جزئیات آزمون ۹۲ دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اعلام شد

مشاورعالی سازمان سنجش جزییات آماری داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، زمان توزیع کارت و برگزاری آزمون را تشریح کرد.

  • تعداد کل ثبت نام کنندگان در آزمون:  یک میلیون و هشتاد و شش هزار و ششصد و سیزده نفر ( ۱۰۸۶۶۱۳ نفر)
  • زمان برگزاری:  صبح و بعدازظهر روزهای پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ تیرماه و صبح شنبه ۸ تیرماه ۱۳۹۲
  • اعلام نتیج اولیه:  هفته دوم مرداد ۱۳۹۲

ˈحسین توکلیˈ در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ و داوطبان علاقه مند به شرکت در گزینش کدرشته محل های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی طی دو مرحله، از ۱۶ تا ۲۷ آذرماه و از ۳۰ بهمن ماه تا هفتم اسفندماه ۹۱ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش انجام گرفت.
وی آمار داوطلبانی که تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام آزمون سراسری سال ۹۲ را تکمیل کرده اند را یک میلیون و ۸۶ هزار و ۶۱۳ نفر ذکر کرد و گفت که ۶۴۵ هزار و ۷۱۱ نفر از این افراد را داوطلبان زن و ۴۴۰ هزار و ۹۰۲ نفر را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.
توکلی یادآور شد: با درنظر گرفتن آمار داوطلبان علاقه مند به شرکت در گزینش کدرشته محل های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۱ تعداد ۲۰ هزار و ۳۳۹ نفر افزایش نشان می دهد.
با توجه به ضوابط آزمون سراسری، داوطلبان هریک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی اجازه دارند درصورت تمایل، گروه هنر را به عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کنند که به گفته سخنگوی سازمان سنجش، در آزمون سال ۹۲ نیز تعداد ۳۱ هزار و ۴۴۱ داوطلب از این گروه های چهارگانه، علاقه مندی خود را برای شرکت در گروه هنر نیز اعلام کرده اند.
در همین راستا، داوطلبان هریک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر نیز اجازه دارند درصورت علاقه مندی، گروه زبان های خارجی را به عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کنند که آمار این دسته از داوطلبان در آزمون سراسری سال ۹۲ تعداد ۱۰۷ هزار و ۳۹۵ نفر است.
توکلی تاکید کرد که آزمون سراسری سال ۹۲ درهر یک از گروه های آزمایشی پنجگانه در یک مرحله برگزار خواهد شد سوالات آن به صورت تستی چهار گزینه ای از متن کتابهای اعلام شده در دفترچه راهنمای شماره ۱ آزمون سراسری طراحی خواهد شد.
وی یادآور شد: در کنکور ۹۲ نیز از حذفیات کتابهای درسی، سوال نمی آید و از قسمت ها، فصل ها یا مبحث هایی که به صورت رسمی از طرف وزارت آموزش و پرورش، حذف شده است به هیچ عنوان سوال طراحی نخواهد شد.
توکلی با بیان اینکه سوالات کنکور به صورت مفهومی خواهد بود، گفت: مفهومی بودن به معنای دشوار بودن سوالات نیست بلکه هر داوطلبی که منحصرا کتاب های منابع طرح سوالات را دقیقا مطالعه کند می تواند به خوبی به سوالات آزمون پاسخ دهد.

کارت ورود به جلسه کنکور ۹۲ از ۲ تا ۵ تیر توزیع می شود

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ را از روز یکشنبه، دوم تیرماه تا چهارشنبه، پنجم تیرماه عنوان کرد و گفت که داوطلبان برای دریافت کارت باید به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند.
وی تصریح کرد که داوطلبانی که برای شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی نام نویسی کرده اند باید دو یا سه کارت ورود به جلسه دریافت کنند.
توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در گزینش کدرشته محل های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هستند ضرورت دارد در مرحله توزیع کارت، براساس دستورالعملی که به اطلاع تمام داوطلبان می رسد علاقه مندی خود را برای شرکت در گزینش رشته های این دانشگاه اعلام کنند.
آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنج شنبه و جمعه، ششم و هفتم تیرماه و صبح شنبه، هشتم تیرماه در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.
به گفته سخنگوی سازمان سنجش، نتیجه اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم می شود و در هفته دوم مردادماه ۹۲ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا