احتمال برگزاری آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه در سال ۹۸

عبدالرضا مؤمنی:

تاریخ و جزییات آزمون بعدی مشخص نیست

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با بیان اینکه برگزاری آزمون وکالت توسط این مرکز با تصمیم قوه قضائیه خواهد بود، گفت: سعی مرکز مشاوران قوه قضائیه بر این است که در سال ۱۳۹۸ آزمون کارآموزی وکالت را برگزار کند.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، عبدالرضا مؤمنی در رابطه با آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه، اظهار کرد: این آیین‌نامه به منظور بهتر شدن امور اجرایی مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه تدوین شده است.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، عنوان کرد: طبق آئین‌نامه، در نهایت برگزاری آزمون با تصمیم قوه قضائیه خواهد بود اما این امر تسهیلات بسیار خوبی را در زمینه‌های مختلف برای مرکز مشاوران فراهم می‌کند تا کارهای خود را بهتر، سریع‌تر و دقیق‌تر انجام دهد.

وی با بیان اینکه موارد اصلاحی این آئین‌نامه شامل مواردی مانند کارآموزی وکالت در این مرکز، جایگاه حقوقی مرکز، محل تأمین بودجه مرکز، محل رسیدگی به تخلفات و امثالهم می‌شود، تصریح کرد: قوه قضائیه باید هر ساله مشخص کند که مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه چه تعداد کارآموز پذیرش کند و مرکز مشاوران عهده‌دار برگزاری این آزمون خواهد بود.

مؤمنی تصریح کرد: سعی مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه این است که در سال ۱۳۹۸ آزمون کارآموزی وکالت را برگزار کند، اما در حال حاضر شرایط و تاریخ برگزاری این آزمون مشخص نیست.

وی هم‌چنین گفت: از طرفی ثبت‌نام در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال ۱۳۹۸ که توسط این مرکز برگزار می‌شود، از تاریخ دوم اسفند ماه آغاز شده و تا هشتم اسفند ماه ادامه دارد.

مومنی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور از شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون اطلاع کسب کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. سلام . من طلبه حوزه علمیه هستم فقط معافیت تحصیلی دارم آیا میتوانم با معافیت تحصیلی در آزمون وکالت شرکت کنم؟

  2. چرااین فرصتهای شعلی روازماکه باهزاربدبختی وامیدتحصیل کردیم دراختیارماقرارنمیدن وبه افرادبازنشسته ای میدن که یکباراین فرصت روبدست آوردن؟
    البته حق دارن ها.میدونن که درآمداین بنده خداهاواس خرجها ی کلان همسروفرزندان این افرادکافی نیست.
    چرابه ماجوونهاپروانه اعططاکنن؟
    مثلاکانون مشاوران یک شرط اساسیش داشتن چندسال سابقه کاری مرتبطه.آخه ماکه ۳۰ یا۳۵ سال سنمون هست وپیوستع درس خوندیم وپارتی هم نداشتیم کجابایدجذب میشدیم که سابقه کارداشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا