جدول ظرفیت آزمون وکالت ۹۸ به تفکیک سهمیه

جدول ظرفیت کانون های وکلای دادگستری در آزمون وکالت ۹۸ به تفکیک سهمیه آزاد و ایثارگران

برای مشاهده نتیجه آزمون وکالت ۹۸ اینجا کلیک کنید

چطور بفهمیم در آزمون وکالت ۹۸ قبول شده‌ایم‌؟

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به آزمون وکالت ۹۸ اینجا کلیک کنید

جدول تحلیلی ظرفیت کانون های وکلای دادگستری در آزمون وکالت ۹۸ را از اینجا ببینید

اطلاعیه مهم اسکودا درباره اعتراضات به سؤالات آزمون وکالت ۹۸ را از اینجا بخوانید

 

کد کانون

نام کانون

ظرفیت پذیرش آزاد

ظرفیت پذیرش ایثارگران

جمع کل

۱

مرکز

شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

۱۰۵۰

۴۵۰

۱۵۰۰

۲

آذربایجان شرقی

۱۰۵

۴۵

۱۵۰

۳

فارس و کهگیلویه و بویراحمد

۸۷ یا ۸۸

۳۷ یا ۳۸

۱۲۵

۴

اصفهان

۱۴۰

۶۰

۲۰۰

۵

آذربایجان غربی

۵۷

۲۵

۸۲

۶

مازندران

۷۰

۳۰

۱۰۰

۷

خراسان رضوی، شمالی و جنوبی

۱۰۵

۴۵

۱۵۰

۸

گیلان

۶۳

۲۷

۹۰

۹

قزوین

۶۳

۲۷

۹۰

۱۰

خوزستان

۷۱

۳۱

۱۰۲

۱۱

کرمانشاه

۴۶

۲۰

۶۶

۱۲

همدان

۳۵

۱۵

۵۰

۱۳

قم

۱۸

۸

۲۶

۱۴

کردستان

۲۶

۱۰

۳۶

۱۵

گلستان

۲۸

۱۲

۴۰

۱۶

اردبیل

۳۲

۱۳

۴۵

۱۷

مرکزی (اراک)

۲۱

۹

۳۰

۱۸

بوشهر

۴۹

۲۱

۷۰

۱۹

زنجان

۴۲

۱۸

۶۰

۲۰

لرستان

۴۲

۱۸

۶۰

۲۱

کرمان

۶۳

۲۷

۹۰

۲۲

البرز

۹۱

۳۹

۱۳۰

۲۳

چهارمحال و بختیاری

۱۱

۳

۱۴

۲۴

یزد

۹۱

۳۹

۱۳۰

۲۵

ایلام

۲۸

۱۲

۴۰

 
 
 
 
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. سلام جناب آقای سامی، انشاالله امیدوارم که هر چی خیر هست براتون پیش بیاد.

    با آرزوی موفقیت برای جنابعالی.

    1. سلام ممنون برادر گرامی .معاون سازمان ثبت مصرانه تاکید میکنه آزمون سردفتری مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیست گفتم هست اگه نیست در رابطه با پذیرش وجذب سردفتری ازچه دستورالعملی پیروی می کنید پاسخ نداد

    2. ماده ۵_قانون مدیریت خدمات کشوری موسسات دولتی دستگاه اجرایی نامیده می‌شود.بعد ماده ۲_قانون مدیریت خدمات کشوری موسسه دولتی واحد سازمانی مشخصی است که به موجب قانون ایجاد شده یا می شود وبا داشتن استقلال حقوقی بخشی از وظایف واموری را که برعهده یکی از قوای سه گانه وسایر مراجع می باشد انجام می دهد»»»»»ا دقیقا داره میگه بخشی از وظایف واموری راکه برعهده یکی از قوای سه‌گانه یعنی وظیفه قوه قضاییه برعهده دفاتر اسناد رسمی.درمتن قانون فقط اسم دفتر اسناد رسمی نگفته دیگه مشخص ومعلوم .ولی بازهم قبول نمی کنند این مورد هم دقیقا مثل بند۷مربوط به کارمندان که نظریات شخصی اعمال کردند هست ان شاالله به زودی دیوان بنفع داوطلبان صادر می کنه

  2. سلام من مرکز ازاد ٣٣٣ شدم، ایا خود تهران(نه استان تهران) قبول میشم؟ ممنون

  3. سلام و عرض ادب، من رتبه ۶۹ در کانون یزد و آوردم و ترازم هم هست ۸۲۰۰ در کل ۱۳۰ نفر میخوان که ۳۹ نفرش ایثار گر هستند سهمیه منم آزاد هست میخوام ببینم قبول هستم یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. با سلام.
      با عرض ادب و خسته نباشید و مضافا تبریک فراوان. بله قبولین و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما

  4. سلام به همه
    ضمن آرزوی توفیق برای کسایی که قبول نشدن و تبریک به کسایی که قبول شدن.
    امیدوارم اختبار این نظر بنده رو تایید و منتشر کنه!!!
    دوستان لب مرز قبولی،میدونم که حالتون بد و چشم به راه تکمیل ظرفیت هستید.واقعیت اینِ که معمولا به جز کانون مرکز بقیه کانون‌ها تکمیل ظرفیت ندارن یا به ندرت دارن.تکمیل ظرفیت کانون مرکز هم برای شهرهای استان سیستان یا هرمزگانِِ. با توجه به رویه کانون مرکز که ماهی دو بار باید به دادگاه مراجعه کنید و در نیمه هرماه گواهی مخصوص به اون نیمه با شماره سریال مخصوص رو باید از سایت پرینت بگیرید و در همون نیمه در سایت بارگذاری کنید،عملا تکمیل ظرفیت به صلاح‌تون نیست چون ماهی دوبار اونم به مدت ۱۸ ماه باید در سفر باشید،مگر اینکه در استان‌های مذکور ساکن بشید یا اهل اونجا باشید. بنابراین بهتر ی کم استراحت کنید و ایرادات کارتون رو پیدا کنید و قدرتمند برای سال آینده شروع کنید.

  5. با سلام.ترازم شده ۸۵۱۶ رتبه کانون مرکزم ۱۱۶۵😔 متاسفانه .تکمیل ظرفیت فکر میکنید امیدی هست؟

  6. سلام خدمت شما هم رشته‌ای محترم، به احتمال زیاد، اما خدمت جنابعالی عرض کنم به دلیل مشغله شغلی من برای شما فقط این موضوع رو بررسی کردم که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طبق ماده (۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول قانون اخیرالذکر هستند.
    موفق و پیروز باشید.

    1. سلام ممنون از راهنمایی شما برادر گرامی امیر حسام فعلا که با مشاوره های شما طبق برنامه پیش میرم حالا ببینیم خدا چی میخواد

  7. سلام خانم زنده دل
    اگر براساس سهمیه سه چهارم نیروهای مسلخ در آزمون کانون وکلای دادگستری شرکت کرده باشی و در سهمیه قبول بشی آیا کانون میتواند با توجه به دادنامه هیئت عمومی دیوان ازثبت نام خودداری کنه؟
    اگه خودداری کنه چه کار باید کنیم؟
    مممنون میشم از این بلاتکلیفی نجاتمون بدید

  8. سلام جناب وکیل هوشیار. آیا کانون خراسان با توجه به پذیرفته شدن عده ای در مرکز وکلای قوه قضاییه و عده ای هم در قضاوت احتمال داره به اندازه ی ۸..۹ نفر تکمیل ظرفیت بگیره؟

    1. سلام فعلا مشخص نیست. به جز کانون مرکز بقیه کانون‌ها تکمیل ظرفیت به این شکل منظم ندارند. شاید به صورت موردی اتفاق بیفته ولی احتمالش کمه.

  9. خاکپور
    بی عدالتی بیداد میکنه
    پدر من هم در زمان جنگ رفت و جنگید خوده من هم که اصلا به دنیا نیومده بودم اون زمان ولی چون شهید یا اسیر یا جانباز نشد فرزندش باید حالا تا این حد بی عدالتی رو تحمل کنه .
    مگه اصل ایستادن و مقاومت برای دفاع نیست ؟ پدر من حق رو ادا نکرد ؟ چرا باید یک نفر با چنین اختلاف ترازی که با من داره فقط چون سهمیه داره قبول بشه و من یک سال دیگه بمونم ؟ مثلا دارین عدالت رو در حق کسانی که از این کشور دفاع کردند اجرا می کنید ؟

  10. البته هم رشته‌ای محترم، این بخشنامه در سال ١٣٩۶ به شرح ذیل اصلاح شده است:

    اصلاح دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی (بخشنامه شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۶/۲/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور)

    بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

    شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۵ بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور با اصلاح دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی (موضوع بخشنامه شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۹/۷/۱۳۹۳) به شرح زیر موافقت نمود. مراتب جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

    ۱- در بند اول ماده (۱) عبارت «سازمان اداری و استخدامی کشور» جایگزین «معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور» می‌شود و عبارت «سازمان» نیز جایگزین «معاونت توسعه» در متن دستورالعمل می‌گردد.

    ۲- بند پنجم ماده (۱) حذف گردیده و در متن دستورالعمل عبارت «شغل» جایگزین عبارت «خوشه شغلی» می‌شود.

    ۳- در بند هشتم ماده (۱) عبارت «توسط سازمان» جایگزین «توسط مؤسسه مجری و با راهبری و نظارت معاونت توسعه» می‌شود.

    ۴- بند یازدهم ماده (۱) به صورت زیر اصلاح می‌گردد:

    «حد نصاب: کسب حداقل پنجاه درصد (۵۰%) امتیاز مکتسبه توسط نفر اول، با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰%)‌برای حیطه تخصصی در هر شغل».

    ۵- ماده (۸)‌ به صورت زیر اصلاح می‌شود:

    «امتحان استخدام (عمومی و تخصصی) برای دستگاه‌های اجرایی که دارای مجوز استخدامی و مجوز انتشار آگهی استخدام می‌باشند، به صورت امتحان مشترک فراگیر حداکثر دو بار در سال (در فصل بهار و پاییز) توسط سازمان برگزار می‌شود».

    ۶- بند سوم ماده (۹) و همچنین تبصره ذیل ماده (۹) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

    بند سوم ماده (۹): اجرای امتحان مشترک فراگیر بر اساس مشاغل در مقاطع زمانی مشخص.

    تبصره ذیل ماده (۹): سازمان موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعیین «حیطه‌های امتحان تخصصی» برای هر یک از مشاغل مربوط اقدام نماید.

    ۷- ماده (۱۰) و تبصره آن به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

    «سازمان می‌تواند متناسب با ظرفیت‌های جذب نشده دستگاه‌های اجرایی در شغل محل‌های تعیین شده در آگهی استخدامی، نسبت به اعلام تکمیل ظرفیت از شرکت‌کنندگانی که حد نصاب لازم را کسب نموده‌اند به ترتیب نمره فضلی و مشروط بر داشتن شرایط احراز و شرایط مندرج در آگهی استخدامی اقدام نماید.»

    ۸- ماده (۱۱) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

    «سؤالات مربوط به حیطه‌های عمومی امتحان مشترک توسیط سازمان و با رعایت مقررات اسناد طبقه‌بندی‌شده تهیه می‌شود. سازمان می‌تواند تهیه سؤالات عمومی و تخصصی را به مؤسسه مجری تفویض نماید.»

    ۹- ماده (۱۳) و تبصره آن حذف می‌شود.

    ۱۰- در ماده (۱۵) عبارت «به تعداد ۲ تا ۳ برابر ظرفیت» جایگزین «تعداد سه برابر ظرفیت» می‌شود.

    علی اکبر اولیاء- معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور

    1. سلام خدمت برادر گرامی آقای امیرحسام پس با این وجود این بخشنامه برای سازمان ثبت لازم الاتباع بوده وازاجرای مفاد این بخشنامه سرباز زده درسته .

    2. سلام مجدد پس با این وجود بخشنامه مذکور برای سازمان لازم الاتباع بوده اما سازمان ازاجرای مفاد آن سرباز زده ومرتکب تخلف شده درسته.

  11. سلام خانم یا آقای سامی، بله با توجه ماده ۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مشمول این قانون می‌باشد.

    قانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر ۱۲۸ ماده و ۱۰۶ تبصره در جلسه مورخ هشتم مهر ماه ۱۳۸۶ کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم ۸۵ قانون اساسی تصویب گردید و پس از از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال، در تاریخ ۱۸/۷/۱۳۸۶ به تائید شورای نگهبان رسید و در تارخ ۲۵/۷/۸۶ جهت اجرا طی نامه‌ای از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ گردید.

    قانون مدیریت خدمات کشوری
    فصل اول-تعاریف
    ماده ۱- وزارتخانه: واحد سازمانی مشخصی است که تحقق یک یا چند هدف از اهداف دولت را بر عهده دارد و به موجب قانون ایجاد شده یا می شود و توسط وزیر اداره می گردد.
    ماده۲- مؤسسه دولتی: واحد سازمانی مشخصی است که به موجب قانون ایجادشده یا می شود و با داشتن استقلال حقوقی، بخشی از وظایف و اموری را که بر عهده یکی از قوای سه گانه و سایر مراجع قانونی می باشد انجام می دهد.
    کلیه سازمان هایی که در قانون اساسی نام برده شده است در حکم مؤسسه دولتی شناخته می‌شود. اما از کم و کیف اون بخشنامه‌ای که جنابعالی بیان فرمودید، متأسفانه اطلاعی ندارم.
    با تشکر

  12. با سلام و عرض ادب و تسلیت بمناسبت شهادت مظلومانه سردار حامی وطن سردار قاسم سلیمانی به همه ایران و مظلومین جهان. ابتدائا از مسئولین محترم این سایت کمال سپاسگزاری را دارم زیرا در شفاف سازی همیشه پیش قدم بوده و هستند.

    سروران عزیز پی گیر شفاف سازی باشید.نیاز شدید به شفاف سازی و در دسترس بودن کارنامه ی همه ی پذیرفته شدگان در دید عموم برای شفاف سازی بسیا مهم است.امسال دو آزمون کانون وکلا و وکلای مرکز قوه قضاییه برای تصدی حرفه وکالت برگزار گردید ،که عده ای هم در وکالت کانون وکلا و هم در وکالت قوه قضاییه هر دو قبول میشوند که ناچاراً میبایست از یک کدام انصراف بدهند. بنابر این ظرفیت های اعلامی در هر دو قطعاً با کسری مواجه خواهد شد و مطابق قانون باید ظرفیت اعلامی پر شود وگرنه حتماً باید تکمیل ظرفیت انجام شود. مثالی برای روشن شدن مطلب میزنم. مثلا در کانون مرکز احتمال زیاد آنهایی که غیر تهران مثلا سمنان یا سیستان و… آزمون کانون وکلا قبول میشوند ممکن است همین اشخاص در وکالت قوه قضاییه در تهران قبول شوند و وکالت در تهران را ترجیح داده و در وکالت قوه قضاییه ثبت نام کنند. بنابر این قطعاً اسامی قبول شدگان اولیه در کانون ظرفیت تعیین شده را پر نمیکنند چون خیلی ها از این تعداد در وکالت قوه قضاییه پذیرفته و ثبت نام میکنند و کانون باید با تکمیل ظرفیت نقصان را جبران کند. و این در مورد همه کانون ها صدق مینماید. البته عده ای هم وارد حرفه قضاوت میشوند. و حتی بسیار وکلا هستند که برای تغییر حوزه مجددا در آزمون شرکت میکنند و قبول هم میشوند اما در حوزه مورد علاقه شان قبول نشده و از قبولی شان استفاده نمیکنند و ظرفیت ناقص میشود و باید تکمیل ظرفیت انجام شود( مثلا وکیلی حوزه اش سمنان است و هدفش مرکز و قبول هم شده اما رتبه اش اندازه ای نیست که در مرکز پذیرفته شود). . همیشه کانون ه‍ا از تکمیل ظرفیت فرار کردند.یا اگر هم تکمیل ظرفیت داشتند بسیار ناچیز و اصلا با کسری قابل مقایسه نبوده.
    سروران عزیز شفاف سازی باید تا بعد از ثبت نام ادامه داشته باشد. همه ی کانون ها بخاطر دو آزمون پیش گفته قطعاً با کسری ظرفیت مواجه خواهند شد و ببینیم ایا مطابق قانون که میبایست به تعداد ظرفیت های اعلامی پذیرفته داشته باشند اعمال میشود یا خیر.
    آیا انحصار باز سرپوش و سبب بی قانونی می شود یا خیر
    هم در آزمون کانون وکلا و هم در آزمون وکلای قوه قضائیه اگر قانون به درستی اعمال شود هر کسی زحمت کشیده به حق خویش خواهد رسید و جای هیچ نگرانی ای نیست. و با تکمیل ظرفیت در هر دو آزمون شاهد قبولی تعداد متناسبی خواهیم بود.
    بنابر این از تمام سروران عزیز خواهشمند است از همین حالا با اتحاد و قدرت برای احقاق حق و عدالت بعنوان مطالبه ی اول و اهم خویش این مهم را در صدر خواسته هایشان قرار داده و به جد پیگیر این قضیه باشند.
    یا حق

  13. انجمن آزاد وکلای دادگستری ایران برگزار می کند:
    همایش حق کسب، پیشه، تجارت و سرقفلی با سخنرانی دکتر محمدحسین قائم مقام فراهانی
    زمان و مکان:
    یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت۱۵ – کانون وکلای دادگستری مرکز، سالن جلالی نائینی.

    1. سلام خانم زنده دل ممنون میشم پاسخ بدین.نحوهی اعتراض و زمان اعتراض ب پاسخنامه اسکودا رو بگین

    2. سلام برادر گرامی امیر حسام آیا سازمان ثبت جزو دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هست؟یا نه؟اگر هست آیا بخشنامه شماره۲۰۰,۹۳,۹۷۵۷ تاریخ۱۳۹۳/۷/۱۹ برای سازمان ثبت در آزمون سردفتری سال ۹۷لازم الاتباع بوده؟

  14. سلام.ممنون میشم پاسخ بدین.حداقل نمره تراز برای قبولی ایثارگران چنددرصد آخرین قبولی سهمیه آزاده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا