تقویم زمانی آزمون تولیمو در سال ۱۳۹۹

تقویم آزمون تولیمو در سال ۱۳۹۹ اعلام شد/ برگزاری ۷ دوره آزمون در ۴ ماه

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور برنامه زمانی آزمون زبان انگلیسی تولیمو را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه این سازمان، نخستین آزمون تولیمو در سال ۱۳۹۹ در خردادماه برگزار خواهد شد.

متن کامل اطلاعیه این سازمان را در ادامه می‌خوانید:

به اطلاع داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) می‌رساند، دوره­ های ۱۴۳ الی ۱۴۹ آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو)، به روش الکترونیکی، مطابق جدول ذیل منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد. آن­دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می‌توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمایند.

برای شرکت در جلسه آزمون می­بایست ساعت: ۷:۳۰ صبح روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت ­نام انتخاب نموده ­اند، مراجعه نمایند. کلیه داوطلبان می ­بایست حتماً قبل از شروع فرآیند آزمون (ساعت ۸:۰۰ صبح) در محل حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند، عدم حضور به­ موقع تا فرآیند آزمون و تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه، منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.

جدول زمانبندی برگزاری آزمون تولیمو

ماه

دوره

روز

تاریخ

خرداد

۱۴۳

دوشنبه

۹۹/۰۳/۲۶

تیر

۱۴۴

دوشنبه

۹۹/۰۴/۰۹

۱۴۵

دوشنبه

۹۹/۰۴/۲۳

مرداد

۱۴۶

چهارشنبه

۹۹/۰۵/۰۸

۱۴۷

پنجشنبه

۹۹/۰۵/۲۳

شهریور

۱۴۸

پنجشنبه

۹۹/۰۶/۰۶

۱۴۹

دوشنبه

۹۹/۰۶/۳۱

آدرس مراکز محل برگزاری آزمون در شهر تهران به شرح جدول ذیل می­باشد.

ردیف

نام مرکز برگزاری

آدرس

۱

سازمان سنجش آموزش کشور

تهران، خیابان کریم‌خان زند، بین خیابان­های استاد نجات اللهی و سپهبد قرنی، پلاک ۲۰۴، طبقه همکف، سالن iBT

۲

مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تهران، خیابان آزادی، بین خیابان­های اسکندری شمالی و دکتر قریب، روبروی پارک اوستا، پلاک ۱۳۱

۳

پردیس شماره ۲ دانشگاه شهید بهشتی

تهران، شهرک اکباتان، فاز ۳، جنب بیمارستان صارم

۴

دانشگاه خاتم

تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، پلاک ۳۰

یادآوری: داوطلبان لازم است منحصراً به مرکزی که در زمان ثبت‌نام آن را انتخاب نموده‌اند، مراجعه نمایند. در سایر مراکز از آنها آزمون به ­عمل نخواهد آمد.

الف مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون:  

فرآیند برگزاری آزمون در ساعت ۸:۰۰ صبح آغاز خواهد شد، و داوطلبان می­بایست قبل از شروع فرآیند در محل برگزاری حضور داشته باشند. از آنجائیکه آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق رایانه برگزار می­گردد، برای داوطلبان کارت ورود به جلسه پیش­بینی نشده ­است و نیازی به ارائه کارت شرکت در جلسه آزمون در این روش نمی‌باشد. اما داوطلبان می­بایست با یک یا دو کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکس­دار، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت (برای آقایان))، به حوزه امتحانی ذیربط مراجعه نمایند.

 آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo)، شامل دو مرحله تستی و تشریحی است، که داوطلبان باید توسط رایانه (کامپیوتر)، پاسخ سؤالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سؤال تشریحی را، تایپ و ثبت نمایند.

ب بخشها، تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها:

– بخشهای تستی:

شامل ۱۰۵ سؤال می‌باشند، و داوطلبان باید جمعاً در مدت ۸۰ دقیقه به آن سؤالات پاسخ بدهند.

بخش اول: ساختار و بیان نوشتاری(Structure and Written Expression)

تعداد سؤالات ۳۵ سوال (۱۵ سؤال تکمیل جمله و ۲۰ سؤال شناسایی خطا)، مدت پاسخگویی ۲۲ دقیقه

بخش دوم: درک مطلب شفاهی شنیداری(Listening Comprehension)

تعداد سؤالات ۳۵ سوال و مدت پاسخگویی ۱۸ دقیقه به شرح ذیل می باشد:

قسمت A (۲۰ گفتگوی کوتاه): ۲۰ سؤال

 قسمت B (۲ گفتگوی طولانی): ۸ سؤال

قسمت C (۳ سخنرانی): ۷ سؤال)

سؤالات بخش شنیداری (درک مطلب شفاهی) به ­صورت مستقل برای هر داوطلب از طریق هدست پخش خواهد شد، و داوطلبان باید با توجه به متن سؤال که از هدست پخش می‌شود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه‌ای که در رابطه با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند، متن سؤالات شنیداری فقط یک‌بار پخش می‌شود و قابل تکرار نیست، لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.

بخش سوم: خواندن و درک مطلب(Reading Comprehension)

تعداد سؤالات ۳۵ سوال، مدت پاسخگویی ۴۰ دقیقه

– بخش تشریحی: نوشتاری(Writing)

شامل یک سؤال می­باشد، که داوطلبان باید در مدت ۳۰ دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سؤال مربوط پاسخ دهند. داوطلبان در این قسمت می‌بایست از مهارت تایپ جملات، با کیبورد برخوردار باشند.

ج– تذکرات مهم:

۱- همراه داشتن ماسک و دستکش (ترجیحاً لاتکس) برای کلیه داوطلبان، الزامی است، مرکز آزمون مجاز است، از ورود داوطلبان به سالن آزمون، بدون همراه داشتن لوازم فوق، خودداری نماید.

۲- داوطلبان باید گذرنامه، کارت ملی هوشمند، اصل شناسنامه عکسدار، گواهینامه و یا کارت پایان خدمت (برای آقایان) به همراه داشته باشند.

۳– داوطلبان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس و …)، کیف یا ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه، هندسفری، ساعت یا دستبند، انگشتر هوشمند، پیجر و … اکیداً خودداری نمایند. ممکن است محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نشده باشد، لذا حوزه‌های امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند.

۴- صحبت کردن با سایر داوطلبان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم‌التحریر، نت (یادداشت)، . . . در جلسه امتحان به عنوان تقلب و تخلف محسوب می‌شود، و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

۵- همراه داشتن هرگونه وسایل غیرمجاز شامل دستگاه­های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می­شود.

۶- در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون، لازم است داوطلبان، حداکثر تا ۴ روز بعد از برگزاری هر آزمون از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی: request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه و درخواست خود را ثبت نمایند. بدیهی است درخواست­های واصله بعد از تاریخ فوق، قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

ضمناً داوطلبان گرامی به منظور پاسخگوی به سوالات خود می­توانند، به بخش پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور (request.sanjesh.org)، مراجعه نموده و از مراجعه حضوری به سازمان، خودداری نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا