته هــای پزشــکی و دامپزشکی، ۱۸.۵ برای رشته های علـوم انسـانی و ۱۷.۵ بـرای سایر رشته ها، دارا بودن حداقل نمره پایان نامـه ۱۸.۵ جهـت کلیـه رشته ها، متجانس و همنام بودن رشته فارغ التحصیلی در مقطـع کارشناسی ارشد با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی از شرایط ثبت نام در دوره دکتری بدون آزمون است.

دکتر حسین زاده لطفی اشاره کرد: داوطلبان دوره دکتری بدون آزمون در صورت کسب شـرایط دعوت به مصـاحبه لازم اسـت نسـخه ای از فایـل مقـالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه بـه گـروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زمان ثبت نام دوره بدون آزمون دکتری تخصصی ۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این خبر اشتباهه

    ۱ ساعت پیش دیوان عدالت اداری رای جدید صادر کرده که هردو آزمون آزاد و دولتی تجمیع میشه و طبق آیین نامه سازمان سنجش عمل میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا