ثبت‌نام متقاضیان پروانه مشاوره خانواده بدون آزمون کتبی سال ۹۹

پایگاه خبری اختبار- مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در حال ثبت‌نام از متقاضیان دریافت پروانه مشاوره خانواده معاف از آزمون است. از جمله شرایط عمومی داوطلبان، حداقل سن ۳۰ سال، تاهل و حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط است. متقاضیان فقط از آزمون کتبی معاف هستند و باید در مصاحبه و سایر مراحل بررسی صلاحیت شرکت کنند. مهلت ثبت‌نام تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

متن کامل فراخوان جذب مشاوران خانواده قوه قضائیه

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در نظر دارد به‌منظور اجرای ماده ۴۰ آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده مصوب ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ و ماده ۱۰ دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده، از بین قضات بازنشسته، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و مشاوران خانواده فعال در دادگستری‌ها در صورت نداشتن رابطه استخدامی و وجود شرایط مندرج در این آگهی، نسبت به جذب اختصاصی بدون آزمون جهت اعطای «پروانه مشاوره خانواده» در حوزه‌های روان‌شناختی، مددکاری، اجتماعی ، مشاوره حقوقی – مذهبی به تعداد موردنیاز اقدام نماید.

الف) شرایط عمومی متقاضیان: (بر اساس ماده ۳۴ آئین‌نامه و ماده ۱۳ دستورالعمل)

  • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران؛
  • تأهل و داشتن حداقل ۳۰ سال سن و ۲ سال سابقه کار مرتبط؛
  • داشتن مدرک کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در مورد اخیر، به‌شرط تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در رشته‌های مطالعات خانواده، مطالعات زنان، علوم تربیتی، مشاوره، روان‌پزشکی، روان‌شناسی، مددکاری اجتماعی، خدمات اجتماعی، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و یا سطح ۲ حوزه علمیه به شرح مندرجات جدول شماره (۱)، مدارک معادل یا دارای ارزش استخدامی قابل‌پذیرش نیست.
  • انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان؛
  • عدم سوءپیشینه کیفری مؤثر و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی؛
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تأیید مراجع ذیصلاح؛
  • نداشتن سوء شهرت و عدم تجاهر به فسق؛
  • داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی؛
  • عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات دولتی یا عمومی یا سلب صلاحیت؛
  • عدم اشتغال به وکالت، سردفتری ازدواج و طلاق و اسناد رسمی و همچنین عدم اشتغال در دادگستری و شورای حل اختلاف.

ب) شرایط اختصاصی متقاضیان:

 داوطلبین محترم جذب اختصاصی باید دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

  • قضات بازنشسته با حداقل پنج سال سابقه قضاوت در دادگاه‌های خانواده؛
  • اعضای هیئت‌علمی با پنج سال سابقه در دانشگاه‌های معتبر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشته‌های مطالعات خانواده، مطالعات زنان، علوم تربیتی، مشاوره، روان‌پزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی ،خدمات اجتماعی، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
  • مشاورانی که در دادگستری‌های سراسر کشور فعالیت نموده‌اند، در صورت نداشتن رابطه استخدامی و دارا بودن شرایط آگهی با ارائه گواهی از مراجع قضایی.

عناوین رشته‌ها و شرایط احراز تحصیلی متقاضیان دریافت پروانه مشاوره خانواده

ج) تذکرات مهم:

  • رشته و گرایش تخصصی متقاضی باید با عنوان رشته تحصیلی مندرج در جدول شماره (۱) همخوانی داشته باشد.
  • افراد موضوع این آگهی صرفاً از شرکت در آزمون کتبی معاف بوده و باید مصاحبه و مراحل بررسی صلاحیت عمومی را طی نمایند.
  • ثبت‌نام در سامانه جذب هیچ‌گونه حقی را برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند و جذب افراد واجد شرایط صرفاً پس از تائید توانایی علمی، بررسی و سلامت جسمی، روانی و شخصیتی و طی شدن فرایند بررسی صلاحیت عمومی امکان‌پذیر خواهد بود.
  • در صورت وجود هرگونه نقص مدرک، درخواست‌های متقاضیان موردبررسی قرار نخواهد گرفت. لذا متقاضیان گرامی در ارائه مدارک موردنیاز حداکثر دقت را لحاظ فرمایند.
  • مسئولیت صحت و کامل بودن اطلاعات واردشده بر عهده متقاضی بوده و چنانچه مشخص شود داوطلب فاقد شرایط مقرر در ماده ۱۳ دستورالعمل بوده یا بعداً فاقد یکی از شرایط مقرر در بندهای الف، ب، ت، ج، چ، ح، خ، و د ماده یاد شده گردد، روند پیگیری پرونده بلافاصله متوقف خواهد شد و در صورت صدور پروانه، مجوز اعطاء شده ابطال می‌گردد.
  • با توجه به بند د ماده ۱۳ دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده مصوب ۱۳۹۶، صدور پروانه مشاوره خانواده با اشتغال هم‌زمان به شغل وکالت، سردفتری ازدواج و طلاق و اسناد رسمی و همچنین اشتغال در دادگستری و شورای حل اختلاف ممانعت دارد.
  • لازم به ذکر است، به ثبت‌نام‌های اشتباه ترتیب اثر داده نمی‌شود و وجه پرداختی بابت ثبت‌نام و بررسی مدارک مسترد نخواهد شد.
  • متقاضیان محترم برای ثبت‌نام ابتدا باید در سامانه جذب از طریق لینک ذیل، درخواست ایجاد کاربری را ارائه دهند، سپس حداکثر ظرف ۴۸ ساعت اطلاعات کاربری از طریق پیامک برای ایشان ارسال خواهد شد و می‌توانند با نام کاربری و رمز عبور ارسالی وارد سامانه شده و مراحل موردنیاز را طی نمایند:

جهت ثبت‌نام مشاوره خانواده بدون آزمون کتبی سال ۹۹ اینجا کلیک کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام سال نو مبارک
    دوست عزیز
    سوال اول اینکه ایا ثبت نام تمام شده؟ من تازه این فراخوان رو دیدم و ثبت نام کردم . ایا تمدید مهلت ثبت نام شده یا کلا فرصت پایان یافته؟
    دوما ایا فراخوانی که با آزمون بود امتیازات متفاوتی نسبت به این فراخوان داره .؟

    سوما ایا من که تخصصی آموزش آکادمیک در حوزه مشاوره دیدم و دوره های بین الملی حرفه ایی تو این حوزه دارم با دوستانی که فقط بصورت تجربی تو مدارس و مراکز حقوقی و غیره کار کردن از یک میزان اولویت در انجام این کار بسیار حرفه ایی برخورداریم. اینهمه کتاب و نظریه های سنگین و آموزشهای سخت برای حل تعارضات و تشخیص آسیب‌ها هیچ اهمیتی نداره؟
    مثلا ، ایا واقعا فردی که دم در دادگاه ماشین تایپ میزاره و عریضه نویسی میکنه و بر اثر گذر زمان و مشاهده موارد متعدد میتونه کار یک وکیل حرفه ایی که سالها در این حوزه تحصیل کرده و آموزش دیده رو انجام بده؟
    چطور کیفیت کار افراد تجربی در حد افراد آموزش دیده مفید واقع میشه؟

  2. سلام یکی از معقول ترین ومنطقی ترین شرایط اختصاصی ازمون مشاوران خانواده تاهل متقاضی و شرط سنی است ای کاش شرایطی که قبلا وجود داشت باقی می بود چون مشاوره در حیطه خانواده است به افراد مجرب نیاز داره و انهایی که وارد این حوزه میشن هدفشان بیشتر تعالی در جهت بهبود روابط خانواده و ان شا الله کاهش طلاق هست و افراد مجرد و جوانان کم سن و سال برای این کار مناسب نیستند .خانم مشاور مجرد ی که مشاوره خواهد داد از کجا حال مادریکه فرزند شیر خواره دارد را درک خواهد کرد؟؟؟؟؟یا فرد مجرد چگونه حال آقایی را درک می کند که با خانمش اختلاف دارد و چند روزیست جگر گوشه اش بدون مادر نمی تواند شب را به صبح برساند..پس بدون دلیل انتقاد نکنید. امید است این مجموعه خروجی بسیار پر بار و و تحولی عظیم در حیطه خانواده رابه همراه داشته باشد.

  3. با سلام ثبت درخواست کردیم ولی کدی ارسال نشده چه باید کرد؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  4. باعرض سلام. من چون ۲۴سال معاون تربیتی در مدارس غیر انتفاعی بودم،،، و از نزدیک با مشکلات و خواسته هایه جوانان و نوجوانان و خانواده های آنان،، در تماس بودم و آنها را حس میکردم،همیشه آرزو داشتم، مابقی عمر خود را صرف،، خانواده هایی که نیاز به مشاوره،، دارند و جوانانشان کنم. میشه گفت بجای دو سال ما،حد اقل ۲۰سال کار کردیم.

  5. درود مهربان
    شما از هرجا سابقه ی کار دارین، یک تاییدیه ی کتبی داشته باشید. انشالله که مشکلی نیست. موفق باشید.

  6. درود مهربان
    علاقه و انگیزه در هر کاری حرف اول رو میزنه. لطفا ببین علاقه و انگیزت به کدوم سمت بیشتره. موفق باشید.

  7. درود و احترام
    خب بزرگواری که آزمون برگزار کردی! مردودی های آزمون رو که داری برای مصاحبه دعوت میکنی، این همه هم اشخاص واجد شرایط بدون آزمون تعریف کردی! مهربان، مثل خیلی دستگاه های اجرایی و… که برگزاری آزمون اونها فقط نمایشه عمل نکن! اگر دین نداری دست کم آزاده باش( سخن آشناییست!) سفره ای پهنه، بشینید دوستان دور هم حالشو ببرید، ولله مجبور نیستید اعلام کنید! والا شما که هرکار میخواین میکنید! دست کم حس انجام وظیفه ( صوری) رو کنار بذارید و بیخیال اعلام عمومی! خدا عاقبت همه ی ما رو بخیر کنه! یا حق مهربان

  8. باسلام
    خب اگر شرط مشاوره و سابقه قبلی گذاشته شده در حالیکه ثبت نشده بعنوان استخدام چرا فقط منوط به دادگستریش کردند بنده تمام شرایط رو دارم و از نخبگان محسوب شدم ولی در دانشگاهها مشاوره دادم آیامشمول نمیشوم؟

  9. سلام دوستان یه نظر خواهی به نظرتون با این تعرفه نهایت پنجاه هزارتومانی که این دفاتر مشاوره دارن و فقط سی درصد درامد دفتر به موسس تعلق میگیره وکالت رو ادامه بدم یا مشاور خانواده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا