ثبت آنلاین و خود کاربری دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری فعال شد

پایگاه خبری اختبار- ثبت دادخواست به صورت آنلاین و خود کاربری در دیوان عدالت اداری که در روزهای گذشته با اختلال مواجه شده بود، از طریق سامانه عدل ایران و سامانه ساجد  فراهم شد.

به گزارش اختبار دیوان عدالت اداری از  فعالی خودکاربری ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری به صورت آنلاین و از طریق سایت عدل ایران خبر داد. همچنین  مشکلات سامانه ساجد نیز برطرف شده است.

ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

در دو هفته اخیر و پس از ابلاغ بخشنامه‌ای تازه، ثبت دادخواست دیوان از طریق سامانه ساجد و باجه‌های مستقر در دبیرخانه مرکزی غیرممکن شده بود و شهروندان مجبور به ثبت دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک بودند. بعضی رسانه‌ها نیز از خودداری باجه های دبیرخانه مرکزی دیوان از ثبت دادخواست مراجعان و هدایت آنها به دفاتر خدمات قضایی خبر دادند، موضوعی که نهایتا به تحمیل هزینه‌های قابل توجه بر شهروندان منتهی می‌شد.

اصلاح بخشنامه با دستور رئیس قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی در واکنش به این موضوع به تمامی رؤسای سازمان‌ها، مراکز و معاونت‌های ستادی قوه قضاییه دستور داد که در صدور بخشنامه و دستورالعمل‌هایی که با حقوق مردم مرتبط است، هماهنگی‌های لازم را با حوزه ریاست قوه قضاییه به عمل آورند و در این زمینه جهت اقناع و اطلاع رسانی به هنگام و مناسب افکار عمومی هم اقدامات لازم صورت گیرد.

بالاخره روز دوشنبه (۲۲ اسفند) با دستور رئیس قوه قضاییه این بخشنامه اصلاح شد و ثبت حضوری دادخواست از سر گرفته شد.

پس از پیگیری‌های انجام شده، خودکاربری ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری در دسترس قرار گرفته و در پنجره واحد قوه قضاییه فعال شده است. جهت ثبت دادخواست از لینک زیر استفاده کنید:

سامانه خدمات الکترونیک قضایی

ثبت آنلاین دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری

همچنین دیوان عدالت اداری در خصوص از دسترس خارج شدن سامانه ساجد اعلام کرد که این سامانه به دلیل اشکال در انتقال اطلاعات به سامانه‌های قوه قضاییه در چند روز آینده در دسترس نخواهد بود و به زودی با بسیج کلیه امکانات و به کمک مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه این مشکل حل خواهد شد.

همچنین سامانه ساجد که با اختلال مواجه بود نیز از دقایقی پیش فعال شده است.

برای ورود به سامانه ساجد اینجا را کلیک کنید

اختلال در سامانه ساجد
اختلال در سامانه ساجد

 سامانه ساجد دیوان عدالت اداری، سامانه ثبت و پیگیری درخواست و دادخواست های شهروندان از مأموران یا واحدها یا آیین‌نامه‌های دولتی است که با هدف ایجاد دسترسی آسان به خدمات دیوان عدالت اداری و افزایش شفافیت قضایی فعالیت می کند.

آموزش کار با سامانه ساجد را در لینک زیر مشاهده کنید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید نسبت به پرونده هایی که رای صادر شده و تجدید نظر خواهی هم ثبت شده و رای قطعی شده جهت دادخواست و ارسال به دیوان عدالت چند سال یا چند ماه یا چند روز فرصت است یا نیاز به وقت زمان نیست با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا