تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت سازمان قضایی نیروهای مسلح ۹۸

داوطلبان تا فردا برای ثبت‌نام فرصت دارند

برگزاری آزمون در ۶ دی‌ماه

پایگاه خبری اختبار- مهلت ثبت‌نام در آزمون  جذب داوطلبان تصدی امر قضا در سازمان قضایی نیروهای مسلح که قبلاً تا روز ۱۱ آذر تعیین شده بود، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۳ آذر تمدید شد.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی https://qazahrm.eadl.ir و ورود به سامانه آزمون سازمان قضائی نیروهای مسلح نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند.

متن کامل اطلاعیه آزمون قضاوت سازمان قضایی نیروهای مسلح ۹۸ به شرح زیر است:

سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با همکاری معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در نظر دارد، به منظور تامین نیروی قضایی خود بر اساس ماده ۴ قانون دادرسی نیروهای مسلح و موافقت ریاست محترم قوه قضاییه، تعدادی از افسران ذکور و یا کارمندان همتراز واجد شرایط عضو نیروهای مسلح را از طریق برگزاری آزمون کتبی تستی و مصاحبه های تخصصی و گزینش در مشاغل قضایی برای مناطق مندرج در این اطلاعیه جذب نماید.

الف) شرایط عمومی جذب:
– تابعیت اصلی کشور جمهوری اسلامی ایران.
– اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
– التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان ها و گروه های غیرقانونی یا هواداری از آن ها.
– طهارت مولد.
– عدم اعتیاد به دخانیات ، مواد مخدر و روان گردان.
– حسن شهرت ، اخلاق و امانتداری.
– نداشتن سابقه محکومیت کیفری.
– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی.

ب) شرایط اختصاصی جذب:
۱- سابقه خدمت داوطلبان نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) تا آخرین روز مهلت ثبت نام نباید کمتر از پنج سال و بیشتر از شانزده سال باشد.
تبصره: به سابقه خدمت هر یک از اعضای نیروهای مسلح که به سازمان قضایی مامور شده اند و در سازمان خدمت می نمایند به ازای هر پنج سال، یک سال و حداکثر تا سه سال اضافه می شود.
۲-داشتن حداکثر ۴۰ سال سن تا آخرین روز مهلت ثبت نام.
۳-داشتن حداقل مدرک کارشناسی پیوسته در یکی از رشته های گروه حقوق(کلیه گرایش ها)، فقه و حقوق اسلامی و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی و مقاطع بالاتر.
– دارندگان مدارک تحصیلی سطح ۲ حوزوی و بالاترجمعی نیروهای مسلح
لازم به ذکر است مواد امتحانی دارندگان مدارک مذکور عبارت است از:
۱- فقه شامل بیع مکاسب ۲- اصول فقه شامل جلد یک کفایه الاصول: از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس
تذکر: داوطلبان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید فارغ التحصیل رشته حقوق یا فقه و حقوق اسلامی یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی باشند.
۴- داوطلبان باید دارای رسته اداری یا قضایی باشند.
-در خصوص سایر رسته ها، در صورت قبولی در آزمون، امکان مأموریت آنان از طریق یگان به سازمان قضائی فراهم باشد.
۵- شرکت در آزمون کتبی تستی و کسب حد نصاب نمره قبولی.
۶-موفقیت در مصاحبه علمی شفاهی توسط هیأت احراز صلاحیت داوطلبان منصب قضا.
۷- احراز صلاحیت در مرحله گزینش
۸- سپری نمودن دوره کارآموزی قضایی و موفقیت در آزمون جامع پایان دوره کارآموزی.

پ) مواد امتحانی آزمون تستی:
مواد ضریب
۱-آیین دادرسی کیفری (ضریب ۳ )
۲-آیین دادرسی مدنی ( ضریب ۲ )
۳-حقوق جزای عمومی ( ضریب ۳ )
۴- حقوق جزای اختصاصی ( ضریب ۳ )
۵- حقوق جزای نظامی ( ضریب ۴ )
۶-حقوق مدنی ( ضریب ۲ )
۷-حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) ( ضریب ۱ )

ت)نحوه ثبت نام و زمان آزمون:

داوطلبان با مراجعه به سایت معاونت منابع انسانی به آدرس https://qazahrm.eadl.ir و ورود به سامانه آزمون سازمان قضائی نیروهای مسلح می توانند نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز:
۱.تکمیل تقاضانامه اینترنتی
۲. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱.۲۰۰.۰۰۰ (یک میلیون و دویست هزار) ریال بصورت الکترونیکی در ابتدای مراحل ثبت نام
۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.
۱-۳- عکس ۴ × 3 که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)
۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×300 پیکسل و حداقل ۳۰۰ ×200 باشد.
۴-۳-تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
۶-۳- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۳- حتی الامکان عکس ، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.
تذکر مهم: باتوجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:
۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا ویژه سازمان قضائی نیروهای مسلح، در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (ت ۱) اقدام و از تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۲ لغایت ۱۳۹۸/۰۹/۱۱ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی https://qazahrm.eadl.ir و ورود به سامانه آزمون سازمان قضائی نیروهای مسلح نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق سایت مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.
۲- آزمون در روز جمعه مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۰۶ و در تهران به صورت تستی برگزار می شود.
۳- از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون تستی، برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت به عمل خواهد آمد.
۴- کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه مورخ۱۳۹۸/۱۰/۰۱ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
۵- ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

ث ) نحوه انتخاب داوطلبان (شرایط قبولی):
از میان داوطلبانی که حد نصاب آزمون علمی را احراز نمایند به تعداد ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز، برای طی مراحل بعدی پذیرش بعمل می‌آید.

ج) تذکرات مهم:
۱-مسؤولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ثبت مشخصات و ارسال مدارک به صورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل جذب و استخدم محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور ابلاغ ، ابلاغ صادره لغو و متقاضی به یگان اعاده خواهد شد.
۲-پذیرش نهایی قبول شدگان منوط به طی مراحل ماموریت از یگان خدمتی به سازمان قضایی نیروهای مسلح است.
۳-پذیرش نهایی بر اساس سهمیه هر یک از نیروهای مسلح توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح تعیین می شود.
۴-انتخاب محل خدمت بعد از دوره کارآموزی، برای مناطق مورد نیاز و براساس تشخیص سازمان قضایی نیروهای مسلح خواهد بود.

تبصره۱: مناطق موردنیاز: استان سیستان و بلوچستان(زاهدان-ایرانشهر-زابل-سراوان-چابهار)، استان کردستان(سنندج-سقز و بانه)، استان آذربایجان غربی(مهاباد)، استان ایلام(ایلام)، خوزستان(دزفول-ماهشهر-اهواز)، استان بوشهر(بوشهر)، هرمزگان(بندرعباس-بندر لنگه-بندر جاسک)، استان کرمان(کرمان-جیرفت-سیرجان)، خراسان جنوبی(بیرجند).

تبصره۲: با توجه به عدم نیاز سازمان قضایی در سایر مناطق، متقاضیانی که آمادگی خدمت در مناطق مذکور در تبصره ی ۱ را ندارند از ثبت نام خودداری نمایند.

تبصره۳:پذیرفته شدگان نهایی، متعهد می شوند تا مدتی که سازمان قضایی به خدمت آنان در محل های مذکور نیاز دارد در محل های مورد نیاز خدمت نمایند.

۵-معاونت نظارت و بازرسی سازمان قضایی از طریق شماره تلفن های ۸۲۹۰۲۷۴۸ و۸۲۹۰۲۷۴۶- ۰۲۱ در ساعات اداری، پاسخگوی سؤالات داوطلبان خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ذکر چند نکته در این خصوص مهم است.اول این که آزمون قضاوت خودش دارای محدودیت هایی هست از جمله سن افراد‌،میزان سطح سواد،قبولی تو تمام مراحل تستی و تشریحی و…حالا بعد از چند سال اومدن یه آزمونی رو میخوان برگذار کنن.اول این که حدود ۱۸رسته خدمتی در نیرو های مسلح وجود داره و فقط دوتاشو اینا گفتن میخوایم،دوم این که علاوه بر سن ۴۰ سال سن خدمتی رو هم بهش اضافه کردن،سوم این که فقط افسر میخوان و درجه داران رو شاملش نمیشه .خوب اینجا جای بحث داره که آیا شما که این همه بند رو اضافه کردین همون اولش برگذارش نمیکردین.واقعا متاسفم برای این همه مسئول،اصلا کی گفته تو قوانین این همه خودتون بند و تبصره خودتون وارد کنید.آیا تا به حال پیش خودتون فکر کردین که چه افرادی رو میخواید بگیرید؟ این مواردی که شما اعلام کردین فقط شامل افرادی میشه که تو دادسراهای نظامی دارن کار میکنن و یه عده خاص میشه که انگشت شمار هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا