ثبت طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافت

رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق:
۳۹۰ هزار و ۱۰۹ ازدواج در شش ماهه اول امسال در کل کشور به ثبت رسیده است

رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: ۹۲ درصد طلاق های کشور در هفت سال اول زندگی اتفاق می افتد و این بیانگر آن است که زوجین نمی دانند که چگونه باید با هم رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈ علی مظفریˈ در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران، افزود: ۸۰ درصد دلایل طلاق عدم تناسب بین دختر و پسر یا خانواده ها، دین دار نبودن زوج ها، عدم رعایت مسایل شرعی و عدم شناخت زوجین از یکدیگر تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه متولی خاصی برای نهاد خانواده وجود ندارد، اظهار داشت: این کانون با بررسی های کارشناسی پیشنهاد داده که عنوان وزارت ورزش و جوانان به نام ورزش و خانواده تغییر یابد.

وی تصریح کرد: غنی سازی فرهنگ خانواده مهم تر ازغنی سازی انرژی هسته ای در کشور است چرا که با داشتن فرهنگ غنی و قوی بسیاری از مشکلات خانواده ها بخصوص جوانان حل خواهد شد.

رییس کمیسیون سردفتران ازدواج و طلاق با ارایه آماری از ثبت ازدواج و طلاق در کشور گفت: ۳۹۰ هزار و ۱۰۹ ازدواج در شش ماهه اول امسال در کل کشور به ثبت رسیده که ۳۳۶ هزار مورد آن مربوط به مناطق شهری و ۵۳ هزار مورد مربوط به مناطق روستایی بود.

مظفری آمار کل طلاق ثبت شده در کشور طی شش ماه اول امسال را ۷۰ هزار و ۳۲۳ طلاق عنوان کرد و گفت: از این میان ۶۵ هزار و ۵۰۰ مورد طلاق شهری و چهار هزار و ۷۰۰ مورد طلاق روستایی است. ساعتی دو مورد طلاق در کشور ثبت می شود و در شهرها از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود.

وی افزود: استان های تهران، کردستان، فارس و اصفهان بیشترین آمار طلاق و استان های کهکیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان کمترین آمار طلاق را در کشور دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا