تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار

پایگاه خبری اختبار- کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در جلسه علنی امروز، چهارشنبه، مجلس شورای اسلامی تصویب شد و نمایندگان وارد بررسی جزییات طرح شدند.

به گزارش اختبار، نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در نهایت با ۲۰۲ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ آراء ماخوذه با کلیات این طرح موافقت کردند.

علی‌رغم اینکه قرار بود این طرح روز گذشته در مجلس بررسی شود، نمایندگان به آن نپرداختند و بررسی آن را به جلسه امروز موکول کردند.

احتمال دارد علت این ماجرا، تصمیم احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، برای حضور در جلسه بررسی طرح بوده است.

وزیر اقتصاد؛ طراح اصلی طرح تسهیل مجوز های کسب و کار

احسان خاندوزی که به تازگی وزیر اقتصاد کشور شده است، پیش‌تر نماینده مجلس بوده و در آن زمان، به عنوان طراح اصلی طرح تسهیل صدور… نقش مهمی در پیش‌برد آن داشته است. به نظر می‌رسد او امروز برای اثر گذاری بر رای همکاران سابق خود، در جمع نمایندگان حاضر شده است.

بیشتر بخوانید:

هشدار ۲۶۷ استاد دانشگاه درباره تبعات زیانبار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

ماده ۶ طرح تسهیل کسب و کار، یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین بخش‌های طرح است. این ماده به شرح زیر است:

ماده ۶- تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶/۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن اضافه می شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز را کسب کرده اند، قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۰ دیدگاه ها

  1. سلام،این طرح ب نظر بنده خوب نیست بلکه افتضاح چون هر ساله افراد زیادی که بار حقوقی ندارند و فقط ی مدرکی گرفتن و ی لیسانسی با ی دور کتاب خوندن وکیل میشن ،ما نباید ب حقوقی که وکیل ها میگرین توجه کنیم یا بگیم اگ وکیل های جدیدی که از طرح تسهیل میان وکیل میشن نون وکیل های دیگرو آجر نمیکنن چون هرکی بار علمیش بیشتر باشه مشتری خودشو هم داره ، ما بایدو باید به این فکر کنیم که شاید با این طرح
    دانشجو هایی که بدون سختی میان وکیل میشن ممکنه حقی ناحق بشه کسایی که فرق بین دادسرا و دادگاه یا خیلی چیزای دیگرو نمیدون میخوان با حقوق مردم سر و کله بزنن شاید جون کسی از بین بره همیشه که مالی نیست خدا رحم کنه اینایی که این طرحو تصویب کردن به فکر منفعت خودشون هستند و میخوان ریشه وکالتو ببزنن واقعا متاسفم .

  2. برخی دوستان که ظاهرا وکیل یا کار اموز وکالت هستند بسیار ناراحت شدند در خصوص این طرح چون حس می کنند منافع آنها لطمه می خورد و نانشان آجر می شود ولی بای بدانند که اگر یک وکیل فردی با سواد باشد در عمل نشان می دهد چکاره است نه در حرف یعنی هم مراجعه کننده زیاد داری و هم پرونده های خوبی به وی خواهد رسید و اگر بی سواد و بی تجربه باشد بعد از یکی دو مورد ارجاع اسمش بد در می رود و هیچ پرونده ای از طرف موکلین به چنین وکلایی ارجاع نمی شود حالا چه نمره اول کانون با آزمون بقول خودتان با استاندارد باشید و چه با فلان طرح قبول شده باشید . پس نگرانی های شما برای چیست . واقعا متوجه نمی شوم نگرانی این افراد مخالف برای چیست ؟ وقتی وکیل نسبت به سرانه جهان کم داریم و مردم نیازمند به خدمات حقوقی هم زیاد داریم و هزینه های حق الوکاله ها هم معمولا بالا هست و…پس چرا باید وکیل کم داشته باشیم . ضمنا بایستی طرح تخصصی شدن وکالت نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی و قوه محترم قضائیه قرار گیرد , که در آن صورت بسیار هم وکیل کم داریم ( مثلا وکیل کیفری . وکیل محیط زیست . وکیل حقوق اداری و… ) پس همه باید دست در دست همدیگر برای بهبود وضعیت موجود کوشش کنیم. انشالله .

  3. جالبه برخی دوستان مثل نگین خانم و در جای دیگر شیما خانم که متن کامنت و نظر آنها یکی هست ( یک نفر با دو تا ایمیل ) حسابی ناراحت شدند چون یا خودشون وکیل هستند یا کار آموز وکالت . نه جانم نیاز به ناراحتی نیست . شما اگر فردی با سواد باشی هم مراجعه کننده زید داری و هم پرونده های خوبی به شما خواهد رسید و اگر بی سواد باشید بعد از یکی دو مورد ارجاع اسمت بد در می رود و هیچ پرونده ای از طرف موکلین به شما نمی رسد حالا چه نمره اول کانون باشی که با فلان طرح قبول شده باشی . پس نگرانی شما برای چیست .

  4. طرح خام و باعث ورود افراد کم سواد، بی صلاحیت و فساد می شود، از نمایندگان چه انتظاری می شود داشت؟!! مشکل جای دیگر است…. این طرحها جامعه را بدبخت خواهد کرد، تاریخ قضاوت خواهد کرد، آدرس اشتباه به ملت می دهید

  5. معمولا انسان های عوام گرا بدنبال درود فرستادن برا دیگران هستن انسان های وارسته و آزاد اندیش برای آیندشون تلاش میکن و خودشون آیندشون میسازن. حالا برو برا اونا درود و…. بفرست

  6. دست بالای دست بسیار است مسئولین محترم کانون های وکلا
    وقتی که زور خود را بر سر موسسات حقوقی میزدید و به آن ها برچسب نا حق کارچاق کنی و کلاهبردار و بی سواد میزدید اینک به حول قوه الهی رفتار شما بی پاسخ نماند
    احسنت به نمایندگان مجلس
    احسنت به ذات شریف شما بزرگ مردان و احسنت به وزیر محترم اقتصاد

  7. خوشحالی اون یک درصد رو واقعا درک میکنم برا اینکه یه عده بی سواد و بی استعدادن که با تصویب این طرح به آرزوشون میرسن..کسانی که بدون این طرح حسرت پروانه وکالت به دلشون میموند..

  8. درود بر نمایندگان شریف مجلس که با انحصار طلبی برای جوانان مقابله می کنند. همگی موفق و پیروز باشید .

  9. به قول یکی از نمایندگان مجلس اگر دانشجویان شما اساتید کانون که ذینفع قضیه هستید صلاحیت ندارند چرا به آنها مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دادید و چرا اکنون آنها را محروم می‌کنید؟ مگر وکالت از پزشکی در کشور مهمتر است. متاسفم برای همه آنها.

  10. خوشحالی اون یک درصد رو واقعا درک میکنم برا اینکه یه عده بی سواد و بی استعدادن که با تصویب این طرح به آرزوشون میرسن..کسانی که بدون این طرح حسرت پروانه وکالت به دلشون میموند..

  11. خدا رو شکر انحصار برداشته میشه، و اختبار جان ناراحت شدی و غمگین ، واقعا دردناک هست ،اشکالی نداره بازار همه شماها خراب بشه ،خوب چی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا